Kyllähän tuolla varmasti metallia on ku puhaltanu sulan suoraa alakertaan, mut olisko sit turbon laakerit menny siinä samantien? Eikös turbon linja tuu kuitenki suodatettuna?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Vieras
Ite moitin kyllä kans rankasti tuota penkkiä. Itellähän ei siellä saatu kunnon tuloksia kun pätki sytkää aina siinä jarrutuksessa. Aivan yliraskas, ei ikään tuollasta rasitusta käytännössä. Hirmu pitkä se veto ja lisäks vielä aaltoileva se jarru.
En usko et ois tien päällä hajonnu.. :/
Comment
-
Päätin ny kasata nopealla aikataululla kasaan vastaavan "ghetto" koneen kun tuo edellinenkin... jopa ehkä vähä pahempi kotkaus ku tuo edellinen. Hyvä puoli nyt on kuitenki et saa rauhassa kokeilla ja experimentoida toisella remmiahtimella jne., ja sit kun on saanu kaikki noin suurinpiirtein toimimaan ja säätöihin niin vaihtaa tilalle kunnolla rakennetun koneen.
Sylinterikansi näyttäis olevan ehjä, joten menee nyt tällaisenaan seuraavaan koneeseen. Toki läppään seetit puhtaiksi varmuuden vuoksi. Tuonne on jotain alumiinimujua voinu jäädä väliin.
Lohkon valintaa... Mehtalalta joskus lunastettu AAN lohko ajaa asiansa.
Hieman tekstuuria sylinteriseinämiin. :)
Viimeksi muokannut Thuppu; 15.5.2022, 18:51.
Comment
-
Juu, plastigaugella on tapana tarkistaa kankien alapäät kyllä.
Damperi tuli hitsailtua. Muutama piste sinne tänne ja välissä paineilmalla jäähdytellen. Täytin myös noi ulkokehän isot tasapainotusreiät, ku tämä oli joskus tasapainotettu jälkikäteen, mut kampura tulee nyt tosiaan ihan tasapainottamaton. Eikä muutenkaan oo hajua onko tän damperin kampurapari missäpäin menos, saatikka edes hengissä..?
Jesse, en tehny muuta. Olihan tää lohko huonompi ku tuo edellinen.Viimeksi muokannut Thuppu; 15.5.2022, 18:53.
Comment
-
Ei ollu ennemmin omaa kiilahihnaa, vaan remmiahdin pyöri apulaitehihnalla. Nyt tuon M112:sen koon johdosta joudun sijoittamaan sen aivan eri paikkaan ja nyt taitaa olla yksinkertaisin kun laittaa sen omalla remmillä. Lisäksi saan helpommin välitettyä sen sopiville kierroksille tuolla pienemmällä kampuran hihnapyörällä. Vanha M90 on pyöriny parhaillaan lähes 19krpm, nyt M112 kierrokset jäis reiluun 11krpm. Vois kuvitella että lämpöä syntyy vähemmän, sekä äänimaailma pysyis hillitympänä..?
Comment
-
Eipä paljoa levempää IC:tä sais sopimaan. Nytkin piti jäähdyttimen kiinnikkeet leikata veks.
Vähä niinku joka ikinen osa-alue vaihees. Muistuttaa hieman V-konetta. :D
Tuli nyt sit kiikutettua kuitenki toi dieselin lohko koneistamolle, joten eiköhän sillä mee kasaan sit. Piti tässä vaiheessa emuloida korkeampaa lohkoa ku pakosarjaa värkkää et sopii sit paikoilleen.
Viimeksi muokannut Thuppu; 15.5.2022, 18:54.
Comment
-
Vieras
Hyvältä näyttää, tää ei ollukkaa mikää ihan pikku päivitys 8D
Kuinka toteutat pakosarjan, tuleeko pulssijaettu ja kolmonen keskelle molempiin ja siitä hukkaportti?
Comment
-
Tattista :) Eipä tuossa nyt vielä oo ku vähä haettu vähä paikkaa osille et mahtuis edes konepelli kiinni. Mietinnäs josko hakis motonetistä sen halvemman soodapuhaltimen et sais noi alumiiniosat puhtaaksi. Toi remmiahdinkin on niin törkyisen näköinen päällepäin. Kiva olis kuitenki kasata siistin näköinen setti konehuoneeseen kun kerran aloittaa. Mutta vielä on monta vaihetta edessä. Imusarjasta on suunnitelma jo päässä mutta pitäis saada noi runnerit tehtyä et pääsis eteenpäin sen kanssa...
Pakosarjasta ei tuu pulssisarjaa. En tiedä edes miten pelais jos ei saa pulssit eristettyä kunnolla toisistaan..? Tavoite olis kuitenki saada tää ahdin heräämään jo siinä vaiheessa ku tuo M112 jaksaa vielä puskea et tehokäyrästä tulis lähes viivasuoraan nouseva huipputehoon asti.
Selvis muuten kans mistä on hukannut nesteitä koko ajan. Paisarin on saanut täyttää melko usein, riippuen paljonko on ajettu. Luulin aiemmin et syynä oli termostaattikotelosta lähtevä pikkuletku, klemmari oli löysässä ja oli toki vuotanut sieltäkin, mutta pääsyyllinen oli vähä kuten epäilinkin, vesipumppu. Nyt kun kone on rääsitty, näki ihan selvästi ku noro tulee pumpun aksilan juuresta.Viimeksi muokannut okkim; 29.6.2016, 21:42. Perustelu: Viestit yhdistetty. Älä tee heti uutta viestiä perään, vaan editoi vanhaa.
Comment
-
Vieras
Sitä mä oon miettinykki että millasia pakosarjoja näihin on ruukannu porukka vääntää. Yrittäny vähä kattella mutta ei hirmusesti löytäny kuvia mistään erikoisemmista.
Onhan noita ainaki mersun vitos diisseliin nähny jos jonkinlaista sarjaa. Nimenomaan pulssisarjaa.
Joissain vedetty jaettuna ja yks keskelle jonka putki ilmeisesti jaettu keskeltä varmaan 5-10cm ja sitte hukkis siitä keskeltä joka jaettu suunnilleen venttiilille asti. Hurjimmissa muistelisin nähneeni että toiseen nieluun meni kaks ja toiseen kolme. Hukkaportti oli vaan suhteessa enemmän toisesta. Ja jaettu venttiilille. Joissain jyrsästy jaettuun laippaan muutaman millin rako väliin tasaamaan. :D mutta tälläsii en oo kyllä muistaakseni tärpättivehkeissä törmänny.
Mutta eihän se pulssi mihinkää katoa vaikkei tiivis oliskaa tai yks ois keskellä. Ei se potku herkästikkään halua u-käännöstä tehä :)
Ite hylkäsin tuon tekemisen ku ei oikee ollu esimerkkejä.
Mutta jotain piti kumminki kokeilla niin vingutin iteltä jaetusta pesästä väliseinää 3-4cm pois ja terotin sen seinän, sitte vingutin laippaan viidelle putkelle sopivan muodon. Alas 2 ja ylös 3. Sitte syttyjärjestys pyörivä. Tiedä sitte onko paras heräämisen kannalta mutta huipputehon kannalta voi ollakki.
Vähiten mutkanen toteutus on aina tuntunu toimivan.Ja tämähän ei sinänsä liittyny asiaan.Viimeksi muokannut jesse47; 29.6.2016, 20:36.
Comment
-
Liittyyhän tuo nyt asiaan justiinsa. Mä en ole koskaan tehnyt mitään muuta ku pyöristäny jaetusta pesästä sen jakoseinän etureunan ja tehnyt kollektorin tyyliin kaikki yhteen niinkuin sinkkunielullisellakin, ja vallan hyvin ovat pelanneet.
Pulssipesän ilo tulee esiin silloin, kun on selkeästi tasajakoinen systeemi, jossa pakopulssit ajetaan vuoronperään viereisiin nieluihin, jolloin pakopaine pysyy vakaampana. Silloin on erinomaisen tärkeää, että pakosarjan runnerit on virtausvastukseltaan, tilavuudeltaan ja pituudeltaan just eikä melkein saman mittaiset, muuten saa enemmän haittoja kuin hyötyjä.
Skeptisesti suhtaudun siihen, että joku putki jaetaan jollakin jakoseinällä kahtia, ja oletetaan, että kaasut jakautuu tasan eri puolille. Pakokaasun virtausnopeuksilla massavirta ei todellakaan täytä koko putkea homogeenisesti, vaan suurimman virtauksen paikka vaihtelee kierrosten, ahtojen ja mamman moonisten mukaan putkessa.
Comment
-
Vieras
Joo niinhän se on varmaan että pitäis olla justiin niin parhaan tuloksen saamiseks.
Mutta hyvin ne näky niissä pelaavan vaikkei ollukkaa oppikirjan mukaan. Vitoseen kun ei oikee 100% pulssisarjaa saa tehtyä mutta 90% prosenttisen.
Eikä se keskimmäinen varmasti jakaannu tasan eikä tarvikkaan, tietenki helpommin menee sinne nieluun minne seuraava pitäis tulla.
4/5 tulee kuitenki vuorotellen. Ja yks vähä sinne päin :D
Ja se ahistus tasaantuu siinä vaiheessa kun portti aukeaa.
Mihis järkkään laitoitte putket?
Mulla näin
ylhäällä 1 3 5
Alhaalla 2 4
Mutta tosiaan on aika rankasti muotoiltu t3 laippa
Comment
-
Vieras
Kerrassaan kyllä siistiä jälkeä! Onko sarja periaatteessa saman mallinen kun ennenkin?
Nelosen ja vitosen paikan oisin vaan vaihtanu ;)
Niin ku esim tuossa on tuo järjestys pyörivä http://www.finnautomobile.net/tuotteet.html?id=379/929
Comment
Comment