Ok, mä kanssa jo pelästyin =). Viestissä 334 oli vaan juttua kankien mittauksesta niin ajattelin että meinaat vanhat vielä laittaa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Joo, no noi kiinakanget kannattaa kuulemma aina tarkistusmitata, etteivät oo liian tiukat. Leikkaa laakeri kiinni hyvin äkkiä. Kaverille on joskus käyny noin ja netin syövereistä muutamaan vastaavanlaiseen kokemukseen törmännyt. Kiinassa toki on useita tehtaita jotka näitä valmistavat ja valtaosa tulee ulos kuitenkin oikeilla hionnoilla ja välyksillä. Ilmeisen hyvälaatuisia nämä kyseisen myyjän kanget on jotka itellenikin hommasin, väärän mittaisia ei vissiin oo montaa ollut, ja kuitenkin satoja myynyt... On myös testattu kestäväksi 4syl/800hv vehkeessä. :)
Tuossa vielä kuvatus:
Comment
-
Otin omasta mäntä/kanki -setistä yhden tapin auki ja mittailin osia. Männäntapin ja sen reikien välys on noin 2 satasta. Ainakin pois ottamiseen tarvittiin työkalua, eli ei tullut sormin. Ei tuohon ihmeesti voimaa tarvinnut käyttää, mutta kuitenkin.
Jännä yksityiskohta, männän tapissa ei voi sanoa olevan kulumaa, lukemat 4 tuhannesosan sisään. Männässä sen sijaan 4 satasen ero veivin suuntaisessa ja sen vastaisessa mitassa. Ihan kuin mäntä olisi siis painunut hieman kasaan. Olisi luullut, että kulumaa tulee juuri päinvastoin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ThuppuAinoa ero oli et männän päällä oli poikkeava lukema; miinusmerkki ja 05.10 kun taas molemmissa noissa toisiss mäntäsarjoissa luki plusmerkki ja 05.12. Muuten kokomerkintä oli sama 80,98. Kellään hajua mikä toi lukema on?
Comment
-
-
Joo, en tasapainottanu alakertaa. Sen verran monesta paikkaa sanottiin ettei oo tarvetta jos ei mitään älytöntä kierroskonetta tee.
Alakerta on nyt noin suurinpiirtein nipussa. Jotain pikkujuttuja pitää vielä tehä, kuten tiivisteet ahtimen öljyn lähdölle ja paluulle. Noita ei näköjään tullu tiivistesarjan mukana.
Männänrenkaiden tarkistus ja asennus meni hyvin kun oli kaikkien renkaiden välys 0.30-0.40 välissä, ei siis tarvinnu alkaa viilamaan.
Kampurakaulat ja kankien pultit kun oli kiristetty momenttiin niin kampura pyöri vielä ihan nätisti, joten vaikuttaa et kaikki on ok. :)
Comment
-
Tänään sai hakea kannen. Nyt pestynä ei löytynyt kuin yksi halkeama kakkospytyn palotilasta. Eli sen puoleen olisko keskimäärin paremmin säilynyt kansi..?
Seuraavat työt tohon tehtiin:
- Pako-ohjurit vaihdettiin
- Venttiilien ja seetien hionta/tiivistys
- Venttiilit muotoiltiin paremmin virtaaviksi
- Seetit muotoiltu paremmin virtaaviksi
- Kanavien kevyt porttaus(lähinnä seetien alta)
- Oikaisu
- Venttiilijousien vaihto
- Ohjurikumien vaihto
Syl 1.
Syl 2.
Syl 3.
Comment
-
Pieniä koloja tosiaan jäi noista jäljistä kannen oikaisun jälkeen. Otti kuulemma 0.2mm pois. Palotilojen karkea jälki kyllä mielestäni muuten on ihan valujälkeä, vai mitä sä Kenneth tarkoitit..? Tuo kaveri jolla kansi kävi laitettavana kyllä meinas et jäljet on tullu jostain muusta kuin naulaamisesta, et olis menny tavaraa läpi. Kuitenki hän on 30+ vuotta touhunnut lähes yksinomaan rallivehkeiden kanssa, erityisesti kansien ja nokkien kanssa... Tiedä sitten miten on, mut olihan ahtimen turbiinisiivistä lähtenyt paloja irti.
Kehu kyllä näitä Audien kansia muuten, et on hyvin jo tehtaalta lähtien suunniteltu kanavien rakenne, et eivät vaadi suuria toimenpiteitä. Verrattiin siinä samalla yhteen Ooppelin 4-vent. kanteen joka ei ollu ihan niin maritteleva. :D
Comment
-
Joo, kyllä mä sen ymmärsin. :) Mut sitä vain et tarkoittiko Kenneth jälkiä tossa imuvenojen alla tasopinnassa vai niinkuin yleensä noissa palotiloissa..? Voihan se olla et on ylimääräisiä pikkukoloja muuallakin palotilassa, mut suurin osa on kyllä mielestäni valujäljen "röpöä".
Comment
-
Tuli nyt vielä korjattua noi kaks rikkinäistä kierrettä pakopuolelta. Oli niin tumpeloitu noi kierrereiät aiemmin. Niissä siis oli 10mm helikoilit, mutta oli osittain porattu vinoon ja molemmisssa rei'issä oli vanhat ruuvitumpit vielä pohjalla. Noi helikoilit siis luisti kiristettäessä ulos, eli kierrekin oli onnistuttu sössimään. Porasin noi puhtaaksi 10,2mm terällä ja tein M12 kierteet niihin joihin sitten ruuvaan tommoset diy M12 -> M8 irtoholkit. Toinen reikä tosin oli niin vinoon porattu jo aiemmin, et tolla holkilla pinnapultti todennäköisesti tulee millin pari eri tasoon kuin muut, eli pitää varmaan pakosarjan reikää hivenen vinguttaa suuremmaksi..?
Comment
-
Hieman liikaahan tolle tuli hintaa omalle kukkarolle... Kohtuu normitaksat oli huoltotöistä, venttiilityöt, tiivistyshionta, seetien työstö, pako-ohjurit ja niiden vaihto 400e, plaanaus kuuskymppiä, varsinaiset viritykset eli venttiilien muotoilu oli satkun ja kanavat 120e päälle. Työn suoritti Rintakarin Erkki Lapualta.
Comment
-
Tämä päivä menikin sitten enemmän tai vähemmän harakoille, kun ei mitään oikein saanu aikaiseksi. Tai no nyt alkaa hahmottumaan toi nokkien ajoittaminen, mut on vain melkoisen epätarkkaa hommaa, kun jos toi YKK kohta heitää aavistuksenkin niin heti on ventiilin nostossa eroa useita kymmenyksiä. Tuli tota konetta pyöritettyä käsin niin monta kertaa et on pienimuotoinen sisäänajo varmaan suoritettu... Homma oikeastaan tyssäs kun en tiennyt mihin kohtaan hall-ikkunan pitää laittaa enkä tietoa onnistunut löytämään sillä hetkellä mistään. Eiköhän noi huomenna saa kaikki kohdilleen... toivottavasti. :)
Comment
-
Sain kun sainkin nuo nokat vaan ajoitettua. Hall-ikkuna olikin sattumalta oikealla kohdalla, mitä nyt pientä hienosäätöä tein(kun se kerta säädettävä on), mutta ei tarvinnut enää hihnapyörää onneksi irrottaa. Pitää vielä laittaa lukitetta kaikkiin hihna- ja ketjupyörän ruuveihin ennen kuin lyön lopullisesti kasaan.
Lopettelin ruuvaamisen tältä päivältä, mutta en malttanut olla kokeilematta ahdinta paikallaan...
Comment
Comment