Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Mullahan oli evo1 imusarja kanttaamalla tehty levytavarasta, mutta ensimmäinen revisio ei kestäny kolmea baaria. :/ Vähä muutenki pullisteli hauskasti. Tää evo2 imusarja on nyt tarkoitus tehä pomminkestäväksi, toki mun alumiininhitsaustoaidoilla semmosta ei välttämättä saa aikaseksi, mutta pyöreä muoto ei ainakaan ala pullistelemaan. Iso plenumi on tosin jo 114mm putkea(3mm seinämä, pituus 460mm) että kyllä siihen tilavuutta ihan kohtuullisesti tulee.
Kuinka kiire sulla on sen kans voisin lauantaina tulla käymään. Siis kone ja tinuri. Nyt porissa yötuurissa hitsaillen toverin kans isoa venttiiliä paikoille.
Tuollasenaan se ny meni kiinni. Kaikki mitä pyöristäis sisäpuolelta on pois tulopuolelta ja myös railon pinta-ala muuttuu. Nyt on siis Repon suosittelema ~95% kaasuläpän koosta. Tuollee mä käsitin tuon pyöristyksenkin, sitä en tiedä tarkoittiko sama kummallekin puolelle..?
Kaasulinssillä tuntuu et sujuis paremmin tuo sauman veto, lisäks kestää elektrodi olla paljon pidemmällä et ulottuvuutta on paremmin ja näkee myös paremmin missä mennään. Silti on paljon harjoiteltavaa vielä, vaikka välillä sai jo suht ok näköistä saumaa aikaseks. :D Kertokaapas miksi esim tulee vaalea oksidikerros sauman päälle vaikka se muuten olis suht ok?
Jotain pisteosaa saapui myös menneen viikon aikana. FCP:ltä tuli Supertechin inconel pakovenat, jämäkämmät venajouset, titaaniset jousilautaset sekä hieman tukevammat JE 22mm männäntapit.
Myös Sparetolta tuli paketti. K&N:än putsarit, UrS6/A6 kulmavilkut ja umpioiden lasit, sekä hihnankiristin ja rulla remmiahtimen hihnalle.
Kyllä näyttää hyvältä!
Mutta koska oon kaukana sivistyksestä niin onko toi anturi läpän jälkeen lämpöanturi, vai?
Mitkä männät tulee ja mikä poraus, samalla voit iskun mainita niin mun ei tarvi googlettaa :D mulla kun on huono muisti asioiden suhteen joilla ei sinänsä oo välitöntä tarvetta muistaa.
onko tapit vahvimmat tai millasia rajoja nämä asettaa?
Ross Racingin männät tulee 82mm koossa, ja isku 95,5mm. Nuo tapit oli vahvimmat mitä löysin JE:n valikoimasta tässä koossa. Halkaisija 22mm ja seinämävahvuus 5,4mm. En kyllä osaa sanoa mikä noilla vois olla rajana, luultavasti joku muu paikka pritkahtaa ennemmin..?
Mistä tilasit männät? Onko nämä paremmat, edullisemmat tai jotain muuta oleellista eroa esim. Wisecoon tai je:n mäntiin?
Tuli varmaan mukana kuitenkin tapit ja renkaat niin millä seinämällä mukana tulleet oli?
Noilla 7a vakio venttiili hilppeillä muistaakseni mittasin että vakio nokilla jää tyhjää vaan n.1.5mm luokkaa, mahdollistaako nämä jouset/lautaset enemmän nostoa?
Ilmeisesti muuten menee hydr.nostajilla..?
Mitkä nokat tulee?
Männät ostin joskus foorumilta AnLe:ltä, uudet käyttämättömät olivat toki. Mukana tulleet tapit olivat 4mm senämällä. Männät ovat 2618 seosta et vaativat melko suuren sylinterivälyksen, 0,12mm tulee nyt.
FCP lupaa maks nostoksi 13mm näille hilppeille. Hytikoilla on tarkoitus mennä, ja nuo samat Schrick:in nokat jää käyttöön.
Hitaasti etenee, mutta pientä puuhastelua ehti aamulla tehä remmilinjan parissa. Hankala tota vapaata remmiosiota on saada lyhyemmäksi, siirrän toki vielä tota ulommaista rullaa pari senttiä ylemmäs. Pisin vapaa linja jää n. 33cm:iin. Sain varaosaliikkeestä kokeiluun parit remmit joilla sai sovitella noi. 7-rivinen remmi piti tilata, huomenaamuksi tulee.
Takajäähyä varten saapui myös Davies Craigin vesipumppukitti...
Miten tuo vesipumppu, kun joku toisella forumilla naureskeli että olis lohkon betonointi lähtenyt irti kun niin tehokas pumppu. Nimenomaan tuo 150 malli ja 2.3 kokonen moottori. Mutta eikös tuo controlleri just säädä veden virtausta?
Comment