Noi molemmat edut siitä pitäis tulla. Tehokkaamman jäähdytyksen ansiosta pitäis kestää enemmän ennakoita. Tiivistys kuulemma on myös parempi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
En oo mikään asiantuntija näiden suhteen, mutta olen käsittänyt et liekkirenkaita käytetään lähinnä semmosissa vehkeissä joissa ei saada kantta muuten pitämään. Sitä ongelmaa ei kait näissä audin vitosissa metalliiivisteillä kovin kauheasti ole..? Jostain kuullu myös et liekkirenkaat tehdään pianolangasta ja sille ajetaan pieni ura lohkoon. Mutta tämän audin kannen modin päätarkoitus on kait lähinnä toi lisäjäähdytys = suuremmat ennakot = enemmän tehoa. :)
Repon kommenttia S2foorumilta:
Water jackets usually allow 3-6 degrees more ignition advance on load. Best effect for four degrees more advance, I've seen so far was 250hp at 8500 rpm range, so yes, it has effect, but worth of nothing, if not mapped accordingly.
Also, +600hp daily divers tend to have pressure leak to water system in the long run, on high load that is. After water jacketing, they resist those problems MUCH better.
I've been using those for almost 10 years now.
Comment
-
Aika paha jos päivittäisellä sukeltajalla on painevuoto vesijärjestelmään. Sorry, ei pystynyt.
Itse en ole edes koskaan moista kuparirengasta nähnyt, kuullut vain. Arvatenkin siinä on kuitenkin muitakin oheishyötyjä jotka muistuttavat, mutta eivät ole tasoltaan sitä mitä tuo vesiura tuo.
Yksinkertainen on aina kaunista, ja jos kannessa on ihanan pyöreä reuna joka painaa tiivistettä niin se on kauneutta. Kiitos näistä.
Comment
-
Ei oo selvinnyt, mutta epäilys on toi bensa öljyn seassa, näyttää aika rikkaalla käyneen ja samaahan kerto seosmittarikin juuri keskialueen suhten. Tulee tosin nyt uus pumppu, eri lohko ja eri kampura et ei pitäisi ongelma seurata mukana jos raudasta olis kiinni. Nyt kun koneen saa kasaan niin softaus suoritetaan heti paikalla jos kelit vaan sen sallii ja velholla aikataulu sopii yhteen.
Comment
-
-
Tuon mukaan ja google convertterilla 118 pounds = 53.5 kilograms
Itse punnasin piruuttaan tuossa kun tallilla ähräsin niin 7a tyhjän lohkon jossa oli runkopukit mukana: 47kg. Vaaka nyt ei ihan absoluuttisen tarkka ole ja ainakin kilo tulee lisää AAN lohkoon pienemmästä porauksesta, mutta vielä pitäis kyllä matkiksella kulkea.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mr.CrossfireTuon mukaan ja google convertterilla 118 pounds = 53.5 kilograms
Itse punnasin piruuttaan tuossa kun tallilla ähräsin niin 7a tyhjän lohkon jossa oli runkopukit mukana: 47kg. Vaaka nyt ei ihan absoluuttisen tarkka ole ja ainakin kilo tulee lisää AAN lohkoon pienemmästä porauksesta, mutta vielä pitäis kyllä matkiksella kulkea.
Laitetaan nyt vielä pari kuvatusta köyhän miehen porttauksesta, ku häiritsi noi pakokanavien reunat. Hyöty varmaankin plus miinus nolla, mut psykologinen vaikutus oli suuri. :P
Viimeksi muokannut Thuppu; 8.1.2012, 14:31.
Comment
-
Loppupään lohkoissa on enemmän rautaa mutta en tiedä onko ero ihan noin paljoa kiloissa. Ja ero on myös turbokoneen lohkoissa, ei pelkästään turbo versus vapari. S2forumin kuvien mukaan se "uusi" lohkosi on sitä painavampaa sarjaa. Ja toivottavasti myös vahvempaa, eli toivottavasti vahvistuksia ja paksumpia seinämiä ei ole lisätty sinne pelkästään huonomman raudan takia.
Pakokanavien ongelmakohta on heti seetien jälkeen kanavan alussa, ulostulossa koko on jo riittävä alunperin.
Comment
-
Juu, tiedossa on toi kanavahomma. Seetiterällä on toki aiemmin muotoiltu uusiksi kanavan alkupää(ja venat muotoiltu), mutta ohjurin alueelle ei oo koskettu, nyt vain kevyesti viimeistelin nämä loppupäät. En ajatellutkaan etteikö koko piisaisisi, tulipahan nyt vain hivenen virtaviivaisemmat. :)
Lohkoasia oli kiinnostava, eli niissä on eroja. Ja yllättävän paljon sit onkin vaparin lohkoon...
Comment
-
Ei se taida olla ahdettu vastaan vapari vaan kiinni lohkon valmistusajankohdasta. Itse huomasin nuo erot, mun minulla oli vierekkäin oletetusti -91 S2:n 3B lohko ja marmoritiskiltä joskus vuosituhannen vaihteessa ostettu varaosalohko. Selvimmin huomattavat erot lohkon sisäpuolella ovat ylimääräiset tukirivat runkolaakeripukkien juuressa. Runkolaakerien kohdilta on öljynsuodattimen puoleinen lohkon kylki myös vähintään 5mm paksumpaa valua kuin vanhempi lohko. Lohkon ulkopuolella uudemmassa on jonkin verran enemmän jäykisteripoja, taas öljynsuodattimen puoleiselle kyljellä enemmän.
Vanhan perimätiedon mukaan viimeisten valmistusvuosien lohkojen piti olla heikompia tai ainakin halvemmalla tehtyjä, mutta ei nuo ainakaan heikommille vaikuta noiden vahvistusten perusteella.
Comment
-
-
-
Yks kanki on hieman kyseenalainen, siinä laakeri oli pyörähtänyt ja kampuran kaula on päässy sitä hieromaan.. Pitäis mitata onko vielä mitoissa vai onko menny soikeaksi. Plastigaugella noi välykset kyllä tarkastin ennen asennusta ja oli kaikki spekseissä. Tiedä sitten mikä oli, varsinaista vikaa en oo löytänyt muuten. En toki oo öljypumppua avannu, eikä kampuran tai lohkon öljykanavia tarkistanut.
Miten muuten ootte puhdistaneet kampuran öljykanavat? Jotain liuotinta sisään ja paineilmaa perään?
Comment
Comment