Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tein nyt tilaustyönä foorumilaiselle tämmösen loiskelevy setupin. Kuulin juttua et tämän tyylinen toimis hyvin. Pian kait kuulee miten toimii, ja pitää sit siinä tapauksessa itelle tehä samanlainen. Lisäksi öljyn paluu tulee tonne öljypohjan etuosaan, joten mahdollinen yli tuleva ölppä palaa imukärsän etupuolelle. Nythän itellä on paluu tyhmästi tuolla ö-pohjan takaosassa, ei voi käsittää mitä oon ajatellu silloin kun sen sinne tuuppasin kiinni.






    Attached Files
    Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 09:32.

    Comment


    • Auttaisko vielä jos kolvais vähä niitä taaksepäin olevia rakoja
      Attached Files

      Comment


      • Onko anle noi levyt tuolta alapäästä auki?

        Comment


        • Tämmönen itellä tällä hetkellä ja ei oo riittävä. Liikaa öljyä silti tuolla takaosassa joka pakkautuu lohkon huohotinputkeen.



          Eli toi uus levymalli parin millin raolla takaosasta auki. Joten mitään hirveän massiivista öljytulvaa kovin ylös ei pitäisi nousta, mut katsotaan miten toimii käytännössä.
          Attached Files
          Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 09:33.

          Comment


          • On ne auki, muutehan sinne jäis jemmaan.

            Ok, hyvä mittari tuoki, ei isojenpoikien leikeissä riitä enään, mutta muutama noita maailmalle meni eikä kyllä raportoituja vikoja. Kainiillä rataakin ajettiin, mutta 10v sitte oli eri tehot ku tänäpänä.
            Viimeksi muokannut okkim; 6.4.2014, 08:18. Perustelu: Viestit yhdistetty.

            Comment


            • Meinaan vaan anle että mulla aika samanlainen pystylevy tuossa kohtaa ja myös alhaalta auki + sitten tuolla sivulla vaakassa lisänä.
              Jos nyt tekisin, laittasin tuon takaosan aikalailla umpeen vaakalevyllä, vähän niinkuin thuppu tehnyt.

              En kyllä usko että saa tuota huohotusöljyä täysin estettyä ettei nousis orkkis huohottimesta ylös.

              Silloin kun ei vielä ollut huohotusöljyn paluuta käytössä öpohjaan niin esim. yksi 3-4 vaihteen veto niin oli litran limsapullo täynnä huohotusöljyä. :)

              Mutta kun öljy palaa huohotinsäiliöstä takaisin öpohjaan (mahdollisimman ylös ja eteen) niin itsellä ei ongelmia ole ilmennyt.
              Attached Files
              Viimeksi muokannut eske; 6.4.2014, 00:09.

              Comment


              • Jossain dieselin lohkoissa on tämmönen kärsä huohottimella. Bensalohkossa ei oo kiinnityspaikkoja tolle, mut ehkä siihen vois tehdä jonku DIY snorkkelin, et huohottais tuolta koneen etuosasta.

                Attached Files
                Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 09:33.

                Comment


                • Ihan tolkuttomia kilsoja tullu, ja radalla en ite ajanu, mut mulla oli koko huohotus juttu rutikuiva, mut maltilliset tehot tänpäivän juttuihin että se selittää varmaan miksi riitti.

                  Comment


                  • Kyllä Thuppu on nyt asian ytimessä ton huohottimen kanssa.
                    Kun tollasesta URsista revitään about 800+ voimia , niin toi öljyn keruu
                    pitää olla kohdallaan tai sitten on kaikki paikat paskassa!!!

                    Comment


                    • Etupään aurauskulmat pitää kattoa kuntoon. Yhdistettynä camberkokeiluihin tuotti n. 500km ajolla rengasrikon posahduksen kera. Hieno kokemus, varsinkin kun ei ollu vararengasta autossa. :P




                      Laitetaan nyt tänne kuva myös etutolppien coilover muunnoskitistä joka tuli hommattua.




                      Konehuoneessa ei oo tullu muuta kuin pieni tarrapäivitys. Kiitos Kojjootti:lle kustomityöstä. Vähä keventää tota imusarjan ulkonäköä. :)



                      Attached Files
                      Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 09:34.

                      Comment


                      • Voi voi ku on komia konetila tässä. (tähän hymiö joka nuolee huuliaan) Sitten joskus kun on aikaa/rahaa harrastella AAN tai 3B ympäristössä niin tuun nyppimään hihasta? :P

                        Comment


                        • Ulkokuori sit onkin sitä rumempi. :D Kyllähän aiemminki saa tulla ihmettelemään, kaffit keitän kyllä.


                          Ruostetta puskee ja listat repsottaa...

                          Attached Files
                          Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 09:35.

                          Comment


                          • Jos tekniikka on tikissä, niin ulkokuorella ei ole niin väliä. Enemmän sleepperi henkeä noin... ;)

                            Comment


                            • Mikäs alusta tässä on? Korkeuden puolesta näyttää siltä mitä itse haluaisin. Millainen alusta ajaa?

                              Comment


                              • Ihan ok toi on korkeuden puolesta, mut melko löysä on kuitenkin. Normi ajettavuus on ihan kiva, mukavan pehmeä, ei yhtään pintakova, mut kallistelee ja niiailee liikaa kovassa ajossa. Weitec:in jouset, tod.näk. jotku -40mm. Etutolppien lautasia tiputettu 20mm. Iskarit tällä hetkellä takana Konin keltaset ja edessä TRW:n halppikset. Eteen olis Konit hyllyssä, mut pitäis käyttää huollettavana. Sais varmaan muuttaa tinnimmäksikin kun coiloverit on tulossa.

                                Comment


                                • Tulipa myös hommattua tommonen P&P VEMS:in moottorinohjauspurkki ku kohtuu edullisesti sai, ihan sillä et olis mukava opiskella tota säätämistä, ja saada ite säätettyä pienet rautapävitykset kohdalleen. Tiedän et VEMS on jo jäänyt jalkoihin ominaisuuksiltaan, mut ilmeisesti ihan toimiva peli kuitenki näissä vanhan liiton vehkeissä kunhan saa triggeröinnit kohdalleen ja pelittämään. Mitään vinkkiä mistä vois opiskella moottorin säädön perustietoa ihan kotimaan kielellä? Enkkukin käy, mut jotku tekniset lyhenteet ja ilmaisut voivat olla hieman hakusessa...
                                  Viimeksi muokannut Thuppu; 20.4.2014, 09:25.

                                  Comment


                                  • http://www.theseus.fi/handle/10024/2...ni&type=author

                                    Joskus laitoin linkin talteen, kun ajattelin että voisi olla mielenkiintoista luettavaa. Sen verran on laiskottanut että en ole vielä toistaiseksi lukenut.

                                    Toinen paikka josta voisi kuvitella että aiheeseen löytyisi kohtalaisen hyvin tietoa on http://www.finsquirt.net/forum/

                                    Itse moottorin säätäminen on varmaan hieman vaikeaa oppia "kirjekurssina", siihen varmaan oppisi parhaiten mikäli tuntisi jonkun, joka tuota on tehnyt. Harjoittelu on tehokkaalla laitteella aika kallista puuhaa. Kohtalaisen helppoa on kuitenkin säädellä omat veivit solmuun, kun vetäsee vähän mutu tuntumalla vielä pari astetta ennakkoa sinne, taikka vähän tänne parin kilon paineella :)

                                    Comment


                                    • Mutta eikös Repo kirjattanutkin viimesimmässä GeTarIssa ettei harrastelijan ehkä kannata hienointa ostaa sen monipuolisuuden(monimutkaisuuden) vuoksi. Yksinkertaisella on hyvä aloittaa.

                                      Comment


                                      • vems.fi.

                                        Comment


                                          Finsquirtilta voi aloittaa, mutta kyllä se taito tekemällä karttuu. Kun saa koneen käymään niin esim. ajaessa laajakaistan, nakuluurien ja perstuntuman kanssa se on mentävä. Perstuntumalla tarkoitan esim. jos tasakaasulla nypyttää, niin sytkää säätämällä sen saa katoamaan= sytkä oli pielessä.
                                          Vaikea sitä on kyllä kenenkään selittää, tekemällä oppii. On aiheesta olemassa tietty artikkeleita ja teoksia, jotta ymmärtää moottorin perustoiminann sytkän ja polttoaineen osalta.
                                          Pari MS;ää olen joskus säätänyt kadulla ja meneehän siihen bensaa ja aikaa. Sain jopa toimimaan kelvollisesti. Mutta tuohon jos lisätään uusien ecujen ( uudet Motronicit, Simossit...) kaikki ominaisuudet, niin sormi menee suuhun ennen kuin ehtii kissaa sanoa.

                                          Comment


                                          • Täytin tankin toisella asemalla ja tuli ilmeisesti jotain talvilaatua ku alko täyskaasulla menemään sikarikkaalle. Lambda tippui 0,79:stä 0,73:een joka on jo liian rikas. Päätin sit kokeilla miten uus ahdin kompensois tota seosta... Lambda nousi sillä 0,77:aan, eli hieman enemmän työntää ilmaa koneeseen. Pitää vielä seurailla miten ahdot nousee, taitaa jäädä alemmas kuin 1,7 baria nyt, ku hukkis on pelkällä jousipaineella ohjattu, pakopesä ehkä virtaa aavistuksen enemmän... herääminen tulee noin 300rpm myöhemmin.








                                            Tuli asennettua myös pientä turvalaitetta ohjaamoon. Luotto autoon kunnossa. :D

                                            Attached Files
                                            Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 09:35.

                                            Comment


                                            • Onko korvatulpat matkustajan huutoa varten, vai ootko poistellu äänieristyksiä kenties?
                                              Viimeksi muokannut Carbin; 28.4.2014, 05:56. Perustelu: typo

                                              Comment


                                              • Taitaa olla siks ettei tuu kuulovauriota omasta huudosta kun nelikko lähtee lapasesta. :D Ei oo äänieristyksiä mitenkään erityisemmin poisteltu, tosin ei mikään hiljaisin putkisto oo alla.

                                                Comment


                                                • Kävin tänään asennuttamassa uudet kumit kahdelle vanteelle. Otin nyt sit 255/35 18 kokoiset vaikka vanteet oli vain 8" leveät. Virallisestihan noi kumit on ylileveät näille vanteille, ja hieman mietitytti miltä noi tulee näyttämään, mut eihän ne oo pahat ollenkaan. Aavistus pulleammat kuin verrokkina olevat saman merkkiset ja malliset 235/40 18. Taakse meni noi 255:set.



                                                  Sattu ihan hauska tapaus rengasliikkeessä. Siellä oli nuori tyttö asentajana hallissa, ja kun näki noi possun merkit keskiöissä niin kysy heti tohkeissaan et mihinkä Porscheen tulee. Minä siihen sit et Audin alle menee. Likka totes kypsähtäneenä, aijaaa, ja lähti pois. :P
                                                  Attached Files
                                                  Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 09:36.

                                                  Comment


                                                  • Eipä tainnut tyttö tietää minkälainen Porsche killer Audi oli kyseessä :D

                                                    Comment


                                                    • Miltäs asemalta tankkasit nyt ja miltä olet aiemmin tankannut?

                                                      Comment


                                                      • Oon muutaman edellisen kerran hakenu kannuilla Tervajoelta. Nyt kävin Alavudella. Kuulin vaan et tänä talvena/keväännä on ollu ennätyksellisen lantrattua tavaraa, eli törky paksulle on menny. Kuulemma jenkkivehkeissäkin on saanu laittaa 20-30% pienempää suutinta dynolla. Olisko sit tervajoella niin pieni menekki et on ollu vielä vanhaa tavaraa säiliössä koko talven..?

                                                        Comment


                                                        • Eli siis ABC-asemilta haet. Mietin vain kun täällä Vaasassa on pelkkiä St1-asemia ja eräs Vaasalainen tällä palstalla vaikuttava E85-guru sanoi että St1 E85 on ~85% kesät talvet. ABC E85 on vissiin eri mentaliteetilla?

                                                          Comment


                                                          • Joo, ABC:ltä kyllä. Olipa tuo joskus eri väristäkin. Ainakin yleensä se on vaaleanpunaista mut joskus tuli keltaista niin ei oikein tienny et onko bensaa vai mitä. Mut silloin ei vaikuttanut seoksiin.

                                                            Comment


                                                            • Noissa flexfuel-autoissa on pakko olla jonkinlainen anturi, joka osaa kertoa bensan ja pirtun osat. Onko näistä minkäänlaista havaintoa?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X