Ja täältä löytyis pari settiä mustia ovipahveja, jos haluaa oikein rakennella. :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
-
Kiitos kiitos tarjouksista, mutta katotaan nyt jos näillä olemassaolevilla pärjätään.
Tommonen Focalin 3-tie settikään ei olisi paha ja luulis et bassoakin jo saa irti jos tekis kotelot noille 6,5" johonki kojelaudan alle tms..? En oo kylläkään kokeillut mallintaa kuin suuren kotelon tarvitsevat. 4" oviin vakiopaikoille ja samaten diskantit vakiopaikoille. Askartelua toki tulis enemmän kuin 4" 2-tie setissä.
Comment
-
Itse meinasin pistää 5,25" eteen ja taakse 6,5", molemmat 2-tie settejä. Oletettavasti tuon 5,25" saa näperrettyä paikalleen eteen. Katselemissani seteissä syvyys käy, mutta halkaisijasta uupuu sentti-pari. Tämän ajattelin korjata pienellä korostusrenkaalla vaikka vanerista, kun tuohon orkkisritilän alle kuitenkin vähän mahtuu korottamaan.
Comment
-
Voiko noi kotelot poistaa oven sisältä noin vain, vai ovatko mukana tukemassa ovipahvien kiinnitystä tms.?
Edit.
Ja olikos noi ovikotelot minkä kokoiset? R4:set sopii valmistajan mukaan 2-4 litran suljettuun koteloon.
Edit2.
Kokeilin mallintaa ton Focalin sarjan 6" wooferin käyttäytymistä koteloituna, niin näyttäis graafi aika hyvältä n. 15l refleksikotelossa viritettynä n. 60 hertsiin, mutta ihmetyttää vain toi valmistajan ilmoittama Xmax 2,5mm? Toi ylittyy jo 12W tehoilla ja alle virityksen menevät taajuudet ovat myrkkyä jo 3W. :D
Hmm, ei toi Xmax voi pitää paikkaansa. Suljetullakin 15l kotelolla se ylittyy jo 10W teholla.Viimeksi muokannut Thuppu; 5.3.2011, 16:04.
Comment
-
DLS R4:set on sit tulonpäällä. Ei tarvi alkaa jumppaamaan noiden kajarien kanssa...
Huohotin modi myös edistyy pikkuhiljaa. Hain hitsatun venakopan tänään. Pientä viimeistelyä, puhallus ja musta VHT Wrinkle Plus röpömaali pintaan niin tulee hieno. Saman kohtalon tulee kokemaan myös ainakin imusarja ja öljyseparaattori, ehkä myös hukkiksen kello. Tota maaliakin onneks löyty paikallisesta autotarvikeliikkeestä.
Kunnon thyyninkiä, ja eipä lähe huohotinletkut irti. :D
Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:07.
Comment
-
Eipä tuossa mitään ongelmaa näyttäisi olevan, jos siis ecu säädetään tuon ohihuohotuksen mukaan. Männänrenkaiden ja yläkerran kuluessa voi toki muutoksia tapahtua, mutta laajakaistaisella seosmittarillahan tuota voi seurata.
Itse ajattelin hoitaa huohotuksen pois imusarjasta, ja huohotus tapahtuisi aina turbon etupuolelle. Samalla sitten öljyn paluulinja keruusäiliöstä toki. Tämän talven pakkaset ovat vain saaneet pieniä epäilyksiä mieleen, että jaksaako vedet haihtua alakerrasta tuolla 14km suuntaansa olevalla työmatkalla.
Comment
-
Pistäppä Thomas kaiutin päivityksestä tännekkin jotain sepostusta kun sulta näyttäis noikin hommat onnistuvan mukavasti.
Comment
-
Vihdoin sain nuo peltivanteet sorvarilta. Hitsaus, hionta, puhallus, maalaus = 5x16". Alkaa tulla kiirus, et kerkeäs tälle talvelle kokeilemaan piikkejä.
Laitan tässä pikapuolin hieman kuvia noista kaiutinasennuksista. Ärsyttää kun noita jakosuodinbokseja ei saa sit mitenkään järkevästi sopimaan tonne ovien sisään. Pitää sit vetää uudet piuhatkin ja piilottaa ne johonki kojelaudan alle.Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:08.
Comment
-
Vihdoin sain nuo peltivanteet sorvarilta..
Ei vaan hyvältä näyttää, ja hienoja parannuksia olet tähänkin tehnyt! :)
ps. Kyrkkärillekkö meinasit mennä kokeilemaan?
Comment
-
Joo, tosiaan siihen yhdysputkeen on tehty reikiä ja roiskelevy hitsattu eteen suojaksi. Sain ton venttiilikopan maaleihin ja samalla maalasin myös ton öljyerottimen. Aika hyvän näköistä jälkeä tulee tolla VHT-Wrikle maalilla, pitää vain varoa ettei pääse valahtamaan kun aika paksut kerrokset pitää maalata ja on suht lientoista maalia. Kannattaa myös varoa maalaamasta liian paksua kerrosta, rypistyy eri lailla. Varsinkin sisänurkat ja kolot on pahat. Pääsi yks valuma tulemaan tohon venttiilikoppaan ja aika rumasti jää näkyviin tohon röpöpintaan, mutta onneksi se jää piiloon.
Hukkaportin kello ja imusarja on myöhemmin tarkoitus vielä kans maalata vastaavasti.Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:08.
Comment
-
Luulisin et onnistuu puhdistus ihan normaalisti pesemällä ja todennäköisesti kestää hankaamistakin kohtuu hyvin. Toihan kovettuu lämmetessään tosi kovaksi, eli ei noi rypyt/karhennukset ihan itsetään katoa. Kuumailmapuhaltimella lämmitin noi osat niin ettei kättä kärsinyt ja tuntuu nyt jo olevan tosi kovaa toi pinta. Aika näyttää miten toimii...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Matson^Ääh.. minä kun ehdin jo tässä kohtaa luulla että tulossa on jotkut 10"x17" pellit kesäksi, mutta olikin just toisinpäin :D
Ei vaan hyvältä näyttää, ja hienoja parannuksia olet tähänkin tehnyt! :)
ps. Kyrkkärillekkö meinasit mennä kokeilemaan?
Joo, olishan tommoset isot ja leveät pellit omalla lailla härskit. Mutta tällä kertaa meni kavennushommiksi. Kyrkkärillä taitaa olla aika kapea rata..? Tarkoitus olis mennä Jalasjärvelle, mut taas tuntuu ettei ens viikolla ehdi millään ja sit pitäs Bemariin vaihtaa ilmastoinnin sisäilmapuhallin, siinä menee vähintään seuraava lauantai, kojelauta irti jne. Nooh, pian onkin jäät sulaneet... :D
Comment
-
Eeei, emäntä on alentunut mieheksi.. vai miten se meni? :D
Sehän täyttäis varsin klassiset jääratailun kriteerit kun ei ole kuin vettä "jäällä" :D
En tiedä tosiaan yhtään minkälainen rata kyrkkärillä on..
Offtopicki sikseen, tosi viimmeistellyn ja laadukkaan näköiset tuli osista tuolla maalilla!
Comment
-
EIpä paljon tarvi odottaa tältä kaverilta mitään sutta ja sekundaa...kaikki mitä minä olen pienestä pitäen nähny sen tekevän on laadultaan viimeisen päälle:)
ps.laitas joskus kuvaa siitä 15vuotta sitten rakentamasta fiestasta johon minäkin osallistuin...pääsin hiomaan helmalevikettä alle10v:) Tuli fiesta mieleen kun silloin noita pellivanteita levitettiin..
Comment
-
Kappas, Anttihan se. :) Hehe, ei onneksi oo yhtäkään kuvaa fiestasta digitaalisessa muodossa. Mut olihan se hieno ensi auto/projekti, tai sit aika on kullannut muistot. :P Vanteita tosiaan silloin levitettiin...
On näköjään sullakin arsenaali hieman kasvanut, Chevynki pelastit. :P
Comment
-
Itsekin tuota VHT-Wrikle maalia olen suunnitellut. Noita muutaman nähnyt ja siistin näköinen pinta (tosin punaisena). Lisäksi tuo kestää hyvin kulutusta, öljyä ym. liuottimia. Pohjamaalia se ei tarvi ja kaiketi ei saa edes laittaa (tai no jos sekin kestää kuumuutta). Isoissa kappaleissa ongelmana on vain miten saada lämmitettyä nuo kappaleet siihen ~90 asteen lämpötilaan (jos ei satu isoa uunia olemaan nurkassa), muutoinhan tuo maali ei kuivu/kovetu.
Comment
Comment