Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    No onpas taas hyvännäköistä jälkeä. Missä oot oikein töissä kun tuollasiin kykeneviin laitteisiin on helppo päästä käsiks?

    Comment


      Aika hyvin sopi paikoilleen ja casterisäätö toimi kätevästi. Ainoa muutos mitä pitää tehä on noi camberi säätöruuvien paikat jotka pitää tuoda hieman keskemmälle, lähemmäs toisiaan, ja tehä vaikkapa vain yhet urat jossa ne liikkuu. Nyt ottavat hieman tonne reunoihin niin ei saa täyttä säätömäärää käytettyä.





      Attached Files
      Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:06.

      Comment


        Mniin... tuossahan nyt sitten liikkuvat camber ja caster toistensa kanssa eikös?

        Comment


          Juu kyllä. Hankaloittaa säätöä, mut yksinkertaistaa tota lautasen rakennetta melkoisesti, ja lisäksi saa säätövaroista edes kohtuu laajat.



          https://www.youtube.com/watch?v=TdXee4AhnOA
          Viimeksi muokannut Thuppu; 23.11.2014, 21:56.

          Comment


            en tarkoittanut kritiikiksi, kunhan kyselin varmistusta oman pöljän pään ajatuksille :D

            Comment


              Yks mitä vielä vois vähä muuttaa on toi casterisäädön varat, eli vois kasvattaa hieman tota lautsen pyörähdysvaraa. Nythän jos haluaa täydet casterit niin tulee reilusti camberiakin. Toki en osaa sanoa vielä miten toi casterin lisääminen vaikuttaa urssiin..? Ja miten paljon esim. 10mm camberin lisääminen vaikuttaa pyörässä asteina? Säätövaraa näillä kuitenki tulee keskipisteestä mitattuna 43mm, joskin pelkkää camberia säädettäessä pitää korista hieman nirhaista materiaalia pois ku toi laakerikuppi ottaa runkoon.

              Comment


                Hitaasti mutta varmasti etenee...

                Camberlautaset olis valmiit:






                Samalla tuli pinnoite myös jarruadapterien pintaan.



                Attached Files
                Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:07.

                Comment


                  Pientä hienosäätöä pitää vielä tehä tolpille, tai lähinnä jousille. Näyttää 200mm pitkät pääjouset olevan liikaa, ei laske tarpeeksi vaikka säätö on alimmassa asennossa. Pitää kokeilla 150mm jousia. Niillä vois olla passeli, joskin on vaarana et jousi jää löysälle täydessä ulosjoustossa, jos apujousesta loppuu vara... yllättävän vähä itse toi 750lbs pääjousi menee kasaan. :D



                  Attached Files
                  Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:07.

                  Comment


                    Samperin hienoja palikoita. Vissiin sähkösinkittyjä?

                    Comment


                      Juu on. Ei ikuinen pinnoite, mut kuumasinkki taas tukkii kaikki kierteet, laakeripesään ei enää laakeri mahtuisi jne. joten sekin on hankala. Pyöräkotelon puolelle vois toki suihkuttaa jotain suojavahaa, esim. samaa mitä coiloverien kierteisiin laitetaan suojaksi.

                      Comment


                      • Navan pinnasta maalit pois muutan alkaa tärrää jossain vaiheessa.

                        Comment


                          Maalia on niin ohut suihkaisu navan pinnoilla et ei siitä kyllä mitään ongelmaa tuu. Tää kyllä tärrää jo muutenki, pari vannetta on aika kierot.

                          Comment


                          • Aloin miettimään noita öljynluokituksia kun on e85 käytössä. Esim. Valvolinen sivuilla kerrotaan vaatimusluokka ko. polttoainetta käyttäville moottoreille olevan SN.
                            Valvolinen omat vr1 öljyt ei tätä omaa, kuten ei myöskään gulfin competition: http://www.garagewhifbitz.co.uk/motul-3543.html

                            Comment


                            • Kyllä on komiaa jälkeä jälleen kerran thuppu !

                              Comment


                                Tattista vaan!

                                Tuli hommatua flex fuel anturi ja sille tommonen näyttö. Näyttää siis polttoaineen etanolipitoisuuden sekä lämpötilan. Ulostaa myös 0-5V signaalia jonka voi tarvittaessa käyttää ecun korjaukseen tms...

                                Attached Files
                                Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:08.

                                Comment


                                  Mitä sä enää tommosella teet, kun banaanilaakson Shell-expressiltä saa kuulemma nykyään e85:sta :)

                                  Comment


                                    Saa sitä myös kivistön ABC:ltä. :)

                                    Comment


                                      mnoh, ei ole kerta tai kaksi kun on itsekkin sulkijalihaksilla joutunut hätäpäissään tankkaamaan ihan E5 polttoainetta tankkiin, kun on vaan tyhjä. Lisäksi jos moottoriohjaukselle saa tehtyä vaikkapa sitten interpoloidut kartat sytkälle ja polttoaineelle anturin näyttämän mukaan, saa tehot irti millä vaan suhteella tankissa.

                                      Etanoli on vielä siittä kiva "lisäaine", että lähes lineaarisesti voi korjauksen tehdä, jopa lähes hatusta. Kylmäkäynnistyskartat ovat ainoat mitkä vaatii sitten harjoittelua.

                                      Comment


                                        Tolpan yläpäässä sentin säätö on karkeasti 1 aste. Casterin lisääminen vaikuttaa urssiin ihan samalla tavalla kuin mihinkä tahansa muuhunkin autoon. :)

                                        Comment


                                          Camberlautasille tuli kehiteltyä apulautaset jotka mahdollistaa "isojen" jousien käytön niiden kanssa. Säätövara tottakai jää pienemmäksi mitä coiloverien kanssa. Mutta kyllä näilläkin jo ihan näkyvän camberin saa aikaseksi, sääövaraa on 20-25mm ennen kuin jousi alkaa ottamaan koriin.







                                          Attached Files
                                          Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:09.

                                          Comment





                                            Itellä lähtee nyt kuitenki käyntiin coilien ja Brembojen asennus. Coileihin kävin vaihtamassa lyhyemmät jouset, sama jäykkyys jäi mut pituus vaihtui 200mm -> 150mm. Teräspunos jarruletkut eteen saapuivat Briteistä. Malli on HEL:in Golf mk2 -> Brembo. Pituus näytti olevan 450mm ysikymppi päädyllä. Saa nähä onko jo liian pitkät..?

                                            Attached Files
                                            Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:09.

                                            Comment


                                              Laitetaan nyt muutama kuvatus tommosesta turhuudesta. Ratti tuli kyllä hyvän tuntuiselle etäisyydelle, joskin kyläpyörittelyyn epäkäytännöllinen ku viikset jää aika kauas. Katotaan josko sitä malttais kesäksi investoida paremmin paikallaan pitävän istuimenkin...





                                              Attached Files
                                              Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:10.

                                              Comment


                                                Tommoset ne jarruletkut on. Taakse pitäis jotku vastaavat kehitellä, mut selvästi lyhyemmät pitää olla. Satulan pään kiinnitys on hyvä.



                                                Mallailin hieman takasatuloita paikoilleen. Vaikuttais selviävän melko simppelillä adapterilevyllä, offsetti näyttäis ainakin silmämääräisesti osuvan samalle tasolle navan kiinnitysreikien kanssa. Joskin tosi tiukka sovitus on, meinaa satulan korva ottaa alatukivarteen kiinni. Luultavasti joutuu hieman viistämään ainetta pois jommasta kummasta. Käsijarrusatula vaatiikin sit hieman enemmän sovittamista jahka sen saa edes pelittämään välttävästi...



                                                Attached Files
                                                Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:11.

                                                Comment


                                                  Millä aineella maalasit satulat? Itse koetin hammeriten yellow smoothia, oli niin huono peittävyys että pesin maalin pois ja vetäisin temadurin puolihimmeää mustaa pintaan.

                                                  Comment


                                                    VHT:n satulamaalia tuli käytettyä: http://www.vhtpaint.com/products/caliperpaint/

                                                    Comment


                                                      Uunititko satulat maalauksen jälkeen ? Itse yhdet tuolla maalilla maalasin, eikä tullut uunitettua ja ruoste puski saman tien läpi.

                                                      Comment


                                                        Toisen etusen kokeilin uunittaa. En oo muita vielä, koska sovittelussa tulee varmasti kolhuja jotka korjaan siinä tapauksessa ja uunitan viimeisenä ennen lopullista allelaittoa. Toki nämä satulat ny ei varsinaisesti ruostu muutenkaan. :)

                                                        Comment


                                                          Hapettumista se ruostuminenkin on ;)

                                                          Comment


                                                            Pientä puuhastelua tältä päivältä. Tolpat tuli kasattua. Jätin sittenkin suojakumit pois iskarivarsien päältä, ku olivat hieman liian pulleat tonne jousien alle, varsinkin kun puristuvat kasaan. Ei tahdo kumi pysyä alapäässä kiinni. Joka tapauksessa tuli pienet vesireiät tolppien alapäähän.








                                                            Tuli jarrujenkin kanssa puuhasteltua tämmöstä tarratuninkia.

                                                            Attached Files
                                                            Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:11.

                                                            Comment




                                                              Attached Files
                                                              Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:11.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X