Siis ajoitettiinko tässä nyt nokat tarkasti tehtaan arvoihin, vai johonkin muuhun?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Thuppu Näytä viestiJohonki muuhun kait. Tai ainakin nokkasetuppi on semmonen ettei tehtaalta oo rullannu ulos. :D
Niko: Hiotut? :/ :P
Laitas Porkkis tarkkaa tietoa..
Comment
-
Noh ei kai nämä mitään suuria salaisuuksia ole. Vakio 7A pako ja imu tehty vakiosta pakosesta. Mitään ei oo hiottu, mutta toki molemmatkin voisi käyttää hionnassa, jos haluaisi vähän lisää reippautta.
Jos joku kaipaa vähän enemmän reippaita nokkia niin mulla on vieläkin catcamsit myynnissä :)
Comment
-
Kevyttä porttaustahan tähän tuli teetettyä. Venat ja seetit on muotoiltu paremmin virtaaviksi ja kanavia on hieman avarrettu ja siistitty seetien alta mutkan kohtaan. Muuten kanavat on vakiot. Ahtimen pakopesä on myös .84 joten senkään ei pitäisi ahdistaa mitenkään valtavasti.
Comment
-
Imukanavan varsinainen ongelma on venttiiliohjurin kohta, siinä poikkipinta-ala on reilun neljänneksen liian pieni vakiorajoittimellisenkin kierrosalueeseen nähden. Sitä ei paikata seetien muotoilulla. Virtauspenkki voi näyttää parantuneita lukuja, mutta paljonko se virtauspenkki kelaa loppunopeutta vartilla...
Comment
-
Noniin, tuli taas hieman askarreltua urssin parissa ja konehuone alkaa pikkuhiljaa näyttämään lähes valmiilta lukuunottamatta keulan osia... Muutama liitin jäi askarruttamaan miten ne kuuluu olla. Kaveri noi nyppi irti ja nyt kun yksin olin kokoamassa niin ei millään meinannu muistaa miten ne on ollu. Olisko sininen sille bensahöyryjen kierräyssolenoidille, oranssi imusarjan anturille, pidempi musta isv:lle ja toinen musta jälkijäähypumpulle..?
Muuten näyttää tuolta:
DP vaatii hieman muokkausta et saa osumaan kohdilleen. On senverran kookkaampi pakopesä et puolitoista senttiä vaatii DP pidennystä ja sovituksen tohon kartioon ja V-band liittimeen.
Comment
-
Suosittelen ranettaa jonkinlaista lämpökilpeä bensafiltterin ja -putkien ympäristöön, ahdin ja dp lämmittää bensaa suotta ja muutenkin punahehkuinen rauta + bensaa sisältävä putki on vähän hasardi yhdistelmä. Etenkin siksi, että tuo kumiputken ja kovan putken liitos saattaa alkaa vuotaa, lopputulos lie aikalailla helppo kuvitella :)
Comment
-
Kiitti, toivotaan et valmistuu joskus ja et kaikki pelittäis kunnolla. :)
Kentsu, joo kyllä tohon pitää jotain suojaa kehitellä. Hyvä kun kättä kärsii toi suodatin kun hieman polkee. Tekis mieli siirtää toi hässäkkä kokonaan muualle, tulipellin takana olis tyhjää tilaa, mut nyt näyttää et pitää tällaisenaan lyödä nippuun ja kattoa tota siirto-operaatiota toisella kertaa. Varmaan ainakin teen lämpökilven ton pakopesän ympärille kuten oli vanhan ahtimen kanssa, tuntu auttavan tosi hyvin. Lisäksi vielä kääreet DP:n ympärille. :)
Tuossa muuten vielä kuva josta näkee ton huohotuksen idean. Separaattoripönikälle tulee reilut röörit, yks 30mm letku suoraan lohkosta ja parit AN12:set venakopasta. Öljyn paluu tulee sit suoraan öljypohjaan. Vielä pitää separaattorille tehä kiinnitysteline ja miettiä mihin se hönkii, tarviiko vielä kerääjäsäiliön, mitä hieman epäilen vai vedänkö letkun lokasuojan sisään..?
Öljypohjan paluu on toteutettu yhdellä AN12 kulmaliittimellä:
Viimeksi muokannut Thuppu; 7.6.2011, 22:31.
Comment
-
Noh, samanlailla takaisin kiertoon ne öljyt menee kaikissa tehdashuohotuksissa, että enpä nyt siitä öljy-vesi-sotkun ulkonäöstä niin kovin huolissani olisi.
Comment
-
Sain tänään DP:n muokattua. Alapäähän tuli 13mm jatkopala ja yläpäähän V-pannan laippa ja 10mm soiro väliin. Alkaa jo olemaan niin palapelistä koottua tämä DP et pitää kyllä jossain vaiheessa tehä kokonaan uus... Ajatus pyöriny 4,5" DP:ssä ja 4" loppuränni plus hukkikselle oma screemeri. :P Saattaa tosin olla hieman overkilliä..? :D
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kessu74ei hyötyä ton kokoluokan ahtimella.
Alkuperäinen kirjoittaja jsahlmanPaitsi että kerääjäsäiliöllisissä on matkat paljon pitemmät ja säiliö isompi ja vielä metallinen jolloin se kerää sitä kosteutta huomattavasti enemmän kuin tehdastekoiset orkkis järjestelmät.Viimeksi muokannut Thuppu; 8.6.2011, 14:47.
Comment
-
Mitkä tuon ahtimen specsit oli?
Palatakseni tuohon sorvattujen mäntien nakutukseen, niin löytyihän sekin piste jolloin alkoi kuulemma pieni epämääräinen rapina kuulumaan omassa koneessa. Nakutus ei ollut jatkuvaa, vaan lähinnä sellaista "rajoilla" olemista/yksittäisiä räpinöitä. 2bar oli painetta takana, ruuvattiin sitten hieman ahtoja alemmas varmuudeksi.
Comment
-
Männät tulee aika tarkkaan lohkon kanssa tasoon, eli metallitiivisteellä se 1.6mm väliä. Ennakot täytyy kurkkia kartasta kun pääsen tallille. Tosiaan oli heikko rapina ja ulospuhaltava hukkis hieman vaikeutti kuulemista. Täytyy muutenkin hieman vielä hienosäätää kun tuon joskus ehtii ottamaan ajoon, hukkis hiipii omiaan auki ja kartta jäi yläpäästään hieman tyngäksi.
Comment
Comment