Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Putki vuoto. Noin laihalla kyllä kärsii jo tyhjäkäynti. Mitä se sun vemsin lambda mittari näyttää?

    Comment


      Mittari näyttää 1:tä. Et kyllä se täytyy olla putkesta johtuvaa. Huomenna bilteman kautta hakemaan tiivistemassaa. Kumpaa kantsii laittaa? Ei ehdi antaa kuivua kovin pitkään.

      http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...stahna-361723/

      http://www.biltema.fi/fi/Rakentamine...sa-1500-36429/

      Comment


      • Tämä kuivaa välittömästi.
        Asennustahna 361772
        Attached Files

        Comment


          Leimassa on taas. :)

          Hain aamulla tota Esken linkaamaa asennuspastaa ja tuuppasin sitä V-bandin väliin ja eiku päästöjä mittaamaan. Tulos... ei mainittavaa eroa O2:ssa. Hetken siinä ihmeteltiin ja roplailin sitä mittalaitteen letkunpäätä niin selkeesti vaikutti tuloksiin miten se oli sielä putkessa, mutta ei vaan laskenu riittävästi sittenkään arvot. Lopuksi laitettiin n. puolentoista metrrin mittainen jarruputken pätkä siihen letkun päähän ja lykättiin putkeen ja välittömästi tipahti O2 ja lambda reilusti alle sallittujen. Samalla tosin nousi HC mutta tyhjäkäynnillä pysytteli helposti alle sallittujen mutta kierroksilla meinas tuottaa vähä vaivaa, mutta lopuksi saatiin laskemaan alle sadan.

          Eli jostain syystä se alkuperäinen n. 40cm letkunpätkä ei riittänyt ottamaan kunnon tulosta tosta 3,5" rööristä vaan vaati et se lykätään syvemmälle.

          Katsastussetähän katsoi myös et mun cooleri voi vaikuttaa haitallisesti luonnon ekosysteemiin joten vaati sen poistamista. Varmistin vielä et pelkkä poistaminen riittää... tuommonen patentti sit tällä kertaa. :)

          Attached Files
          Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:54.

          Comment


            Nerokasta. Miten vaikuttaa imulämpöihin? hehheh.

            Comment


              Coolerista valitti, mutta turbosta ei... Melkoinen katsastus-setä:)
              Missä konttorilla muuten kävit sjoella? Itse oon käyttänyt Urssia EP-katsastuksessa ja aika tarkasti ne turbonkin syynää.

              Comment


                Coolerihan alentaa Maapallon keskilämpötilaa. Hauska tuo putki. :)

                Comment


                • Voi luoja..ei tuo patentti vaan se katsuri.

                  Comment


                    Kyllä on taas katsurilla otsa loistanut :D

                    Comment


                      Pientä hauskaa S2voorumin poikien kanssa, alk. viesti 764. :D http://www.s2forum.com/forum/showthr...=49424&page=51

                      Comment


                        Päivän naurut :D

                        Comment


                          Mulle kans valitti katsuri coolerista ettei ole alkuperäinen. Mä vaan väitin, että se on ollut aina autossa kiinni. Turbo oli myös mielenkiinnon kohde, mut se olikin vakio. Wagnerin imusarja taas ei herättänyt minkäänlaista ihmetystä. Katsastaja vielä tarkisti katsastushistorian, että löytyiskö aiemmilta vuosilta mainintaa tosta jäähystä. Sain kuitenkin leiman.

                          Comment


                            Samanlaisella putki patentilla jouduin kans katsastamaan jälkitarkastuksen viime vuonna tuon Jaappanin ihmeen kanssa :) Vähä kyllä pisti silloin hymyilyttämään... (vaikka oli vielä mallikohtanen Greddyn setti)

                            Comment


                              Mikähän järki siinä on, että coolerin koon muuttaminen on kiellettyä ja pilaa maailman, mutta putkella korvaaminen eli kokonaan poistaminen taas on ok?

                              Comment


                                Koska cooleri viilentää ilmaa ja lisää tehoa. Putki ei sitä tee. :)

                                Comment


                                  Tehothan ne niitä huolettaa. Mulle sano katsastaja, että rinnastetaan mootorinvaihtoon.

                                  Comment


                                    Talvipakkasella pitää varmaan sitten peittää cuuleri jollain ettei vaan tule lisää tehoa ;)

                                    Comment


                                    • Imulämmöistä tuli mieleen... Onko imulämpöjen seuraamiselle olemas omaa mittaria ja mahd. anturia?

                                      Comment


                                        Onhan toki antureita. Mittareita ei ole osunut silmiin, eli anturin signaalia pitäisi tulkita jollain laitteella tai muuttaa se jollekin mittarille sopivaksi ja tehdä itse asteikko.

                                        Comment


                                          On, montakin, Intake Temperature Meter kun pistää hakusanoiksi googleen niin saa vastauksia.

                                          Se, että soveltuuko asteikko turbomoottorille, varsinkaan ennen välijäähdytintä on sitten ihan toinen asia ;)

                                          Comment


                                            No niinhän niitä näyttää olevan kun googlaa. Eipä vaan ollut minun silmiin osunut. Tuossa yksi:
                                            http://www.frozenboost.com/product_i...roducts_id=800

                                            Comment


                                            • Noni löysin kans ite yhden mikä näyttää lämmöt ennen cooleria ja sen jälkeen... Näkee mite tehokkaasti ilma jäähtyy. :)

                                              Comment


                                              • Kehtaatko laittaa linkin tuosta 2-alueisesta ilmanlämpömittarista?

                                                Comment


                                                • http://www.ebay.com/itm/52mm-Dual-Ai...-/330752695311 <----- tuossa :)

                                                  Comment


                                                  • Nyt on jollain välähtäny... siis otin oman urssini tossa 4 viikkoo sitte ja nyt katos sitte ahdot... 0,5 näyttää paineita kun lapun lyö tiskiin. Huomasin että vakkari cooleri on ohitettu ja ohittamiseen on käytetty ties mitä putkee. Ahdot on siis mitä on ja tyhjäkäynnillä savuttaa aika reippaasti ja kun ahdot vaivoin näyttää 0,5 niin mittari väpättää kuin hullun mulkku. Turboko hajos vai hukkaportistako valskaa? Jos tuo ohitusputki vuotais niin se ei varmaankaan selittäis tuota savutusta?

                                                    Comment


                                                    • No jos se putki vuotaa, niin rikkaallahan se käy ja voi tummaa työntääkin osin putkesta silloin. Painekoe nyt on ensimmäinen toimi tuossa vaiheessa.
                                                      Toinen askel tarkastaa se cooleri(vai onko sitä siellä siis ollenkaan?), tai hankkia ja sen jälkeen testata asiaa.

                                                      Comment


                                                      • No ei ole cooleria ollenkaan... Tai siis vakio on kyll paikalla muttei liitetty. Liekö hajalla kun on kerran noin ohitettu. On kyllä sen näkönenkin että parempi varmaan ostaa uus heti suosilla. Vika kyll tuli kyllä kuin salama kirkkaalta taivaalta et vuoto siellä luultavasti on.

                                                        Comment


                                                        • Ehdottaisin, että laitat sinne uuden coolerin hetimiten, etkä yritäkään vakiokilkkeillä ahtaa sinne tulikuumaa ilmaan koneeseen tai pääset tutustumaan viisipyttyisen sielunelämään ihan sisältöjä myöden..

                                                          Comment


                                                            Ehdottaisin, että harrastetaan vianhakua sille paremmin sopivassa paikassa, eikä jonkun muun projektitopikissa.

                                                            Comment


                                                              Urssi seiso melkein koko loppukesän/alkusyksyn katoksessa, hieman motivaatio ollu kateissa sen suhteen. Nyt tosin taas ajeltu jonkin verran, ja hyvin kyllä toimii kaikin puolin, lukuunottamatta semmosta pientä "mitätöntä" epäkohtaa kuin öljynkulutus ja savuttelu. Akkukin piti vaihtaa, se meni yhtäkkiä semmoseen jamaan ettei enää ottanut virtaa vastaan ollenkaan.

                                                              E85 "maffless" säädöt toimivat loistavasti, myös näillä keleillä kylmäkäynnistyksin. Esim. tänä aamuna -1 astetta ja lähti kuin palmun alta. Toki eri asia varmaan on sit miinus 10-20 asteessa. Näkyvyys tosin aamulla meinas olla hieman heikko ku lasit jäässä eikä puhalla lämmintä... edelleen lämppärin kenno vaihtamatta. Uus kenno tosin on hommattuna, tattista Puuhapetelle vielä kennon toimittamisesta. :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X