Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    En sitten yhtään mitenkään. Ihan fiilispohjalla menty. Voipi olla et on täysin susi..? Kiitoksia vaan. Ulkonäöllisesti myös omaan silmään tuli aika onnistunut, mut tietysti olis kiva jos toimis lisäksi hyvin. :)

    Comment


    • Ei mitään haisua täälläkään mitä se oikeaoppisesti pitäs olla. Mielenkiinolla odotetaan testituloksia.

      Comment


        Komia se on ainakin! :P Aika porno jopa, ettenkö sanoisi :)

        Comment


        • Hienoa ja taitavaa käsityötä!

          Comment


            Melko tiukka sovitus tuli mutkalle, mut sopii onneksi kuitenki ongelmitta paikoilleen. Pientä kohdistusta joutuu ahtoputkille tekemään... Öljyn mittatikkukin sopi kun hieman taitto enemmän mutkalle. Joku kiinnike sille pitää värkätä esim. moottorikorvaan kiinni.

            Attached Files
            Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 09:36.

            Comment


            • Kansi tiukalle

              Tänään jälkikiristelin kannen
              Ensinnäkin, helv... hyvää jälkeä ton manifoldin kanssa.
              Mikä oli sun peruste ja kuinka teit kannen jälkikiristyksen, ja minkä takia??
              Asiaa seurata URSSIN valmistumista, varsinkin kun äijällä on taito hallussa.

              Comment


                Tiedä nyt sit onko homma hanskassa? Alko ainakin pahasti tuntua ton öljysyöpön alakerran kanssa ettei asia todellakaan näin ole. :P

                ARP suositusmomentti on nykyään 108Nm ja hieman ristiriitaista tietoa on siitä tarttisko jälkikiristää ollenkaan? Näyttää kuitenkin kannen keskimmäiset pultit kiristyvän hieman kun on jonku sata km ajanu välillä.

                Comment


                  Hieman paremmin kohdistuu putkitukset. Vielä on jotain tehtävää... mm. kaasuvaijerin kiinnitykset, ISV:lle kiinnitys ja putket, uus öljyerotin, öljytikun kiinnike, 50mm dumpin asennus, vanhan bypasslähdön tukkiminen, venakopan vaihto ja samallla yhen kiinnityspultin kierrereiän korjaaminen...





                  Attached Files
                  Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 09:37.

                  Comment


                  • Osaava tekee.

                    Hienoa jälkeä.

                    Comment


                      Kyllä Thuppu on samassa sarjassa muutaman muun forumin jäsenen kanssa... Tekee, eikä speksaa ;)

                      Comment


                        Hieman hitaasti edistyy taas tää homma, mut dumppi kuitenki löysi tiensä paikoilleen. Kaasuvaijerin kiinnitykset on tehty, pitää vain hitsata paikoilleen, samaten lähdöt ISV:lle.




                        Pieni ahdinpäivityskin saapui eilen FIN-Turbolta, kiitoksia vaan sinne nopeasta toimituksesta. :) Kompurapesässä ei ole lähtöä N75:lle, haittaako mitään jos otan lähdön heti ahtoputken alusta? Ei tarttisi rei'ittää tota pesää...





                        Attached Files
                        Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 09:37.

                        Comment


                          Ota vaan ahtoputken alusta. Niin itsellänikin oli jossain vaiheessa ja oli ihan toimiva järjestely.

                          Comment


                            Kaasuvaijerin kiinnike, ISV ja IAT-anturin paikat heppailtu paikoilleen.

                            Attached Files
                            Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 09:37.

                            Comment


                              Alkaa olla propellin koko kohillaan.

                              Comment


                                Hienoa jälkeä! Miten sulla sukeltaa toi ilmanputsarin liitäntä tonne etupuskurin taakse? Onko loksuun tehty reikä vai meneekö se runkoaisan ohi sinne alas?

                                Comment


                                  Tattista! :) Tuosta näkee ton "air intaken":

                                  Attached Files
                                  Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 09:38.

                                  Comment


                                    Oisko tarkempaa speksiä tuosta turbosta. Kompuran jättöpää ja turbiinin ottopää myös kiinnostaa.

                                    Comment


                                      Kompuran jättö on 92mm. Turbiinin otto on sama kuin vakiossa.

                                      Comment


                                        Kiitos kuvasta. Pitäisi kans tossa omassa pikkukorisessa järkätä putsarille joku viileä mesta, kun ei se superin perässä mahdu oikein tuolla lampun takana elämään...

                                        Comment


                                          Ja nyt toivotaan ettei tuo komea imusarja ota ja halkea, kun lyödään kakkosella alkavia paineita koneeseen. Eräässä volvossa niin kävi, hienosti ratkesi. Siinä ei kyllä ollut sisällä tukia, jos oikein muistan.

                                          Comment


                                            Näin toivomme...

                                            Comment


                                            • Tiggailin viimekesänä AMW-rakennuskitistä imarin urssiin ja jätin sitten laiskuuttani tapitukset sisältä pois niin komeasti pullahti/ratkesi kammioiden välistä. Painetta tais olla parhaillaan rapiat 3bar.

                                              Toki saattoi vaikuttaa myös se että oli ensimmäinen alumiinistä rakennettu hitsaustyö ikinä.

                                              Comment


                                                Hemmetti tätä prokkista on kiva seurata. Mainiota dokumetaatiota, hyviä kuvia ja loistavaa kädentyötä sekä hienoja innovaatioita. Tää on kyllä siitä paha, että aina kun on kuopannut kaikenmaailman projektihaaveet, niin tämmöset jutut on bensaa liekkeihin.

                                                Comment


                                                  Mukava kuulla et on mielenkiintoa seurata. Ite just tykkään kans seurata semmosia prokkiksia jotka on hyvin "kuvitettu", ei jaksa yleensä kauaa kiinnostaa pelkkä jutun tynkä jos ei oo juurikaan informatiivisia kuvia mukana.

                                                  Tänään saapuui yks Audi Original Teile osa. Paketista päätellen taitaa varasto olla samoilta vuosilta kuin Urssikin :P

                                                  Attached Files
                                                  Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 09:38.

                                                  Comment


                                                    Piti vielä värkätä uus huohottimen öljyerotin ku vanha ei mahtunut enää paikoilleen. Oli vain millin rosteria jemmassa joka oli sit aika vammaista hitsata, veteli vähä miten sattuu. Mattamustaa kilikalia pintaan niin eipä tota nyt niin häiritsevästi huomaa konetilasta.







                                                    Attached Files
                                                    Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 09:39.

                                                    Comment


                                                      Tänään vihdoin pääsi testailemaan. Eipä tosta nyt oikein osaa sanoa juuta eikä jaata. Menikö paremmaksi vai huonommaksi? Auto taas ollu tallissa niin kauan ja on ehtiny tottumaan tohon pikku sitikkaan jolla pääosin ite kulkenut nyt. Hieman siis tuntuu lagiselta nyt sit. Ehkä kaasun herkkyys/vaste on hieman heikompi kuin ennen, mikä voi johtua liian isosta plenumista... Virtauksetkaan tuskin ovat ainakaan paremmaksi muuttuneet..? :P Tänään sai täysvedossa 0.79 lambda lukemat. Viimeisin muistikuva on kovien pakkasten ajoilta jolloin parhaimmillaan löi tauluun 0.85 lukeman. En tiedä sit pystyykö tosta päättelemään mitään? Kuitenki yli 20 asteen lämpöero.

                                                      Comment


                                                        Jaahas, täältä olikin mystisesti taas kadonnut viestejä. Bongasin ne jo tos aiemmin, mut nyt kun meinasin vastata niin oli kadonnut..? Tila vähissä serverillä?

                                                        Laitetaan nyt sit edes kuvallinen viesti tähän... diy spacereistä...

                                                        Attached Files
                                                        Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 09:39.

                                                        Comment


                                                        • Asiallinen toi öljynkeruu/huohotin purkki. Nyt jäi epäselväksi toi kytkentä? Meneekö toi öljynpaluu tonne omaan lohkon huohotin reikään, vai oma tekemään systeemiin?? Mulla vähän sama prokkis käynissä ton huohottimen kanssa, lähinnä paluu öljyn kierrätys ongelma.

                                                          Comment


                                                            Ei tainnut olla paras mahdollinen tämä eka versio öljyn erottimesta? :)

                                                            Comment


                                                              Ongelma taitaa enemmänkin olla toi et öljy tuuppaa lohkon huohotinputkesta ylös kovassa kiihdytyksessä. Varsinki 0-lähdöissä. Tämmönen lähtö ja ölppää tuli kohtuu reippaasti pihalle... Mutta joo, ei toi pönttö selviä ainakaan tämmösestä määrästä.

                                                              http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Videot/mov/testlaunch.mov



                                                              Attached Files
                                                              Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 09:39.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X