No onpas taas hyvännäköistä jälkeä. Missä oot oikein töissä kun tuollasiin kykeneviin laitteisiin on helppo päästä käsiks?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Aika hyvin sopi paikoilleen ja casterisäätö toimi kätevästi. Ainoa muutos mitä pitää tehä on noi camberi säätöruuvien paikat jotka pitää tuoda hieman keskemmälle, lähemmäs toisiaan, ja tehä vaikkapa vain yhet urat jossa ne liikkuu. Nyt ottavat hieman tonne reunoihin niin ei saa täyttä säätömäärää käytettyä.
Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:06.
Comment
-
Juu kyllä. Hankaloittaa säätöä, mut yksinkertaistaa tota lautasen rakennetta melkoisesti, ja lisäksi saa säätövaroista edes kohtuu laajat.
https://www.youtube.com/watch?v=TdXee4AhnOAViimeksi muokannut Thuppu; 23.11.2014, 21:56.
Comment
-
Yks mitä vielä vois vähä muuttaa on toi casterisäädön varat, eli vois kasvattaa hieman tota lautsen pyörähdysvaraa. Nythän jos haluaa täydet casterit niin tulee reilusti camberiakin. Toki en osaa sanoa vielä miten toi casterin lisääminen vaikuttaa urssiin..? Ja miten paljon esim. 10mm camberin lisääminen vaikuttaa pyörässä asteina? Säätövaraa näillä kuitenki tulee keskipisteestä mitattuna 43mm, joskin pelkkää camberia säädettäessä pitää korista hieman nirhaista materiaalia pois ku toi laakerikuppi ottaa runkoon.
Comment
-
Pientä hienosäätöä pitää vielä tehä tolpille, tai lähinnä jousille. Näyttää 200mm pitkät pääjouset olevan liikaa, ei laske tarpeeksi vaikka säätö on alimmassa asennossa. Pitää kokeilla 150mm jousia. Niillä vois olla passeli, joskin on vaarana et jousi jää löysälle täydessä ulosjoustossa, jos apujousesta loppuu vara... yllättävän vähä itse toi 750lbs pääjousi menee kasaan. :D
Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:07.
Comment
-
Aloin miettimään noita öljynluokituksia kun on e85 käytössä. Esim. Valvolinen sivuilla kerrotaan vaatimusluokka ko. polttoainetta käyttäville moottoreille olevan SN.
Valvolinen omat vr1 öljyt ei tätä omaa, kuten ei myöskään gulfin competition: http://www.garagewhifbitz.co.uk/motul-3543.html
Comment
-
-
Mitä sä enää tommosella teet, kun banaanilaakson Shell-expressiltä saa kuulemma nykyään e85:sta :)
Comment
-
mnoh, ei ole kerta tai kaksi kun on itsekkin sulkijalihaksilla joutunut hätäpäissään tankkaamaan ihan E5 polttoainetta tankkiin, kun on vaan tyhjä. Lisäksi jos moottoriohjaukselle saa tehtyä vaikkapa sitten interpoloidut kartat sytkälle ja polttoaineelle anturin näyttämän mukaan, saa tehot irti millä vaan suhteella tankissa.
Etanoli on vielä siittä kiva "lisäaine", että lähes lineaarisesti voi korjauksen tehdä, jopa lähes hatusta. Kylmäkäynnistyskartat ovat ainoat mitkä vaatii sitten harjoittelua.
Comment
-
Tolpan yläpäässä sentin säätö on karkeasti 1 aste. Casterin lisääminen vaikuttaa urssiin ihan samalla tavalla kuin mihinkä tahansa muuhunkin autoon. :)
Comment
-
Camberlautasille tuli kehiteltyä apulautaset jotka mahdollistaa "isojen" jousien käytön niiden kanssa. Säätövara tottakai jää pienemmäksi mitä coiloverien kanssa. Mutta kyllä näilläkin jo ihan näkyvän camberin saa aikaseksi, sääövaraa on 20-25mm ennen kuin jousi alkaa ottamaan koriin.
Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:09.
Comment
-
Itellä lähtee nyt kuitenki käyntiin coilien ja Brembojen asennus. Coileihin kävin vaihtamassa lyhyemmät jouset, sama jäykkyys jäi mut pituus vaihtui 200mm -> 150mm. Teräspunos jarruletkut eteen saapuivat Briteistä. Malli on HEL:in Golf mk2 -> Brembo. Pituus näytti olevan 450mm ysikymppi päädyllä. Saa nähä onko jo liian pitkät..?
Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:09.
Comment
-
-
Tommoset ne jarruletkut on. Taakse pitäis jotku vastaavat kehitellä, mut selvästi lyhyemmät pitää olla. Satulan pään kiinnitys on hyvä.
Mallailin hieman takasatuloita paikoilleen. Vaikuttais selviävän melko simppelillä adapterilevyllä, offsetti näyttäis ainakin silmämääräisesti osuvan samalle tasolle navan kiinnitysreikien kanssa. Joskin tosi tiukka sovitus on, meinaa satulan korva ottaa alatukivarteen kiinni. Luultavasti joutuu hieman viistämään ainetta pois jommasta kummasta. Käsijarrusatula vaatiikin sit hieman enemmän sovittamista jahka sen saa edes pelittämään välttävästi...
Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:11.
Comment
-
-
Pientä puuhastelua tältä päivältä. Tolpat tuli kasattua. Jätin sittenkin suojakumit pois iskarivarsien päältä, ku olivat hieman liian pulleat tonne jousien alle, varsinkin kun puristuvat kasaan. Ei tahdo kumi pysyä alapäässä kiinni. Joka tapauksessa tuli pienet vesireiät tolppien alapäähän.
Tuli jarrujenkin kanssa puuhasteltua tämmöstä tarratuninkia.
Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:11.
Comment
Comment