Putki vuoto. Noin laihalla kyllä kärsii jo tyhjäkäynti. Mitä se sun vemsin lambda mittari näyttää?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Mittari näyttää 1:tä. Et kyllä se täytyy olla putkesta johtuvaa. Huomenna bilteman kautta hakemaan tiivistemassaa. Kumpaa kantsii laittaa? Ei ehdi antaa kuivua kovin pitkään.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...stahna-361723/
http://www.biltema.fi/fi/Rakentamine...sa-1500-36429/
Comment
-
-
Leimassa on taas. :)
Hain aamulla tota Esken linkaamaa asennuspastaa ja tuuppasin sitä V-bandin väliin ja eiku päästöjä mittaamaan. Tulos... ei mainittavaa eroa O2:ssa. Hetken siinä ihmeteltiin ja roplailin sitä mittalaitteen letkunpäätä niin selkeesti vaikutti tuloksiin miten se oli sielä putkessa, mutta ei vaan laskenu riittävästi sittenkään arvot. Lopuksi laitettiin n. puolentoista metrrin mittainen jarruputken pätkä siihen letkun päähän ja lykättiin putkeen ja välittömästi tipahti O2 ja lambda reilusti alle sallittujen. Samalla tosin nousi HC mutta tyhjäkäynnillä pysytteli helposti alle sallittujen mutta kierroksilla meinas tuottaa vähä vaivaa, mutta lopuksi saatiin laskemaan alle sadan.
Eli jostain syystä se alkuperäinen n. 40cm letkunpätkä ei riittänyt ottamaan kunnon tulosta tosta 3,5" rööristä vaan vaati et se lykätään syvemmälle.
Katsastussetähän katsoi myös et mun cooleri voi vaikuttaa haitallisesti luonnon ekosysteemiin joten vaati sen poistamista. Varmistin vielä et pelkkä poistaminen riittää... tuommonen patentti sit tällä kertaa. :)
Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:54.
Comment
-
Pientä hauskaa S2voorumin poikien kanssa, alk. viesti 764. :D http://www.s2forum.com/forum/showthr...=49424&page=51
Comment
-
Mulle kans valitti katsuri coolerista ettei ole alkuperäinen. Mä vaan väitin, että se on ollut aina autossa kiinni. Turbo oli myös mielenkiinnon kohde, mut se olikin vakio. Wagnerin imusarja taas ei herättänyt minkäänlaista ihmetystä. Katsastaja vielä tarkisti katsastushistorian, että löytyiskö aiemmilta vuosilta mainintaa tosta jäähystä. Sain kuitenkin leiman.
Comment
-
No niinhän niitä näyttää olevan kun googlaa. Eipä vaan ollut minun silmiin osunut. Tuossa yksi:
http://www.frozenboost.com/product_i...roducts_id=800
Comment
-
-
Nyt on jollain välähtäny... siis otin oman urssini tossa 4 viikkoo sitte ja nyt katos sitte ahdot... 0,5 näyttää paineita kun lapun lyö tiskiin. Huomasin että vakkari cooleri on ohitettu ja ohittamiseen on käytetty ties mitä putkee. Ahdot on siis mitä on ja tyhjäkäynnillä savuttaa aika reippaasti ja kun ahdot vaivoin näyttää 0,5 niin mittari väpättää kuin hullun mulkku. Turboko hajos vai hukkaportistako valskaa? Jos tuo ohitusputki vuotais niin se ei varmaankaan selittäis tuota savutusta?
Comment
-
No ei ole cooleria ollenkaan... Tai siis vakio on kyll paikalla muttei liitetty. Liekö hajalla kun on kerran noin ohitettu. On kyllä sen näkönenkin että parempi varmaan ostaa uus heti suosilla. Vika kyll tuli kyllä kuin salama kirkkaalta taivaalta et vuoto siellä luultavasti on.
Comment
-
Urssi seiso melkein koko loppukesän/alkusyksyn katoksessa, hieman motivaatio ollu kateissa sen suhteen. Nyt tosin taas ajeltu jonkin verran, ja hyvin kyllä toimii kaikin puolin, lukuunottamatta semmosta pientä "mitätöntä" epäkohtaa kuin öljynkulutus ja savuttelu. Akkukin piti vaihtaa, se meni yhtäkkiä semmoseen jamaan ettei enää ottanut virtaa vastaan ollenkaan.
E85 "maffless" säädöt toimivat loistavasti, myös näillä keleillä kylmäkäynnistyksin. Esim. tänä aamuna -1 astetta ja lähti kuin palmun alta. Toki eri asia varmaan on sit miinus 10-20 asteessa. Näkyvyys tosin aamulla meinas olla hieman heikko ku lasit jäässä eikä puhalla lämmintä... edelleen lämppärin kenno vaihtamatta. Uus kenno tosin on hommattuna, tattista Puuhapetelle vielä kennon toimittamisesta. :)
Comment
Comment