Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Sielläpä hyvinkin, naapureita taidetaan olla. :)

    Tänään vaihdoin noi imuvenojen ohjurinkumit. Ei se nyt loppujen lopuksi niin haastava tehtävä ollukaan mitä luulin. Motonetin jousipuristinta joutu tosiaan hieman modaamaan kuten Lipponen tossa yllä totes. Eli sitä haarukkaa joka painaa jousilautasta piti vähä kaventaa et sopi nostimen koloon. Lisäksi sidoin haarukan rautalangalla ettei se luista "edellä". Hain myös ton adapterin jolla saa paineen pyttyyn, sitäkin heitin mäkeen sen venttiilin joka sisällä on, kuristi painetta ihan liikaa. Fisherman pitkäleukaiset pihdit toimi kohtuullisesti kumien irrotuksessa, ja 11mm pitkä hylsy uusien asennuksessa.







    Comment




      Hieman tosiaan vaadittiin näppäryyttä et sai ne jousilautasten sokkapalat paikoillen. Asennusrasva ja lievästi magneettinen ruuvari toimi kuitenki välttävästi ja homma onnistui.

      Comment


        Nyt on taas ajettu eikä mitään vaikutusta ollu ohjurinkumien vaihdolla. Öljy maistuu edelleen, vaikkei useinkaan saa sinistä pölläytystä aikaseksi niin välillä kuitenki se ilmoittelee olemassaolostaan... Kattelin tossa asennuskuvatkin läpi ja kyllä männänrenkaatkin näyttäis olevan oikein päin. Päittäisvälyksetkin tein suositusten mukaan, 0,4-0,5mm riippuen renkaasta. Gooletettukin on ahkerasti aiheesta. Tietty aina pitää varauksella sutautua nettijuttuihin, mutta jossain puhuttiin et uus kone/rakennettu on syönyt öljyä ja saattanut lopettaa kulutuksen vasta usean tuhannen km jälkeen... ihan normaalilta se ei kuitenkaan vaikuta.

        Puristupaineetkin testailin lämpimästä koneesta, yks pytty oli n. 13,5baria, toinen n. 12,5baria ja kolme oli n. 13 baria. Kaikki tulpat kuitenki ovat ihan saman väriset, eli tässä tapauksessa aika mustat.

        Comment


        • Mulla ei ole syönyt kone öljyä koskaan. Eli vikaa on tod näk jossain. Ja öljy tulee pihalle sieltä, mutta mistä? Jossei pölläyttele sinistä, niin se ei joudu palotapahtumaan. Sekö ei vuoda mistään ulos? Ja miten suuresta öljynsyönnistä on kyse?

          Niin muuten, oletko varma, ettei se öljy vaan tuossa ensimmäisen kerran lämmetessään mennyt mm. öljynjäähdyttimeen ja sen letkuihin yms ja siksi pinta tuntui katoavan?

          Eli onko öljynsyönti jatkuvaa?
          Viimeksi muokannut kenax; 10.7.2012, 10:23.

          Comment


            Kait sitä sinistä tulee, mut ei vaan peilistä aina näe. Pieni vuoto on kun tippa silloin tällöin tulee koneen ja laatikon välistä, mutta se ei selitä hävikkiä. Syönti on siis jatkuvaa ja esim. n. 120km "sisäänajo" lenkillä meni puoli tikun mittaväliä.

            Tänään taas kävin ajelemassa pidemmän tovin ja toisaalta tuntu ettei öljyä menny enää niin paljon. Lisäksi 1, 3 ja 4 pyttyjen tulppien alimmat kierteet on alkanu kuivumaan, olivat viimeksi kun tarkistin ihan märät alimpaan kierteeseen asti. Eli annetaan mennä vielä ja katotaan mitä tapahtuu 2 ja 5 pyttyjen tulpille.

            Comment


            • Koneen ja laatikon välistä vuotaa? Onhan sulla uus kampuran stefa ja öllepohjan tiivisteet kunnossa?

              Miten oli sen öljyjäähyn kanssa, oliko sulla se ja sen letkut täytettynä ennen sitä koeajoa?

              Comment


                Epäilen et toi kampuran stefa hieman päästää. Periaatteessa oli uusi, muutama tkm ajettu mutta eri kampuralla. Täytin öljyjäähyn ja letkut piripitaan ennen ensimmäistä käynnistystä.

                Comment


                • Noh, seuraa nyt vielä sitä kulutusta.. Jossei sitä nyt sen alun jälkeen kulu hirveetä määrää, niin ei mitään hätää. Pitkissä täyskaasuvedoissa alkaa huohotusjärjestelmä kyllä sitten oksentamaan ölleä, ellet sille jotain tee..

                  Comment


                    No, onhan jo 900km autolla ajettu ja pariin kertaan öljyt vaihdettu, joten on sitä seurattua tosiaan tullu. Puskurissa putken ympäryskin on ihan musta. Mitä nyt googlea on ahkerasti käytetty niin näyttää et aika monilla on ollu ongelmia noiden JE Pro-Seal renkaiden kanssa, epäilen et mulla on just kromipinnoitteiset 1-renkaat. Aika reilusti löytyy vastaavia kokemuksia miten ei oo renkaat meinannu asettua.

                    Mietityttää vaan nyt, pitäsikö vielä mennä mineraaleilla, vai vaihdanko kunnon ölpät ku viikonloppuna kuitenki otetaan kaikki irti koneesta ja varmasti rajoittajalle paukutetaan useaan otteeseen? Jos mitään muutosta ei sitten oo tapahtunut, niin pitää ottaa kone auki, vaihtaa renkaat ja hoonauttaa pytyt uusiksi.

                    Huohotus-suodatin on toistaiseksi pysynyt ihan kuivana.

                    Tässä alkaa jo olla panajaismaisia elkeitä, taitais olla paras kun veis paaliin koko vehkeen. :P Tai sit pitää kokeilla vielä tommosta kikkaa: http://216.178.81.108/forums/showthread.php?t=574076

                    Comment


                      Tässä alkaa jo olla panajaismaisia elkeitä, taitais olla paras kun veis paaliin koko vehkeen. :P
                      Heitä joku hinta ennen paalausta niin pelastan. :D
                      viikonloppuna kuitenki otetaan kaikki irti koneesta ja varmasti rajoittajalle paukutetaan useaan otteeseen?
                      Missä meinaat rankaista? Ihan täällä jossain likellä? Pitääs päästä näkemään livenä joskus toi laite.. :)

                      Comment


                        Ei ihan likellä, sopivalla suljetulla alueella kumminki. :)

                        Comment


                          Motoparkis? Just keksin et sieläkin taisi jotain viikonloppuna tapahtua.. :)

                          Comment


                          • Vaihda vaan öljyt, jos meinasit lähtee ihan radalle saakka ajamaan.. Motoxit kun ei kestä yhtään lämpöö, ne menee ihan vedeksi jossain 110 asteessa, eivätkä enää palaudu kunnolla.

                            Comment


                              Mites öljynsyönti ?

                              Comment


                              • Alkuperäinen kirjoittaja Sleepy2
                                Mites öljynsyönti ?
                                Tais loppua vähäksi aikaa.

                                Comment


                                  Ok, viikonloppu on takana päin. Homma ei menny ihan putkeen. Tulpasta irtos posliini joka rikko 3 pytyn pakoventtiilin ja samalla turbiiniin tuli pienet kolhut. Nyt on kansi auki ja huomenna saan uuden venttiilin ja tiivistesarjan, jos keskiviikkona sais kannen pajalle. Sitä pitää hieman täytehitsata ja seeti vaihtaa. Loppuviikolle lupailivat valmiiksi.

                                  Säädöt oli vasta ihan lussut 1,6 barilla takapuolituntumalta reilu 400hv, ajettiin vasta suuttimien arvoja kohdilleen E85:lla ja vakiomaffilla jonka luku loppu noin viidessä tuhannessa ringissä (1200cc suuttimet toimivat muuten mallikkaasti Motronicin kanssa, tyhjäkäyntikin oli tosi hyvä). Nakua ei ollu missään vaiheessa, ennakot tosi pienet, eli täysin turvallisilla vesillä. Tuo 1,6 baria oli vähintä mitä Tialin kanssa sai ulos, ei siis virtaa kovin hyvin. Todennäköisesti vakiohukkis virtaa saman verran..?

                                  Samalla selvis myös öljynkulutuksen syy, pytyt olivat kiillottuneet. Pitää ne nyt samalla hoonata uusiksi ja laittaa uudet renkaat, onneksi ei oo kalliit. Samalla vaihdan kampuran takastefan.

                                  Jospa jonain päivänä...

                                  Ps. olipas muuten edullinen Victor Reinzin yläpään täydellinen tiivistesarja paikallisessa tarvikeliikkeessä, 140e.

                                  Comment


                                  • Näin jälkiviisaana tuli mieleen, että olisiko tuon pyttyjen kiillottumisen pystynyt tarkastamaan endoskoopilla? Eihän tuollainen nyt tietysti ekana mahdollisuutena tule mieleen, mutta noin tulevaisuutta ajatellen jos joskus joutuu samoille poluille.

                                    Comment


                                    • Saattaapi olla muuten mullakin samaa vikaa ku tuntuu tuo öljy kelpaavan. Mittatikun välin saa menemään päivän aikana kun oikeen kunnolla rankasee.

                                      Noin kymppitonnin olen Holset-setapilla ajanu ja suunnilleen tän verran menny öljyä. No on tuo pystyssä oleva lönttä melkein täysi. :D
                                      Attached Files

                                      Comment


                                      • Onko eske ajatellu vaihtaa öljyn valmistajaa? Omasta mielestä valvolinet kohtuu liukkaita häviämään.

                                        Comment


                                        • Onpa sekin käynyt mielessä mut vois lähtee uusista venavarren kumeista liikkeelle samalla kun vaihtaa nokat.

                                          Minkäslaiset ajotukset on Thupulla nokissa?

                                          Comment


                                          • Fr5dp on mullakin hajonnut useampi. Aina naulaamisen yhteydessä. Kansi oli veke b6:ssa viime viikolla, mutta onneksi ei ollut rikkonut mitään. Jospa sitä sais aikaseksi viedä säädettäväksi loppuun, ettei satu mitään isompaa.

                                            Comment


                                              Ohhoh, kylläpä sielläkin on ölppä maistunut. Omien kokemusten mukaan taas Valvoline on sieltä parhaimmasta päästä koneen sisällä pysymisessä.

                                              Nyt en yhtäkkiä enää muista mitkä noi tarkat ajoitukset/millit nokille oli, muistaakseni asiaa on puitu tässä säikeessä aiemmin, olikohan YKK hieman alle milli imulle ja pako hieman yli millin. Kuitenkin 7A pakonokka ja AAN katkaistu pakonokka imunokkana. Ajattelin tosin kokeilla laittaa 7A imunokankin suurinpiirtein ajoitettuna samalla lailla kun toi katkaistu nokka on nyt. AAN pako ja 7A imu ovat muuten lähes identtiset paitsi et 7A:ssa on milli enemmän nostoa. Ei kyllä ihan kauheasti kannata overlappia laitta ku alkaa vaikuttaa turbon heräämiseen haittaavasti. Nyt itellä oli 1bar n. 4000 ringissä. 7A nokat jos laittaa ajoitusmerkkien mukaan niin tulee kyllä melkoisen laginen peli.

                                              Onko täällä suosituksia/kokemuksia mikä on ihanteellinen karkeus hoonaukselle? Ajattelin käsipelillä vetäistä noi pytyt... Ei edellinen kokoonpano vieny oikeastaan yhtään öljyä vaikka oli poraamattomat pytyt ja käsipelillä vetäisty hoonaus.

                                              Comment


                                                Mistä liikkeestä Thuppu kävit tuon reinzin yläpään tiivistesarjan hakemassa? Taidetaan vaikuttaa vaan samalla kylällä ja mullakin olis syksymmällä moottoriremppaa omaan urssiin tiedossa.

                                                Comment


                                                  Topin Autosta. Oli tilaustavaraa, mut seuraavalle päivälle saa. Reinzin numerolla(02-29335-01) löyty kätevästi. Pelkkä kannentiiviste kustansi 47e. Fixus liikkeet näyttävät muutenkin edustavan Reinziä...

                                                  Comment


                                                  • Suosittelen käyttämään F5DP0R ja unohtamaan noi 1.8T tulpat. Säästäähän siinä toki rahaa tulpissa, mutta sitten sitä saa huonossa tapauksessa laittaa muihin osiin niiden tulppien särkyessä...

                                                    Nyt kun sitten hoonaat sen mosan uudelleen, niin sitten taas motoxit sisään ja rankaset sitä heti kunnolla.

                                                    Esken kannattaa kans vähän tutkia, mihin sitä ölppää hukkuu, ei tollanen määrä ihan terveelle kuulosta..

                                                    Comment


                                                      Hoonauskarkeus riippuu lähinnä käytetyistä männänrenkaista, rengasvalmistajalta yleensä löytyy vinkkiä mikä on hyvä. Esimerkiksi total sealit vaati muistaakseni melko karkeaa 280 grittia, useimmat muut taitaa olla 400-600 välillä riippuen taas mitä uskontokuntaa kannattaa.

                                                      Ja kun kone nyt on palasina niin kannattaa ehkä samalla tarkastaa sylinterien mitat uudelleen, varsinkin kartiomaisuuden osalta. Ja mieluummin vielä hoonauksen jälkeen. Minä erehdyin kasaamaan kiillottuneet sylinterit hoonaamalla korjatun paketin ja yhdessä sylinterissä oli sitten vajaa pari satkua kartiomaisuutta. Tuliko se kuluminen jo kiillottumisvaiheessa vai vasta hoonaajan käsissä ei pysty sanomaan, mutta seurauksena litra öljyä menee päivässä helposti huohottimeen, jos jatkuvasti vetelee rajoittimen pintaan. Ohivirtausmittarilla näkee selvästi miten sylinterin yläosa on tiivis ja ehkä 10-15° ennen pakoventtiilin aukeamista ohivuodot kasvaa huolella.

                                                      Comment


                                                      • Vitoskonee työntää kuivasumputtomissa moottoreissa öljyä litratolkulla huohottimesta kovissa kiihdytyksissä ja siitä ei pääse kovinkaan helposti. Toki huono kaasuntiiveys huohotuksen määrää lisää, mutta suurin ongelma on huohotuskanavan suun sijainti kampikammiossa. Jos se olisi koneen etuosassa, ei mitään ongelmaa todennäköisesti olisi. Ollessaan koneen takaosassa, öljy pakkaantuu etenkin pienten vaihteiden kovilla pitkittäiskiihtyvyyksillä sen huohottimen suun eteen ja kaasu sitten työntää sitä edellään huohottimesta.

                                                        Toinen huohotuksen mukana tulevan öljyn lähde on venakoppa. Mikäli venakopasta on pääsy ulkoilmaan (esim. huohotinpöntön kautta), niin öljyn valumakanavat alkavat toimimaan huohottimena, eivätkä laske öljyjä valumaan alakertaan. Pitkässä kiihdytyksessä venakoppa täyttyy öljyllä ja jälleen huohottimen sijaitessa venakopan takaosassa, se alkaa oksentaa melko pian öljyä.

                                                        Comment


                                                          Mulla on tossa huohotinsysteemissä erottelija ja siitä paluu öljypohjaan, joten ei niin haittaa vaikka siellä vähä öljy kiertää.

                                                          Nyt on kansi koneistamossa, hitsataan toi yks pakoventtiilin ympärys ja laitetaan uus seetirengas, muotoillaan toi uus venttiili ja samalla tarkistetaan ja tarvittaessa läpätään noi muutkin pakovenat sekä tietysti oikaistaan koko kansi.

                                                          Uudet männänrenkaatkin lähti tulemaan jenkeistä... jospa pikapuolin sais taas systeemit kasaan. Alkaa jo menemään aika rutiinilla toi koneen purku/kasaaminen, vielä kun sais kaikki pelittämään hyvin. Nyt on ainakin softa ja seokset paremmin sopivat kokoonpanolle sisäänajoa ajatellen. Ajattelin nyt ajaa yhdellä rykäisyllä, mutta vaihtelevasti ekat 300-400km.

                                                          Comment


                                                            Minulla meni se litra öljyä talvella jääradalla norminastarenkailla 3B:n vakio-ohjelmallakin. Vaikka kyseisessä koneessa ei enää vakio- tai muokkaamattomia osia ollut oikeastaan kuin pakoventtiilit, nokat ja ahdin, en voi pistää öljyn katoamista kovien kiihtyvyyksien piikkiin. Ja yksi selkeä merkki liiallisesta paineesta huohotinpuolella oli öljyn tihkuminen tiivisteistä läpi vaikka huohotinsysteemikin ja kannen öljypaluu olivat jo parannettua mallia ja yhteys imusarjaan amputoitu.

                                                            Comment


                                                              Miten muuten tota kannen öljynpaluuta parannellaan?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X