Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Antti. Asentelin eilen ne sun tekemät moottori"kumit". Siinä oli ylimääräiset pitkät pultit mukana, niin oliko ne mitä tarkoitusta varten? Ja sit on niitä erikokoisia prikkoja sen ison keskipultin mutterin alla... eli jätänkö vain sen mustan ison prikan moottorikorvakkeen alle ja muut päälipuolelle?

    Comment


      Tyssäs tämän päivän suunnitelma heti alkuun, kun meinasin noi kankien välykset tarkastaa, mutta ARP-pultteihin sopivaa 11-millistä 12-kulmaista hylsyä ei sit löytynyt mistään. Lopuksi IKH-edustajalta sai tilaamalla ja keskiviikoksi lupasivat...

      Noi kuvassa olevat letkut ja systeemit ovat ilmeisesti bensahöyryjen kierrätysjuttuja?

      Comment


        Tuossa ympyrässä sulla on lähinnä alipainepuolen putkisto. Noiden takana on 1 metallinen putki joka päättyy aktiivihiilisäiliöön ja toinen pää siihen höyryjen kierrätysventtiilille.

        Comment


          Onkos tuossa joku takaiskuventtiili tms. joka estää alipaineiden karkaamisen ahdoilla?

          Comment


            Tuossahan on tuo iso mötikkä eli se taitaa hoitaa sitä virkaa (en ole muuten ajatellutkaan tuota). Pitääpä tänään testata...

            EDIT: Tuo mötikkä tuossa kuvassa on 034131527A fuel condenser eli se estää sen ettei polttoainetta pääse alipainepuolelle)

            Comment


              Niin näyttäis olevan, just kans etkasta löysin noi. Eli liittyy bensahöyryjen imemiseen imusarjaan... Tarviiko nyt sit varsinaista alipainetta mihinkään näissä vehkeissä?

              Comment


                Tarvii toki, mutta vähissä on. Tuosta lähtee pieni putki taakse (lukko).

                EDIT: ja ilmastointi tarvitsee alipaineen
                Viimeksi muokannut Jari74; 16.5.2011, 15:33.

                Comment


                  Hmm, onpas vaikea hahmottaa tota linjaa... Eli taka-aksilan lukko on ainoa joka muuten tarvii alipainetta, sillä on varmaan joku oma solenoidi jossain, mutta silti joku estää ylipaineen menemisen tonne alipaineputkistoon. Ilmeisesti se on toi solenoid valve 034 133 517 joka sitten meni hajoamaan konetta irroitettaessa? :P

                  Ajatus on siis rääsiä kaikki "ylimääräiset" letkuhässäkät pois tuolta konehuoneesta. Ja noi kuvassa olevat bensahuurujen letkut sit voi surutta heivata menemään..?

                  Edit. ja olipas muuten halpa toi solenoidi. Argh!

                  Comment


                    Ei tuo osuus varsinaisesti liity mitenkään bensahuuruihin. Toi mötikkä on poistamassa bensan painelinjasta joka jatkuu ECU:ssa olevalle MAP:lle joka ei alkuunkaan pidä bensankärystä. Tuo koko letkuhässäkkä on antamassa BPsäätimelle paineet, samoin ilmastoinnille lähtee tuosta letkut ym ym.

                    Bensan käryt imetään imusarjan alle omaa letkua/putkea pitkin joka tulee suoraan sieltä aktiivihiilipöntöstä.

                    Comment


                      Ok, hyvä kun tässä vaiheessa tulee tieto. Eli parempi kun ei satu noihin ollenkaan. Ilmastointia tässä ei ookkaan, mutta muutenhan tossa tuli aika tärkeitä juttuja, joskin bensakäryt meinasin ohjata ihan muille maille. :)

                      Huono tos etkassa kun ei oo koko kaaviota samassa kuvassa, niin ei tiedä mihin noi kaikki letkut menee... Eli ecu:lleko menee toi letku nro. 22 jossa on tommonen suodattimen näköinen klunssi, vai onko se bensapainesäädin? Leku 33 menee aktiivihiilisäiliöön? Onkos toi 15 letku taka-aksilan lukolle?



                      edit.

                      Vähä sekaisin näiden kanssa... Eli toi klunssi siis suodattaa imusarjan paineistetun seoksen bensahuurut pois(siis mitkä bensahuurut, backfire?). 22: nen menee siis bensapainesäätimelle, 33:nen eculle?
                      Viimeksi muokannut Thuppu; 16.5.2011, 16:22.

                      Comment


                        Joo, klunssin toinen puoli siis tulee imusarja/bensansäädin ja klunssin toinen puoli siis suoraan eculle.

                        Luulin että toi oli niin kuin veden erotin, mut jos etka sanoo että fuel separator niin kai se sitten niin on.

                        Comment


                          Joo, eli toi on ihan oma piirinsä tossa. Ilmeisesti toi 15 letku sit menee aktiivihiilisäiliölle..? Mistä menee alipaine perälle?

                          Comment


                            22 on bensanpaineen säätimelle JA ECUlle, se on siis kolmihaarainen.

                            Nro 15 on tosiaan aktiivihiilipöntön letku.

                            Tuossa kuvassa ei ole perän letkua ollenkaan, mutta se lähtee tuosta 22 letkun vierestä imusarjasta.

                            Comment


                              Ok, just katoin tota imusarjaa niin siinä oli tosiaan kaks letkulähtöä ton 22 letkun kohdalla... Perän lukkoa ei ilmeisesti oo tarkoitettu toimivaksi ahdoilla? Alkaa nyt pikkuhiljaa selviämään nää letkuhässäkät. Eipä tossa nyt paljoa karsittavaa oo, mut ton aktiivihiilisäiliöltä tulevan bensahöyrykierrätysputkiston voi jättää kokonaan pois ja samalla heittää vesilintua tolla rikki menneellä solenoid valvella.

                              Kiitoksia vinkeistä. :)

                              Comment


                                Kyl seki ahdoilla toimii, siellä on ykssuunta venttiili jossain kohtaa mikä rajaa ahdot pois ja pitää lukon päällä vaikka noustaan ahdoille :)

                                Comment


                                  Täällähän oli kyselty, enpä huomannut. Tuota ne ylipitkät pultit on mukana sen takia jos syystä tai toisesta haluaa konetta nostaa normaalia korkeammalle, esim jos tolla nyky korolla sattuis dp/pakosarja yms osumaan johonkin. Prikkoja on useita sen takia että sais mahdollosimman tarkkaan täsmättyä koron, jos tarttee. Ajatus oli niin että se musta alumiinikiekko uretaanin päälle ja sen päälle joko mukana tullut iso prikka tai orkkisisoprikka, sitten moottorin korva. ja tarvittaessa sitten joku prikka lisää jos korkoa tarttee. Aavistuksen hankala tuo korkeus määritellä, koska toi uretaani ei kyllä kasaan mene, mutta orkkis menee ja tuntuvasti, sekä se menee ajan kanssa lisää kasaan, tuon oon koittanut saada sinne uuden ja vanhan välimaastoon.

                                  Yleisin ongelma tuntuu olevan se että tehdään kaikki osat kulahtaneiden/rikkinäisten kumien asettamaan korkoon, ja sitten jossain rempassa vaihdetaan uutta/kovaa osaa tilalle, alkaa kolina. (tai ainakin mulla kävi näin ;)

                                  Comment


                                    Männät saapuivat, kiitoksia eskelle nopeasta toimituksesta. Piti pienimuotoinen huolto tehdä niille samantien koska olivat melkoisen karstassa. Tiedä sit onko ollu renkaat heikossa hapessa vai väljäksi kuluneet sylinterit ku noin ovat pikeentyneet..?

                                    Alkutilanne näytti tältä, kaikki männät oli saman näköiset.



                                    Pienen kuuman Pineline kylvyn ja ahkeran harjauksen jälkeen ne näyttävät tältä. Oikein hyväkuntoisilta tuntuvat eikä kulumisjälkeä näy nimeksikään.

                                    Comment


                                      Meikäläisen projektikoneessa männät vähän vastaavan näköisessä kunnossa. Mitan mukaan eivät ole ihmeellisemmin kuluneet, mutta sylinteriputki senkin edestä. Renkaiden kunnosta en osaa sanoa.

                                      Comment


                                        Ok, no jos tosta karstasta vois sylinterien kulumista päätellä, niin sit ton mun lohko pitäis olla hyvin mitoissa ku mun vanhoissa männissä ei ollu karstaa juuri ollenkaan kyljissä. Yläkuvasta näkee, on vain pyyhkäisty kuivaksi ei siis varsinaisesti hinkattu millään.

                                        Comment


                                          Eipä sit tullu tänään tota kankienpultteihin sopivaa 11mm/12kulm. hylsyä. Ärsyttää tommonen kun luvataan tietylle päivälle, mut ei sit toteudukkaan. :(

                                          Comment


                                          • Joo sylinterit oli aika reippaasti kulunu mun moottorista, mistä nuo männätki kotosi.

                                            Comment


                                              No niin, alko niin ärsyttämään toi kun ei hylsyä tullutkaan ja taas homma seisois, joten kävin vielä rundilla kylällä ja löysin kuin löysinkin sopivan hylsyn. Nyt on kertokankien kaulat tarkistusmitattu ja Plastigaugella anto kaikkiin kauloihin melko lailla samanlaiset välykset. 0.038-0.050mm välissä oli kaikki. Yhden kangen kohdalla säikähdin kun vetäisi jumiin ennen kuin ehdin vetää pultteja momenttiin, mutta oliki vain menny kangen alapuoliska väärin päin.




                                              Miten päin noi kanget tulis oikeaoppisesti laittaa, ku niissä laakeriluiskoissa on ne kolot. Laitanko kolot imusarjan puolelle, vai onko edes mitään väliä?

                                              Viimeksi muokannut Thuppu; 18.5.2011, 21:20.

                                              Comment


                                                Uusi ongelma, kuinka löysät noi männäntapit saa olla mäntiin? Nyt liukuvat ulos omalla painollaan... :/

                                                Comment


                                                  itselläni oli tapit sellaiset, että ilman lämmintä vettä eivät irronneet männistä. TS hyvinkin pieni lämmitys riitti kyllä irroittamaan tapit käsivoimin, mutta ilman lämmintä vettä olisi irroitukseen tarvinut moskan.

                                                  Comment


                                                    E:Tarkemmin muisteltuani taisi ihan käsipelillä lähteä...
                                                    Viimeksi muokannut pq; 19.5.2011, 22:35.

                                                    Comment


                                                    • Ei tarviis kyllä ihan niin nihkeet olla, että prässillä liikkuu..

                                                      Comment


                                                        Riippuu kans vähän siitä, ovatko pesty vai öljyiset. Oman motskarin tapit tuntu liikkuvan ihan normaalisti kun ne olivat öljyiset. Kun pesin osat ja kokeilin uudestaa tappi tuntui suorastaan väljältä mäntään. Tipahti lattialle kun vähän enemmän kallisti mäntää. Tuossa tapauksessa ne oli silti ihan ok.

                                                        Comment


                                                          Kyllä se nyt niin on et noikin männät oli pakko hylätä. Huoh... Männän tappi liukuu siis suurinpiirtein näin:

                                                          [ame]http://www.youtube.com/watch?v=VBaWr_CQiAo[/ame]


                                                          Kaveri oli lisäksi käsivaraltaan tuntevinaan välystä noissa tapeissa jota en kyllä ite tuntenut. Kaverin miljoonajemmasta nyt sit löyty vielä yks sarja mäntiä(merta edemmäs kalaan?) ja vaikuttavat olevan tinnissä kunnossa. Ainoa ero oli et männän päällä oli poikkeava lukema; miinusmerkki ja 05.10 kun taas molemmissa noissa toisiss mäntäsarjoissa luki plusmerkki ja 05.12. Muuten kokomerkintä oli sama 80,98. Kellään hajua mikä toi lukema on?

                                                          Kävin tänään kanttakin kurkkaamassa ja on kokoamista vaille enää. Piti viedä uudet ohjurin kumit ku unohdin ne viedä samalla kun kannen... Uudet pako-ohjurit oli vaihdettu, pakovenat tiivistetty, kanavia siistitty ja venttiilt muotoiltu sekä plaanattu. Ens viikolla saa käydä hakemassa.



                                                          Viimeksi muokannut Thuppu; 19.5.2011, 22:44.

                                                          Comment


                                                          • Meinaatko laittaa tän siis vakioveiveillä vielä nippuun?

                                                            Comment


                                                              Ei tietenkään. H-kanget sinne laitetaan. :)

                                                              Niin siis, sehän alunperin oli se tarkoitus vaihtaa vain noi kanget, mutta sittemmin vahingossa hieman pääsi paisumaan projekti.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X