Antti. Asentelin eilen ne sun tekemät moottori"kumit". Siinä oli ylimääräiset pitkät pultit mukana, niin oliko ne mitä tarkoitusta varten? Ja sit on niitä erikokoisia prikkoja sen ison keskipultin mutterin alla... eli jätänkö vain sen mustan ison prikan moottorikorvakkeen alle ja muut päälipuolelle?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Tyssäs tämän päivän suunnitelma heti alkuun, kun meinasin noi kankien välykset tarkastaa, mutta ARP-pultteihin sopivaa 11-millistä 12-kulmaista hylsyä ei sit löytynyt mistään. Lopuksi IKH-edustajalta sai tilaamalla ja keskiviikoksi lupasivat...
Noi kuvassa olevat letkut ja systeemit ovat ilmeisesti bensahöyryjen kierrätysjuttuja?
Comment
-
Hmm, onpas vaikea hahmottaa tota linjaa... Eli taka-aksilan lukko on ainoa joka muuten tarvii alipainetta, sillä on varmaan joku oma solenoidi jossain, mutta silti joku estää ylipaineen menemisen tonne alipaineputkistoon. Ilmeisesti se on toi solenoid valve 034 133 517 joka sitten meni hajoamaan konetta irroitettaessa? :P
Ajatus on siis rääsiä kaikki "ylimääräiset" letkuhässäkät pois tuolta konehuoneesta. Ja noi kuvassa olevat bensahuurujen letkut sit voi surutta heivata menemään..?
Edit. ja olipas muuten halpa toi solenoidi. Argh!
Comment
-
Ei tuo osuus varsinaisesti liity mitenkään bensahuuruihin. Toi mötikkä on poistamassa bensan painelinjasta joka jatkuu ECU:ssa olevalle MAP:lle joka ei alkuunkaan pidä bensankärystä. Tuo koko letkuhässäkkä on antamassa BPsäätimelle paineet, samoin ilmastoinnille lähtee tuosta letkut ym ym.
Bensan käryt imetään imusarjan alle omaa letkua/putkea pitkin joka tulee suoraan sieltä aktiivihiilipöntöstä.
Comment
-
Ok, hyvä kun tässä vaiheessa tulee tieto. Eli parempi kun ei satu noihin ollenkaan. Ilmastointia tässä ei ookkaan, mutta muutenhan tossa tuli aika tärkeitä juttuja, joskin bensakäryt meinasin ohjata ihan muille maille. :)
Huono tos etkassa kun ei oo koko kaaviota samassa kuvassa, niin ei tiedä mihin noi kaikki letkut menee... Eli ecu:lleko menee toi letku nro. 22 jossa on tommonen suodattimen näköinen klunssi, vai onko se bensapainesäädin? Leku 33 menee aktiivihiilisäiliöön? Onkos toi 15 letku taka-aksilan lukolle?
edit.
Vähä sekaisin näiden kanssa... Eli toi klunssi siis suodattaa imusarjan paineistetun seoksen bensahuurut pois(siis mitkä bensahuurut, backfire?). 22: nen menee siis bensapainesäätimelle, 33:nen eculle?Viimeksi muokannut Thuppu; 16.5.2011, 16:22.
Comment
-
Joo, klunssin toinen puoli siis tulee imusarja/bensansäädin ja klunssin toinen puoli siis suoraan eculle.
Luulin että toi oli niin kuin veden erotin, mut jos etka sanoo että fuel separator niin kai se sitten niin on.
Comment
-
Ok, just katoin tota imusarjaa niin siinä oli tosiaan kaks letkulähtöä ton 22 letkun kohdalla... Perän lukkoa ei ilmeisesti oo tarkoitettu toimivaksi ahdoilla? Alkaa nyt pikkuhiljaa selviämään nää letkuhässäkät. Eipä tossa nyt paljoa karsittavaa oo, mut ton aktiivihiilisäiliöltä tulevan bensahöyrykierrätysputkiston voi jättää kokonaan pois ja samalla heittää vesilintua tolla rikki menneellä solenoid valvella.
Kiitoksia vinkeistä. :)
Comment
-
Täällähän oli kyselty, enpä huomannut. Tuota ne ylipitkät pultit on mukana sen takia jos syystä tai toisesta haluaa konetta nostaa normaalia korkeammalle, esim jos tolla nyky korolla sattuis dp/pakosarja yms osumaan johonkin. Prikkoja on useita sen takia että sais mahdollosimman tarkkaan täsmättyä koron, jos tarttee. Ajatus oli niin että se musta alumiinikiekko uretaanin päälle ja sen päälle joko mukana tullut iso prikka tai orkkisisoprikka, sitten moottorin korva. ja tarvittaessa sitten joku prikka lisää jos korkoa tarttee. Aavistuksen hankala tuo korkeus määritellä, koska toi uretaani ei kyllä kasaan mene, mutta orkkis menee ja tuntuvasti, sekä se menee ajan kanssa lisää kasaan, tuon oon koittanut saada sinne uuden ja vanhan välimaastoon.
Yleisin ongelma tuntuu olevan se että tehdään kaikki osat kulahtaneiden/rikkinäisten kumien asettamaan korkoon, ja sitten jossain rempassa vaihdetaan uutta/kovaa osaa tilalle, alkaa kolina. (tai ainakin mulla kävi näin ;)
Comment
-
Männät saapuivat, kiitoksia eskelle nopeasta toimituksesta. Piti pienimuotoinen huolto tehdä niille samantien koska olivat melkoisen karstassa. Tiedä sit onko ollu renkaat heikossa hapessa vai väljäksi kuluneet sylinterit ku noin ovat pikeentyneet..?
Alkutilanne näytti tältä, kaikki männät oli saman näköiset.
Pienen kuuman Pineline kylvyn ja ahkeran harjauksen jälkeen ne näyttävät tältä. Oikein hyväkuntoisilta tuntuvat eikä kulumisjälkeä näy nimeksikään.
Comment
-
No niin, alko niin ärsyttämään toi kun ei hylsyä tullutkaan ja taas homma seisois, joten kävin vielä rundilla kylällä ja löysin kuin löysinkin sopivan hylsyn. Nyt on kertokankien kaulat tarkistusmitattu ja Plastigaugella anto kaikkiin kauloihin melko lailla samanlaiset välykset. 0.038-0.050mm välissä oli kaikki. Yhden kangen kohdalla säikähdin kun vetäisi jumiin ennen kuin ehdin vetää pultteja momenttiin, mutta oliki vain menny kangen alapuoliska väärin päin.
Miten päin noi kanget tulis oikeaoppisesti laittaa, ku niissä laakeriluiskoissa on ne kolot. Laitanko kolot imusarjan puolelle, vai onko edes mitään väliä?
Viimeksi muokannut Thuppu; 18.5.2011, 21:20.
Comment
-
Riippuu kans vähän siitä, ovatko pesty vai öljyiset. Oman motskarin tapit tuntu liikkuvan ihan normaalisti kun ne olivat öljyiset. Kun pesin osat ja kokeilin uudestaa tappi tuntui suorastaan väljältä mäntään. Tipahti lattialle kun vähän enemmän kallisti mäntää. Tuossa tapauksessa ne oli silti ihan ok.
Comment
-
Kyllä se nyt niin on et noikin männät oli pakko hylätä. Huoh... Männän tappi liukuu siis suurinpiirtein näin:
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=VBaWr_CQiAo[/ame]
Kaveri oli lisäksi käsivaraltaan tuntevinaan välystä noissa tapeissa jota en kyllä ite tuntenut. Kaverin miljoonajemmasta nyt sit löyty vielä yks sarja mäntiä(merta edemmäs kalaan?) ja vaikuttavat olevan tinnissä kunnossa. Ainoa ero oli et männän päällä oli poikkeava lukema; miinusmerkki ja 05.10 kun taas molemmissa noissa toisiss mäntäsarjoissa luki plusmerkki ja 05.12. Muuten kokomerkintä oli sama 80,98. Kellään hajua mikä toi lukema on?
Kävin tänään kanttakin kurkkaamassa ja on kokoamista vaille enää. Piti viedä uudet ohjurin kumit ku unohdin ne viedä samalla kun kannen... Uudet pako-ohjurit oli vaihdettu, pakovenat tiivistetty, kanavia siistitty ja venttiilt muotoiltu sekä plaanattu. Ens viikolla saa käydä hakemassa.
Viimeksi muokannut Thuppu; 19.5.2011, 22:44.
Comment
Comment