Mitä noita 7A vakio pakovenoja katsoin, niin en ehkä laittais niitä mihinkään tehovehkeeseen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
-
Ok, mut onko esim. 10e tarvikevenat joissa ilmoitetaan turbolle sopivuus natriumtäytteiset? Vai onko vaan orkkikset?
Edit. Mitä tarkoittaa Bi-metal ventiilin tiedoissa?
Edit2. Jotenki epäilen et mitkään muut venat kuin alkuperäiset turbon venat eivät oo natriumtäytteiset. Kiinnostavaa pohdintaa täällä: http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=61271Viimeksi muokannut Thuppu; 24.10.2015, 15:53.
Comment
-
Juu, kyllähän noita tiettävästi tosiaan on käytetty muuallakin päin. Jotkut taas tuntuvat nimenomaan välttävän käyttämästä alkuperäisiä "onttoja" turbon venoja jäykillä jousilla kovasti kiertävissä koneissa, riskinä on et venttiili katkeaa tai lohkeaa pala. Tallennetaan nyt yks kuva foorumin arkistoon aiheeseen liittyen. 3B vs 7AViimeksi muokannut Thuppu; 24.10.2015, 16:22.
Comment
-
-
Eipä tähän varmaan mitään ihmeempää tälle vuodelle. Aika menny tässä odotellessa tallin vaihtoa taas, joka on vaan lykkääntynyt ku uuden hallin valmistuminen on myöhästynyt. Ei oo viittiny pemistää autoa vielä ja motivaatiotkin ovat hukassa. Loput motivaatiot kaikkos kun selvis et ainut varteenotettava ratapäiväkin menee sivu suun jälleen tänä vuonna. Et semmosta tänne. :D
Comment
-
-
Tuleva parivaljakko. Jos vaan saa sopimaan konehuoneeseen..?
Tarkoitus olis kierrätellä huomattavasti vähemmän kuin edellisellä setupilla, n. 11krpm(edellinen 18,5krpm). Ahdot alakierroksilla varmasti jää alemmas, mutta ehkä vältetään ylimääräistä lämpöä kun ahdin pysyy paremmin hyötyalueella.Viimeksi muokannut Thuppu; 15.5.2022, 19:02.
Comment
-
Keulalle lisää tilaa...
Kenno on kaksrivinen 550x605x50mm joten aika reilusti isompi mitä alkuperäinen keulajäähy. Tuohon ny vaan pitää hitsailla päädyt ja letkulähdöt haluttuihin kohtiin. Putkitus taakse tulee 40x3 aluputkesta jota on pari salkoa tossa odottamassa. Reititys pohjassa kabiinin ulkopuolella.
Kuvassa kennoa on vain mallailtu tuohon, se tippuu n. 20cm alemmas kun polttoainevermeet otan pois alta. Asennus tulee kokonaisuudessaan mahtumaan kontin välipohjan alle, eli farmarin käytettävyys tulee säilymään ennallaan. :D
Kiitokset vielä Ilpo Raatikaiselle nopeasta kennon toimituksesta.
Ja tämmönen tulee sit keulan puolelle. 700x300x100mm. Plus vielä esivälijäähyksi remmiahtimen ja turbon väliin 600x200x76mm kokoinen. Se asettunee toivon mukaan tohon konepellin keulamaskin taakse.
Viimeksi muokannut Thuppu; 15.5.2022, 19:02.
Comment
-
Antti oman tilasin Erikoishitsaus - Jäähdytinhuolto I. Raatikaisen kautta. Ei oo mitään liimattua, kestää hitsausta. Ilpo on näitä kennoja hitsannut kuulemma kymmeniä jos ei satoja.
Alkuperäinen kirjoittaja AleksiEipä näköjään, mittakaava vähän erilainen jos tämä on "ei mitään ihmeempää" :)
Toivottavasti pääsis näkemään livenä joskus. Tämä projekti on yksi syistä jotka johti oman urssin hankintaan.
Varmaan menee sit ens syksyyn/talveen ennen kuin ehtii mitään konetta kasailla. Jotain pikkunippeliä toki on tullu haalittua... Sparetolta tuli osatilaus joku aika sitten ja FCP:n kanget strokeriin ym.
Viimeksi muokannut Thuppu; 15.5.2022, 19:03.
Comment
-
No niin, ehkä takajäähdytinasennuksen hankalin vaihe on nyt suoritettu. Kiitokset PKK teamin Teemulle avusta ja nosturin lainasta. :) Elikkäs pohjan vesiputket ovat nyt paikalleen taiteltu ja asennettu paikoilleen. Hieman oli hankala toi pakoputken ylitys ja siihen joutuu jotain käärettä tai suojalevyä tms. vielä laittamaan. Toki hankaloittaa myös putken irrotusta, mutta eipä oikein voinu muuta. Ehkä versiossa 25480 sitten laitetaan putki kyljestä pihalle..? :D
Viimeksi muokannut Thuppu; 15.5.2022, 19:03.
Comment
-
Laitetaan nyt tännekin talteen oma varttimaili enkka.
60ft 1,913
330ft 5,178
627ft 7,555
660ft 7,785
1000ft 10,015
1220ft 11,300
1/4 mile 11,852
Loppunop. 198,79km/h
https://www.youtube.com/watch?v=H-TWJV5L94MViimeksi muokannut Thuppu; 15.5.2022, 19:05.
Comment
-
Näytti aluksi ettei harjoittelupäivästä tuu mitään ku sateli koko aamupäivän, mutta iltapäivällä sade lakkas ja rojut hinattiin kentälle, pian aurinkokin pilkahti ja rata alko kuivumaan. Toki sit siinä oli jotain murheita mittalaitteidenkin kanssa. Kaikkiaan tais ehtiä viis lähtöä ajamaan josta kolme kuivalla radalla ennen kuin sade katkaisi homman lopullisesti. Paras aika oli toi 11,852s ja toiseks paras oli 11,885.
Aika koviahan pelejä tuolla oli, eikä kaikkea potentiaalia taidettu vielä käyttää. Mutta hauskaa silti oli otella noita jenkkejä vastaan. Meinas vaan omat vaihdot mennä sekaisin ku autoon kuulu vastustajan moottorin äänet selkeemmin ku oman auton. :D
Tuolla muitakin kuvia: http://www.overdrive.fi/forum/thread...5-2016.303330/
Aamupäivän sateiden takia en sit ottanu slicksejä vaikka kiirees viikolla maalasin vihreät vanteetkin vähä inhimillisempään kuosiin. Jopa hienot keskilätkät liimailin paikoilleen. :D
Viimeksi muokannut Thuppu; 15.5.2022, 19:06.
Comment
Comment