Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Tiputa kuvat kerhon palvelimelle niin A) saat laittaa miten monta haluat ja mikä tärkeintä B) kuvat toimivat vielä vuosien päästä tai niin kauan kuin tämä foorumi on pystyssä.

    Comment


      Ok, pitää kokeilla josko noi letkut irtoais väkivaltaa hyväksi käyttäen. Toisaalta eihän niitä pakko oo pois saada, mutta häiritsee ajatus et vanhaa rojua jää poistamatta uusien tieltä. Tuskin uusia letkuja saa ujutettua vanhojen reittiä. Tai sit taidankin sitoa narun noihin vanhoihin letkuihin ja jos ne saa revittyä irti niin narulla saa sit hinattua uudet tilalle... Ehkä..?

      Ei millään viittisi alkaa tankkia irrottamaan. Taka-apurunkoon olis tosin kovat puslat hyllyssä odottamassa asennusta.

      Comment


        Mielenkiinnolla kanssa tätä projektia seurailen ja hyvältä näyttää :)

        Noihin kuviin, ota Thuppu laajennettu kirjoitustila, kun vastaat ketjuun ja siellä on kirjoitus laatikon alapuolella lisäasetukset, jossa hoida liitteitä. Siitä saat ladattua viestiin kuvia vaikka kuinka ;)

        Comment


          Ei se tankin irrotus enää akselin pudotuksen jälkeen iso juttu ole. Ottaa vaan täyttöputken yläkautta pois, niin ei tarvi kikkailla ja kiroilla sen tankin kanssa. Samalla voi tarkistaa sen kunnon ja fiksata samalla, jos (kun) on tarvetta. On ne letkutkin ihan hyvä saada kiinnitettyä johonkin noin pitkällä matkalla. Se nippusiteiden läpi pujottelu voi olla melko /c:stä.

          Perän etukannakkeen korinpuolen puslat kannatta varautua vaihtamaan, jos rupeaa repimään irti. Mulla oli C4:ssa pultit ja puslien holkit kasvaneet yhteen ja ainut vaihtoehto oli sahata ne poikki puslan molemmin puolin. Uusi pusla kiinnitystarpeineen Volkkarin varaosatiskiltä karvan yli 20€. Tuntuu lötkössä olevan sama laulu, kun ei vasarallakaan tunnu irtoavan.

          Comment


          • Oletko suutinasiaa pohtinut yhtään? Eli jääkö nuo green topit vai tuleeko jotain isompaa? Voi olla melko äkkiä tapissa, KUN nälkä kasvaa (ellei jo aiemmin)..

            Comment


              On tossa EV14:set valmiina odottamassa. 850/1000cc. Eihän nämäkään mahdottomiin kait veny, mut luulis riittävän HX40S:lle..?




              Hain uuden painelaakerin ihan varmuuden vuoksi...



              Valitettavasti taas työt haittaa harrastuksia, mutta sain sentään konehuoneen tälle mallille aamusta.

              Attached Files
              Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:37.

              Comment


              • Kyllä tonnisilla pääsee jo 700hp tuntumaan, ellei ylikin.. Noi greentopit olis hädin tuskin johonkin 400-500hp riittäny. Kokeilin viime keväänä ihan piruuttaan jollain ~400cc suuttimilla, niin kakkosvaihteella pääsi melkein 0,9bar ahtoihin 5000rpm tienoolla, kun suuttimet kyykkäs :P

                Comment


                  Joko savut otettu??

                  Comment


                    Eipä oo ei, huoh. Tämä viikko menny tallin muuttohommissa ja on se käsittämätöntä miten ihmisellä voi roinaa kerääntyä nurkkiin... hinaamalla urssi siirrettiin joten ratin taakse sentään on päästy. :P

                    Vielä puuttuu polttoainelinjan osia, letkut suutintukille ja painesäätimelle sekä sekalainen joukko letkuja kontin puolelle. Myös kerääjäsäiliö on saapumatta. Letkut pitää myös mitoittaa ja teettää öljynjäähdyttimelle sekä tehdä jonkinlaiset kiinnikkeet kennolle. Lisäksi pitää vähintään DP hitsailla ennen kuin kehtaa käyntiin laittaa.

                    Comment


                      Sattumalta tiedän, että noi suuttimet jää urssissa löysäksi noiden five-o -jatkojen kanssa ja bensaa siis lentää pitkin konehuonetta. Kanattaa tehdä pieni koeasennus ja vingutella imusarjasta kiskon vastinpinnasta tavaraa pois ettei säädössä ole tilanne sitten päällä.

                      Ostakaa EV14-suuttimet vaikkapa www.z-power.fi :stä niin jatkot on viimesen päälle napakat ja hinta ei oo juuri sen korkeempi kuin amerikan pertillä. Niin ja samalla tuetaan suomalaista pienyrittäjyyttäkin.
                      http://www.z-power.fi/catalog/produc...products_id=89
                      http://www.z-power.fi/catalog/produc...products_id=79

                      Comment


                      • Eikös noilla jatkoilla vasta bensa lennäkin? Muistaakseni nismossa on pienempi tukin pää (olikohan 12mm)?

                        Comment


                          Kyllä sieltä sopiva o-rengas järjestyy, kun ilmoittaa kohteen olevan Audi.

                          Comment


                          • Noh, se tietysti..

                            Lieköhän noissa holkin ja tukin välinen lukkoura oikealla kohdin? Monissa holkeissa ei ole, kun tuo audin tukin pesä on kohtuullisen matala.

                            Comment


                              Enpä oo aiemmin edes kuullu tosta kaupasta, mutta joo tuleehan noi kotimaasta hommattuna adaptereineen noin 200e kalliimmaksi kuitenkin. Mielestäni tämä mun kustomtukki tulee alemmas kuin vakiotukki, eli suuttimet painuvat pohjaan asti. Vakiotukillahan suuttimia pystyy liikuttamaan ylös alas muutaman millin jos ei oo lukittu sokalla. Mutta pitää tosiaan varmuuden vuoksi koeponnistaa linjat hyvissä ajoin ennen softausta. Mitä olen ymmärtänyt niin parhaat holkit lukkouralla löytyy Finjectorilta.

                              Edit. Mitenköhän Motonetin öljynpaineanturi toimisi bensanpaine anturina? http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=49-2161
                              Viimeksi muokannut Thuppu; 29.4.2012, 09:51.

                              Comment


                              • Mulla ei finjectorin holkeissa lukkourat kohdanneet orkkistukin pesän reunaa..

                                Comment


                                  Aha ok, eli nekään ei oo parhaat sitten. Tosin tässä mun tukissa ei edes oo lukkouria. Eipä ne suttimet kyllä tuolta mihinkään karkaa sen puoleen...

                                  Comment


                                    Innostuin värkkäämään tota ison maffin ilmanottoa. Melko tiukkaa tekee mutta juuri ja juuri sopi filtteri paikoilleen kun vähä puskurista sivalsi rälläkällä. Ei pitäis ainakaan ilman saanti olla ongelma..? :D Niin, vielähän tohon pitää sovittaa pässille tulo ja N75:lle samaten.







                                    Downpipeäkin pääsin aloittelemaan mutta siitä kuvia myöhemmin kun on valmis...
                                    Attached Files
                                    Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:38.

                                    Comment


                                      Suojaa ajoviimalta tuo tötterö. Saattaa tehdä muuten kummallisuuksia maf-signaaliin.

                                      Tilaahan on vaikka kuinka älyttömästi. S2:ssa on hitusen ahtaampaa.

                                      Comment


                                        No sekin vielä. Pian heivaan koko maffin veke. :P

                                        Comment


                                          Alkuperäinen kirjoittaja Thuppu Näytä viesti
                                          No sekin vielä. Pian heivaan koko maffin veke. :P
                                          Mä tein sen jo :D

                                          Comment


                                          • Tossa saattaa sitten tulla ongelmaksi se, että ajoviima menee suoraan maffille ja sotkee seokset..

                                            edit: porkkis kerkeskin jo, vois ottaa silmän käteen

                                            Comment


                                              Pientä päivitystä... Downpipe on valmis ja hukkisputken vaikein sovitus tehty.







                                              Attached Files
                                              Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:38.

                                              Comment








                                                Attached Files
                                                Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:38.

                                                Comment


                                                  Muuten näyttää hyvältä, mutta tuo downpipen V-bandi tulee aika "otolliseen" paikkaan alas. Ei paljoa naurata kun se tarttuu johonkin kynnykseen tms.

                                                  Comment


                                                    Joo, on käynyt mielessä toi kyllä, mutta tuo on käytännössä ainoa paikka johon v-bandin sai sopimaan. Senttiäkään pidemmäksi DP:tä ei voi tehä kun ei sovi menemään paikoilleen sillon. Nytkin pitää vetonivelen suojakumin lämpöpelti ottaa pois asennuksen ajaksi. Liitos ei sovi myöskään ylemmäs ku ei oo rakoa ympärillä niin paljon. Siksi jätinkin ton käyrän niin et pää alkaa nousemaan taakse päin mentäessä, eli olis mutkan ulkoreuna alimpana, tai ainakin noin samassa tasossa pannan kanssa.

                                                    Comment


                                                      Onko ne U-palkit vieläkin alimpana ottamassa ekana iskut vastaan? Ei oikein pysty tosta kuvasta sihtaa. :)

                                                      Comment


                                                        Perin perkeleen likellä samassa tasassa näyttäisi olevan. Mulla tuon diiselin vakio katitkin näyttää saaneen naarmuja. Tosin ne raudatkin on himppasen jo vääntyneet. Kai se muotonsa hakee, jos meinaa ahdasta tulla.. =)

                                                        Comment


                                                          En edes huomannut kattoa miten on linjassa noiden pohjarautojen kanssa. Aika likellä taitaa olla..? Tosin DP on joka tapauksessa paljon edempänä, et taitaa olla ensimmäisenä ottamassa mahdolliset pohjakosketukset vastaan.

                                                          Comment


                                                            Eikö siihen DP:n eteen vois pientä avoista tuttua "kaatumarautaa" väsäillä. Olis varoittamassa etukäteen, ennen kuin menee kallis ja hieno putki vituralleen :)

                                                            Comment


                                                              Hitaasti mutta varmasti...







                                                              Attached Files
                                                              Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:39.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X