Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mitä noita 7A vakio pakovenoja katsoin, niin en ehkä laittais niitä mihinkään tehovehkeeseen.

    Comment


    • Sodium = natrium, ja en myöskään lähtis laittamaan vaparin pakovenoja turboon.

      Comment


        Ok, mut onko esim. 10e tarvikevenat joissa ilmoitetaan turbolle sopivuus natriumtäytteiset? Vai onko vaan orkkikset?

        Edit. Mitä tarkoittaa Bi-metal ventiilin tiedoissa?

        Edit2. Jotenki epäilen et mitkään muut venat kuin alkuperäiset turbon venat eivät oo natriumtäytteiset. Kiinnostavaa pohdintaa täällä: http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=61271
        Viimeksi muokannut Thuppu; 24.10.2015, 15:53.

        Comment


          Mulla on ollut vaparinkansi/venttiilit turbo käytössä muutaman vuoden ongelmitta.

          Comment


            Juu, kyllähän noita tiettävästi tosiaan on käytetty muuallakin päin. Jotkut taas tuntuvat nimenomaan välttävän käyttämästä alkuperäisiä "onttoja" turbon venoja jäykillä jousilla kovasti kiertävissä koneissa, riskinä on et venttiili katkeaa tai lohkeaa pala. Tallennetaan nyt yks kuva foorumin arkistoon aiheeseen liittyen. 3B vs 7A
            Attached Files
            Viimeksi muokannut Thuppu; 24.10.2015, 16:22.

            Comment


            • Supertechillä on sodium täytteisiä venoja mutta esim 1.8t/2.7bit pakovena 54$ kpl.

              Comment


                Oli tuossa yhes vehkees näköjään tällänen, niin viisaille kysymystä kans.
                Onkos tämän kanavoinnille tehty mitään? Jos on, niin: Ihan hazardia vai OK?
                (näistä juur mitään ymmärrä ja ei oo vertailu kantta auki)

                Click image for larger version

Name:	20140917_152825.jpg
Views:	1
Size:	149,4 Kt
ID:	1628875

                Kuva näköjään kääntyy jostain syystä....

                Comment


                • Tuo on ihan koskematon

                  Comment


                  • Täällä mitään tapahtumia?

                    Comment


                    • Tuleeko autoon ennen kevättä päivitystä?

                      Comment


                        Eipä tähän varmaan mitään ihmeempää tälle vuodelle. Aika menny tässä odotellessa tallin vaihtoa taas, joka on vaan lykkääntynyt ku uuden hallin valmistuminen on myöhästynyt. Ei oo viittiny pemistää autoa vielä ja motivaatiotkin ovat hukassa. Loput motivaatiot kaikkos kun selvis et ainut varteenotettava ratapäiväkin menee sivu suun jälleen tänä vuonna. Et semmosta tänne. :D

                        Comment


                          No mut toinen ahdin tais tippua pelistä pois vaiko mitä???

                          Comment


                            Kyllä kaksoisahdettuna olis tarkoitus jatkaa, mut vähä eri kokoonpanolla vaan... ehkä. :)

                            Comment


                              Tuleva parivaljakko. Jos vaan saa sopimaan konehuoneeseen..?





                              Tarkoitus olis kierrätellä huomattavasti vähemmän kuin edellisellä setupilla, n. 11krpm(edellinen 18,5krpm). Ahdot alakierroksilla varmasti jää alemmas, mutta ehkä vältetään ylimääräistä lämpöä kun ahdin pysyy paremmin hyötyalueella.
                              Attached Files
                              Viimeksi muokannut Thuppu; 15.5.2022, 19:02.

                              Comment


                              • BW K29?

                                Comment


                                  K31 71/75mm

                                  Comment


                                    Keulalle lisää tilaa...



                                    Kenno on kaksrivinen 550x605x50mm joten aika reilusti isompi mitä alkuperäinen keulajäähy. Tuohon ny vaan pitää hitsailla päädyt ja letkulähdöt haluttuihin kohtiin. Putkitus taakse tulee 40x3 aluputkesta jota on pari salkoa tossa odottamassa. Reititys pohjassa kabiinin ulkopuolella.

                                    Kuvassa kennoa on vain mallailtu tuohon, se tippuu n. 20cm alemmas kun polttoainevermeet otan pois alta. Asennus tulee kokonaisuudessaan mahtumaan kontin välipohjan alle, eli farmarin käytettävyys tulee säilymään ennallaan. :D

                                    Kiitokset vielä Ilpo Raatikaiselle nopeasta kennon toimituksesta.


                                    Ja tämmönen tulee sit keulan puolelle. 700x300x100mm. Plus vielä esivälijäähyksi remmiahtimen ja turbon väliin 600x200x76mm kokoinen. Se asettunee toivon mukaan tohon konepellin keulamaskin taakse.

                                    Attached Files
                                    Viimeksi muokannut Thuppu; 15.5.2022, 19:02.

                                    Comment


                                    • No nyt näyttää jo hardcorelta. Peukku.

                                      Comment


                                        Tämä projekti onkin ollut niin softcorea tähän asti :)

                                        Comment


                                          "Eipä tähän varmaan mitään ihmeempää tälle vuodelle."
                                          Eipä näköjään, mittakaava vähän erilainen jos tämä on "ei mitään ihmeempää" :)

                                          Toivottavasti pääsis näkemään livenä joskus. Tämä projekti on yksi syistä jotka johti oman urssin hankintaan.

                                          Comment


                                            Mistä pelkkää syylärikennoa saa ostaa? Ja onko toi liimattua kennoa, voiko sellaista hitsuutella?

                                            Comment


                                              Antti oman tilasin Erikoishitsaus - Jäähdytinhuolto I. Raatikaisen kautta. Ei oo mitään liimattua, kestää hitsausta. Ilpo on näitä kennoja hitsannut kuulemma kymmeniä jos ei satoja.

                                              Alkuperäinen kirjoittaja Aleksi
                                              Eipä näköjään, mittakaava vähän erilainen jos tämä on "ei mitään ihmeempää" :)

                                              Toivottavasti pääsis näkemään livenä joskus. Tämä projekti on yksi syistä jotka johti oman urssin hankintaan.
                                              Aleksi, tarkoitin toki ettei ehdi oikein mitään tekemään enää tälle kaudelle jos johonki ajamaan halajaa. :P Meni tosiaan ton hallin siirron kanssa niin pitkään ku nyt vasta päästiin muuttamaan ja on vieläkin vähä muuttotouhut vaiheessa.

                                              Varmaan menee sit ens syksyyn/talveen ennen kuin ehtii mitään konetta kasailla. Jotain pikkunippeliä toki on tullu haalittua... Sparetolta tuli osatilaus joku aika sitten ja FCP:n kanget strokeriin ym.

                                              Attached Files
                                              Viimeksi muokannut Thuppu; 15.5.2022, 19:03.

                                              Comment


                                                No niin, ehkä takajäähdytinasennuksen hankalin vaihe on nyt suoritettu. Kiitokset PKK teamin Teemulle avusta ja nosturin lainasta. :) Elikkäs pohjan vesiputket ovat nyt paikalleen taiteltu ja asennettu paikoilleen. Hieman oli hankala toi pakoputken ylitys ja siihen joutuu jotain käärettä tai suojalevyä tms. vielä laittamaan. Toki hankaloittaa myös putken irrotusta, mutta eipä oikein voinu muuta. Ehkä versiossa 25480 sitten laitetaan putki kyljestä pihalle..? :D







                                                Attached Files
                                                Viimeksi muokannut Thuppu; 15.5.2022, 19:03.

                                                Comment


                                                  Tuossa järjestelmässä on jo vettä niin paljon että jäähdytys on varma :-)

                                                  Comment


                                                    Sopivia kiinnikkeitä tuli kans värkättyä jo hyvissä ajoin etukäteen. Putken ja kiinnikeen väliin tuli vielä eristekumi.



                                                    Attached Files
                                                    Viimeksi muokannut Thuppu; 15.5.2022, 19:04.

                                                    Comment


                                                      Juu, en usko että tulee ongelmia jäähdytysken kanssa. Pohjaan tulee vielä scuuppi ilmaottoon, et varmasti haukkaa ilmaa tarpeeksi. Tuleehan tosta toki hieman lisäpainoa ku vettäkin menee järjestelmään useampi litra enemmän, mutta se nyt on tätä antivirittämistä. :-)

                                                      Comment








                                                        ...ja pitäväksi vielä pitäis saaha... toki pitää ny vielä ennen hitsausta zoomailla mihin kohtiin laitan letkulähdöt.
                                                        Attached Files
                                                        Viimeksi muokannut Thuppu; 15.5.2022, 19:05.

                                                        Comment


                                                          Oot sä vaan kova äijä värkkäälemään, ei siitä pääse mihinkään! Teemulla on kyllä talli ja puitteet ihailtavassa kunnossa, eikä kalustossakaan oo valittamista!

                                                          Comment


                                                            Laitetaan nyt tännekin talteen oma varttimaili enkka.

                                                            60ft 1,913
                                                            330ft 5,178
                                                            627ft 7,555
                                                            660ft 7,785
                                                            1000ft 10,015
                                                            1220ft 11,300
                                                            1/4 mile 11,852

                                                            Loppunop. 198,79km/h





                                                            https://www.youtube.com/watch?v=H-TWJV5L94M
                                                            Attached Files
                                                            Viimeksi muokannut Thuppu; 15.5.2022, 19:05.

                                                            Comment


                                                              Näytti aluksi ettei harjoittelupäivästä tuu mitään ku sateli koko aamupäivän, mutta iltapäivällä sade lakkas ja rojut hinattiin kentälle, pian aurinkokin pilkahti ja rata alko kuivumaan. Toki sit siinä oli jotain murheita mittalaitteidenkin kanssa. Kaikkiaan tais ehtiä viis lähtöä ajamaan josta kolme kuivalla radalla ennen kuin sade katkaisi homman lopullisesti. Paras aika oli toi 11,852s ja toiseks paras oli 11,885.

                                                              Aika koviahan pelejä tuolla oli, eikä kaikkea potentiaalia taidettu vielä käyttää. Mutta hauskaa silti oli otella noita jenkkejä vastaan. Meinas vaan omat vaihdot mennä sekaisin ku autoon kuulu vastustajan moottorin äänet selkeemmin ku oman auton. :D





                                                              Tuolla muitakin kuvia: http://www.overdrive.fi/forum/thread...5-2016.303330/


                                                              Aamupäivän sateiden takia en sit ottanu slicksejä vaikka kiirees viikolla maalasin vihreät vanteetkin vähä inhimillisempään kuosiin. Jopa hienot keskilätkät liimailin paikoilleen. :D



                                                              Attached Files
                                                              Viimeksi muokannut Thuppu; 15.5.2022, 19:06.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X