Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Normi tappi. Sen takia ne pitikin vaihtaa.

    Comment


    • Niinjoo, hyvin mä muistin.

      Mulle tulee ihan näillä näppäimillä JE männät heviduti tapeilla niin otan kuvan vertailuksi siitäkin.

      Comment


      • Joo, ne on todennäköisesti aika paljon massiivisemmat, eli reilusti vahvemmalla seinämällä.

        Comment


        • Kuinkas monesti on kilahtanu tappi virivehkeissä, näet mun koneistajamestari tasapainotti männät ja kanget ottamalla tapista vähän tavaraa pois. Kyseessä kylläkin Saabin maamoottori. Voisin joku päivä mittailla seinamäpaksuudet ihan vertailun vuoksi.

          Comment


          • Luulisin et useimmiten menee joku muu paikka kuin tappi virivehkeistä, mutta olihan tuolla viriviri säikeessä juttua et tappeja on vääntyny banaanille ja jopa katkeillut, varsinkin Wisecoja. Tota kuvassa olevaa JE:n tappia ei ilmeisesti suositella juurikaan yli 100hv/syl tehoille, eli pitäis siirtyä käyttämään heidän heavyduty tappia. Toi CP taas on speksattu 175-200hv/syl teholle. Seinämävahvuudet noissa tais olla luokkaa 3,7mm(JE) ja 4,06mm(CP).

            Comment


            • Kehtaatteko puntaroida noita eri versioita tapeista, voisi tulevaisuudessa olla kullan arvoista tietoa jos joku avaa koneen ja haluis tietää mitkä tapit hällä on.

              Comment


              • wisecoista on kuullut monenlaista tarinaa,jotkut kehuu ja jotkut haukkuu,ota niistä nyt sit selvää.

                Comment


                • Tappien painoja:

                  JE 787-2250-14-51C 84g (perustappi, ite punnittu)

                  JE 787-2250-21-93C 111g (heavyduty, JE:tä saatu tieto)

                  CP 787-2250-14CP3C 82g (CP:ltä saatu tieto)

                  CP 787-2250-16CP3C 90g (CP:ltä saatu tieto ja ite punnittu)

                  CP 787-2250-18CP3C 99g (CP:ltä saatu tieto)

                  AAN vakiotappi 106g (ite punnittu)
                  Viimeksi muokannut Thuppu; 16.2.2012, 12:32. Perustelu: typo

                  Comment


                  • 3B vakio tappi

                    107 g
                    4,5 mm seinämällä.

                    Comment


                    • Nonneee, ny ois JE:t hollilla, kiitokset futurezille.

                      JE 787-2250-21-93C 111g (heavyduty, JE:tä saatu tieto)
                      Ite mittasin näille 110g painoa per tappi.
                      Laitoin 50c kolikon verrokiksi viereen.

                      Comment


                      • Ja kaikille lienee yhteistä että ovat 20mm tappeja? Kiitos hyvistä datoista.

                        Comment


                        • Jep, kaikki on 20mm. Huh, onpas jytky toi JE HD. :)

                          Edit.

                          Ja ettei tuu nollapostausta niin laitetaan kuva vaikkapa tämmösistä putkista. Kuka arvaa mitä näistä tulee?

                          Attached Files
                          Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:20.

                          Comment


                          • Varmaan sellainen offityyppinen ilmanotto "snorkkeli" ja pystyputki kuten traktoreissa. ;)

                            Ei vaan "suuri on kaunista"!!!

                            Edit. Tai sitten kuva valehtelee ja tulloo erilinen savupiippu hukkikselle...
                            Viimeksi muokannut Perämettä; 21.2.2012, 22:42.

                            Comment


                            • :) Screemeriputkihan siitä olis tarkoitus värkätä, 2" putkea.

                              Comment


                              • Mites sit katastukseen, pakoputki vaihtoon? :)

                                Minkämerkkinen tuo vaimennin on, tai mistä saa tuollaisia jos ei merkkiä ole tiedossa?

                                Comment


                                • Motonetistä Simons RST. Katin ajattelin laittaa tulevaan putken, eiköhän joku 4" 100 cell oo lähes yhtä virtaava kuin tyhjä putki. Katsastus on sit lähinnä tuurista kiinni.

                                  Comment


                                  • Eipä tullut itselle mitään ongelmia screamerista kun leimalla kävin. :)

                                    Comment


                                    • Ihan btw, mä en suostu enää säätämään screamereita, koska ei luureilla kuule nakua.

                                      Comment


                                      • Juuri siksi siihen olis tulossa vaimennin, ja lisäksi oli tarkoitus vetää vähä pidemmälle auton alle. Tiedä sitten jääkö liian äänekkääksi siltikin?

                                        Nyt olis männät ja rankaat valmisteltu asennusta vaille. Mäntien päällisistä pyöristelin terävät särmät ja tein kolot venakolojen reunoihin. Välyksiksi jätin 1-renkaaseen 0,45mm, 2:een 0,50mm ja öljyrenkaisiin 0,40mm.





                                        Comment







                                        • Piti myös värkätä tommonen erikoistyökalu ton lohkon huohotinlähdön kiinnittämiseksi, muuten olis kyllä melko suurella varmuudella ollu muodoton, sen verran lujaa sai paasata et uppos paikoilleen.





                                          Tämä joutaa lainaan jos jollain on tarvetta, itse kun tätä ei enää kauhean usein tarvi. :)

                                          Comment


                                          • Alakerta alkaa pikkuhiljaa olemaan kasassa...








                                            Kaikki kangenkaulat oli noin 0.050mm välyksellä. :)

                                            Comment






                                            • Comment


                                              • Sehän alkaa olemaan nipussa. Mennäänkö vanhalla ahtimella?

                                                Comment


                                                • Joo, HX40S jää. Eiköhän se mulle riitä jos siitä kaiken sais irti vesiruuttan kanssa. :)

                                                  Comment


                                                  • Etkö saa kunnon välijäähdytystä aikaan, kun vesiruuttailet? Kai siitä apua on tietty hyvin toimivassakin. Pitäs kuitenkin ilman vesikikkojakin onnistua kutosella alkavat.

                                                    "Kaikki irti" on tietty aina myös himpan suhteellista. Onko se sen verran mitä joku muu on saanut vai luetaanko se kompurakartalta?

                                                    Comment


                                                    • Välijäähdytyksen suhteen ehkä tulee evo3 versio, mutta on vielä vähä auki et miten sen toteuttais... "Kaikki irti" perustuu siihen mitä tällä ahtimella on saatu vitosista ulos, 6xxhp. Sitä en tiedä mihin ahdin teoriassa venyy?

                                                      Mietityttää myös noi bensalinjat, pitäiskö ne suurentaa?

                                                      Yks kuva vielä:

                                                      Attached Files
                                                      Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:21.

                                                      Comment


                                                      • Jos orkkis bensalinjat, niin suosittelen kyllä kutosella alkavia lukemia hakiessa vaihtamaan isompaan. Kyllähän pienestäki rööristä sitä tavaraa voi just riittävästi mennä, mut pelaisin tuossa kohtaa varman päälle.

                                                        Kymmenen millin sisämittasella kovalla rosteriputkella viet pitkät linjat, teräspunosputkella konehuoneen osuus ja bensajärjestelmät, jotka teet varapyöräkoteloon vaikkapa? Sittenpä ei tarvi ihan seuraavalla stagella olla miettimässä aihetta..

                                                        Comment


                                                        • Päätin sit että päivitetään noi bensalinjat ja laitetaan just tota kokoa mitä kenax ehdotti. :) Ja etten mä yritä laistaa tai unohtaa tätä hommaa niin revin konehuoneesta jo irti vanhat linjat ja suodattimen. Pohjassa kulkevat linjat näyttävät melko yksinkertaisilta joten on varmasti kohtuu helppo taitella tilalle uudet röörit.

                                                          Muutama kuvatus vanhoista putkista. Kohtuu happamilta näyttävät, et ihan tervettä muutenkin päivittää ne.







                                                          Miten toi bensahöyryjen kierrätys, voisko sen vain jättää hengittämään johonki taka-aksilan pimentoon? Eli poistaisin myös sen putken tosta... Sehän ei muutenkaan oo ollu toiminnassa.

                                                          Comment


                                                          • Koekäytin myöskin kantta paikoillaan vanhalla tiivisteellä ja kevyellä momentilla. Tarkistin siis mäntien ja venttiilien "välyksen". 3,4mm jäi imuvenojen ja männän väliin tän hetkisillä nokkasäädöillä. Paljeväli männän ja kannen välissä oli 1,6mm.



                                                            Attached Files
                                                            Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:24.

                                                            Comment


                                                            • Tuo paljeväli voi aiheuttaa nakuongelmia yli 1.5bar ahdoilla. Vesiruisku kyllä helpottanee kyseistä ongelmaa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X