Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    No tää nyt on tämmöstä amatöörin yritys erehdys ranettamista koko ajan. Alumiinista sais kyllä painoa hyvin pois. Jos osoittautuvat toimiviksi niin sitä vois sit suunnitella. Nämä teräsosat menee sähkösinkittäväksi kyllä, ku on pientä kuormaa tässä menossa pikapuolin käsiteltäväksi. Ruuvit olis tarkoitus kuitenki vaihtaa uppokannoiksi ja lujemmiksi ensin, ja tietty mekanismit täytyy tehä valmiiksi. Paloiksi valkkasin tommoset vanhempien Volvo, Audi, Porsche, Ford jne. mallin palat joita todennäköisesti löytyy mistä vain, motonetissa kustansi alle kympin.

    Comment


    • Vaikuttaa aika ahtaalta tuo kenno. En oo koskaan mittaillu jäähdyttimien kanavia mutta olishan se hyvä että virtauspinta-alaa olis ees tuplaten mitä ahtoputkessa, virtausnopeuskin tippuis puoleen niin jäis ahtoilmalle aikaa jäähtyilläkkin. Ja ainahan se huonontaa ahtimen/moottorikokoonpanon toimintaa kun tulee ylimääräsiä vastuksia matkan varrelle.

      Koskaan ei voi olla liian iso... :D

      Comment


        Just sopii 18" vanteen sisään. :)

        Attached Files
        Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:21.

        Comment


        • pirtsakat värit :) erottuupahan ainakin !

          Comment


            Vähän tummempi vihreän sävy niin voisi jo luulla, että tehdään jotain britti kilpuria ;D. On kyllä massiiviset jarrut.

            Comment


              Vanteiden väri on kyllä tarkoitus vaihtaa, ei millään kestä kattella tota vihreää. :P

              Tuli myös noi palojen kiinnityshärpäkkeet "entisöityä". Ei malttanut ostaa uusia, viiskymppiä olis menny niihinkin. Liottelin sitruunahapossa, teräsharjalla harjaten ja sinkki pintaan. Menettelee vaikka vähä karkea pinta jäikin, toiminee ok kuitenkin.







              Attached Files
              Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:22.

              Comment


                Millä sinkitit nuo? Näyttää aika hyviltä.

                Comment


                  Värin perusteella voisi olla sähkösinkki. Sähkösinkitty pelaa lähinnä sisätiloissa, ulkoasennuksiin yms. vaativampiin paikkoihin HDG tai, jos perse kestää, delta-pinnoitettua.

                  Comment


                    No juu, sähkösinkki tosiaan on. Ei mikään ikuinen mut luultavasti hakkaa Mastonin..? Joskus voi noi hommata uudet, vaikka ei niissäkään keltapassivointia kummempaa suojaa ole.

                    Comment


                      Possu-miehet harrastaa myös tuota keltapassivointia, eli kyllä tuokin tyhjää parempi on. Siihen vielä vaikka maali päälle ja luulisi vastustavan aikaa paremmin kuin pelkkä maalaus.

                      Comment


                        Aloittelin noita coilien tekoa etutolpista, lähti jousilautaset roskiin ja irrottelin noi käntövarret jotka hitsaan kiinni alemmas. Samalla piti sovitella jarruja ja synty tämmönen adapteri etusatuloille. Jostain pitäis vaan taikoa parit kpl M12x1,5mm uppokantaruuvit jolla sais noi alemmat kiinnityskohdat hoidettua kiinni tolppaan. Näyttäis olevan aika harvinainen ruuvi...





                        Attached Files
                        Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:22.

                        Comment


                          Vai tekisikö adapterin suoraan siten, että se ruuvi tulee ohi tuosta satulan korvasta? Toisin sanoen, siirtää satulaa vähän alemmas kehällä.

                          Comment


                            Noin se onnistuis kyllä, mut satula jää vähä hassuun asentoon. Mut jos ei ruuvia löydy niin muutetaan tota noin niinkuin sanoit.

                            Edit. Toinen vaihtoehto olis jos vetäisee M10 pultilla toiselta puolelta kiinni ja tekee adapterin reiän pienemmäksi ja M10 kierteellä. Tai poraa tolpan reiästä kierteet pois niin saa M12 pultin samalla tyylillä.

                            Comment


                            • Mahtuuko pultin kanta tonne levyn puolelle, et adapterissa on kierre? Vaatii kyllä että adapteri laitetaan ennen levyä, mut ei kai noita tartte irrotella.

                              Comment


                                Thuppu: Olikos nuo UFO tolpat?

                                Comment


                                  Niin ja vielä sen verran, et ideaali adapterin paksuus olis 13mm, jollasta levyä nyt ei tahdo helposti löytyä, eli tein 12mm adapterit ja millin rosteriprikat satulan ja adapterin väliin. Tietty jos jyrsimellä noi tekis niin sais heti kerralla ne tohon 13mm paksuuteen, mut mutkistaa asioita kovasti...




                                  On UFO-tolpat juu. Eli vaativat lisäksi navan pienentämisen et levyt mahtuvat paikoilleen. Tuo onnistu kätevästi kun akkukoneella pyöritti napaa ja rälläkällä ja fiiberillä hio ulkokehää samalla. :)
                                  Attached Files
                                  Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:23.

                                  Comment


                                    Tuo M12x1,5 on kivenalla. Mä löysin aikoinaan moottorikoneistamosta joitain citikan torx-kantaisia kansipultteja joissa oli täyskierre, lyhensin niistä sopivat omiin jarrupäivityksiin. Olivat 12.9 laatua.

                                    Comment


                                      Juu, ei ihan Tarjoustalosta löydy...
                                      Itse löysin Vantaan Kiloruuvista kun tein omia vastaavaa 6 mäntä porkke jarrupäivityksiä (tosin itelle tuli ilman tuota siirto palikkaa) mutta siksi 350mm levyillä.

                                      Comment


                                        Harmi vaan, kun sitä Vantaan kiloruuvia ei enään oo. Itsekin hain sieltä erikosempia pultteja ja aluslevyjä joita ei saanut mistään muualta.

                                        Comment


                                          Kannattanee kysäistä josko Helsingin ruuvihankinnasta löytyisi (http://www.ruuvihankinta.fi/). Sieltä oon löytänyt sen mitä tarjoustalosta puuttuu.

                                          Comment


                                            Tai sitten Ruuvi-Säve (ent. ruuvikulma) http://www.ruuvisave.com/

                                            Karjalankatu 11

                                            Comment


                                              Ruuvihankinnasta hain keväällä haponkestäviä jatkomuttereita. Ihan hyvä valikoma niilläkin.

                                              Comment


                                                Juuri tänään kävin tuolla Ruuvi-Säve -liikkeessä ja sieltä löytyi heti käteen tiheäkierteisiä tuumaisia pultteja.

                                                Comment


                                                  Haetko kääntövarren laskulla raidetangon päidenlaskua vai jostain muusta syystä. Paljonko tuota tulisi laskea jos auton madallus esim 30mm? 30mm?

                                                  Comment


                                                    No juu, tohon on kaks syytä. Vähä pitää laskea noita jotta kierreholkit mahtuu paikoilleen ja et iskarin tulpat kierteytyy pohjaan asti. Toinen syy on sit et sais raidetangot alemmas, vähentää ilmeisesti bumpsteeriä. Ite laitan noi niin alas kuin mahdollista, kuitenki autoa on laskettu enemmän kuin se 30mm.

                                                    Comment


                                                      Onkohan 2xM12 ja 1xM10 10.9 putit tarpeeksi satulan(adapterin) kiinnitykseen? Satulan ja adapterin väliinhän tulee sit tosijäreät M16 pultit.

                                                      Comment


                                                        Omat on pysyneet 2xM12 10.9 lujuusluokan pulteilla.

                                                        Comment


                                                          Ok. Sinänsähän vois porata kierteet pois alimmasta kiinnitysreiästä et sais menemään M12 pultin siitä läpi, mut tein nyt uudet adapterit M10 kierrereiällä jotka sais vaan heittää kiinni ilman poraamisia ja siksi siis M10 ala-pultti. Alimmaisen kiinnitysreiän pultti on siis tarkoitus laittaa toiselta puolelta.

                                                          Comment


                                                            kyllä se 10.9 pultti kestää ihan hyvin, kunhan on kiristettynä (varmaan löytyy omistajalta joku "hihavakio" momenttiin)

                                                            Comment


                                                              Tuli päätettyä nyt mitkä takalevyt tulee käyttöön, tilaukseenkin jo laitoin parin. Eli A6:sen 330x22mm. Näytti olevan paremmin valinnanavaraa kuin mitä 335x22 levyjen suhteen mitä aluksi meinasin. Saa pikkuhiljaa alkaa sovittelemaan myös takasatuloita...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X