Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Juu, tämmönenhän niissä on:



    Tekis mieli hommata tommonen anturi ja sille mittari joka kertoo etanolipitoisuuden. Myöhemmin vois mahdollisesti hyötykäyttää moottoriohjauksen automaattiseen säätöön... flexfuel autojen tapaan.

    Comment


      Aika hyvääsesti tuntuu olevan vetoja nyt kun sai ahdot 2+ baariin. =) Asentelin väliaikasesti tommosen Turbosmartin mekaanisen ahtosäätimen. Autohan on siis käytännössä mapattu 2,2-2,3 baariin mut sit tiputettiin ennakoita ja hukkiksen ohjaus pois ku kävi se pikku kansipaffihaveri... Nyt tällä hieman "paksumalla" 85:lla seokset pysyy kolmosella punarajalle Lambda 0,77-0,78:ssa. Aavistuksen käy paksulla(0,74) tossa 4-4,5 tuhannen ringin kohdalla ku tää ahdin tulee karvan verran myöhemmin mukaan.

      Melko huteraa meno kuitenkin kovassa vedossa on, ja samaten kovassa jarrutuksessa. Tuntuu kuin auto leijuu tien pinnassa. Pitäsi varmaan takapään puslia hieman vaihdella. Mutta millasilla rengaskulmilla tulee vakautta lisää ohjaukseen? Ei varmaan vieläkään mitkään optimaaliset noi etupään kulmat vaikkakin säädin haritusta pienemmäksi jo reilusti.

      Takapäästä kuuluu myös mukava metallinen klonksunta jostain perän seudulta. Kuuluu selvästi jos tiputtaa vedolta pois ja heti perään painaa kaasua, tai kun vaihtaa vaihdetta hieman töksäyttäen. Olisko se perän iso pusla?

      Comment


        No haritusta ei saa olla yhtään vaan mieluummin aurausta, molemmissa päissä. Jotain 5-20 minuuttia kokonaisaurausta kun laittaa niin pitäis olla ok. Puslat ja nivelet pitää tietenkin olla ensin kunnossa.

        Comment


          Isommilla voimilla klonksunta vaan korostuu, joka voi olla pysyvä ominaisuus. Ja Terho jo toteskin pyöräkulmavaikutukset stabilisuuden suhteen.

          Comment


            Hieman kaksijakoinen tunne mitä tehä... jatkaa eteenpäin vakio HX40 Superilla vai tällä customi billetillä? Kyllä tää näin kylmiltään näyttää aika lagiselta kokoonsa nähden, menettää suoraan sen 500-600 rinkiä heräämisessä verrattuna vakio HX40S:ään, mutta kuinka paljon tilanne korjaantuu kun saa kunnon säätöihin..?



            Attached Files
            Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 09:31.

            Comment


            • Mutta miltäs se tuntuu? Vai onko tällä tarkoitus edes olla minkäänlainen käyttis? Jos se lagi ei häiritse käyttöä, niin isompi, jos se käytössä tuntuu liian hitaalta, niin sitten holsetti takasi?

              Comment


                Ei ole tarkoitus olla normi käyttis. :) Siis reaalielämässä se herää huomattavasti aiemmin kuin dynossa, alle viiden tonnin on jo täydet ahdot... Mikä merkitys muuten käytetyllä vaihteella on dynossa? Nyt ajettiin vitosella. Mielestäni silti nelonen on suorin vaihde.
                Viimeksi muokannut Thuppu; 9.5.2014, 22:45.

                Comment


                • No eikös sitten riitä, että vaihdoissa pysytään tehoalueella? Jos nyt haluaa asiaa yliyksinkertaistaa?

                  Comment


                    Paljonkos ahtopainetta nyt oli? Eikös se 5-vaihde suora oo 6-lovisessa. Ainakin itellä on 5:lla aina rullilla ajeltu.

                    Comment


                      Ootko ajanu sillä vakio Holsetilla tuon imusarjan kanssa? Vois verrata käytöstä, että johtuuko tuo lagi siitä imusarjasta.

                      Comment


                        Ainakin tämän mukaan 4:nen on suorin vaihde: http://12v.org/urs/charlie_smith/01E/

                        Kyllä toi vakio 40 superi oli käytössä tällä imusarjalla. Imusarjan lagi on lähinnä kun tyhjäkäynniltä painaa kaasua niin siinä on pieni viive ennen kuin ampuu kierrokset ylös. Muuten ei kyllä superin herääminen muuttunut havaittavasti suuntaan taikka toisen.

                        Kestotestiä tuli hieman suoritettua Kemorassa, ja kyllähän toi customi 40:nen pysyy hyvin tehoalueella radallakin. Muuten sit oli erinäistä pikkuongelmaa, ampu alipaineletkun irti ecun päästä pariin otteeseen, moottorin häiriövalo eli omaa elämäänsä, fuelcuttia tarjos loppupäivästä heti kun ahdot nousi kovemmaksi, luultavasti jossain joku imuilmavuoto ku tuntu seoksetkin menevän entistä rikkaammalle. Huohotin sylki taas ölppää niin et sitä valu etulokarin sisältä. Pakoputken päätki tekivät lisätilaa ittelensä...






                        ///Juho:n ottamia kuvatuksia:



                        Attached Files
                        Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 09:31.

                        Comment








                          Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2014, 16:04.

                          Comment








                            Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2014, 16:08.

                            Comment


                              Ei vaihteen suoruudella sinällään ole juurikaan väliä. Voi valita suurimman vaihteen, jolla ei dynon nopeusrajaa ylitetä.

                              Suoran vaihteen käyttö liittyy takavetovaihteistojen tiettyyn rakenteeseen, jossa yksi vaihde on kirjaimellisesti suora. Samalla linjalla oleva kytkinakseli voidaan lukita ulostuloakseliin eikä voimaa välitetä ollenkaan sivuakselin ja siis myöskään hammaspyörien kautta. Tuon tyyppisellä suoralla vaihteella häviöt ovat luonnollisesti pienimmät.

                              Audeissa kaikki vaihteet kulkevat rattaiden kautta, joten aivan sama, kunhan on riittävän iso, että vehkeet ehtivät hereille järkevästi ja tosiaan riittävän pieni, ettei mene ylinopeudelle rullat.

                              Comment


                                Ahaa ok, selvispä toikin asia. :)

                                Elikkäs eihän imuvuoto tosiaan vaikuta maffittomassa systeemissä, ku käyttää mappia...
                                Viimeksi muokannut Thuppu; 12.5.2014, 12:50.

                                Comment


                                  638hv/691Nm

                                  [ame]http://www.youtube.com/watch?v=vONeFZPEcmI[/ame]


                                  Vireoo Kemorasta. Unohdin kuvata silloin kun kaikki vielä pelitti hyvin. Tää on ihan viimeisimpiä ajoja, yksin kiersin radalla. Voisko olla kipinä joka jää vajaaksi, puola tai tulpat? Katkoo meinaan samantyylisesti kuin silloin joskus kun vakiopuolat alko antautumaan. Ja tuntui et mitä pidempään kiersi kerralla sitä herkemmin alko tekemään tota...

                                  [ame]http://www.youtube.com/watch?v=tioNRIbV_BY[/ame]

                                  Comment


                                    Eipä oo oikein ehtiny turata auton kanssa mitään hetkeen, mut selvis kuitenki miksi meni niin rikkaalle seokset ja alko pätkimään ratapäivillä. Yliahtoahan on tapahtunut ihan huolella. Ahtomittari ei mulla näytä ku 2 baria, ja mittari menee ehkä n. 2,2 barin kohdalle ennen kuin pysähtyy, joten ei pystyny asiaa varsinaisesti visualisesti toteamaan mitenkään. Anyway, onneksi on säädetty kartan ulkopuoliset alueet tosi rikkaiksi ja ennakoita tiputettu huolella. Syy selvisi kun säädin ton mekaanisen ahtosäätimen nollille ja aina vaan meni viisari tappiin. Luulin et hukkaportti on juminut kiinni mutta olikin hieman pienempi juttu. Tarttee käyttää parempaa letkua jatkossa... Olis kiva tietää millasia paineita tuolla on ollu? Imusarjakin on hieman tykänny kyttyrää. Pitää kait sitäkin vielä modata jossain vaiheessa.





                                    Laitoin myös tilaukseen hieman laajemmalla skaalalla olevan ahtopainemittarin: http://www.jjcraceandrally.com/autog...bo-boost-gauge
                                    Attached Files
                                    Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 09:32.

                                    Comment


                                    • Tuosta imusarjan "raidoituksesta" tulee joka kerta mieleen Laakkosen logo ;)
                                      Sori, meni vähän aiheen ohi...

                                      Comment


                                        Onko kuulunut palautetta, miten tuo foorumilaiselle tekemäsi loiskelevy on toiminut? Jos aiot nuota jatkossa tehdä lisää ja todetaan toimivaksi, olisin myös kiinnostunut moisesta.

                                        Comment


                                          Ei taida vielä olla ajossa se kone johon toi tuli, mut ilmeisesti alkaa olla kasassa pikkuhiljaa joten voipi olla et tälle kesälle ehtii saada kokemuksia.

                                          Comment


                                          • Imusarjan turpoamisesta ei pääse suorapintaisella sarjalla täysin eroon käytännössä koskaan. Nyt se kestää jo paljon paremmin painetta, kun se on hieman muuttanut muotoaan =)

                                            Mulle tuli kanssa Laakkosen logo mieleen tuosta raidoituksesta :D

                                            Comment


                                              Voi laakkoset sentään. Yrittäny saada VEMS:in purkkia pelittämään, mut en saa lukemaan "primary triggeriä" sitten millän, eli siis 135 hampaista starttikehää. Saattaa logissa näkyä kerran kun aloittaa starttaamisen mut siitä eteenpäin näyttää pelkkää tyhjää...

                                              Comment


                                                Onko sytkäasetukset oikein?

                                                Comment


                                                  Todennäköisesti ei. :D

                                                  Testillä on toki tarkistettu et kipinä ja suuttimet ohjautuvat oikeisiin paikkoihin. Home-anturin piuhat käännetty jne...
                                                  Viimeksi muokannut Thuppu; 22.6.2014, 08:05.

                                                  Comment


                                                    Anturi/jalka varmasti kunnolla kiinni? (ja ettei ole päässyt vähän liikahtamaan) Rikkihän nuo ymmärtääkseni harvemmin menee, mutta sen pinniä lukevan kanssa vois tietty vaihtaa ristiin, ellet ole jo kokeillu?
                                                    Alkoiko ihan puskista ongelmoimaan? (ei mitään firmis päivitystä tms. alla?)

                                                    Tuskin mikään "häiriö johtokaan" tuota tekee, jos ei ollenkaan näy. Tyyliin jos puolanjohdot tm sähköjohdot häiritsis toimintaa...

                                                    Comment


                                                      Ei oo tämä auto vielä tällä boksilla käyny koskaan. Kokeilin toki päivittää firmiksen hieman uudempaan 1.2.2 versioon joka pitäis olla hyvä Auditriggeröinnille, mut en saanu mitään muutosta aikaan. Jatketaan ehkä huomenna ihmettelemistä toisen foorumilaisen kanssa jolla on enemmän kokemusta näistä. Ite oon pihalla kuin lumiukko.

                                                      Ja siis Motronicilla auto pelaa täydellisesti, joten anturit täytyy olla kunnossa.

                                                      Comment


                                                        Minäkin kerran muka olin kääntänyt home piuhat, mutta olikin piuhat jäänyt väärin. Tuohon häiriöön en nyt usko jos kerran pelaa motronicin kanssa.

                                                        Comment


                                                          No juu, sain kans lainaan johtoadapterin jossa noi home-piuhat käännetty ristiin, mut sillä ei pelannu sitäkään. Oliki liittimestä jo käännetty valmiiksi, joku edellinnen omistaja ollu asialla. Secondary triggeröinti näkyy kyllä logissa. Tosin mikään ihme olisi jos itse boksissakin olis vikaa, tuntemattomalta henkilöltä ulkomailta tuo on tullu, mut AAN koneeseen piti olla PP.

                                                          Comment


                                                            Oujee, lähtihän se vihdoin käyntiin. Firmwaren downgreidaus 1.1.94 versioon tuotti elämää triggerilogiin, ainoa vaan et primary triggeriä tuli harvakseltaan ja secondaryä pukkas moninkertaisesti. Oli näköjään boksin tekijällä menny ristiin triggeri-inputit(jos näitä ei saa softasta jostain vaihdettua?), eli vauhtipyörän anturit keskenään ristiin kytkemällä kaikki lähti pelittämään mallikkaasti. Nähtäväksi jää sit kun softaa saa hieman säädettyä, et viittii kierrättää rajoittajalle, tuleeko trigger-erroreita vai ei, vielä 4000 ringissä niitä ei näkyny.

                                                            Kiitoksia vielä Teemulle sitkeästä auttamisesta, olin jo valmis tuomitsemaan boksin rikkinäiseksi. Nyt pitää laajakaistalle vaan tehä adapterijohto et sen saa kytkettyä, ja sit saakin alkaa hieman opettelemaan noiden peruskarttojen tekoa.

                                                            Comment


                                                              Sitten on vielä se pointti, että ainakin oman Vems:n kanssa piti VR signaali kääntää toisinpäin...siitä löytyy kyllä Vems foorumilta juttua. Eli piuhat ristiin anturin johdosta, mikä lukaa home tappia. Mutta en sitten muista, onko siihen tullut korjaus jo jossain purkkiversioissa/firmiksissä jne. Mutta helpostihan sen kokeilee/selvittää tietty...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X