Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Tuli tos viikonlopun aikana hieman mikillä annettua ensiapua tolle rosterisarjalle. Pitää kait silti värkätä se "musta" tuubisarja jossain välissä.
Käytitkö juurikaasua tai fluxia hitsatessa? Jos et, niin melko varmasti ratkeaa uudestaan... Kyllä rst-sarjakin pitäisi pysyä nätisti kasassa jos on oikein tehty.
Eipä tullu käytettyä, sen verran vaan tuli kolvattua et ei hukkaportti irtoa kokonaan. Niin kuin sanottu, ensiapua vain. Toi on halpa kiinasarja ja on kyllä tosi ohutta putkea. Yks juttu kans minkä epäilen rikkoneen ton hukkaportin liitoksen on se et downpipen jälkeen ei ole mitään joustopalaa putkessa, ja nyt näillä uusilla ahdoilla ku vejhe lähtee työntämään niin putki hakkaa pohjaan melko iloisesti. Eli moottori väännättää putkea melko lujaa ja tietenkin samalla rasittaa pakosarjaa ja väännättää hukkiksen ulostuloputkea(joka liittyy DP:hen).
Hankintalistalla on nyt sitten 3,5" joustopala DP:hen ja 3" kisakatti itse putken alkupäähän et saa ton putken bueno kuntoon eikä tartte rääsiä irti joka katsastukseen.
Ja kun saan noi laipat tehtyä työmaalla niin pitää tehdä tän rst-sarjan perusteella jigi, eihän tos tuubisarjan teossa sitten kauhean kauaa tuhraannu kunhan on palikat valmiina.
Ei siinä mikään muu oo paskamaista, kuin hyvän kollektorin teko. Itse ainakin ostaisin valmiin. Motskariin tuli www.burnsstainless.com firmalta kollektori ja se oli kyllä kuin koru. Hyvä että raaski edes laittaa paikoilleen.
Jos haluaa oikein loivan kollektorin, alkaa hitsaaminen olla jossain määrin v-mäistä touhua, kun raot käyvät todella ahtaiksi.
Tommonen taitaa siis nykyinen pakosarja olla(ainakin on identtisen näköinen) ja hintaa näytti olevan 430e:
KKD valmistaa ton näköistä "mustaa" sarjaa 595e hintalapulla:
Itse ajattelin selvitä "0" budjetilla riippuen täysin mistä ja mihin hintaan saan koijattua noita tarvittavia käyräpaloja. Tämä siis pakon sanelemaa koska harrastebudjettini on hyvin rajallinen.
No hitto, mulla on hyllyssä myös tuollainen rosterinen pakosarja (sama kuin yllä oleva kuva) en edes muista mistä se tuli, mutta uusi ja kaikkine tiivisteineen yms.
Tiedän kyllä, että se ei ole ehkä kovinkaan pitkäikäinen, mutta kun se kerran hyllyssä on ja tuo alkuperäinen on jo muutenkin halki niin ajattelin kokeilla. Vaihdetaan sitten parempaan kun tuo menee rikki. Tosin mun käytössä saattaa mennä pitkäänkin.
Hyllyssä on myös yksi RS2 sarja, joka on hitsattu kerran ja haljennut jo vierestä eli aikalailla romurautaa. Voisihan tuotakin kokeilla korjata vielä kerran...
Kyllä sieltä saa vaikka 6-1 kollektoria. Ei oo kaikki tavara netissä. Palvelu pelaa sähköpostilla loistavasti. Ainakin itselle tuli vastaukset aina 1/2 vuorokauden sisällä ja kaikenkaikkiaan jäi erittäin positiivinen kuva tuosta kioskista. Postikulut eivät olleet mitkään mahdottomat vaikka mulle tuli samalla kasa u-putkiakin. Projektia kuitenkin helpottaa aika paljon jos saa valmiin kollektorin turbolaipalla. Lisäksi hyvin mitoitettu ja muotoiltu kollektori saattaa vaikuttaa aika paljonkin ahtimen toimintaan.
On Burnsilla joskus ollu nettisivuilla 8-1 kollektoriki, se oli aika möhkö. Löytyy sieltä myös 5-1 kollektori, mutta ei ihan suoraan. Pitää etsiä käsin 304 kollektorien alta.
Tässähän on nyt sitten sellainen miina, että pakosarjavuoto säädön aikana on huijannut lambdanäyttämää ja se voi olla sitten vähän sinne päin kohdallaan...
Dynolla varmaan putken päästä otetaan seoskin paperille, joka ei ole ollenkaan huono juttu tässä tilanteessa.
Valusarjoja voi korjauttaa L-Weldillä. Todistetusti tekevät hyvää työtä.
Varmaksi en mene väittämään, mutta korjaushitsattuja valukappaleita (miksei muitakin) saattaa tappaa päästämisen puute. Itse en osaa sen tarkempia ohjeita toimenpiteelle antaa, kun mikään seppä ole, mutta mitä tuota toimintaa on vierestä joskus seurannut..
Niin tosiaan, eipä tullu ajatelleeksi tota seosasiaa. :/ Kaveri kyllä kehu et melko tujut savut tuli putkesta kun kunnolla lähetti, et todennäköisesti ei liian laihalla ainakaan ole. Ja kyseessä ei siis ollu sinistä öljykäryä(toivon mukaan :D), tosin en oo kyllä peileistä huomannut mitään savupilveä takana joten ei kait se aivan mahdotontakaan ole.
Pitää varmistaa toi seosmittausjuttu...
Onko mahdollista jollain DIY toimenpiteellä jäykistää noita moottorityynyjä? Mitään monen sadan tukikumeja en ala hommaamaan. Yhtäkkiä ajateltuna ei olisi mitenkään mahdotonta tehä noita ite.
Tekis mieli ottaa vielä kilpi pois ja tehä ilma-aukko puskuriin. Melko laajastihan puskin peittää kuuleria.
Pohdin tossa et mitä jos laittais vesisuuttimet tonne kilven taakse jotka sumuttais vettä tohon coolerin pimennossa olevaan alueeseen. Olisko hyötyä? Tai tietenki pitäis kattoa miten ahtolämmöt käyttäytyy nyt...
Ihan mielenkiinnosta kyselin. Olis voinu päästää samalla tommosia kun ton laipankin... mutta ei kait maksa vaivaa? Maksaahan toi orkkistiiviste kuitenkin toista sataa euroa, ja Teponkin kautta pyöreet 70e, et ei nyt ihan ilmainen kuitenkaan.
Sulla saattaa olla hiukan korkeampia lämpöjä jo tuossa pakosarjan ja kannen välissä, kun käärit tuon pakosarjan melko hyvin. Kun tuota EGT/VEMS mittaria etsin niin keskusteluissa puhuttiin aika hurjistakin "~600C" lämmöistä, mutta ei tullut luettua sen tarkemmin, että johtuiko tuo vääristä seoksista, hurjasta kuormasta vai mistä. Noissa lämmöissä se alumiini alkaa olla jo melko löysää tavaraa.
Kupari olis hyvä mut meijän laserilla ei sitä pysty leikkaamaan. :( Eikä kyllä pellisaksilla jaksa ruveta leikkaamaan. :D
Asiasta toisen, eli DP:n tiivistykseen... Miten tommonen tasainen rosterinen "tiiviste" toimii tiivisteenä? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eB...category=33742 Ton T3 sisääntulo tiivisteen ymmärrän ku siinä on toi pokkaus, mut miten toi tasainen pelittää ku toi rst on aika kovaa?
Comment