Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Oliko imusarjan sisällä tukia tehtynä?
    En kännykällä jaksa surffata topikkia kun on kuvia runsaasti.

    Comment


      Kyllä on, mut on se silti hieman paisunu toisesta sivusta.

      Aloin pohtimaan tota öljyä tossa ahtimen öljynpaluun ympärillä. Näyttää et sitä on tuossa pakopesän saumassakin, ja nyt yhdistettynä tonne clubin kuvagalleriaan jossa kuva Botnialta kuin tupruttaa käynnistettäessä, niin tuli mieleen et jos ahdin falskaa öljyä..? Pitää ottaa se irti et pystyy tarkemmin tutkailemaan. Satunnaisesti tosiaan pölläyttää kaynnistettäessä.

      Comment


        En ole asiantuntija imareiden teossa, mutta tuntuu yhdellä jos toisella olevan ongelmia saada "kulmikkaat" sarjat pysymään kasassa. Lieko sitten tekee saumaan kovemman rasituksen kuin pyöreässä sarjassa.
        Ja tietysti pitkät suorat osuudet oikein kutsuu sitä paisumista luokseen.

        Comment


          Pitää sitä kait tehä evo II tässä joskus. Jos joltain löytyy alumiininen imusarjan laippa niin saa tarjota. :)

          Comment


            Pitää ny linkata tänne tuo kerhon kuvagalleriassa oleva kuva. Mielestäni aika hyvin osunu napsu kohdalleen. :)

            Attached Files
            Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:24.

            Comment


              Löytyy imusarjanlaippa, sekä koneistettu, että aan sarjasta katkastu. Löytyy myös laserleikattu kaasuläpän laippa.

              Comment


              • Mä ruikuti varikolla artolle, että saako riftata, saako riftata, mutta ei antanu. Sitte sinä sielä riftaataalet menemää vaa :,,,(

                Comment


                  Vahingossa karannut luisuun ja vahingossa osunu kuva kohdalleen. Eli ei siis mitään tekemistä driftaamisen kanssa. :D

                  Comment


                    Haha, just noin. :D

                    Comment


                    • Nii nii, kummiski vähä koitit kuinkakoha se nelikko menee 4 pyöräluisus asfaltilla :-P "kuha huuratan vaan"

                      Comment


                        Mitkä on kokemukset muuten siitä losiskekelevystä ö-pohjassa?

                        Comment


                          Ei oo kyseinen kone vielä ajossa. Ehkä ens kesänä...

                          Comment


                            Dyykkasin aika pätevän oloista IC-kennoa. Pitäis nyt olla vimpan päälle laadukasta matskua, päädyt on vaan turhankin järeät, niitä vois vähä jyrsimessä keventää. Parit 610x320x95 IC:t tosta sais nätisti tehtyä...





                            Attached Files
                            Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:24.

                            Comment


                            • Ilmeisesti joku kompressorin kenno?
                              Turhan ohuella putkella.

                              Comment


                                Ok, eli meinaat ettei riitä virtaus jos ton puolittaa? Pitäis nirhata aukko päätyyn niin näkis paremmin ton sisärakenteen.

                                Comment


                                • Kompressorissa se riitä ku painet on 7 baria aina.
                                  Oman auton en kyl tekis tosta.

                                  edit: leikka noi päädyt pois, näke tuon rakenten ja pysty teke järkevat päädyt.

                                  Comment


                                    Eli vaikka laatu ehkä on hyvä, käyttökohde on väärä. Pitää vielä tosiaan kurkata sisään, miltä näyttää, ja vaikka hieman laskeskella ja verrata putkitusten pinta-alaa vs. nykyiseen cooleriin. Jos vaikuttaa ettei sovellu käyttöön niin menköön sit takas sulattamokuormaan.

                                    Comment


                                      Jos sais mitattua virtausmäärän ja painehäviön tuosta kennosta, kun on leikattu oikeaan kokoon, niin sehän kertois jo totuuden.

                                      Comment


                                        Leikkasin ton kennon nyt sit auki, ja onhan noi kanavat aika pienet tosiaan. Aukon koko on 3x80mm. Jos tekisin 320x610 kokoisen kennon niin siihen tulis 21 kanavaa yhteispinta-ala olis näin 50,4cm2(vähennettynä jäähdytysrivaston viemä ala). Jos keulalle sais jotenki mahtumaan 460x610mm kennon niin siihen tulis 30 kanavaa, 72cm2. 3" putken pinta-ala on 41,8cm2.



                                        Joo'o, mitähän tämä nyt autto? Eipä tästä nyt voi tietää miten toi virtaa..?
                                        Attached Files
                                        Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:25.

                                        Comment


                                          Surauta päädyt siihen ja laita tulo- ja lähtöpuolelle painemittarit. Sillähän se selviää paljonko sinne hukkuu painetta. Ei kai tuosta muuten osaa kukaan mitään varmaksi sanoa. Kyllähän tuo vähän erilaiseen käyttötarkoitukseen viittaa kun katsoo tuota kennoa: pienet pillit ahtoilmalle ja suhteessa suuret välit jäähdytysrivoitukselle.

                                          Eli voisi kai vetää sellaisen johtopäätöksen, että tarkoituksena on ajaa vähän mutta erittäin kuumaa ilmaa läpi. Kompressorissa näin on, koska paine nostetaan nollasta, tai 1bar absoluuttisesta sinne 8-10bar nurkille niin lämpöä syntyy erilailla per tilavuusyksikkö kuin autossa 0bar -> ~2bar. Toisaalta auton moottorissa kulkeva ilmamäärä on ihan oleellisesti suurempi.

                                          Comment


                                            Toisaalta ihan pienestä ruuvikompurasta ei ollu kyse mistä toi on. On syöttänyt ilmaa kokonaiselle tehtaalle jossa konekanta käyttää paljon paineilmaa, sekä käytetään aktiivisesti paineilmatyökaluja. Mutta sen koommin en osaa sanoa speksejä, kompuran elinkaari tuli päätökseen ja se lähti uusioraudaksi sulatettavaksi.

                                            Comment


                                              Kaikkea hölmöyksiä... :/

                                              Attached Files
                                              Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:26.

                                              Comment


                                                Ompas massiivisen kokoiset satulat, luulis noilla pysähtyvän! Mistäs autosta nuo on peräisin?

                                                Comment


                                                  Cayenne?

                                                  Comment


                                                    Touareg:sta noi on, etusatulat ainakin on samat kuin Cayenessa, luultavammin takasatulatkin ovat samat. Piti alunperin ottaa Touaregin pienemmät 17Z satulat jotka on tarkoitettu 330mm levylle. Meinasin laittaa ne noiden nykyisten 321x30 levyjen kanssa, mutta ne satulat meni sit sivu suun, joten jouduin ottamaan 18Z satulat(350 levylle). Noiden kaveriksi tulee nyt sit A8 360x34mm levyt, taakse sit 335x22 levyt. Yllättäen halvimmat etusatulat löyty kotimaisen varaosahaun kautta joskin korroosiota oli aika paljon, mut jää aika hyvin näkymättömiin. Lisäksi yks ilmausruuvi katkesi koloonsa ja perään vastakierretappikin. Eikä lähtenyt irti vaikka hitsas mutterin tumppiin kiinni. Ei jaksa enää yrittää, vaikka olis työmaalla noita teriä joilla saa tappejakin porattua pois. Onneksi on sisäpuolinen ruuvi, niin saa kyllä ilmattua pelkällä ulkopuolisellakin nipalla, joskin satulaa joutuu kääntelemään ylösalaisin välillä. Takasatulat tuli sit ebayn kautta Tsekistä. Työkaveri lasimurskapuhalsi noi, ja päälle tulee tosiaan keltainen VHT:n jarrusatulamaali.

                                                    Comment


                                                      Miten teet käsijarrun

                                                      Comment


                                                        Poralla tuhoaa sen ilmaruuvin ja vetää uudet jengat isommalle ilmausnipalle?

                                                        Comment


                                                          Ku siellä ilmausnipan tumpissa on vastakierretapin tumppi vielä lisäks niin ei mee tavallisella terällä enää. Mut katotaan nyt jos ton sais pois jollain konstilla.

                                                          Käsijarrulle oon tässä kehitelly ihan "tee se itse" mekaaniset satulat jotka sais suoraan urssin vaijerien kanssa pelittämään. Kelluvat rungot ovat periaatteessa valmiit, mut pitäis vielä kehitellä tota mekanismia et saa tarpeeksi voimaa puristukseen. Lisäksihän sit aina askarruttaa miten noi kestää suomen talvisissa olosuhteissa jne. mut tällä ny ajetaan niin vähä loppujen lopuksi. Parit kuvat...





                                                          Attached Files
                                                          Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:27.

                                                          Comment


                                                            Dodiiiin!!! :) Thuppu olis voinu tuon UrS4:n tehdä "kokonaan uusiksi", niin tulis kerralla hyvä, ja myydä patentin vaikka Audille (tai pitää itte) ;)

                                                            Comment


                                                              Nuo käsijarruhilppeet ku tekis vielä alumiinistä, niin sais painoa pois.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X