Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Eipä ole nyt minun tuotos ajossa Thomaksella. Mulla ei ole ollut tarjota varmasti ongelmatonta ratkaisua isommalle mafille varsinkaan satojen kilsojen päässä olevaan autoon.

    Itsellä on Pasin autossa vitoskoneen viinastarttailun osalta pioneerityö menossa. Aiemmin tekemäni pari viinavitosta ovat siltä osin puutteellisia, mutta saapa nekin tarvittaessa nyt tehtävän selvityksen kautta paremmin starttaamaan. Pakkasella käytettävien kylmästarttiasetusten säätely kesäkelissä ja kuumalla koneella on hiukan hankalaa, joten aiemmin ei ole ollut oikein mahdollisuutta tähän :)
    Pasilla tärähtää tällä hetkellä heti hienosti tulille lämmittämättäkin, mutta käyntiin jäämisen kanssa ilman kaasunkäyttöä on vielä tekemistä.

    Uudempien boksien kanssa minulla on enemmän kokemusta viinailusta ja tietääkseni kaikki tuotokset lähtevät aika kivasti tulille.
    Viimeksi muokannut porkkis; 8.1.2013, 13:39. Perustelu: tarkennus

    Comment


      Joo, tahtoo noi kylmästartit olla aika harvassa kun säätää pitäis. Ei muuten kellään olisi vuokrata chippi-kirjoittajaa tai vinkata joku halpa mutta toimiva värkki? Sais etänä just tätä kylmäkäynnistyspuolta säädätettyä...

      Comment


        Kellään tietoa onnistuuko tämmösellä kirjoittamaan noita ecu:n chippejä? http://dx.com/p/microcontroller-24-9...terface-150182 Tietty joku softakin tolle pitäis olla..?

        Comment


          Ei taida tuo toimia. Tämän pitäisi sopia: http://www.ebay.de/itm/PCB5-0E-Wille...item416e9165bc

          Comment


            Mikä muutes toi chippityyppi on mitä näissä käytetään?

            Comment


              27C512 päällyslevyllä ja 87C257 pohjalevyllä.

              Comment


                Tänään urssi sit teki tenän, illalla töistä lähdössä startti ei puhunut mitään ja mittaristonkin valot jakso juuri ja juuri hehkua, eli akku aivan loppu. Saatiin vetämällä kumminkin käyntiin ja saman tien auto lämpöiseen sulamaan ja akku lataukseen. Taitaa joku häiriö olla koska on aiemmin hyvinki iloisesti startannut pitkienki seisokkien jälkeen kovassakin pakkasessa. Haulla löytyikin juttua keltaisesta johdosta, sähkölasien mukavuustoiminnosta ja jalkatilan releestä. Pitääpä tutkia asiaa...

                Comment


                • Otan osaa! Toivotaan että ei ole suuri vika.. akku kuitenkin vaan.
                  Ei sulla sattunu tuleen ylimääräisiä noita 4" etukajarin sovitteita?

                  Comment


                  • Kolme tuntia käyttäny koko projektin läpilukemiseen ja ei voi muuta sanoa ku, että mahtavaa työtä, homma on selvästikkin hanskassa! Taisin joskus viime vuoden puolella bongata tämän sjoella, mutta en tietenkään silloin hoksannut, että tämän luokan peli kyseessä. Mikäs audin laita tällä hetkellä?

                    Comment


                      Tuo talven vika osoittautui vain yhden kerran häiriöksi. Tiedä sitten oliko takalasilämppärin/takaluukun johtojen syytä..?

                      Nyt auto on seissyt tallissa muutaman viikon, jälkikiristelin kannen ja jäi odottamaan nokkien pientä hienosäätöajoitusta. Pitäis myös vaihtaa termostaatti ku tuntu ettei moottorin lämmöt jaksa nousta 75 asteen yläpuolelle mittarin mukaan. Vielä kun olis joskus kokonainen päivä aikaa ruuvata... Piti myös pakkasilla saada säädettyä toi kylmäkäynnistys mutta jäi tekemättä, tosin hyvin suunniteltu taitaa olla puoliksi tehty ku chippipolttajan ja muutaman chipin sain hommattua, ja lisäksi sain ohjeet miten säätää toi rikastus rikkaammalle. Pitää se tässä kuitenki tehä, mutta käytännön kokeilut jää ensi talveksi.

                      Comment


                        01E 6v-laatikko ja 1:nen alkoi hieman ujeltamaan... ilmeisesti laakeri ottanut siipeensä..? Millainen homma on vaihtaa, tarviiko mitään ihmeempiä erikoistyökaluja? Ilmeisesti jotain tiivisteitä menee uusiksi kun laatikon ottaa auki?

                        Comment


                        • Tarvii sisäpuolisen laakerikoolin ulosvetimen, 10mm XZN ja mitähän muuta, en muista. Torsenin sisältävän kopan tiivisteen ja ja.. aikaa ja hermoja ja päättäväisyyttä.

                          Comment


                            On hitusen outo ketju käsitellä tätä asiaa?

                            Vika on todennäköisesti jossain muussa kuin ykkösvaihteessa. Se kytkettynähän nimenomaan se ei akselin suhteen pyöri. Isojen vaihteiden kytkentärattaat sen sijaan pyörivät koviten juuri silloin.

                            Comment


                              Joo, ehkä vähä väärä ketju, sori. Saa siirtää sopivammalle alueelle jos semmonen löytyy... Ykkönen silmässä kuulostaa siis hieman suorahammas laatikolta, mutta semmonen korkeataajuisempi ujellus kuuluu vaimeampana kun vauhdista vaihtaa esim. kakkoselta ykköselle kytkin pohjassa. Ite en oo perillä tämmösen laatikon rakenteesta, ku en semmosta oo koskaan purkanut niin ei osaa sanoa mikä siellä sit vois ääntää.

                              Edit. voihan tän siirtää vaikkapa mun projektisäikeeseen.

                              Comment


                                Voi siellä olla rotansyömää hampaissakin, ei olisi ensimmäinen.

                                Comment


                                  Joo, tuo se vois olla syypää. Itekin löysin tällaista:



                                  http://12v.org/urs/charlie_smith/01E/ind5.html

                                  Kannattaako tolle tehä mitään, vai uusinko aksilan, vai laitanko sisään RVS:ät?
                                  Attached Files
                                  Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 09:58.

                                  Comment


                                    Ääntä tulee pitämään hamaan loppuun asti, mutta kyllä tuo kestää yllättävänkin pitkään. Varsinkin jos ei kuormaa anna liikoja, muutoin akseli vaihtoon.

                                    Comment


                                      Ok, tuo ääni nyt ei mitään haittaa, ääntä tästä värkistä lähtee muutenkin. :P Muut vaihteet on kyllä ihan hiljaiset, mitä nyt vedätyksessä vähä krohisee, mut olen ymmärtänyt et nää aina pitää vähä mekkalaa jos on jäykillä kiinnityksillä rungossa.

                                      Comment


                                        Säädätystä taas odotellessa... Arvioita paljonkos olis paukkuja nyt? http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Audi_URS...613_175313.mp4 Säätäjän mukaan vakiomaffin luku loppu n. viiden tonnin kohdalla...

                                        Comment


                                          Jos pitää veikata niin. 600-670 välissä mikäli sikäli superi on pellin alla?

                                          Comment


                                            Joo, on 40 superi, mut toi on siis vaan 1,6 baarilla eikä ennakoitakaan oo optimoitu ollenkaan, ku hajos venttiili heti viime säätösession alkumetreillä. Oma arvio olis ~450hv..? Jos siis vertaa youtuubin vastaaviin videoihin... Seuraavaksi olis siis tarkoitus säätää vähä pidemmälle ja MAP anturilla, MAF jätetään luultavasti pois kokonaan.

                                            Jännityskerroin on kyllä tapissaan, joko vihdoin menis kaikki putkeen..? Eihän tätä vielä ole odotettukaan. :/
                                            Viimeksi muokannut Thuppu; 19.6.2013, 22:21.

                                            Comment


                                              Meinasin kanssa, että sitten kun saa säätöihin.

                                              Comment


                                                Aah, ok.

                                                Comment


                                                  Tämä ei taida olla normaalia, 1:nen silmässä ja 3 rengasta maassa?

                                                  [ame]http://www.youtube.com/watch?v=QKEmiRmyzIQ[/ame]

                                                  Comment


                                                    No ei ole, mitä tuolle laatikolle on tapahtunut? Menikö jossain vedossa?

                                                    Comment


                                                      Joo, launch controllia testailin. Oliskohan tuolta menny "etuperä" tohjoksi..? Jos joltain löytyy edullisesti 6-v laatikko niin saa tarjota. Mahdollisesti myös joku pikkuviallinen käy josta vois yhdistellä osia.

                                                      Comment


                                                        Sopiiko A6 2.7T laatikko urssiin? Osanro: 01E 301 103K-L

                                                        Edit. Vaihteiston tyyppi taitaa olla EDU.
                                                        Viimeksi muokannut Thuppu; 10.7.2013, 18:47.

                                                        Comment


                                                          Aika hyvin muuten tuntuis nyt pelitävän softa autossa. Päätettiin sit tehä mapilla, eli ilman maffia. No eipä ole tulppana ihan heti mikään sitten. Taaskaan kuitenkaan ihan kommelluksitta säätö ei onnistunut. Ensin ihmeteltiin miksi suuttimien "duty" on niin tajuton jo 2,1 barin ahdoilla, 1200cc suuttimet oli tyyliin 99%. Mietittiin nokkasetuppia et tapahtuiskohan overlapin takia "huuhtelua" et menee polttoaine suoraan sylinteristä läpi. Vaihdettiin 7A imunokka paikoilleen jossa enemmän nostoa kuin AAN:än katkaistussa pakosessa. Säädettiin overlap nollille ja käytiin testaamassa ja duty tipahti 15%. Mutta vieläkin tuntui kovalta määrältä. Aikamme ihmeteltyä asiaa, tutkittua imusarjalta ekulle menevää letkua ja moisture trappia niin huomattiin et ahtopainemittarille menevän letkun T-haara vuotaa. Joku edellinen omistaja on siis ottanut mittarille lähdön eculle menevästä letkusta. Eli siis eku on lukenut väärää tietoa koko ajan.

                                                          Tuossa välissä kun käytiin testailemassa niin muutama veto 2,3 baarilla ja lämmityslaitteen kenno posahti ja nesteet tuli jalkotilaan. Äkkiä ikkunat auki ku sisällä oli kuin höyrysaunassa. Eli kannentiivisteen välistä karkas paineet vesitilaan. Ehkäpä se vetonivelrasva ei ollutkaan niin hyvää korviketta ARP-rasvalle..? Alle 2 baarin paineilla tuntui silti paineet pysyvän omissa oloissaan ja homma jatkui, joskin oli selvää ettei huipputehoja enää yritetä.

                                                          Parhaillaan FATS näytti noin 2,6 ja alkuhan on hieman laginen ku täydet ahdot tulee siinä 4400-4500 ringin välissä. Arvio joka perustui brittiläisen JNL-Racingin 650hv URS6:en säätöön oli et enemmän potkua ylärekisterissä mutta lagisempi alhaalta. Toisaalta saattaa olla et tuntuikin vain koska JP:n URS6 tarjoaa voiman erittäin tasaisesti ja tais olla täydellä ahdolla jo alle 4000 ringin.

                                                          Päätettiin sit tiputtaa säädöt perus jousipaineille joka on 1,6 baria Tialin hukkiksella tässä setupissa, korkeilla kierroksilla nousee 1,7:ään. FATS tällä säädöllä 3 sec.

                                                          Nythän sitten hajos laatikko tai etudiffi kun testailin lähtöjä launchilla. Lisäksi on edelleen savutus-ongelmaa läsnä. Luulin jo päässeen siitä eroon, mut luikkaammilla öljyillä taas paheni kun hetken mummoili. Kun vetää kovaa ja ahdoilla tuntuu pölläyttelevän vähemmän, eli renkaat tiivistävät paineen alaisina paremmin... tiedä sitten miten tämä voi olla niin hankalaa..?


                                                          Logitusohjelma on sit ihan kätevä, saa tosta motronicista logit ja vaikka etänä korjailla softaa. Vielä pitää VEMS:in mittarilta vetää eculle laajakaistan signaalin nii saa todellisen AFR:nkin tohon näyölle ja logiin.




                                                          Tossa vielä maffiton imuputki. Maffin tilalle tein tommosen 3,5" ? 4" kartion.



                                                          Attached Files
                                                          Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 09:58.

                                                          Comment


                                                          • Missä kireydessä sulla on nyt kannenpultit?

                                                            Comment


                                                              Ulkomuistista vetäisin 100Nm, mut olis tosiaan saanu olla 108Nm. Joku vanha 90Nm arvo kummitteli mielessä. Olishan ton tietysti pitäny tarkistaa. Nooh, ehkä jonain päivänä oppii rakentaan koneen..?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X