Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Alkuperäinen kirjoittaja Thuppu Näytä viesti
    Nyt olis käppärisatulat valmiit. Eikä niistä ihan hirveän tehdyn näköiset edes tullu. :D
    Just joo... ;)

    Comment


      Siistit kapistukset! Vanteen sisus täynnä erinäisiä jarruhilppeitä. :D

      Comment


        Alkuperäinen kirjoittaja hopsis
        Just joo... ;)
        Mikko, en suinkaan meinannut et muistuttais mitään audin OE juttuja, vaan ihan siihen nähden ettei oo vaan joku parit ruostuneet lattaraudat hitsattu yhteen ja porattu reikä päähän. :) Ja muistuttaahan noi etäisesti noita "tehdastekoisia" mekaanisia satuloita joita löytyy kyllä moneen lähtöön.

        Hieman ylimääräistä painoahan noista tulee. Jotku ovat käyttäneet vakiosatuloita monimäntäsatuloiden kaverina käsijarrua varten. Vakiosatuloihin verrattuna nämä ovat kuitenki reilusti kevyemmät. Vielä sais painoa pois kun teettäis alumiinista noi rungon keskipalat. Mut menee jo liian hifistelyksi.

        Comment


          Minä kun olin lukevinani jotain oman työn aliarvostusta tyylin "näistä nyt tuli tämmöiset..."

          Tarkoitus oli nimenomaan ihailevasti sarkastella koska tuo työnjälki kävisi pienellä jatkojalostuksella ihan mainiosti jostain tarviketehtaan tekeleestä eikä kukaan uskoisi että on niinsanotusti kotona polven päällä tehty.

          Comment


            Aaah hah, ok, en tajunnu. Kiitoksia. :D Ihan polven päällä sentään en kykene tekemään, joskin välillä saa vähä soveltaa työkalujen puutteessa. Sorvi edes olis kova sana joka helpottais kummasti monessa paikkaa. :)

            Comment


              Todella hienosti tehdyt satulat kyllä on! Sinkki vielä kruunaa lopputuloksen.

              Comment


              • On kyllä fiksun yksinkertaisen hienot:) Ja varmasti puree kiinni riittävästi! Joskus kun vajaavetoisissa (nelikkoja harvemmin rullille) on ollu liikaa heittoa käsijarrussa niin on pyöritetty yhtä rullaa kerrallaan ja katottu maksimi arvo per puoli ja siten kelvannu. Kun käsijarrun ei tarvitse hidastaa tasaisella voimakkuudella vaan sen voima pitää riittää auton massalle paikallaan pitämiseen. ns puoltaminen ei haittaa...menipä vaikeaksi.
                btw mulle pitäis Yamahan mönkijään tehdä taakse 3-piste nostolaite...koska voisin tuoda:) Senkin vois lopuksi sinkitä:)

                Comment


                  Antti, juu sallitaanhan tohon käppäriin tosiaan aika suuret heitot. Jos olis vuorokaudet pidempiä niin voisin ottaakin työn alle, ei vaan tahdo paljoa ylimääräistä aikaa olla.

                  Tämmönenkin toimitus saapui alkuviikosta JLPartsilta.





                  Attached Files
                  Viimeksi muokannut Thuppu; 15.5.2022, 22:19.

                  Comment


                    Auto katsastettu. :) Ihan orastava pikku välys oli vasemmassa etu-alapallossa, ja etuvakaajan kumit oli aika löysät. Mutta huomautusta ei tullu kuitenkaan. Uretaania on kuitenkin tarkoitus laittaa alustaan, et noi kumipuslat lähtevät pikapuolin kuitenkin.

                    Jarrut ja käsijarru oli hyvät. Pientä eroa oli käppärissä, 1,9kNm ja 1,5kNm, eli 21%.

                    Comment


                      Mites oliko toinenkin ahdin paikallaan leimalla?

                      Comment


                        Tämmönen remmiahdinhan on siitä kiva et pelkästään remmiä vaihtamalla sen saa pois pelistä.

                        Comment


                          Onnittelut leimasta :) Missä kävit näyttämässä? Maxxecut Ruotsissa kyllä saanut nopeasti suuren suosion. Onko Suomessa miten säätäjiä kyseiselle purkille? Pitäiskö pelata vakio triggereillä?

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja Jari74 Näytä viesti
                            Mä vaihdan heti samalle asemalle joka tämän härpäkkeen hyväksyy näillä muutoksilla tieliikenteeseen :-)
                            Saa Jarikin uuden leimapaikan.:)
                            Täälläkin kyllä ihaillaan suuresti käsityön taitoa. Vau.

                            Comment


                              Tattista vaan. :)

                              Maxxecua säätää virallisesti JLParts Oravaisissa(Vaasan lähellä) mut ei vielä löydy nelivetopenkkiä(tulossa ehkä joskus). Orrenmaa Härmässä(ent. JMO-Racing/Seinäjoki) kertoi säätäneensä Maxxecua, kehui myös erittäin selkeäksi ja helpposäätöiseksi. Muutenkin kuulemma pitäis olla niin helppo säätää, et jos ymmärtää moottorin säätämisen päälle yleensäkään niin pitäis kyllä sujua Maxxecun säätäminen. Siltä myös tuo MTune näyttää ku oon sitä vähä ihmetelly. Hyvin selkeeltä vaikuttaa. Esim. kätevästi löytyy valmiina suuri joukko suutinasetuksia esiasetettuina ohjelmaan. Itellä löytyy kahdenlaiset suuttimet, niin molemmat löyty listasta. :)

                              Juu, ja pitäis pelata vakiotriggereillä. Mut se jää nähtäväksi...
                              Viimeksi muokannut Thuppu; 26.6.2015, 01:06.

                              Comment


                              • wat happen????

                                Comment


                                  Jos tarkotat tätä, niin se on mun käyttiskassin remmi. Piti vähä vedättää brittifoorumin poikia. :D Vaikka harmittaa toi joka tapauksessa, ylimääräistä kulua ja aikaa hukkuu muutaman satkun autoon. :( Vaikka käyttöarvo onkin hyvä.

                                  Comment


                                  • Jaaaaaaaaa.. no sitte. Hyvä. Säikähdin, että uudehko jakoremmi on napsahtanu, kun en ole moisesta kuullu aiemmin..

                                    Comment


                                      Hah, kunnon huijausta. Käväsin lukee toiselta forumilta.

                                      Comment


                                        Ku teitä kuitenki kiinnostaa nähä miten ranskiksen venttiilien kävi, niin laitampa siitä kuvan tähän. Melko lailla kaikki ottaneet osumaa.

                                        Ettei tuu ihan nollapostaus niin laitetaan nyt urssistakin yks kuva uusilla sponssitarroilla. :D



                                        Auto tuntuu herättävän fiiliksiä ihmisissä tuolla liikenteessä, päät kääntyy ja peukkuja näytellään. Onko äänimaailma sit sen verran härö et kiinnittää huomiota? Viimeksi tänä iltana punaisen Nissanin/Datsunin(saattoi olla joku muu japsi, en niin tunne näitä), mustilla kaarilevikkeillä, kuskilta tuli iso peukku. Olin vaan ite niin hidas etten ehtiny räpylää nostamaan. Jos luet tätä niin tiedoksi. :)
                                        Attached Files
                                        Viimeksi muokannut Thuppu; 15.5.2022, 22:20.

                                        Comment


                                        • Eihän tästä voi kun tykätä. Ahtimen äänimaailma varmasti herättää huomiota mitä videoista kuunteli. Virkavalta ei vielä ole vissiin kiinnostunut?

                                          Comment


                                            Tattista vaan. :) Mitäs ne ny vanhan pommin ujeltavasta ilmastoinnin kompurasta piittaisivat? :D

                                            Alkaa vaan tulla kiire et saan kuppipenkkien jalustat ja vyökiinnikkeet tehtyä ennen ratapäiviä. Maxxecua ei todennäköisesti ehdi saada säätöihin sitä ennen. Vaikuttais dynot olevan hyvin buukatut ja kesälomat vielä sotkee pakkaa.

                                            Comment


                                              Meinasitko ahvenistolle tällä?

                                              Comment


                                                Hieman semmosia suunnitelmia... Riippuu saako kaveri oman projektin säätöihin ennen sitä. Tultais siinä tapaukses kahdella autolla ja trailerilla. Jos jompikumpi leviää niin pääsee edes kotia. Ongelma toki jos molemmat leviää. :D Lisäksi dB rajoitukset arveluttavat, kuulemma 95dB raja..? En tiedä läpäiseekö kumpikaan sitä?

                                                Vielä tuli meleen ku tota yhtä tfsi säiettä on tullu seurattua, niin aika jännä ettei Rellun 1.6:nen 350tkm ajettuna syö yhtään ölppää, kun taas premiumeille ei riitä litra tuhannella alle 100tkm ajettuna. :(
                                                Viimeksi muokannut Thuppu; 2.7.2015, 22:56.

                                                Comment


                                                  Välivälijäähdytin asennettu. :D Ärsyttävän ahdasta, ulkosyrjä ottaa puskuriin ja keskellä putki ottaa moottorin keulimistukeen, mut saa olla nyt noin. Loppu alumiiniputkikin kesken, siksi ylimääräinen jatkopala. Pitäis hakea pidempi silikonipätkä siihen.

                                                  Attached Files
                                                  Viimeksi muokannut Thuppu; 15.5.2022, 22:21.

                                                  Comment


                                                    Tuli alkuviikosta laitettua Maxxecu tulille Tempon kanssa. Olihan se PnP. Ei tarvinnut muuta ku tehä toi lambdajohto oikean pituiseksi, ajaa sisään AAN peruskartat, valkata polttoaine ja suuttimet ja lyödä tulille. Toki mulla oli kampuran tunnistimet ensin väärin päin kytketty, ku Vemsissä oli jostain syystä ne ristissä. Mutta noi kun laitto oikein niin heti käyntiin. Vemsiä vartenhan piti myös toisen anturin pinnit kääntää ristiin. Kokeilin laittaa ne takaisin miten alunperin olivat, mut selvästi huonommin toimi. Vaikka tota anturi polariteettiä saa softasta vaihdettua, niin ei vaikuta olevan sama asia. Anyway, triggerierroria pukkas aika kovasti ensin. Ei jaksanu kiertää yli 2000 rinkiä, mutta kun vähä nosti anturijännitteitä niin alkoi toimimaan. Toki vieläkin pukkaa satunnaisesti erroreita kun autolla ajaa, joten kaipanee vielä hienosäätöä. Toivon mukaan sais pelaamaan ok. Käynnistysrikastuksia toki piti rukata aika paljon, ja edelleenkin kaipaavat säätö. Eilen aamulla meinasin myöhästyä työmaalta ku auto ei luvannutkaan. Äkkiä sisältä hakemaan läppäri ja säätään käynnistysoppaa lisää 200% niin johan lähti. Talveksi vaan pitää sit himppasen enemmän vielä lisätä...

                                                    Toi MDash android softakin lähti heittämällä pelaamaan, ja on kyllä ihan kiva lisä tähän. Pitää vaan joku kiva siro teline värkätä tabletille.

                                                    https://www.youtube.com/watch?v=mWHfVXbXzG0

                                                    Attached Files
                                                    Viimeksi muokannut Thuppu; 15.5.2022, 22:21.

                                                    Comment


                                                      Ehkä tyhmä kysymys, mutta miksi vems vaihtui maxxecuun?
                                                      Onko vemssille jo seuraava osoite? :)
                                                      Tabletille broditin teline, pitäis löytyä ihan mallikohtainen sarja kun lötköönkin löytyi ja ovat hyviä telineitä.

                                                      Comment


                                                        No toi mun VEMSi on tommonen jonku itse kasaama motronic koteloon, eikä se oo mitenkään maailman siiteiten tehty. Ei herätä luottamusta. Siitä lahos toi pumppujen lähtö(toki saa korjattua), ja sit triggeriongelmia oli(tähän toki ratkaisu olis 60-2 lupo triggeri). Lisäksi toi softapuoli oli mielestäni aika epävarma viritys, ja yhteysongelmia oli juuri silloin kun niitä ei sais olla(dynossa). Softassahan on kyllä säädettävää vaikka mitä, mut siinä se ongelma onkin, ku harva tietää mitä niillä tehdään.

                                                        MaxxECU:ssa kiehtoi hinta/laatusuhde, se on erittäin selkeä ja helppokäyttöinen(mappaus onnistuu keltä vain joka ylipäätänsä ymmärtää moottorien säätämisen päälle), mutta silti löytyy paljon säädettävää. Ominaisuudet ovat nykyaikaiset(ehkä yks nykyaikaisimmista), liitäntöjä on paljon, sekä in- että outputteja, ja lisäksi on noita virtuaalisia "liitäntöjä" joita voi ohjata tabletilla. Bluetooth on sisäänrakennettu ja androidsofta vaikuttaa hyvin toimivalta. Siinä jotain perusteluja. Lisäksi ku sai pientä sponssia tähän niin valinta oli aika selvä. :)

                                                        Olet jo kolmas joka kysyy VEMSiä. :D En nyt ainakaan ihan just ole sitä myymässä. Haluasin käyttää sen testattavana ja korjattavana(pumppulähtö) ennen myyntiä.

                                                        Tänään on säädetty ja värkätty. En saanu enää kertaakaan tulemaan triggeri erroria, kun vielä nostin hammaskehän anturin jännitettä himppasen. Vaikuttaa oikein hyvältä.

                                                        Virittelin vielä Anti-Lagin ja lähtöpaukun aktivoinnin tuosta tabletin näytöltä, joskin jälkimmäinen vaatii vielä mekaanisen kytkimen vaikka kytkinpolkimen alle. Antilagin säätöjä vaan en tajunnu oikein. Sieltä sai valita et tyhjäkäyntimoottorin avulla toiminta, mutta kun sinne lisää ilmaa niin sammuu auto. Ei toimi vaikka lisää soppaa ja sytkäkatkoksia ja ennakkoa. Tyhjäkäyntimoottori 0% niin sit toimii jotenki, mut kierrokset jää alas 2000-2200 rinkiä.

                                                        Tablettipidike tuli häthätää värkättyä oikein raudasta, tommonen kohtuu siro siitä silti tuli. Tapletti on aika justilla sovituksella tos, et pysyy hyvin paikoillaan.







                                                        Attached Files
                                                        Viimeksi muokannut Thuppu; 15.5.2022, 22:22.

                                                        Comment


                                                          Jos lähtöpaukulla meinaat lauch controllia, (kierrosten rajoitinta) niin laita nappi vaikka käsijarruvipuun. Siis ihan erillinen nappi. Kun nostat kytkintä niin eihän se heti tartu ja nappulalla pystyy venaan hetken ennen kun antaa kiertää enemmän. Käsijarrulla kuitenkin käsi pitämässä autoa paikallaan ja siitä siirtyy vaihdekepille heti kun napista päästetty.

                                                          Comment


                                                          • Kytkinpolkimen juuressa on cruisen F36 Vacuum Vent Valve ja sen yhteydessä kärjet. Tätä voisi käyttää lähtöpärrän toisena osapuolena. Kytkin kun on täysin ylhäällä, niin sitten launchin voi vapauttaa.

                                                            Katkaisijan loogista polariteettia en ole vielä joutanut tutkimaan, mutta ei tuolla ole suurta merkitystä.

                                                            Comment


                                                              Juu, joskus katoin et tonne kytkinpolkimen yläpäähän saa tommosen samanlaisen kytkimen ku jarrupolkimessa, sielä on siis paikka valmiina. Itse katkaisijaa siellä ei ole, ku ei tommosia hienoja varusteita tässä karvalakissa oo koskaan ollu. Mutta siis olis helppo asentaa.

                                                              Pitäis myös saada himpan tota latausjännitettä nostettua. Ecu näyttää 12,9-13,1V kun auto on käynnissä, mutta notkahtaa selvästi kun valot lyö päälle, jopa tonne 12V tuntumaan. Pitää vielä mitata toi latausjännite, mut muistelisin että siellä 13,5-13,7V välillä pyöri viimeksi. Toi on kyllä liian vähä. Mutta mulla oli kaks Boschin laturiin käypää säädintä, ja molemmilla näytti samoja lukemia. Pitää kokeilla tehä tämä diodimodaus josko antais vähä ensiapua ongelmaan. http://www.hax.se/alternator/ Ihan normaaliahan ei taida ihan noin suuret jännitehäviöt olla?
                                                              Viimeksi muokannut Thuppu; 9.7.2015, 08:13.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X