Teitkö jälkikiristyksen? Repo joskus asiasta mainitsi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Vielä sen verran tosta kannen nousemisesta, et ecultahan luettiin painetta joka siis näytti 2,3 baria. Mutta koska eculle menevä letku vuoti niin todellista painetta on vaikea arvioida... ehkä 2.5..? Mittarikin itellä loppuu 2:een baariin joten siitäkään ei ollu apua, ja lisäksi se oli haarotettu samasta letkusta.
Edit.
Pitää ens viikolla ottaa auki toi etudiffi. Luultavasti siinä vika. Mikähän sieltä yleensä hajoa, toivottavasti ei laatikosta tulevan aksilan pinjoni..? Pystyykö ton pinjonin vaihtamaan avaamatta laatikkoa, vai onko yhtä puuta aksilan kanssa?
Ei keltään löytyisi ton 01E laatikon manuaalia räjäytyskuvineen?Viimeksi muokannut Thuppu; 13.7.2013, 14:33.
Comment
-
Tänään ehdin vasta hieman tarkemmin tutkailla tätä laatikkojuttua, oltiin reissussa viikonloppu... Valutin öljyt ulos laatikosta ja näyttivät oikein terveiltä, yhään metallihilettä ei ollu seassa ja öljypropun reiästä tiiraillessa etudiffi rattaat näyttivät oikein terveiltä. Aikani ihmeteltyä huomasin et kardaani pyöriikin mukana kun eturenkaita pyörittelee vaihde päällä. Takarenkaita pyöritellessä ei tapahdu mitään toisella puolella eikä kardaanissa. Eli vika onkin takaperässä. Öljyjen mukana perästä tulikin jos jonkinmoista sattumaa. Sormella kun kokeili sisuskaluja öljyreiästä niin sisällä onkin pieni irtotavaran sekamelska.
Liian hätäinen siis olin asian suhteen... Eli perutaan laatikon ostoilmoitus tältä erää, ja vaihdetaan se perän ostoon. Eli saa tarjota ehjää UrS4:sen perää. Ilmeisesti S6:senkin perä kävis mut jää toi takalukko pois..? Tosin eipä sitä oo tullu koskaan käytettyä, mut ihan kivahan sen olis olla toiminnassa.Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:55.
Comment
-
Mulla on tallissa UrS6 varaosa-autona, jossa on perä paikoillaan. Lukkoa siinä ei tosiaan ole. Pitäis vain löytää jostain aikaa, että saisin purettua sieltä tuon pois. Kysypä Terholta (Mr.Crossfire) jos sillä olis heti tarjolla...
Mulla on kyllä nyt suunnitelmissa käydä laittamassa tuo auto osiksi sillä pitää saada talliin tilaa muille harrastevehkeille.
Edit. Saathan sä kasattua sen vanhan perän uudelleen uudemman perän osilla niin jää se lukko sinne. Riippuen toki siitä mitä sulla meni sieltä rikki.
Comment
-
Eli selvis sen verran et automaatin perävälitys on eri, eli ei voi laittaa ristiin manuaalin kanssa. Mutta onko esim. C4 2.8q 5v perä sama tai yhteensopiva Urssin kanssa? Jos jollain on ETKA hollilla parasta aikaa niin olisin kiitollinen jos tarkistaisit et käykö noi ristiin. Jos siis semmosta tietoa saa sieltä irti..? 2.8:n perässä on merkintä AAT 15063. Muistelisin et omassakin perässä oli AAT jotain. En huomannu napata kuvaa siitä ja nyt oon töissä.
Comment
-
AAT perää näyttää ETKAn listassa C4 korissa 2.8 koneelle ja S-malleille.
Typ44 korisessakin näyttäisi olevan AAT 136hv, 137hv ja 165hv 5-pyttyisten perässä.
Comment
-
-
Samalla kun perän vaihtaa niin on tarkoitus budjettipäivittää takajarrut ja herkistellä käppäri toimintaan. A8:n 310x22 levyt ja jarrupalat Urssin vakiosatuloihin. Pitää vaan sit väkertää adapterit satuloita varten. Budjetti yhteensä kaikkineen n. 100e. :) Jospa tolla päivityksellä sais kuitenkin hieman enemmän voimaa takapäähän ja samalla niiausta hieman kuriin.
Laitetaan levyjen osanumerot tänne talteen:
AUDI 4E0 615 601 A
AUDI 4E0 615 601 K
A.B.S. 17607
ATE 24.0122-0212.1
BOSCH 0 986 479 062
DELPHI BG3958
FTE BS7118
GIRLING 6042692
MEYLE 115 523 1124
MINTEX MDC1697
MINTEX MDC2063
NK 2047126
PAGID 54224
PAGID 54523
PILENGA V234
QUINTON HAZELL BDC5689
TEXTAR 92152300
TRISCAN 812029191
TRW DF4269
ZIMMERMANN 100.3311.00
Konepellin äänieriste on tykännyt kyttyrää ahtimen lämmöstä joten kokeilin laittaa tommosen halppis lämpöpeitteen pakopesän päälle. Saa nähä miten kestää..?
Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:56.
Comment
-
Haittaakohan mitään noi murtuneet seinämät tossa vanhassa diffikotelossa? Noi murtuneet alumiinit taitaa olla roiskesuojat huohotusaukkoa varten? Tuli hätäpäissäni hommattua jo aiemmin tommonen etu-irtodiffi ja kattelin että noi pikkurattaat taitaa olla samalla osanumerolla kuin takadiffissä, joten jos tosta vanhasta ehjäis varaperän tulevaisuutta silmällä pitäen..? Pinjoni ja iso-ratas ovat jotakuinkin vahingoittumattomat, jossain hampaan kulmassa joku pieni kolo.
Uuteen perään meni Shockproof Heavyt sisään. Helppo oli täyttää kun perä oli irrallaan. Kaksi vajaa litran purkkia meni sisään. Oli aika taistelu et sai paikoilleen ton möltin auton alla maaten ku oli auto sen verran matalalla ettei kyljelleen edes mahtunu kääntymään... :P
Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:57.
Comment
-
Tänään auto taas ajossa. Takajarrut asentuivat suuremmitta ongelmitta kunhan sai sopivat adapterit mallailtua. Käsijarrukin tuntuu tehokkaammalta kuin ennen. Piti sitä hieman herkistellä ku toinen puoli näytti puhdasta nollaa katsastuksessa. Kävin myös hakemassa päästölapun uusintanäyttöä varten. Nyt meni heittämällä päästöt läpi kun suoraan ajosta sai mitata. Tosin katsastuksen jälkeen nyt välillä auto on säädettykin uudestaan joten silläkin on todennäköisesti osuutta asiassa. Samaten vaihtui oikean puolen raidetangon pää. Joku oli sinne laittanut Delphinin ja nyt tuli tilalle Topran. Todennäköisesti saa taas vaihtaa ens vuonna. :P No, eipä tuo nyt ole kuin 15min homma vaihtaa. Vielä pitää poistaa välijäähy keulalta ja sit saaki käydä näyttämässä taas, ahdin sai olla rauhassa tänä vuonna. :) Vielä tosin joku klonksuu takapäässä. Ehkä jotain on jäänyt irti tai sit putki pääsee kolahtamaan johonki. Pitää tarkistaa ensi hädässä...
Sain käsiini edullisesti myös tommosen käytetyn short shifterin. Purkuautosta löytyi ja ainakin näyttäis olevan 034:sen tuote. Sekin pitäis asennella lähiaikoina...
Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:57.
Comment
-
Muuten kaikki hyvin mut päästöt ei kirveelläkään läpi. Ei siis kelvannut toi päästölappu jonka hain O2 ja lambda siinä oli vinksallaan. En tota lappua niin edes ite kattonu. Tänään yritettiin uudestaan ottaa päästöt mut laskennallinen lambda 1,2-1,4, jäännöshappi korkealla. Muut olis kohdallaan. Ei vaikka miten yritti putkea tukkia ja konettaa huudattaa ja pumpata. Laajakaistan arvot pyörivät kuitenki yhden tuntumassa koko ajan. Imeytyisköhän putkeen jostain liitoksesta ylimääräistä happea vai mistä toi vois johtua?
Comment
Comment