Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Semmonen siitä ny tuli:





    Leikkasin tosta vanhasta romupesästä ton laipan irti ja sovitin sen tohon holsun pesään. Tuo laippa oli kans näköjään jotain valukampetta. Joka tapauksessa muisti näköjään teki tepposen ennemmin, en ollutkaan aiemmin hitsannu tota 304 rosterilla, vaan nyt kun tarkistin niin toi lisäaine on 308L:ää. Sillä siis nytkin heppasin noi kasaan. Luotetaan et pysyy nipussa.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 15:29.

    Comment


      Vissiinkin sorvasit sen sisältä kartioksi? Näyttää oikein toimivalta.

      Comment


        Juu, ei kehdannu jättää mitään ylimääräisiä pykäliä sinne. Tai no, jäi sinne toi alkuperäinen eka askelma turbiinin jälkeen, mut loppumatka on smoothi. Alkuperäinen lähtöhän oli suora putki laipalle asti. Vaikka tuskin tolla ny hirveesti mitään merkitystä on..?

        Comment


          Tuskin hirveästi, mutta ainahan se virtaa paremmin kun on jouhevat muutokset. Tuollaisen minäkin tekisin jos olis tarve :)

          Comment


            Lienee joka tapauksessa vähemmän huono kuin alkuperäinen.

            Comment


              Yllättävästi vaan menee aikaa kaikkeen pikku näpräilyyn. Pakopesä piti vingutella kohdalleen pakosarjan laipan kanssa ja samalla pyöristää keskiseinämä virtaviivaiseksi. Käytössä ollut AN12 öljynpaluu olis ollu liian pieni tän holsetin kanssa joten pöllin urssin öljynpaluun joka on 21mm sisämitaltaan. Mutta siinäkin tuli yhteensopivuusongelma pikkukorisen kanssa, kerta siinä on jäykkä putkenpätkä noin 15cm ahtimesta alaspäin, sehän sit otti vanhaan ylimääräiseen korvakkeeseen joka oli korissa just tuos ahtimen alla. Onneks sen sai nirhattua irti sieltä pikku askartelulla. Päätin myös vanhan AN4 öljyn paineletkun tilalle teettää pykälää isomman AN/JIC6. Reilu 4mm kasvoi reiluun 6mm:iin. Onneks oli paikallinen hytikkaliike auki vielä neljään asti tänään.



              Kompuran ja välijäähyn välistä imuputkea kans joutuu lyhentämään muutaman sentin. Istuhan toi tonne ihan kivasti, vaikka ahdin kokonaisuudessaan oli hivinen pidempi ja ilmanputsaria ei meinannu saada paikoilleen muuta ku väkivalloin, mut onneks mahtuu just olemaan kumminki. Löyty hyllystä vielä vanha pakopesän lämpösuojus jonka laitoin paikoilleen. Vähentää kuitenki moottoritilan ylimääräistä lämpöä ihan kivasti.






              Loppuun vielä fiilistelykuva MFS siivestä, tota billettiä on aina mukava katsella. :)

              Attached Files
              Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 15:28.

              Comment


                Mielenkiinnolla odotetaan miten sysää vitosen kyljessä tuo ahdin. Varttimaili ajat menee kesällä uusille lukemille ;)

                Comment


                  Samaten kyllä mielenkiinnolla odotan kans tuloksia. Jotain juttua oli et mahtais riittää yllättävänkin pitkälle tää ahdin, mut senhän näkee sitten. Huvittais säädättää E85:lle, mut menee kyllä suuttimet uusiks. Finjector tosin kyllä antoi erittäin hyvän tarjouksen uusista suuttimista, mut ku pitäis vanhat melkeen ensin saada myytyä, ei muuten oikeen antais budjetti myöden. :l

                  Tarjotkaa jotain noista vanhoista :) 5kpl EV14 580cc@3bar, n. 7tkm käytetty, suora sopivuus AAN kiskoon ja liittimiin. Käsitykseni mukaan sopii samaten 3B/ABY sovelluksiin.

                  Varttimaili menis varmasti paremmin ku sais kunnon kuskin :D

                  Edit. Niin, toi pikkuruinen filtteri kyllä varmasti toimii pullonkaulana. Pitää kehitellä koitoksiin joku kaulus et saa ison filtterin vaikkapa umpion tilasta ulos.

                  Comment


                    Arki koitti ja pääsi Motonettiin hakemaan tuoreet ölpät ja suodatin, en halunnu ensimmäistä käynnistystä tehä vanhoilla öljyillä. Yllättävän edullista oli 5L kannu Motul Sport Ester 5w-50 ölppää(siis jos on verrattavissa muihin Esteri öljyihin?). Otin irti myös ton putken läpän, onnekseni ei ollu läppä rikki tai vääntynyt, sitä hieman heilutteli niin sieltä tipahti pieni turbiinin palanen joka oli kiilautunut väliin ja esti läpän sulkeutumisen kokonaan, mitään vikaa siinä ei ollu, joten se meni takaisin tunne katin paikalle. Pääsi vähä testailemaan eikä se hullummalta vaikuta, tosin mitään vetoja ei päässy tekeemään, mutta pienes vedätykses kolmosella ollaan yliahdon puolella noin parissa tonnissa, oli niin lipoiset kelit ja kova liikenne ettei muuta juurikaan tullu testailtua. Melko herkältä kuitenki vaikuttaa ja ehkä jopa hivenen alipainealue väännökkäämmältä, tiedä sitten voiko parempi hengittävyys pakopuolella vaikuttaa siihen..?




                    Niin, yks ongelma tos meinas vielä tulla. Konepelli ei menny kiinni :D Pumpun kiinnike otti kiinni kompurapesään joten jouduin sitä vähä rälläköimään sirommaksi sekä siirtää n. sentin verran sivulle päin. Vieläkin ottaa toi äänieriste kompurapesään kiinni joten joutuu pelliä painamaan vähä reilummin siltä puolelta et menee lukkoon kunnolla.
                    Attached Files
                    Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 15:26.

                    Comment


                      Finjectorilta jälleen ensiluokkaista palvelua ja erittäin nopea toimitus! Pieniä polttoaineen siirtoon liittyviä komponentteja saapui tänään.



                      https://www.finjector.com/
                      Attached Files
                      Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 15:26.

                      Comment


                      • Mitäs tänne kuuluu?

                        Comment


                        • Oisko Thupulla linkkiä tuohon pakoputken ohitusläppään liittyen? Mistä ja mihin hintaan tilasit

                          Comment


                            Ebaystä ihan perus ahtopaineella(oletus suljettu) toimiva cutout valve, en nyt muista oliko juuri tämä myyjä mutta vastaava tuote: https://www.ebay.com/itm/1-Bar-Press...d/273908159542

                            Comment


                              No jos jotain pitää sanoa säikeen autoista.. niin urssi odottaa edelleen motivaatiota, 80 on päivittäisessä ajossa mutta ei oo säädätetty vielä uusille polttoainehilppeille, jospa keväällä..? Muuten 80 on toiminu nätisti ei mitään ongelmia posilukien just kun kävin katsastamassa niin tuli hylky vasemman puolen takajarrusta. Satula ihan jumissa, siis jopa käyttöjarrukin, en ymmärrä miten voi olla, autolla kuitenki ajettu koko ajan. Levykin näytti erittäin huonolta, pieni kirkas rantu ulkosivulla, en ollu tuota huomannu aiemmin. Saksan ebaystä tuli juuri kuitenki kaikki uutta tonne takapäähän.





                              Comment


                                Mulla oli samalla lailla B4:ssä satula jumissa niin, ettei toiminu ollenkaan. Joudut varmaan uudet jarruputket laittaa kans jos niitä ei ole vaihdettu ikinä. Mulla ei lähteny yksikään niistä liitoksista ehjänä auki. Toi satulan letkuhan menee kiinni siihen tukivarressa olevaan kovaan putkeen, joka nyt on ihan typerä systeemi jo itessään.

                                Comment


                                  Saitko nuo satulat istumaan? Kuvan perusteella nuo on etuvedon satulat. Kun eikös tuo letkun paikka osoita suoraan vetaria päin?

                                  Pitäisi kanssa ostaa takasatulat S2:een, mutta quattron satulat näyttää olevan vähän kiven alla ja törkyhintaisia. Nuo näyttäisi olevan järkihintaiset.

                                  Comment


                                    Erittäin tarkat silmät siellä! :D Niinhän siinä kävi, että epähuomiossa tuli sit ostettua etuvedon versiot, tosin kuten totesit q-versiot ovatkin ihan eri hintaluokassa. Vaikka kuinka yritin kuvista kattoa et on samanlaiset niin enpä tota jarruletkun kiinnitystä hokannu, soppaa hämmensi vielä ku ebay myyjällä oli listauksessa q:n varaosanumero mukana muiden joukossa, niin kuvittelin et kaikki satulat on samat. Jarruletkuhan nyt siis törmäsi suoraan vetarin suojakumiin, joka siis tuli todettua asennusvaiheessa. Lisäksi levytkin tuli väärällä offsetilla, eli meni kaikki oikein putkeen. Tässä hämäs se ku varaosaliikkeet listaa autoon rekkarinumerolla molemman offsetin levyt, mutta tosiaan 40mm syvät levyt tähän menee. Kaikesta oppii.

                                    Ny meni siis jarrut takaisin uusilla levyillä ja paloilla, mutta vanhoilla satuloilla. Sain ton jumiutuneen männän irti ja pyörittelin sitä vähä sorvissa. Hyvin tuntuis pelaavan ja jarruvoimat oli just samat kummallaki puolella ja inssi tykkäs.

                                    Tosin noi satulat varmaankin vois käyttää jos hommais banjoletkut tai adapterit letkujen päihin. Esim. tämmöset: https://www.burtonpower.com/straight...ght-bfu29.html

                                    Lisäys:

                                    Tosiaan noi jarrulevyt voisin myydä pois jos joku tarttis. Ovat siis 59,2mm syvät. 20e/pari + postit. Keskiöt on maalattu sinkkisprayllä.
                                    Attached Files
                                    Viimeksi muokannut Thuppu; 13.12.2019, 16:59.

                                    Comment


                                      Noitten takalevyjen kanssa helposti voi käydä näin, motonetkin myy molempia muka quattroon, vaikka ainoastaan tuo 40 et:llä käy. Itse tilasin satulat sparetolta varaosanumerolla katsoin. Tiesin että ovat erilaiset etuvetoisessa kun Cabriosta pystyi katsomaan.

                                      Tee vaan Thuppu myynti-ilmoitus, luulisi että nuo satulat ja levyt menee kiertoon.

                                      Comment


                                        Tervehdys vaan kaikille. Kuten moni tietää, nämä prokkikset on jo myyty seuraaville harrastelijoille ja samaten hyvät kasat erinäisiä osia. Osien myynnin suhteen tuli eteen tilanne jonka olin jo osittain unohtanut. Hyllyssä makoili vanha FINTurbolta hankittu "HX40 super customi" joka porsi luvattoman nopeasti. Tapauksesta voi lukea viesteistä 1375-1402. Ahdin kustansi aikoinaan noin tonnin luokkaa ja laakerien pettämisen jälkeen kävi FINTurbolla n. 350€ huollossa jonka jälkeen petti pian uudestaan. No, en sen koommin ajatellu asiaa enempää, ajattelin et se on motorsporttia, joskin vakio Holset HX40 oli kestänyt ilman ongelmia... Itekin olin pannu merkille ettei mitään Holsettiin viittavia merkintöjä ollu osissa...

                                        Nooh, asiassa kävi niin et myin hiljakkoin pois hyllystä ton viallisen customi superin ihan sillä et uudelleen laakeroimalla tulee kuntoon. Noh, vastaanottaja oli kohtuullisesti perehtyny ahtimiin ja vastaus kuului:

                                        "Aika romuna koko vehje. Kiina paskaa kaikki paitsi pako pesä oli aitoa. Mut sorvaukset tehty huonosti ja romuna."

                                        "Imu kotelo sorvattu mutta ihme siipi sielläkin niin sitäkään en voinu käyttää ku ei ollu aito imu siipi.
                                        Joku kiinan siipi mut mahdoton oikeen löytää uutta."

                                        Että vanha juttu, mutta taisi tähänkin vuosien päästä syy löytyä. Että tällai silloin kovassa maineessa oleva merkkifirma kusi harrastajaa silmään aikonaan, ja jopa täällä elvisteli miten on user error kyseessä vaikka ite käyttivät halvinta mahdollista kiinanpaskaa. No ei siitä sen enempää, no hard feelings, mutta kun täällä tuli aikoinaan kerrottoa niin myötä- kuin vastoinkäymiset, niin kerrottakoon tämmöinenkin. :-)

                                        Projektit tosiaan siirtyny ihan toisille apajille. Autohommat ei ole enää se pääjuttu, ei ole edes VAGgilaista omistuksessa tällä hetkellä.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X