Lienee vähän sellainen aihe, että yksiselitteistä vastausta on vaikea antaa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja ExPReS Näytä viestiKessu74: Ennakot 20 asteen tietämissä yläpäässä.
Comment
-
It's alive! IT'S ALIVE!!!! MUAHAHAHAHAAAAA!!!!!1!!
http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Audi_URS...ne-running.mp4
Comment
-
Juuri avatun uuden Motonet käynnin jälkeen kun tänään ehdin tallille vaihtelin öljyt ja suodattimen, lisäilin vähä vettä paisariin ja selvittelin miksi välkyttelee öljyvaloa mittaristossa. Oli onneksi vain johdot väärin päin anturissa.
Piti sit tehä pieni koeajo. :) Kuulis on aika vekkuli ku pyörii vielä hyväisen aikaa koneen sammuttamisen jälkeen. Ihmettelinkin aluksi mikä toi ääni on. Ei toi sintterikytkinkään mikään paha oo, ihan hyvin ton kans pärjäilee. Sen sijaan tyhjäkäynnin kanssa on ongelmia, tahtoo sammua luvattoman helposti. Tai kaasun käytön jälkeen jää kierrokset humppaamaan muutamaksi kertaa kunnes sammuu. Ongelma on ollut aikasemminkin mutta ilmeisesti raskas vauhtipyörä on tasoittanut ja avittanut käyntiä niin ettei oo sammunu niin herkästi. Sytytti mittaristoon myös check engine valon. Eihän bensahöyryjen kierrätyssolenoidin kytkemättä jättäminen voi sitä sytyttää?
Kuten kuvasta näkyy, nyt on musta cooleri ja putket. Putkien sikkaukset onnistu hyvin sillä diy-sikkikoneella ja nyt on myös kunnon klemmarit. Pitäis pysyä putket kiinni. Ahtimelta lähtevä sininen letku oli tän ahtimen kanssa liian lyhyt joten on aivan kintaalla, eli saattaa irrota helposti. Pitää jostain kattella pitempi pätkä tota 51mm letkua ja mustana kiitos. :) Samalla vaihtelee pois noi by-passin letkutkin. Huohotinletkut pitää myös asennella paikoilleen...
DP:n kääre kärys totuttuun tapaan, mut ainakin toistaiseksi väri pysyi muuttumattomana.
Sit vielä pieni tenkapå... Onko tämä normaalia? http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Audi_URS...ar-running.mp4
Comment
-
Sen sijaan tyhjäkäynnin kanssa on ongelmia, tahtoo sammua luvattoman helposti. Tai kaasun käytön jälkeen jää kierrokset humppaamaan muutamaksi kertaa kunnes sammuu. Ongelma on ollut aikasemminkin mutta ilmeisesti raskas vauhtipyörä on tasoittanut ja avittanut käyntiä niin ettei oo sammunu niin herkästi. Sytytti mittaristoon myös check engine valon. Eihän bensahöyryjen kierrätyssolenoidin kytkemättä jättäminen voi sitä sytyttää?
Ei vaikuta toi bensahöyrysolenoidi valoon.
Onko tämä normaalia? http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Audi_URS...ar-running.mp4
Comment
-
Nyt kun noita kytkentöjä selvittelin niin olen ymmärtänyt et ilmeisesti jos ton painemittarin kellon johdot tulee ristiin mittari menee pohjaan ja autocheck vilkuttaa öljyvaloa(tyhjäkäyntipaine) = eli ei voi tietää onko koneessa öljynpainetta!!! Paitsi kaasulla, yli 2000rpm jolloin toi yksnapainen anturi tulee kuvioon mukaan. No joka tapauksessa käänsin johdot toisin päin ja valo sammu ja mittari nousi edelleen tappiin, kunnes kone lämpeni ja kävin koeajamassa jonka jälkeen tyhjäkäyntipaineet n. 2 baria.
Comment
-
Aamusta käväisin tallilla ja jotain siinä muka touhusinkin... Kannenpultit kiristelin uudestaan ja huohotinputkitukset kiinnittelin. Vielä pitää yks T-pala tehä putkille ja pidike venakopan vieressä kulkevalle letkulle ettei kärvenny DP:hen.
Kävin taas vähä ajamassa ja heitti taas melkein heti vikavalon palamaan, olisko ollu n. 3-4t ringillä..? Kylmällä ja puolilämpimällä koneella toimii muuten oikein hyvin mut kuumalla katoaa toi tyhjäkäynti. Unohdin ottaa ton toisen MAF:in mukaan, niin en päässy sillä testaamaan. Liittimen räppäämisellä ei ainakaan ollu vaikutusta.
Sit vielä semmonen mukava juttu et toi läppärikin on kadottanut yhteydet VAG-COM:iin ja myös mun BMW-softiin, joten en saanu vikakoodeja ulos... Portti on kyllä oikein ja winukka tunnistaa molemmat piuhat. Voiko USB-portti hajota niin et tunnistuu mut data ei kulje? Rautavikaa epäilen, softa ja johtovika on epätodennäköinen. Taas loppu vaan aika, kun pitää töihin lähteä...
Lisäys:
Varmaankin softalla on paljon vaikutusta, mut miltä kuulostaa ahtimen käyttäytyminen..? Eli 4000 ringillä on n. puoli baaria ahtoa ja täydet ahdot n. 5 tonnin paikkeilla ja tämä kakkosvaihteella soratiellä vikavalon palaessa. Tuntuu aika ylävireiseltä... :PViimeksi muokannut Thuppu; 17.6.2011, 14:23.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Thuppu Näytä viestiTodennäköisesti kyllä, ei tos sepelillä ollu pitojakaan, enkä nyt vielä viittiny lähteä rääsöttään kun puuttuu noi kaikki keulan pellit ja valot jne.
Pieni 1km lenkki vaan, ilman puskuria ja konepelliä.
Eka auto joka tuli vastaan oli tietty "Kissalanpoijat". Vähän oli tiukkoja silmäyksiä, mutta eivät tosin jostain syystä kääyntyneet perään....mut just näitä:
Kun pikkuusen laistaa, niin heti meinaa tulla näpeille. ;D
Comment
-
Sain VAG-COM:in pelaamaan ja koodit luettua. Eipä ollu mitään vakavaa. Näköjään sittenkin toi evap-venttiili sytyttää vikavalon ja jättää vikakoodin jos ei oo kytkettynä. Valo pysy poissa kun kytkin solenoidin johdon päähän.
Huonoon tyhjäkäyntiin ei tullu selvyyttä vielä, pitää tehä sopiva adapteri tohon turbon imuputken päähän et saa tehä painetestin... Tuossa vielä kuva huohotin separaattorista ja tohon ajattelin nyt laittaa ens alkuun suodattimen päähän. K&N:llä olis ainakin 32mm kaulalla olevia huohotinsuodattimia joka sopis tuohon.
Tein myös venakopan letkulle tommosen pidikkeen ettei kärvenny putkeen...
Comment
-
En ole tutustunut noihin sääntöihin sen tarkemmin, mutta aikoinaan kun aloin purkamaan tuota omaa projektia niin kävin viimeiset ringit autolla ihan Kirkkonummen keskustassa ilman konepeltiä/lokareita/puskureita, mutta valot ja vilkut paikoillaan (sivuvilkut nippareilla johdoissa, kuten rekkari). Hurjan näköinen mutta onko laitonta? Sisäloksut oli kyllä kiinni...
Matkahuollossa käydessä kyllä keräsi melkoisesti katseita =)
Sullahan alkaa projekti valmistua, onko tulevaisuuden suunnitelmia jo?
EDIT: ja pitää tosiaan tarkastaa tuo oma nokkapyörikin, mulla kun tuossa on kotelo päällä niin ei näe suoraan...
Comment
-
Eipä nyt mitään ihmeempiä suunnitelmia oo, sais nyt tän tekniikan säätöihin, niin näkee tuliko pettymys vai ei. :P Ulkonäköä tosin pitää jossain vaiheessa hieman ehostaa, alkaa tota kukkaa olemaan sen verran et itteä häirittee.
Rostenilta tuli postia tänään. Jospa tällä viikolla sais auton nippuun...
Comment
-
No, nokkajumpastahan on tos aiemmin juttua, mutta juu, kyllä paineet mielestäni myös pitäis aiemmin olla tapissa, mutta en oo kunnolla, pitävällä alustalla ja suuremmilla vaihteilla vielä päässy kokeilemaan, joten en nyt uskalla vielä arvioida miten oikeesti käyttäytyy. Muutenki melko hankala tietää mitään kun olettaisin et softakin, ennakot jne. vaikuttaa käyttäytymiseen jonkin verran..? Pitäis olla päivä pari aikaa säätäjän kanssa kokeilla eri nokka-asetuksia ja säätää softa optimaaliseksi. Tätä tietysti rajoittaa hieman lompakon paksuus(ohuus :P).
Nokkien säätäminen on ihan uutta mulle, eli miten noi nokkien säädöt nyt sitten vaikuttaa, imunokan aikaistaminen/myöhäistäminen, pakon. vastaavat, overlap jne..? Miten pystyn arvioimaan käyttäytymistä vanhalla softalla?
Comment
Comment