Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Olikos tuolle öljynpaineen nostolle jokin tehollinen tai muu rajapyykki, millon sitä suositellaan nostettavaksi? Ettei nyt ihan heti tarvis itsekkin alkaa uudestaan remontoimaan uutta alakertaa. Olikos Thomaksella ö-paineiden noston eteen tehty jo jotain?

    Saman näköinen on toi reunimmainen liuska (5. pytty ilmeisesti?) mitä mulla oli nelonen. 2. ja 3. pyttyjen liuskat oli kans pahasti naarmuilla mutta ei vielä kuparilla. Päätymmäiset vähiten kärsineitä. Paskoja juttuja, sulla vielä uus alakerta mikä nyt meni. Tää on vissiin sitä motorsporttia =)?

    Comment


    • Motorsporttiapa hyvinki :D
      Ei kyllä ole minun korviin kantautunu et näistä öljynpaineita ois nosteltu. Uuden pumpunhan sinne kyllä voi vaihtaa jos vanha kulunu/ei oo paineita.

      Comment


      • Pumpusta puheen ollen, uusi maksaa aika mukavasti niin mitä tuolle vanhalle kannattaa/voi tehdä?

        Comment


          Joku kertoi et noita on shimmailtu/hiottu(?) ja kerrottiin koneistamokin Vaasassa jossa tommosia operaatioita olisi tehty. Mutta kun soitin sinne niin ainakaan omistajalla ei ollu asiasta hajuakaan. Tiedä sitten onko homma ns. "yövuoron" erikoisuuksia..? :D Noh, ite tilasin ihan bränikän pumpun nyt sitten.

          Huom! Jos joltain löytyy hyväkuntoinen ja mitoissa oleva 5cyl kampura niin tarjoa ihmeessä.


          Edit. Näköjään edelleenkin jotku toisella foorumilla on sitä mieltä et paineet ei olisi ton syynä, vaan että öljykanava olisi ollu tukossa tms. Hmm, miten kanava vois olla niin tukossa, lohko vielä pestiin ja puhalleltiin kuivaksi joka puolelta ja kyllä noista kanavista ainakin ilma kulki. Jos ei sit joku "kuonalaatta" oo irronnut kanavan seinämältä..? Silti jotenki kyllä epäilen tota painepuolta.
          Viimeksi muokannut Thuppu; 8.12.2011, 06:52.

          Comment


            Sanoisin, että kannattaa oikeasti löytää se ongelman lähde ja korjata se, ei pelkästään lyödä uutta pumppua ja kampuraa + laakereita kiinni.

            Comment


            • Voi paska. Noh Thuppu hoitaa :)

              Laita suosiolla sitten seuraavaan käynnistykseen jotain paksumpaa racing-öljyä, vaikka valvolinen tai castrollin 10w60:stä. Tämä tuskin pelastaa jos joku vika oikeasti, mutta suojelee paremmin kovassa rasituksessa. Öljynpaineetkin pitäisi hieman nousta näillä.

              Voimia sinne ja parempaa uutta vuotta :)

              Comment


                Tässäpä yksi tarina miten öljykanavat voivat olla tukossa, tuskin nyt kuitenkaan pätee tähän. Kyse on ison veneen diesel-moottorista. Ensin oli käynyt niin että öljynpainemittarin putki oli mennyt poikki, ja öljyt karkasi pihalle ja veivi leikkasi kiinni. Kampura koneistettiin, vaihdettiin uusi veivi ja laakerit. No sitten pari vuotta myöhemmin se leikkasi uudestaan kiinni. Kampura kävi taas koneistamolla.

                Aloin ihmettelemään syytä että miksi se taas leikkasi kiinni vaikka mitään vikaa ei pitänyt olla. Yhdessä kampurassa oli yhden kaulan öljykanava melkein tukossa(!) kiinnileikanneesta laakerimetallista. Tämä oli koneistamolta jäänyt huomaamatta, ja kun kukaan ei sitä tajunnut ekalla kerralla tarkistaa, niin kiinnihän se leikkasi. Ja olisi leikannut taas kerran uudestaan jos en olisi tuota tulppaa sieltä huomannut.

                Comment


                • Tuo öljyasia tuntuu olevan aika kinkkinen että mitä siellä pitäis käyttää ja mikä on oikeasti hyvä öljy. Itselläkin vielä aivan auki mitä öljyä pitäis ruvetä käyttämään kun saa vehkeet tulille. Sisäänajo toki halvoilla mineraaliöljyillä. Toiset sanoo, että tuollaiset laaja-alaiset (10w-60) öljyt ei ole hyviä mutta tiedä sitten? Entisessä elämässä Hondamiehet kehui rata-ajossa castrolin 10-60w öljyä että pitää paineet hyvin. Kyseessä siis suht korkealle kiertävät (7500-8000rpm) type-r moottorit. Kun taas laittoi mobilin 5w-50 öljyt niin ei pitänyt paineita ja vtec lakkasi toimimasta jo alkukierroksilla. Ei sen enempää hondista täällä =). Olis kyllä kiva tietää millä öljyillä porukat ajelee näillä vehkeillä kun varmasti täältä kokemuksia löytyy paljon.

                  Comment


                  • Itselläni tarkoitus käyttää koneistajani kehumia öljyjä, merkkiä en muista, mutta kisapiireissä porukka käyttää ainakin täällä Suomessa niitä laajasti. Taisi olla jotain Sveitsiläistä tms. Keski-Euroopasta. Sen kanssa ei pitäisi tulla voiteluongelmia.

                    Comment


                      Tuskin toi öljylaadusta johtuu? Koneella on ajettu 280tkm ja käytetty ties mitä öljyjä eikä alkuperäiset laakerit olleet lähellekään tämän näköiset. Nyt kun tota on funtsinut, niin täytyy olla et on kanava/t ollu tukossa. Oliko lohkossa joku öljyventtiili?

                      Comment


                      • Joku muu siellä on vikana kuin öljynlaatu.
                        Check valvesta löytyy infoa tästä.

                        Comment


                          Check valve on voitelulinjassa alakerran laakereiden jälkeen,ei ole vaikutusta alakerran voiteluun,ainoastaan kannen.

                          kokemusta on kun sen oli jumissa.

                          Comment


                          • Joo niinpä tuolla sanotaanki: "For our AANs (and ABYs and ADUs), this check valve is used to keep oil in the head so it doesn't drain down, keeping oil available to the hydraulic lifters immediately on start up, for example."

                            Comment


                              Oisko mahdollista että bensaa olisi päässyt öljyn sekaan ?

                              Comment


                                Kohtuu rikkaalla kävi keskirekisterissä, mutta ei mielestäni kyllä mitenkään hirveästi. Mutta voihan toi olla mahdollista.

                                Comment


                                  Tuosta bensa hommasta tuli mieleen että itsellä oli ekat öljyt jotka vaihoin konerempan jälkeen melkoisen bensaiset viskositeetti oli selkeästi muuttunut ja haisi melkoisesti bensalle, silloin oli juurikin tuota rikkaammalle menoa ylärekisterissä oli melkoisesti kun ei ollu tuo maffin toiminta sitä mitä olisi pitänyt olla. Eli saattaapi olla että tuo oman aan. vaurio voisikin olla tuosta hommasta peräisin, varsinkin kun ei ole vielä kone hioutunut kunnolla ja jos silloin tota liian rikasta seosta saa niin kyllä sitä varmaan aika herkästikin menee alakertaan jos menee muutenkin.hmmm juu u

                                  Comment


                                    Pientä päivitystä...

                                    Piti värkätä tommonen "minikokoinen" moottorinostin joka ei vie koko tallin tilaa ja voi nostaa vaikkapa seinälle koukkujen varaan. Helpottaa myös kummasti motin pois nostamista, varsinkin jos yksin touhaa. Hain motonetistä moottoripukin, se oli sen verran edullinen et ei jaksanu alkaa ite tekemään.








                                    Piti myös värkätä kunnollinen kampuran lukitustyökalu jota pystyy omin voimin käyttämään. Ja helpottaahan se avaamista kun motti on vielä autossa kiinni. Eli tosiaan työkalu tukee tota keulapalkkia vasten.

                                    Attached Files
                                    Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:12.

                                    Comment


                                      Piti kokeilla et kestääkö nostin motin painoa ja hyvinhän se tuntu kestävän. Uskomattoman helppoa tällasella apuvälineellä on motti siirtää ulos konehuoneesta. :)







                                      Attached Files
                                      Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:12.

                                      Comment


                                      • Sulta näyttää tuo työkalujen tekokin sujua aika vaivattomasti. rispekt. :)

                                        Comment


                                          Tuntuko miten huteralta tuo motonetin pukki kun on vitonen kiinni? Joskus vilkuilin tuollaista eikä ihan hirveesti vakuuttanu hitsisaumat tahi materiaalipaksuus.

                                          Comment


                                            Itellä on 2kpl käytössä sellaisia motonetin pukkeja ja siinäpä nuo vitoset on killuneet ihan kiukuttelematta. Väittäisin, että käyttötuntejakin on tullut enemmän kuin keskivertoharrastajalla. :)

                                            Comment


                                              Itsekin ekan koko moottorin roikotuksen kohdalla epäilin, notta kestääkö tuo kasassa. On kestänyt, vaikka on väännetty esim. dampperin pulttia auki vallan mahottomasti. Vähän se on rimpulan oloinen, mutta ajaa asiansa, jopa vitosen kanssa.

                                              Comment


                                              • Saman näköinen tuotos itselläkin käytössä, siinä on roikkunut 951:n tekniikkaa ja koko 5mukinen kaikkine hiluineen. Varren kyljessä lukee että 1000lipsiä tuohon ilmeisesti saisi laittaa, mutta jää kyllä itseltä kokeilematta... :)

                                                Comment


                                                  Alkuperäinen kirjoittaja Aleksi
                                                  Tuntuko miten huteralta tuo motonetin pukki kun on vitonen kiinni? Joskus vilkuilin tuollaista eikä ihan hirveesti vakuuttanu hitsisaumat tahi materiaalipaksuus.
                                                  Hieman toi kyllä notkuu, mut kestänee ihan hyvin. Aiemmin käytin kaverin sinistä pukkia, olisko ollu Biltemasta tms. ja se oli kyllä tukevampi, ehkä himpan verran paksummasta materiaalista tehty, mutta kyllä tämä asiansa ajaa oikein mainiosti.

                                                  Comment


                                                  • Kestää se pukki paljon isompiakin moottoreita, että kyllä yks viispyttynen siinä keikkuu ihan huoletta.

                                                    Comment


                                                      Tommonen ura kanteen synty. Seuraavaksi pitäis lohkoon kokeilla, kunhan se saapuu, wink wink Kenneth. :P Ilmeisesti kannattaa ajaa aina kansi oikoseksi kun se on irti ollu?



                                                      Attached Files
                                                      Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:13.

                                                      Comment


                                                      • Lohkohommat menee ens vuoden puolelle, ei tää flunssa meinaa hellittää sen vertaa, että jaksais lähtee sitä hakee ja kiikuttaa matkahuoltoon..

                                                        Comment


                                                          Lohkohommat menee ens vuoden puolelle, ei tää flunssa meinaa hellittää sen vertaa, että jaksais lähtee sitä hakee ja kiikuttaa matkahuoltoon..
                                                          Juoman puutetta?


                                                          paljonko nuo urat nyt on mitoiltaan 5mm x 5mm?

                                                          Comment


                                                            3,5x5mm, lohkoon sit 5x5mm.

                                                            Comment


                                                              Saako uralla siis jäähdytystä koko matkalta sylinterin ympäri, vai saako tuolla tasaisemman paineen tiivisteeseen vai mikä tuon idea on?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X