Niin ja sen verran vielä, et keppi alko lopuksi mennä jäykäks. Viimeses vedos missasin kolmosen ku oli niin tahmea laatikko. Mistähän toi vois johtua? En oo nyt käynnistellyt autoa eilisen jälkeen et onko palautunu normaaliksi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Juu, kaikki vanhaa vielä. Ainoat muutokset viimevuoden dynon jälkeen on tuo elektroninen ahtopainesäädin(pitää ahdot ylhäällä punarajalle). Säädin myös tota ylirikasta bensakartan yläpäätä laihemmalle. Toki nyt oli käytössä pienempi 70mm ohitusventtiili(86mm hajos).
Hyvin näkyy tabletin näytöltä(iso mittari näytön vasemmas reunas, punaraja alkaa 60 asteesta) videos miten imulämmöt nousee aina sataan asteeseen, joten jotain pitäis tehä. Tais olla ennakkojen tiputus 2 tai 3 astetta 100C.
Edit. vai oliko jopa 4 astetta..? Pitää tarkistaa...
Hehe, niin ja auto painaa sen ~1750kg ja kuski... öhöm... ei punnita nuovolassa :DViimeksi muokannut Thuppu; 15.5.2016, 20:36.
Comment
-
Vieras
Ihan mietin tuota että jos tuo remmi on oikeen rajulla välityksellä niin vaikkei sen tarvi painetta tehäkkään turbon herättyä niin kyllä se isoilla kierroksilla valtavan määrän ilmaa puskee tuon suht. Pienen coolerin läpi. Voi viedä yllättävän paljon voimaa jo tuolla 7000rpm paikkeilla.
Kannattaisko ainakin koittaa hieman miedompaa välitystä, voi tippua lämmöt ja voimaaki tulla yllättävästi lisää.
Millasen paineen tuo tarjoaa 1000-3000rpm? Olettaisin että siellä alkaa jo turbo tulla peliin.
Ja tosiaan itellä on kans 7a:n nokat ja ahdot nousee kyllä jo reilusti 4 tonnissa mutta alle 5tonnin ei kyllä oikeen mitää tapahdu.
Ootko ajottanu nokat mihin, vai kokeilemalla vaan? Onko nokkien välinen vakio vai kans säädettävä?
Hienosti se kyllä menee! :)
Comment
-
Toni, tais mennä jo maalilinjan yli ja vielä tohkeissani vaihdoin vitoselle ku Camaro hiosti peräpeilis, eli sinänsä juu täysin turha vaihto.
Jussi, joo, kyllä se turhan lujaa kiertää. Oot varmasti oikeassa, ihan samaa täs pyöritelly. Tarkotus kuitenki tehä evoII versio jossain vaihees jossa remmi, turbo, nokat jne. vaihtuu. Tuosta näkee miten nyt tekee painetta https://www.youtube.com/watch?v=N-Y46nsZlBI Turbo on täysillä mukana n 5000 ringin kohdalla.
Ei ollu aikomusta mennä kisoihin. Mutta näitä testipäiviä jos tulee niin...
Comment
-
Tämmönen löyty juuri samaisesta vedosta. Kyllä toi urssi vaan onkin hiljainen peli. :)
https://www.youtube.com/watch?v=JdaO5d76yeA
Päivällä keppi kyllä tuntu jotakuinkin normaalilta taas. En tiedä sit mikä ton jäykkyyden aiheutti..?
Comment
-
En oo käyttäny auki. Kerran vaihtanu ölpät, Redline MT-90 josta toki en oikein oo tykänny, mielestäni meni vaihdot huonommaksi näillä ölpillä, mut ei ny aivan mahdottomat kuitenkaan, mut pikkasen kakkonen aina rusahtaa nopeassa vaihdossa. Laatikko on toki tarkoitus käyttää auki pikapuolin, sille osastolle myös pienimuotoista muutosta tiedossa.
Comment
-
Katotaan ny mitä sinne saa kehiteltyä. Ei uskalla vielä mitään ääneen sanoa, ku aikataulut tuppaa venähtää. Pari muutakin hommaa on täs odottamassa, mut toimitusaika on ny pian ollu puoli vuotta. Saa nähä valmistuuko koskaan.. Tuntuu taas luistavan niin nihkeästi asiat. Milloin mitäki saa odottaa viikko tai kuukausikaupalla...
Comment
-
Tämähän otti sit ja räjähti tänään dynossa. Tosin mitään totaalituhoa ei tullu, mut joko kannentiiviste tai mäntä korkannut, alko huohottimesta puskemaan valkosta savua todella rajusti ja kävi huonosti. Epäilen mäntää ku vedet näyttävät normaaleilta.
Tekun tuliterä MAHA MSR500 dyno jossa jarru oli kyllä niin raju ettei toista oo tullu vastaan, vaikka sitä tiputettiinkin paljon niin silti veto tuntu kestävän ikuisuuden. Ahdin tosin heräs hyvin. Tais olla hieman hakusessa vielä dynon käyttö muutenkin koska kaikki vedot loppuivat harmittavasti n. 5krpm kohtaan kun ne piti printata ulos..? 5090rpm johon nousussa oleva käyrä loppu, arvot oli 563hv/762Nm. Todellinen veto kyllä meni johonki 6500-7000ringin hujakoille ennen korkkausta.
Toivottavasti olis kliinisti vaan mäntä korkannu ilman sylinterivaurioita, et riittäis pelkän männän uusinta... Tosin onhan tossa noita lohkoja odottamassa. :)
Harmittaa ehkä eniten just noi käppyrät, vähä niinku hukkaan meni koko juttu ku ne loppuu just ku alkaa tapahtumaan.
Viimeksi muokannut Thuppu; 15.5.2022, 18:57.
Comment
-
Alkaa koulun dynovelotuskin mielestäni ylittämään kipukynnyksen. Ymmärrän että uusissa laitteissa on rahaa kiinni julmetusti, mutta jos kaupalliselta alalta saa dynotunnin säätöineen halvemmalla niin alkaa mennä pieleen. Ensisijaisestihan nuo pitäis olla koulun opetusvälineitä. Jos tonne vielä uskaltaudun joskus niin seuraava dyno saa kyllä olla ilmainen ku yhtäkään kokonaista käppyrää ei saanu tänään. Tuossa hirveeeen hitaaassa nousunopeudessa oli vielä sekin huono puoli, et jotku tiettyjen kierrosalueiden resonanssit tuntuivat paisuvan ja kertaantuvan. Ja siitä ehkä seurauksena mullakin pätkäis triggerierrorin pariin otteeseen semmosilla alueilla joissa ei oo koskaan ajossa pätkäissy.
Comment
-
Olihan tos ahtoja 2,9-3 baria. Onhan tota ponnistettu useampaan otteeseen noilla ahdoilla, mutta ei koskaan noin pitkänsitkeitä vedätyksiä. Mailivedätyksessähän olis sit voinu käydä samoin, paitsi kyllä siinäki pykäliä kelataan eikä vitosen vedätys kyllä reaalimaailmas noin raskas oo. Mutta jos kone/softa olis kunnollinen ollu niin olishan sen pitäny tuo kestää. :P Kyllähän täs tietty vähä on odotettu et koska käy näin, yllättävän kauan on menny tää "ghetto"mosa. Ei mitään hajua naulaamisesta, ei ollu luureja, mut ei ton 85:n kyllä pitäis kovinkaan herkästi sitä tehä.
Joel, vakiomännät on. :)
Comment
-
Joo, kyllä mä ainakin oon sitä mieltä että sun pitää vaan käyttää Tota ranacon penkkiä, ja mielellään ilmoitat mulle etukäteen että tiedän olla paikalla ;)
Paljonko oli veloitus koululla? Eikös tuo jo maanantaina ole ajossa jos selviää pelkällä männän vaihdolla. Toivottavasti näin :)
Comment
-
Ihan mielenkiinnosta halusin käydä eri dynos. Ja onhan tää hieno, uus ja kalibroitu laite, joten lukemat luulis olevan kohtuu lähellä "oikeita" lukemia. Toki nyt oli nokat vaihtunu Schrickeihin, mutta silti oli yllättävän paljon eroa Ranacon lukemiin pelkästään alakierrokslla, nyt 390Nm@2krpm, 460Nm@2,5krpm, 520Nm@3krpm. Ranacon käppyrät näytti vastaavilla kierroksilla 330, 400 ja 425Nm.
75e/kerta(n. 1h)Viimeksi muokannut Thuppu; 25.5.2016, 23:30.
Comment
-
Juu kaverin nissania penkitettiin ranacolla viimeviikolla ja oli kanssa pettynyt tuloksiin. Aiemmin penkitetty ja säädetty harisella Valkeakoskella ja sielä oli lapussa lukenut 497hp ja 630nm, niin ekalla tehovedolla ranacolla oli 412hp ja 470nm. Välissä toki vaihtunut Turbo hx35fr -> hx40s. Harisen penkissä voimansiirtohäviö oli 12hp kun ranacolla 46hp? Tehotavoite oli kuitenkin 500whp, mutta sitä sieltä ei kuitenkaan saatu.
Comment
-
-
Vieras
-
Neljän pytyn tulpat oli öljyiset, ja kun kannen nosti pois niin 5 sylinteristä löyty pientä sanomista. Näkee sit kun alakerran purkaa et onko muissa männissä mitään. Lakipuolelta näyttävät ok:ta. Sylinteriseinämässä oli melko syvä kuoppa, joten joutuu ny turvautumaan toiseen lohkoon.
Ja olihan turbonkin laakerointi jälleen entinen. Pieni kolhu oli toki parissa siivessä et joku pikku objekti tuolta on menny läpi jossain vaiheessa. Silti erikoista miten toi laakerointi on menny noin pahasti, varsinkin ku toisella hx40 on ajettu vähintään sama määrä ilman ongelmia.
Viimeksi muokannut Thuppu; 15.5.2022, 19:00.
Comment
Comment