Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ihan asialliselta näyttää toi kisko koneen päällä. Ei ainakaan tarvi enää peittää sitä millään...





    Sais vaan pian noi jäykät apurungon puslat ku auto seisoo nyt apurunko irti ja pitäis päästä autoa vähä siirtämään seinän vierestä pois et sais bensalinjat vetää alle apparin puolelle. Bensalinjaksi hain 12x1 happisputkea. Säätimeksi tilasin Mallory 4305M:n. Ei viitti konetta vielä nostaa paikoilleen ennen bensalinjojen vetoa ja puslien asennusta, sen verran helpompi tehä noi hommat ennen koneen asennusta.

    Tänään saapui myös Tialin MV-R hukkaportti jousisarjalla. Tein sovitelaipan pakosarjaan jolla saa ton v-bandin kiinni orkkishukkiksen lähtöön. Reiän pakosarjaan olin sattumalta tehnyt aiemmin just 44 milliseksi, joskin Tiali liekkirengas supistuu 44:sta 40:ksi... Todennäköisesti laitan ton vesikierron tohon hukkikseen kun on ahtimen vesikierto lähtö ja tulo valmiina tuossa turhanpanttina.



    Sain myös materiaalit 4" downpipeä varten ja samaan kuormaan otin hieman 3" rööriä uusia ahtoputkia varten.

    Attached Files
    Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:27.

    Comment


      Nyt on sitten jossain päin suomea näköjään käyty "meijeriä" purkamassa :)

      Comment


      • Veikkaisin Rintamäkeä? Itse hain muutamaan kertaan ja kovin tuntuu siltä tuo tavara katoavan.

        Comment


          Hain tutun kanssa suoraan Maitojalosteelta. :) Rintamäki kun ei saanut koskaan mutkia markille vaikka talven mittaan siellä ja rengastien romussa käyny vähä väliä penkomassa.

          Comment


          • Aah, noissa silmä lepää. Kelpaa tiggailla :D

            (sairaushan se on tämäkin)

            Comment


              Jep, itsekin kärsin hieman myös tosta samasta sairaudesta. :D Tulikin tiggi hommattua joku aika sitten juuri tätä projektia varten. Tosin onhan sille muutenkin käyttöä. :)

              Pientä lämmittelyä ilman lisäainetta. Että on mukava hitsata kun ei lennä kipinää eikä pidä häiritsevää ääntä.









              Syyhyäis jo kovaa päästä putkea kolvailemaan... =)
              Attached Files
              Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:32.

              Comment


              • Tiggaaminen on kyllä pirskatin kivaa <3

                Comment


                • Ja parastahan siinä on se että huoraks ja hitsariks ei oo kun heittäytyä :).Todella nätti moottori tulossa.

                  Comment


                    Tämä Tialihan on aika matalaa mallia ja toi "hattu" tulee aika lähelle turbiinia niin ajattelin et toista vesijäähyoptiosta voi olla ihan hyötyäkin.





                    Jousiakin tohon tuli mukana ripakopallinen. Mitenköhän nyt sit sopivan jousikuorman tohon arpois, vai pitääkö se kokeilla ihan yritys erehdys menetelmällä? Laiton nyt sinne 0,8 barin jousiyhdistelmän.
                    Attached Files
                    Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:33.

                    Comment


                      Tuli myös noi kiinteät etuapurungon puslat laitettua alle. Ei anna apurunko pahemmin enää myöden. :)







                      Attached Files
                      Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:33.

                      Comment


                      • Muistin / ehdin taas pitkästä aikaa tulla tarkistamaan tänne miltä projekti näyttää ... ja hyvältähän se näyttää, sama välillä vähän liiankin(?) viimeistelty linja jatkuu! :D Pian taidat päästä jo maistelemaan talven keitoksia!

                        Kadehdin ja arvostan! :)

                        Comment


                          Tattista vaan. Aika vaatimatontahan tämä on kun vertaa moneen muuhun projektiin, esim. Teemu M:n projektia jos kattoo. :)

                          Oot sitten siirtyny mersumieheksi. :P Mitään uutta haraste/projektia mielessä?

                          Jotain pientä edistystä taas tehtynä. Esim. pakoputki lähti pois alta.



                          Hukkaportin vesilinjat ja turbon öljylinjat on valmiit:





                          Attached Files
                          Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:34.

                          Comment


                            Kartioiden tekoa tuli harjoiteltua:





                            Putkitarviketta saapui, 3,5" Simonsit ja 5" 100cell katti. Myös uus 25 rivinen öljynjäähdytin.



                            Attached Files
                            Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:34.

                            Comment


                              Miten teit noita kartoita? Teitkö ensin tuon lestin, ja sitten vaan tuuppasit sen prässillä putken sisään?

                              Comment


                                Juuri noin. Kaverilta sain lestin lainaan ja työmaan särmäyspuristimella painoin muotoon. 3" putki venyy kylmiltään hienosti 4":ksi. Grafiittirasvaa väliin niin ei tartu kiinni. :)

                                Comment


                                • Alkuperäinen kirjoittaja Thuppu
                                  Oot sitten siirtyny mersumieheksi. :P Mitään uutta haraste/projektia mielessä?
                                  Mitä meinaakko ettei tuon jäätelöauton kanssa voi harrastaa?! .. Onhan siinä nytkin jo 275/35R20 joka nurkassa.. :D
                                  .. Ei vaan kyllähän sitä pitää tuo ns. emännän auto vaihtaa johonkin hauskempaan ja harrastaja ystävällisempään, kunhan nyt ensin toipuu henkisesti (lue. taloudellisesti) tuosta työkalun ostosta .. ja saa sen erottumaan perus putkimiehen versiosta :)

                                  Siistejä kartiota kyllä tuli. Oliko lestit kenties Villeltä lainassa?

                                  Comment


                                  • Miksi se osti mesen?? Olishan noita päteviä työkaluja löytyny myös VAG konsernilta. ;)

                                    Comment


                                      Asiaan, tsättikää vaikka messengerissä.

                                      Comment


                                      • Alkuperäinen kirjoittaja Thuppu Näytä viesti
                                        Juuri noin. Kaverilta sain lestin lainaan ja työmaan särmäyspuristimella painoin muotoon. 3" putki venyy kylmiltään hienosti 4":ksi. Grafiittirasvaa väliin niin ei tartu kiinni. :)
                                        mm. fast orange ja pari muuta käsienpuhdistustahnaa on todettu erittäin hyviksi syvävetoliukkareiksi. Esim. alumiini tykkää tarrata melko tehokkaasti teräksiseen lestiin monien öljyjen ja vaseliinien kanssa, mutta tuo käsisaippua toimii mainiosti.

                                        Comment


                                          Joko pakoputki on myyty? Eikös se ole rosteria?

                                          Comment


                                            Joo, pakoputki meni jo. En meinannut sitä vielä myydä ku siitä olis ollu hyvä ottaa mallia uuden teossa, mutta oli sitten kysyntää niin vietiin käsistä. :P

                                            Comment


                                            • Mikä kytkin/vauhtipyörä sulle tule?
                                              Mulla saatais olla fidanza vauhtis PO´n levyllä ja SRE asetelmalla kauppan :)

                                              Comment


                                                Mulla taitaapi olla samanlainen setti. Fidanza, SRE ja 4-lapainen sintteri(tiedä kenen tekele?). Näillä mennään nyt toistaiseksi. Kiitos vaan tarjouksesta.

                                                Comment


                                                • Pakoputki pörisee jo täälläpäin auton alla ja vaikuttaa äänimaailmaltaan ihan asialliselta ainakin noin paikallaankäytettynä. Ensivaikutelma oli oikeastaan että tuliko siitä ny noin hiljainen? Vielä ei ajokokemusta ole mutta hyvin hyvin pian pääsee senkin koittamaan =).

                                                  Comment


                                                    Vaihdoin laatikon aluperäiset ja kärsineet tukikumit 034 trackdensity kumeihin. Ruotsista tuli nopealla aikataululla vähä käytetyt kumit. Ei malttanu tilata uusia 034:lta koska postikulut olis ollu enemmän kuin kumien hinta.



                                                    Aloittelin myös bensalinjojen päivitystä. Kaikki vanhat linjat lähti konehuoneesta. Oli aika mielenkiintoisesti asennettu tehtaalla, sopivasti ohjausakselin takana piilossa, mutta lähti ne kun tarpeekis pieniin paloihin laitto. :)





                                                    Mietin myös pitkään miten uusien putkien kiinnityksen hoitais ku on hieman hankalaa saada sopimaan 12mm putki 8mm tarkoitettuihin kiinnityksiin. Kokeilin vinguttaa noi kumit hieman väljemmiksi ja vaikuttais riittävältä ratkaisulta.



                                                    Mietin vielä et pitäiskö heti kerralla laittaa tupla 044 pumpuiksi ja jättää Walbro tankkiin siirtopumpuksi. Soittelinkin tänään Lakesteelille jos teettäis kerääjäsäiliön. Itehän tommosen heppailis kasaan mutta noi letku- ja pumppumuhvit on mahdoton ite tehä ilman sorvia.
                                                    Attached Files
                                                    Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:35.

                                                    Comment


                                                      Mitä jos tekisit halvemman ratkaisun ja kahden ison Boschilaisen sijasta laittaisin tällaisen vähän siromman:
                                                      http://speed-autoteile.fi/index.php?...roduct_id=4457

                                                      Comment


                                                        No juu, olishan toikin yks vaihtoehto. Toisaalta yks 044:nen on jo hommattuna ja molemmille sais omat suodattimet ilman et ne vastustais virtausta liikaa. Tosin kovilla paineilla, esim. 6 barissa noissa ei kauheasti edes ole eroa. Bosch on kyllä mahtavan tunteeton paineelle.

                                                        Attached Files
                                                        Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:35.

                                                        Comment


                                                          "Kovat" bensalinjat ovat valmiit, eli pohjan alla kulkeva- ja konehuoneeseen nouseva osuus. Tosta eteenpäin suutintukille ja painesäätimelle teräspunos-teflonletkulla. Himppasen meinas olla hankala sovitella ja taitella noi ylös tulevat osuudet. Eikä niistä kovin kauniit tullu, mutta ajaa varmasti asiansa. Näyttelyvehjettähän tästä ei olla tekemässä. Oli muuten käsittämättömän kalliit noi haponkestävät jatkomuhvit, mut ajattelin et kestääpä hyvin auton alla. :P







                                                          Attached Files
                                                          Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:36.

                                                          Comment


                                                            Takaosassa on vielä pientä puurtamista... Näyttää noi orkkisletkut menevän mielenkiintoista reittiä. Saakohan noita vaihdettua ilman tankin irrotusta?




                                                            Malloryn bensanpainesäädinkin saapui, mutta olikin väärä malli. Piti olla 4305M(30-100 PSI) mutta tämä on 4307M(4-25 PSI). Pitää lähettää se takas...




                                                            Ps. Aika vammainen systeemi tämä max. 4 kuvaa per viesti. Voisko sitä asetusta jotenkin muuttaa..?
                                                            Attached Files
                                                            Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:36.

                                                            Comment


                                                              Tuota. Takapäässä letkut on nippusiteillä kiinni tankissa. Saattaa irrota kevyellä väkivallalla. Yläpäästään toki siinä kannessa..

                                                              Tankin pudotus edellyttää taka-akselin irroitusta. Siihen saat varata nipun puslia samalla.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X