Normi tappi. Sen takia ne pitikin vaihtaa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Luulisin et useimmiten menee joku muu paikka kuin tappi virivehkeistä, mutta olihan tuolla viriviri säikeessä juttua et tappeja on vääntyny banaanille ja jopa katkeillut, varsinkin Wisecoja. Tota kuvassa olevaa JE:n tappia ei ilmeisesti suositella juurikaan yli 100hv/syl tehoille, eli pitäis siirtyä käyttämään heidän heavyduty tappia. Toi CP taas on speksattu 175-200hv/syl teholle. Seinämävahvuudet noissa tais olla luokkaa 3,7mm(JE) ja 4,06mm(CP).
Comment
-
Tappien painoja:
JE 787-2250-14-51C 84g (perustappi, ite punnittu)
JE 787-2250-21-93C 111g (heavyduty, JE:tä saatu tieto)
CP 787-2250-14CP3C 82g (CP:ltä saatu tieto)
CP 787-2250-16CP3C 90g (CP:ltä saatu tieto ja ite punnittu)
CP 787-2250-18CP3C 99g (CP:ltä saatu tieto)
AAN vakiotappi 106g (ite punnittu)
Comment
-
Juuri siksi siihen olis tulossa vaimennin, ja lisäksi oli tarkoitus vetää vähä pidemmälle auton alle. Tiedä sitten jääkö liian äänekkääksi siltikin?
Nyt olis männät ja rankaat valmisteltu asennusta vaille. Mäntien päällisistä pyöristelin terävät särmät ja tein kolot venakolojen reunoihin. Välyksiksi jätin 1-renkaaseen 0,45mm, 2:een 0,50mm ja öljyrenkaisiin 0,40mm.
Comment
-
Piti myös värkätä tommonen erikoistyökalu ton lohkon huohotinlähdön kiinnittämiseksi, muuten olis kyllä melko suurella varmuudella ollu muodoton, sen verran lujaa sai paasata et uppos paikoilleen.
Tämä joutaa lainaan jos jollain on tarvetta, itse kun tätä ei enää kauhean usein tarvi. :)
Comment
-
Etkö saa kunnon välijäähdytystä aikaan, kun vesiruuttailet? Kai siitä apua on tietty hyvin toimivassakin. Pitäs kuitenkin ilman vesikikkojakin onnistua kutosella alkavat.
"Kaikki irti" on tietty aina myös himpan suhteellista. Onko se sen verran mitä joku muu on saanut vai luetaanko se kompurakartalta?
Comment
-
Välijäähdytyksen suhteen ehkä tulee evo3 versio, mutta on vielä vähä auki et miten sen toteuttais... "Kaikki irti" perustuu siihen mitä tällä ahtimella on saatu vitosista ulos, 6xxhp. Sitä en tiedä mihin ahdin teoriassa venyy?
Mietityttää myös noi bensalinjat, pitäiskö ne suurentaa?
Yks kuva vielä:
Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:21.
Comment
-
Jos orkkis bensalinjat, niin suosittelen kyllä kutosella alkavia lukemia hakiessa vaihtamaan isompaan. Kyllähän pienestäki rööristä sitä tavaraa voi just riittävästi mennä, mut pelaisin tuossa kohtaa varman päälle.
Kymmenen millin sisämittasella kovalla rosteriputkella viet pitkät linjat, teräspunosputkella konehuoneen osuus ja bensajärjestelmät, jotka teet varapyöräkoteloon vaikkapa? Sittenpä ei tarvi ihan seuraavalla stagella olla miettimässä aihetta..
Comment
-
Päätin sit että päivitetään noi bensalinjat ja laitetaan just tota kokoa mitä kenax ehdotti. :) Ja etten mä yritä laistaa tai unohtaa tätä hommaa niin revin konehuoneesta jo irti vanhat linjat ja suodattimen. Pohjassa kulkevat linjat näyttävät melko yksinkertaisilta joten on varmasti kohtuu helppo taitella tilalle uudet röörit.
Muutama kuvatus vanhoista putkista. Kohtuu happamilta näyttävät, et ihan tervettä muutenkin päivittää ne.
Miten toi bensahöyryjen kierrätys, voisko sen vain jättää hengittämään johonki taka-aksilan pimentoon? Eli poistaisin myös sen putken tosta... Sehän ei muutenkaan oo ollu toiminnassa.
Comment
-
Comment