Ei sitä kannata talveksi purkaa, talvellahan hauskuus moninkertaistuu :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
No niin, tänään tuli askarreltua ton Vemsin mittarin parissa ja sainkin jos laajakaistan pelaamaan mutta egt-anturia en saanu vielä pakosarjaan paikoilleen johtuen jumittuneesta tulpasta. :/ Pitää huomenna hakea kunnon 1/2 hylsy jossa 5mm kuusiokolopää...
Vaikein osuus muuten oli johtojen tuonti tulipellin läpi. Jarrunestesäiliön takana oli läpivientikumi jonka kautta sai johdot tuotua kun ensin ujutti jäykän mmj kaapelin siitä läpi jalkotilaan ja teippas tarvittavat johdot siihen kiinni ja hinas ne konehuoneen puolelle.
Laitoin tommosen hienon tuning-mittaritelineen tohon A-pilariin ja siinä on vielä yks paikka vapaana tulevaa pakopainemittaria varten. Samalla kun sen asennan vaihdan myös ton törkeän ahtopainemittarin.
Aika hyvät arvot näyttää toi laajakaista porkkiksen säädöillä. Täydellä kaasulla tosiaan on hieman turvarikkaalla(hyvin voi hieman ahtoja kiristää..) mutta kevyellä ajolla pysyy lambda-arvo hyvin 1 tuntumassa. Tyhjäkäynnilläkin pysyy yhden tuntumassa hienosti.
Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:02.
Comment
-
Mulla on myös tuon Vems/Egt mittarin asennus tulossa. En vain ole löytänyt sille sopivaa paikkaa ja en ole ehtinyt tuota vielä sen paremmin miettimään, kun on homma muutenkin ihan vaiheessa =) Omaan makuun tuo lisämittarihirvitys on hiukan liikaa, mutta eipä tuolla oikein paljon vaihtoehtoja ole varsinkin kun sulla on noita mittareita joka lähtöön...
Comment
-
Onhan toi teline ruma kuin mikäkin, mutta kohtuu hyvin mittarit on näkökentässä tossa. Ja niin kuin tuli mainittua aloituspostauksessa mitään näyttelyvehjettä tästä ei oo tulossa vaan semmosta pientä motorsporthenkeä haetaan. :) Oikeesti mun tekis mieli karsia kaikki ylimääräinen paino pois, tehä kaaret ja sisustaa hiilikuidulla ja alumiinilla mutta kun tämä pitää toimia varakäyttiksenä ja kuljetusvehkeenäkin, niin kaaria ei voi ajatellakaan ja koukkukin pitää jättää perään kun ykköskäyttiksessä semmosta ei ole.
Tuli tänään askarreltua paskarreltua toi egt anturi paikoilleen. Oli muuten tulppa jämähtänyt uskomattoman lujaan kiinni. 5mm kuusiokolo pyörähti tyhjää, mutta kun paasas vasaralla semmosen 6mm 12:sta teräväkulmaisen tähtikärjen siihen upoksiin niin aukeshan se viimein. Taas meni 20e yhen pienen ruuvin avaamiseen kun piti semmonen hylsykärkisarja hakea... Hyvin näyttää kuitenkin pelittävän lämpötilanäyttökin joten loppu hyvin kaikki hyvin.
Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:03.
Comment
-
Sain ton 034M 1,9 barin hukkaportin jousen kiinni. Ja nyt nousee ahdot ton oman mittarin mukaan tasan 1,8 bariin ja pysyy siinä heilumatta. Tämä saa nyt kelvata. :)
Hain tänään myös tilauksessa olleen B5 S4 sisälokarin ja aion siitä tässä pikapuolin leikata ritiläosan talteen. Tossahan on huomattavasti isompi toi ritiläosa kuin mikä käy ilmi tästä kuvasta.
Tuosta näkee koko ritilän mallin. Saa nyt sitten nähä pystyykö tota koko ritilää mitenkään sovittamaan urssin sisälokariin..?
Pikkupalikkaa odottaa myös asentamista. Pitäis kyllä mottikin pysyä paikoillaan hyvin.
Alko tossa joku aika sitten myös kannenvälistä tihkuttamaan jäähdytysnestettä ulos. Millään en nyt kehtaisi alkaa kantta irrottamaan ton takia kun kuitenkin öljyt ja vedet pysyy erillään, ja kun joka tapauksessa joutuu koneen pemistämään jos kankia vaihdan joskus. Päätin kokeilla "kikkakolmosta" ton pienen vuodon tukkimiseksi. Älkää kysykö mitä. 8P
Ahdinta + öljylinjan tarvikkeita tässä vielä odotellaan Repolta... ilmeisesti joku komponentti puuttuu vielä tilauksesta..? Sormet jo syyhyäis sovittamaan, mutta eiköhän se sieltä tulla tupsahda lähiaikoina.Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:03.
Comment
-
Olikohan niin että jos sen koko ritilän laittaa niin siitä ritilästä peittyy puolet pissapojan säiliön taakse. :)
Voishan sitäkin modata ja laittaa jonkun pienemmän säiliön. ;)
Tais siellä olla rautaakin edessä. :(
Comment
-
Ok, no katotaan miten sen ritilän saa sovitettua. Tuli eilen se leikattua irti sisälokarista, mutta on viellä asennusta vailla.
Yövuorossa ruokatunnilla kun kävin evästä hakemassa paukahti nyt ekaa kertaa ahtoletku irti hieman rivakammassa kiihdytyksessä. Tyhjäkäyntiä jakso käydä mutta sammu heti kun yritti ajaa... Oli hieman orpo olo kun oli pimeää eikä mitää työkalua autossa mukana eikä keskellä yötä viitti ketään soittaa hinaamaankaan. Käsikopelolla sain onneksi letkun paikoilleen ilman klemmaria joten alipainella pääsi sit ajamalla takaisin.
Mitenköhän noi sikkikoneet pystyy tommoseen rosteriputkeen(onkohan nyt millin seinämällä)? Pitäis jotku kaulukset tehä noihin ahtoputkiin. Kellään sikkikonetta Seinäjoen seudulla? Toinen vaihtoehto on et hitsaa palot putkensuiden ympäri...
Comment
-
Olisko tuosta ollut jossain muussa threadissa puhetta... :) Joo, hyvin pystyy sikkikone ruostumattomaan, ei ongelmia. Palkojakin on tullut kyllä joskus hitsattua, sikit on tietty tyylikkäämmät.
Comment
-
Vastaisuuden varalle vinkki. MAF liitin irti jos ahtoletku lentää.
Sikkikoneella saa tehtyä mihin vaan, kyse on vaan veivaamiseen käytettävästä ajasta ja vaivasta. Vähän kerrassaan syntyy jämäkämpäänkin. Milliseen rosteriputkeen syntyy varmaan aika helposti.
Comment
-
OT: Onkohan sulla menny kuvat sekaisin, ei taida noissa kuvissa ihan sama ritilänpala olla kyseessä :)
Alkuperäinen kirjoittaja Thuppu Näytä viestiHain tänään myös tilauksessa olleen B5 S4 sisälokarin ja aion siitä tässä pikapuolin leikata ritiläosan talteen. Tossahan on huomattavasti isompi toi ritiläosa kuin mikä käy ilmi tästä kuvasta.
Tuosta näkee koko ritilän mallin. Saa nyt sitten nähä pystyykö tota koko ritilää mitenkään sovittamaan urssin sisälokariin..?
Comment
-
Samaa ihmettelin minäkin, tuo pikkuritilähän menee tuonne ihan "heittämällä"...
Pitää minunkin laittaa nuo tuonne...
Tuo vesivuoto vain pahenee eli jossain vaiheessa joudut kuitenkin ottamaan kannen pois. Samalla kun tuon teet niin voit tehdä sitten kaikkea muutakin kivaa =)
Comment
-
Ok... Itsellä mielestäni pientä probleemaa lämpöjen kanssa niin mietiskelin vaan mitä muilla on lämpöjä. Kolmosella mulla suurinpiirtein samat kuin sulla ja nelosella jo mulla plus 900 astetta. Pakolämpöjenhän ei paljon yli 900 asteen saisi nousta. 950 asteen jälkeen alkaa olemaan männät yms kovilla. Ensi kesäksi pitäisi saada lämmöt kestämään kutosellakin jo pikkusen päälle 900 astetta...pitää vaan miettiä tarkkaan miten se onnistuu...säädöstä aloitettava...
Comment
-
Sitä helpommallahan ne männät pääsee mitä korkeammat lämmöt pakosarjasta on mitattavissa... Lämpö mikä pitäisi käyttää liikkeen aikaansaamiseen karkaa ulos sylinteristä ulkoisia osia sulattamaan. Bensan palolämmöt on jotain 2000-2500°C välillä ja mäntäalumiinin sulamispiste jotain alle 700°C, kuin se voikaan toimia ensinkään...
Inconel- aikakauden ahtimien sisuskalut kestänee jotain 950°C jatkuvia lämpöjä, vanhempi sukupolvi noin 100° vähemmän. Kunnolliset pakoventtiilit kestää vähintään saman verran jos seetikontakti ja ohjurivälykset on kunnossa niin että venttiilin jäähdytys toimii. Natriumjäähdytteiset pakoventtiilit on hyviä siihen asti kunnes se jäähdyttävä natrium saavuttaa kiehumispisteensä ( vajaa 900°C), sen jälkeen tehdään moottoriremppaa.
Comment
-
Tuli värkättyä tos tommonen rst-suoja tohon suutintukin päälle. Alkuperäinen muovinen oli rikki.
Otin myös irti ton kuskin puolen sisälokarin, eikä toi nyt niin kovin tukkoinen paikka ollu. Aika hyvin tuolta pissapojan säiliön ympäriltä ilma pääsee kulkemaan eikä rautaakaan ollu edessä mainittavasti...
Sisälokarille tuli suoritettua kirurginen toimenpide. :)
Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:04.
Comment
-
No, joo toi mun tieto olikin ihan teoriaa. ;) Näyttäs sieltä sivusta ainakin pääsevän virtaamaan paremmin ton ritilän kanssa.
Kun toi pelti näyttäs taipuvan niin bensansuodattimen eteen vois laittaa lämpökilven kanssa. ;)
Comment
-
Joo, tarkoitus olis... yks prototyyppi tulikin jo valmistettua mutta sitä tuli liian tehdyn näköinen joten se meni hylkyyn. :P Huvittais siirtää toi suodatin ja putken kokonaan pois tosta. Tulipellin takana "akkukotelossa/välitilassa" olis reilusti tyhjää tilaa...
On tällä hetkellä toi pakopesän lämpösuojakin irti kun kasasin sen noin, sen jälkeen kun palaset oli levällään, ajatuksena et pian saan uuden ahtimen sovittamista alkaa suunnittelemaan...
Comment
-
Joo, eipä paljoa notku. Aluksi kokeilin ilman tota runkolevyjen välissä olevaa reiällistä "kattopeltiä"(pohjassa samanlainen) niin jousti ala- ja ylärunko sivusuunnassa melkein sentin verran eri linjaan. Mutta noiden tukipeltien kanssa ei enää silmin havaittavasti elä. Millinen rst-levy menee tohon putkeen verrattuna todella kevyesti puhumattakaan jostain alupellistä...
Nyt pitäis vain joku päivä ottaa irti noi ahtoputket ja käsitellä ne...
Comment
-
-
Minulla pitäis oleman hyllyssä ehjä käytetty, jos välttämättä haluat testata.
Uuden hinnat
http://acf.demoefekti.net/index.php?q=4A0121101B
Comment
Comment