Tein nyt tilaustyönä foorumilaiselle tämmösen loiskelevy setupin. Kuulin juttua et tämän tyylinen toimis hyvin. Pian kait kuulee miten toimii, ja pitää sit siinä tapauksessa itelle tehä samanlainen. Lisäksi öljyn paluu tulee tonne öljypohjan etuosaan, joten mahdollinen yli tuleva ölppä palaa imukärsän etupuolelle. Nythän itellä on paluu tyhmästi tuolla ö-pohjan takaosassa, ei voi käsittää mitä oon ajatellu silloin kun sen sinne tuuppasin kiinni.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Tämmönen itellä tällä hetkellä ja ei oo riittävä. Liikaa öljyä silti tuolla takaosassa joka pakkautuu lohkon huohotinputkeen.
Eli toi uus levymalli parin millin raolla takaosasta auki. Joten mitään hirveän massiivista öljytulvaa kovin ylös ei pitäisi nousta, mut katsotaan miten toimii käytännössä.Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:33.
Comment
-
On ne auki, muutehan sinne jäis jemmaan.
Ok, hyvä mittari tuoki, ei isojenpoikien leikeissä riitä enään, mutta muutama noita maailmalle meni eikä kyllä raportoituja vikoja. Kainiillä rataakin ajettiin, mutta 10v sitte oli eri tehot ku tänäpänä.
Comment
-
Meinaan vaan anle että mulla aika samanlainen pystylevy tuossa kohtaa ja myös alhaalta auki + sitten tuolla sivulla vaakassa lisänä.
Jos nyt tekisin, laittasin tuon takaosan aikalailla umpeen vaakalevyllä, vähän niinkuin thuppu tehnyt.
En kyllä usko että saa tuota huohotusöljyä täysin estettyä ettei nousis orkkis huohottimesta ylös.
Silloin kun ei vielä ollut huohotusöljyn paluuta käytössä öpohjaan niin esim. yksi 3-4 vaihteen veto niin oli litran limsapullo täynnä huohotusöljyä. :)
Mutta kun öljy palaa huohotinsäiliöstä takaisin öpohjaan (mahdollisimman ylös ja eteen) niin itsellä ei ongelmia ole ilmennyt.Viimeksi muokannut eske; 6.4.2014, 01:09.
Comment
-
Etupään aurauskulmat pitää kattoa kuntoon. Yhdistettynä camberkokeiluihin tuotti n. 500km ajolla rengasrikon posahduksen kera. Hieno kokemus, varsinkin kun ei ollu vararengasta autossa. :P
Laitetaan nyt tänne kuva myös etutolppien coilover muunnoskitistä joka tuli hommattua.
Konehuoneessa ei oo tullu muuta kuin pieni tarrapäivitys. Kiitos Kojjootti:lle kustomityöstä. Vähä keventää tota imusarjan ulkonäköä. :)
Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:34.
Comment
-
Ihan ok toi on korkeuden puolesta, mut melko löysä on kuitenkin. Normi ajettavuus on ihan kiva, mukavan pehmeä, ei yhtään pintakova, mut kallistelee ja niiailee liikaa kovassa ajossa. Weitec:in jouset, tod.näk. jotku -40mm. Etutolppien lautasia tiputettu 20mm. Iskarit tällä hetkellä takana Konin keltaset ja edessä TRW:n halppikset. Eteen olis Konit hyllyssä, mut pitäis käyttää huollettavana. Sais varmaan muuttaa tinnimmäksikin kun coiloverit on tulossa.
Comment
-
Tulipa myös hommattua tommonen P&P VEMS:in moottorinohjauspurkki ku kohtuu edullisesti sai, ihan sillä et olis mukava opiskella tota säätämistä, ja saada ite säätettyä pienet rautapävitykset kohdalleen. Tiedän et VEMS on jo jäänyt jalkoihin ominaisuuksiltaan, mut ilmeisesti ihan toimiva peli kuitenki näissä vanhan liiton vehkeissä kunhan saa triggeröinnit kohdalleen ja pelittämään. Mitään vinkkiä mistä vois opiskella moottorin säädön perustietoa ihan kotimaan kielellä? Enkkukin käy, mut jotku tekniset lyhenteet ja ilmaisut voivat olla hieman hakusessa...Viimeksi muokannut Thuppu; 20.4.2014, 10:25.
Comment
-
http://www.theseus.fi/handle/10024/2...ni&type=author
Joskus laitoin linkin talteen, kun ajattelin että voisi olla mielenkiintoista luettavaa. Sen verran on laiskottanut että en ole vielä toistaiseksi lukenut.
Toinen paikka josta voisi kuvitella että aiheeseen löytyisi kohtalaisen hyvin tietoa on http://www.finsquirt.net/forum/
Itse moottorin säätäminen on varmaan hieman vaikeaa oppia "kirjekurssina", siihen varmaan oppisi parhaiten mikäli tuntisi jonkun, joka tuota on tehnyt. Harjoittelu on tehokkaalla laitteella aika kallista puuhaa. Kohtalaisen helppoa on kuitenkin säädellä omat veivit solmuun, kun vetäsee vähän mutu tuntumalla vielä pari astetta ennakkoa sinne, taikka vähän tänne parin kilon paineella :)
Comment
-
Vieras
Finsquirtilta voi aloittaa, mutta kyllä se taito tekemällä karttuu. Kun saa koneen käymään niin esim. ajaessa laajakaistan, nakuluurien ja perstuntuman kanssa se on mentävä. Perstuntumalla tarkoitan esim. jos tasakaasulla nypyttää, niin sytkää säätämällä sen saa katoamaan= sytkä oli pielessä.
Vaikea sitä on kyllä kenenkään selittää, tekemällä oppii. On aiheesta olemassa tietty artikkeleita ja teoksia, jotta ymmärtää moottorin perustoiminann sytkän ja polttoaineen osalta.
Pari MS;ää olen joskus säätänyt kadulla ja meneehän siihen bensaa ja aikaa. Sain jopa toimimaan kelvollisesti. Mutta tuohon jos lisätään uusien ecujen ( uudet Motronicit, Simossit...) kaikki ominaisuudet, niin sormi menee suuhun ennen kuin ehtii kissaa sanoa.
Comment
-
Täytin tankin toisella asemalla ja tuli ilmeisesti jotain talvilaatua ku alko täyskaasulla menemään sikarikkaalle. Lambda tippui 0,79:stä 0,73:een joka on jo liian rikas. Päätin sit kokeilla miten uus ahdin kompensois tota seosta... Lambda nousi sillä 0,77:aan, eli hieman enemmän työntää ilmaa koneeseen. Pitää vielä seurailla miten ahdot nousee, taitaa jäädä alemmas kuin 1,7 baria nyt, ku hukkis on pelkällä jousipaineella ohjattu, pakopesä ehkä virtaa aavistuksen enemmän... herääminen tulee noin 300rpm myöhemmin.
Tuli asennettua myös pientä turvalaitetta ohjaamoon. Luotto autoon kunnossa. :D
Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:35.
Comment
-
Kävin tänään asennuttamassa uudet kumit kahdelle vanteelle. Otin nyt sit 255/35 18 kokoiset vaikka vanteet oli vain 8" leveät. Virallisestihan noi kumit on ylileveät näille vanteille, ja hieman mietitytti miltä noi tulee näyttämään, mut eihän ne oo pahat ollenkaan. Aavistus pulleammat kuin verrokkina olevat saman merkkiset ja malliset 235/40 18. Taakse meni noi 255:set.
Sattu ihan hauska tapaus rengasliikkeessä. Siellä oli nuori tyttö asentajana hallissa, ja kun näki noi possun merkit keskiöissä niin kysy heti tohkeissaan et mihinkä Porscheen tulee. Minä siihen sit et Audin alle menee. Likka totes kypsähtäneenä, aijaaa, ja lähti pois. :PViimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:36.
Comment
-
Oon muutaman edellisen kerran hakenu kannuilla Tervajoelta. Nyt kävin Alavudella. Kuulin vaan et tänä talvena/keväännä on ollu ennätyksellisen lantrattua tavaraa, eli törky paksulle on menny. Kuulemma jenkkivehkeissäkin on saanu laittaa 20-30% pienempää suutinta dynolla. Olisko sit tervajoella niin pieni menekki et on ollu vielä vanhaa tavaraa säiliössä koko talven..?
Comment
Comment