Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Aavistuksen olis ehkä voinu tuoda levyä sisemmäs, 1-1,5mm..? Palat istuvat muuten nätisti, mut ulkolaidalta menevät himpun yli. Eipä taida jaksaa päätä vaivata tolla. Alunperun 350mm levy tulee aavistuksen syvemmälle kitaan, nää 360mm jää keskikohdalta hivenen vajaaksi johtuen suuremmasta ärrästä. Paloissa ei oo jouset kiinni, et painuvat tosta vähän, mut noin pari milliä tulevat yli.








    Uudet palat vaan pitäis jostain vielä hommata sekä eteen että taakse.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 09:57.

    Comment


    • Mulla on samat satulat ja levyt edessa, sorvasin tosian 350mm halkasijan noi, HP2 tolppan mene suora korokkeholkeilla ja asettu just sen 350mm halkasijalle sopivasti.
      Palaset pitä vaan olla silloin 330mm. versiot.

      Lähtökohtana levy painoi 14.35kg.
      Sorvauksen jläken 13.5kg.
      reijityksen jälkeen (80x6mm reiät) 13.1kg.
      Kokonaispaino per nurkka uusilla jarruilla 19.5kg.
      Orkkiksilla 17.9kg.

      Comment


        Ok. En halua lähteä sorvaamaan levyjä, hakenu enemmän tällaista yksinkertaista PnP settiä, ilman ylimääräisiä koneistuksia. Ihan aavistuksen(~1mm) vois adapterin kiinnitysreikiä tuoda sisemmäs jos haluaa. 17z(330mm) jarrujen palat taitaa olla sen 6-7mm kapeammat, joten käytännössä niillä tulee joka tapauksessa pienempi kitkapinta kuin 18z(350mm) paloilla vaikka ne menis sen pari milliä yli levyn.

        Kiinnostavat noi painot. Melko raskaat nää levyt kyllä ovat, mutta taas irtokeskiöllä olevat makso mansikoita niin kelvannee nämäkin tämmöseen harrasteesen.

        Comment


          Kakkos golffin letkut näyttäis olevan melko hyvän pituiset. Pitää vaan värkkäillä kiinnike tohon tolppaan.

          Attached Files
          Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 09:58.

          Comment


            Kiinnikkeet tehtynä:

            Attached Files
            Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 09:58.

            Comment


              Kaikki viimeisen päälle, niin kuin ollaan totuttu näkemään! Tykkään

              Comment


                Apujousi ylhäällä voisi olla parempi siltä kannalta, että ei kerää kurasotkua sinne putkella olevan apujousen sisään. Laitoin ite samoi päin tietty ja jälkikäteen heräsin tähän ajatukseen...

                Comment


                  Heh, viimoseen päälle jos tekis niin edes pesis noi öljykurat pois apurungon päältä. Huohottimesta sylkeny vähä tavaraa joka sotkenu lähes koko pyöräkotelon...

                  Petri, puntaroin tota kans,mut tulin tulokeen et parempi laittaa alas. Syynä siis se et iskarin iso mutteri on aika nafti jousien sisään, varsinkin jousien välilautanen on aika pienellä välyksellä, joten ajattelin et parempi sen on olla suurin osa ajastaan mutterin alapuolella apujousen ollaessa kasassa. Näin ehkä vois välttää noiden yhteen hinkkaantumista ja ääntelyä...

                  Comment


                    Huh, jarrut näyttävät kyllä härskiltä. Kun vielä kuvittelee vanteet mustiksi. :)




                    Volvon takatolpat kaipaavat pienet jatkot, ja porauksen 10mm -> 12mm alapäähän.




                    Ahdin myös saapui huollosta, toivottavasti kestää nyt pidempään.




                    Tämmöset kupit tuli myös tilattua. Vyöt ja rollbar huvittais vielä asennelllla. Katotaan nyt miten ehtii ja varat antaa myöden...

                    Attached Files
                    Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 09:59.

                    Comment


                      Eiköhän noi takasatulat pysy tämmösillä. Aika kevyestihän noi ottaa, et en taida jaksaa tehä alakiinnikettäkään.

                      Attached Files
                      Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 09:59.

                      Comment


                        Noihan voi olla ihan cuulit kun satula on joka jarrutuksen jälkeen eri paikassa. Liikkuvat satula adapterit.

                        Comment


                          Eikait se vielä ole aprillipäivä ?

                          Comment


                            Taitaa vain vähän vitsailla juu :)
                            Oli meinaan vinkeä fiilis jarruttaa risteykseen, kun pääsi takasatulasta alempi pultti irti ja satula elämään omiaan.

                            Comment


                              Heh, no joo. Pieni kevennyshän tuo. Elikkäs tämmöseksi kiinnitykset alkavat muodostua:









                              Tosi tiukka vaan toi satulan alakorvan sovitus. Kuten näkyytuosta edellisestä kuvasta, niin ottaa kiinni navan "ulokkeeseen". Käytännössä siitä pitää hieman viistää tavaraa pois, pultti pitää todennäköisesti laittaa uppokanta ja korvakkeeseen sille upotus. Lisäksi pitää jarrulevyn alle laittaa 4-5mm spaceri joka tuo levyä ulommas, et olis keskellä satulaa, koska satulaa ei voi viedä sisemmäs. Pitää miettiä miten ton levyn keskityksen saa hoidettua... Kyllä satula varmaankin toimii näinkin, ku levy on 22mm ja Touaregissä oli muistaakseni 28mm takalevy, tulee vaan aika rajusti ulos noi ulommaisen männät ja lisäksi pääsee ulommaiset pala irtoamaan jos kuluvat ihan loppuun.
                              Attached Files
                              Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:00.

                              Comment


                                sullahan on levyn keskitys jo ratkaistuna tuossa kuvassa, pinnapultit ;)

                                Comment


                                  Ehkä olisi kuitenki hyvä saada keskitys 0,5mm sisään?

                                  Comment


                                    Joo, pinnapultit ei yksinään riitä. Keskitys mielellään kympän-parin sisään vähintään, tällä vehkeellä varmaan pyritään kuitenkin ajamaan joskus kovaakin.

                                    Comment


                                      Tosiaan, kohtuu tiukat reiät levyssä on, mut jotenki tuntuu silti et pitäis keksittää tohon keskiöön. Ajattelin kokeilla tekemällä spacerin joka on ulkoreunaltaan justilla sovituksella levyn navan sisäpuolelle.

                                      Jarrupalat tuli tilattua Mintex merkkiset eteen ja taakse. Kohtuu edulliset(~satkun kierros kuluineen) ja lukeutuvat peruskastiin, et eivät ole racingpalaa. Joskin netistä löyty kommenttia et toimisivat kovemmassakin ajossa, ainakin näillä satuloilla. Jollain oli tullu Pagidin palat Mintexin laatikossa joten näkee sit mitä sieltä tulee... Katotaan sit joskus noita 400-500e racinpalasettejä. 8/

                                      Nuo etujarrupalat ovat ihan käsittämättömän kokoiset, verrattavissa lapioon tms. joten ehkä palat eivät edes ole niin kovilla ku esim. aikasemmilla HP2 satuloilla joissa palat olivat kärpäsen paskan kokoiset näihin verrattuna. Nää pelkät palat punnitaankin kiloissa, ei grammoissa. :D

                                      Comment


                                      • Noi "lapiot" sit alka taipu jo kovissa jarrutkusissa. Rälläköi noista noi nappulat ja ylimääräiset pois.

                                        Comment


                                          Mikä niitten nappuloitten idea muuten on?

                                          Comment


                                            kiljumisen esto.

                                            Lisätään massaa sopivasti, ni eivät lähde lähde värähtelemään ihmisen kuuloalueella.

                                            Comment


                                              Miksi ne nappulat kannattaa ottaa pois? Ei ne ainakaan paina paljoa.

                                              Comment


                                                Sai ratkaistua ton satuloiden kiinnityksenkin kerta tohon alakiinnikkeeseen ei tahtonu sopia pultinkantaa sit minkäänlaista. Eli tein satulan korvakkeisiin upotukset ja laitoin uppokantapulteilla kiinni.







                                                Attached Files
                                                Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:03.

                                                Comment


                                                • Juu, auton kokonaispainoon nähden ei ne nappulat paina juuri mitän, mutta on ne iso prosentti palojen painoista pois.

                                                  Comment


                                                    Eikös ne nappulat ole irrotettavat kun uudet palat tuli ilman niitä? Naputtelin muistaakseni ne vaan uusiin paloihin kiinni

                                                    Comment


                                                      Mulla ainakin on uusissa ne.

                                                      Comment


                                                        Jarrupalat saapuivat viimein. Ihan Mintexin leimat on, et kait ne ite tekee nää..? Näkee sit millaset ovat. En viittiny alkaa rälläköimään noita paloja kevyemmiksi, jos noi pallukat estävät kitinöitä niin saavat olla tos.



                                                        Etupää olis nyt muuten nipussa jahka kerkiäis ton apparin jarruputken nipan vaihtamaan joku päivä ja sit jarrujen ilmaus. Motonetistä hain kassillisen ilmausnippojakin, ei kehdannut vanhoja hapettuneita käyttää. Sit saaki keskittyä tohon takapäähän. Periaatteessa sieltäkään ei puutu kuin jarruletkut ja tolppien modifikaatiot, ja tietty mekaanisen käkkärin kamppeet mut ne ei estä pienä koeajoa.

                                                        Attached Files
                                                        Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:04.

                                                        Comment


                                                          Jotain pientä taas saatu aikaseksi. Etupää on valmis lukuunottamatta jarrujen ilmausta ja aurauksen säätöä. Takatolpat tuli askarreltua paikoilleen sekä jarrusatuloiden adapterit ja sovitukset on valmiit. Vielä pitää kiikuttaa kaikki irto-osat sinkityksee niin kestävät edes hivenen paremmin kuin suojaamattomina. Takatolppien yläpäihin tein pienet jatkopalat, sisällä reikäterällä leikatut uretaanipuslat. Porakone vaan kärähti tossa hommassa, aika sitkeää kamaa toi uretaanilevy. Käsittämättömän hankalaa oli myös hitsata noi yläpäät. Vaikka puhalsin noi orkkisyläpäät niin niihin jäi joku sinkki pintaan, röpelsi ja paukku koko ajan, jälki on sen mukaista.





                                                          Tolppien alapäät piti porata 10 -> 12mm ja tehä tommoset "pienet" prikat sivuille.

                                                          Attached Files
                                                          Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:04.

                                                          Comment


                                                            Tällä madalluksella etupäässä ei oo ku muutama sentti joustovaraa, ties vaikka jo on iskarin pohjaanlyöntikumin varassa..? Tolpan lyhennys ja lyhyempi iskaripatruuna olis ollu kova sana.




                                                            Takapäässä taas on hyvin varaa.




                                                            Tämmönen stance siis tällä korkeussäädöllä:




                                                            Vielä takapyörästä kuva jossa Brembo paikoillaan...



                                                            Takajarruletkuiksi valikoitui 320mm pitkät BMW E30 takaletkut, HEL:in valmistamat teräspunokset Brembo sovitteilla.
                                                            Attached Files
                                                            Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:05.

                                                            Comment


                                                              Mitkäs ne takalevyt oli, mitkä laitoit?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X