Muuten hyvin asiallisesti toteutettu ja ennen kaikkea huolellisesti, mutta pakko kommentoida noita possun merkkejä, ne kun nyt ei vaan kuulu tuohon autoon :) Tämä nyt on kategoriassa mielipide on kuin persereikä, kaikilla sellainen on, joten ei herneitä, jokainen tekee mitä tahtoo, mutta itseäni nuo häiritsee muuten hyvää kokonaisuutta. Omissa viime vuoden kesävanteissanihan oli lähes sama väri, joten propsit siitä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Onko kellään vielä käytännön kokemusta noista listoista? Nimittäin maailmalla liikkuu näitä "epäilyttävän" halpoja kopio/uustuotantolistoja, joissa ei sitten ole sitä peltivahviketta siellä kumin sisällä ollenkaan. Näyttää ihan hyvältä ennen asennusta, mutta käytännössä ei pysy suorana auton kupeessa. Toivottavasti nämä ei ole niitä...
Vanteita ei olis missään nimessä pitäny vetää kokonaan noin tummaksi. Ite olisin ehdottomasti kiillottanu lipit.
Comment
-
En tosiaankaan tiedä miten listat pysyy suorassa, mutta aika tiuhaan C4:ssa on noi kiinnityspisteet. Muistaakseni typ44 lötkössä oli erilainen kiinnitys ja listat alko roikkumaan ku olivat vain päistä ruuveilla kiinni. Jotain epäilyttävää varmasti näissä halvoissa listoissa on ja ehkä käy niin et joutuu oem-tavaraan satsaamaan lopulta mutta sen näkee sitten. :)
Eiköhän noita rosterilippejä oo nähty ihan tarpeeksi, ainakin ite oon lopen kyllästynyt niihin. Kiillotettu lippa kiintiö täyttyy kyllä tossa pääkäyttiksessä ihan tarpeeksi omaan makuun. Ja niin kuin mainitsin tän säikeen aloituspostauksessa yritän tehdä tätä hieman semmoseen motorsport henkeen. Tiedä tosin sitten miten onnistuu..? :D
Comment
-
Joo, kävi toi mielessä, mutta korostuvat sit ehkä hieman liikaa. Eivät oo kauneimmat mahdolliset...
Asiasta toiseen, innostuin vaihtamaan kojelaudan listat ja saihan ne vaihdettua kojelautaa irroittamatta alakautta. Mutta miten saan irti tuhkakupin ja lämmityslaitteen säätimien ympärillä olevan paneelin? Pitäis ne maalata mustaksi ku ovat myös tota hienoa jalopuuta. :)
Comment
-
Tuhkiksen ruuvit löytyy sieltä säädin paneelin alta, ne on sen tuhkiksen pienten reunapalasten yläpuolella.
Ilmastointipelistä se paneeli lähtee ainakin ihan vaan vetämällä/kampeamalla irti, manuaali säädettävässä pitää varmaan ottaa ne kiertokytkimet ensin irti? Onko niitten alla sitten jotain kiinnitystä vai pitääkö ne sen paneelin kiinni niin sitä en tiedä.
Comment
-
Ok, pitää kokeilla lähteekö kangottamalla irti. Mullahan ei oo ilmastointia tässä, eli on vain noilla kierrettävillä valitsimilla.
Tuli 1.8T puolakonversiokin suoritettua ja hyvin lähti käymään. Aika jännittävää oli vääntää ekaa kertaa avainta ja samalla tapittaa mistä alkaa lyömään lieskaa. :D
Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:11.
Comment
-
Nyt on käyty tyypittämässä vehjettä kunnolla ja oikein hyvin pelittää. Tässä oli semmoista talven aikana ilmentynyt, et puolilämpimällä koneella kaikki pelitti hyvin, veti hyvin jne. Mutta kun kone lämpes kuumaksi niin useimmiten kolmosella täysillä ahdoilla alko pätkiä voimakkaasti. Hieman olen epäillyt noita orkkispuolia enkä nyt näillä uusilla puolilla saanut kyseistä ilmiötä esille kertaakaan enää.
Nyt vaan ilmeni toinen epäkohta kun otti muutamia nollalähtöjä reippaammin. Eli tunkee ilmeisesti venttiilikopan takaosasta öljyä aika voimakkaasti huohotinputkistoon ja sylki sit öljyä hykkaportin päälle ja tulipeltiin asti ton huohotinsuodattimen läpi. No huohotinjärjestelmän muutoksille on suunnitelmat jo tehty ja osittain jo palikkaa hommattu ja modattu.
Edit.
Aika happaman näköset noi orkkispuolat on joka tapauksessa joskin kumit on ehjät.
Viimeksi muokannut Thuppu; 23.4.2011, 19:33.
Comment
-
Niin kuin Sami tossa ylempänä arveli säädinpaneeli lähti irti kun ensin kampes säätökytkimet irti ja alta paljastu pari ruuvia jotka irrottamalla koko paneeli lähti irti ja alta nurkista paljastui sitten tuhkiksen ruuvit.
Jalopuupaneeli irtos sit tosta runkopaneelista taittelemalla suoraksi semmoset pienet metallisiivekkeet takapuolelta. Hioin vesipaperilla mataksi ton säätimien paneelin ja tuhkiksen peneelipalat. Päälle suihkaisin muutaman kerroksen mattamustaa kilikalia. Ihan asiallinen tuli. :)
Edit. Jos jollain on ylimääräisenä tommonen pieni muovinpala joka tulee tohon tupakansytyttimen yläpuolelle säilytyslokeron viereen, niin voisin sen lunastaa pois. Pitää siis olla ehjä kun toi nykyinen on jostain syystä rei'itetty rumasti.Viimeksi muokannut Thuppu; 24.4.2011, 13:01.
Comment
-
Eikös tohon lokeron tilalle voisi laittaa noita kytkimen näköisiä palikoita rivin? Niitähän on olemassa blancoja "toiminnattomia". Eli mitäs kytkimiä noita nyt tosta puuttuu? Perskrilli repsikalle, takaikkunan verhon kytkin, ABS -pois äkkiä ainakin...
btw. poppimasiina ei sovi tyyliin ollenkaan. Joku vanha blaukkari tilalle vähintäänkin :)
Comment
-
Nyppäsin tänään noi kumit irti noista puolista. Menivät aika paljon syvemmälle ja pysyvät kyllä hyvin nyt paikoillaan. Tahtoivat kumien kanssa nousta koloistaan...
Kyllä toi lokero on hyvä tossa kytkirivillä, sopiva kännykkäkolo. Mutta tosiaan toi kytkinrivin päädyssä oleva muovi hakusessa. Tepon haku kyllä ton listaa n. 10e hintaan joten jos ei keneltäkään löydy laitetaan tulemaan seuraavan osatilauksen yhteydessä. Ärsyttää tommoset ruuvinreiät näkyvillä paikoilla. Tämän näköinen palikka siis kyseessä.
Soitin on hyvä joskin tyyliin sopimaton, väri vois edes olla musta. :) Tuli auton mukana ja on CD-soitin, USB-liitäntä johdon päässä, soittaa mp3 jne... Kelpaa kyllä tohon eikä sitä ole tarkoitus päivitellä.
Edit.
Tuon muovipalikan lisäksi saa tarjota halpoja jarrulevyjä. Saa olla käytetyt, tarkoitus olis sovittaa HP2-satulat näillä tolppiin ja ajaa käytetyt palat loppuun. Speksit olis seuraavanlaiset: 320/321x30mm, matalat 46,5mm offsetilla olevat levyt, löytyy ainakin B5 S4, A6 2.7T, Allroad malleista.Viimeksi muokannut Thuppu; 24.4.2011, 21:05.
Comment
-
Tolkkjun viestiin kommentoisin:
Tuon keskikonsolin runko on erilainen autoissa, joissa on tuo säilytyslokero. Eli ilman tuon rungon vaihtamista / modaamista ei noita nappuloita ilmeisesti helposti saa soviteltua paikoilleen / suoraan, sillä lokerollisesta puuttuu nappuloiden kiinnityskehikosta iso pala.
Soittimesta vinkkaisin sen verran, että ainakin suhteellisen hyvin auton sisustan väriskaalaan sopivat olisivat mm. Pioneerin soittimet. Esimerkiksi DEH-4000UB, joskaan sitä ei taida enää olla saatavilla? DEH-4300UB lienee korvannut tuon edesmenneen nelitonnisen. Sopisi jopa tyyliltään tuohon uuteen hiilikuitulistoitettuun kojelautaankin paremmin :)
Itseltä olisi jäämässä melkein "loppuunajetut" (eli paksuus tyyliin 28,5-28mm tms) vakiot UrS4/6 HP2 314x30 laikat tässä about 1-2kk sisällä ylimääräiseksi oman jarruprojektin seurauksena, jos vain uudet palikat menevät ongelmitta paikoilleen. Oma jarrusovittelusi taitaa kuitenkin tulla nopeammin eteen?
Comment
-
Hetki alkaa lähestyä et kone nypätään pois. Alustava suunnitelma olis et ensiviikon vkl. Onneksi kaveri on noita nostellut pois useampia joten on siinä hyvänä tukena messissä avustamassa. Toivotaan et kaikki menee suunnitelmien mukaan eikä koneesta paljastuisi yllätyksiä.
Tommosta oon tällä viikolla kehitellyt, vaikkei vissiin nämä audin koneet oo kovin herkkiä hörppäämään ilmaa, mutta on näitä ö-pohja modeja maailmalla silti jonkin verran tehty. Asiaa on vatvottu ja allekirjoittanut kysellyt tyhmiä tuolla High Power-ketjussa.
Löyty tänään myös matalan offsetin B5 S4 321x30mm jarrulevyt noiden HP2:sten seuraksi. Kiitos vaan nimim. virtj-97. Oikein hyvää palvelua oli kun jopa kotia asti tuotiin.
Comment
-
Näyttäis noi matalan offsetin levyt passaavan hyvin paikoilleen näiden HP2:ten kanssa. Taas voi todeta et foorumilta sai oikeanlaista infoa, muuten olisin hommannut vääränmalliset levyt. :)
Yllättävän paljon sai nirhata tosta navasta matskua pois ennen kuin levy istui paikoilleen. Vielä pitää poistaa tolpasta ylimääräinen korvake, porata reiät suuremmiksi ja hommata satulankierteisiin menevät pultit.
Comment
-
Tuli hommattua foorumin kautta HP2 jarrusatulat jotka aion sovittaa varastossa oleviin ylimääräisiin UFO-tolppiin. Satulat oli hyväkuntoiset vaikka ulkonäkö oli aika hapokas. Kaikki liu'ut ja männät ovat hyväkuntoiset ja liikkuvat hyvin ja kumit on ehjät. Yks muovituutti puuttuu, joka kuuluu päätyliukujen kumisuojien päähän, mutta eiköhän tommosen löydä jostain...
Puhalsin ja maalasin noi valurautaosat. Alumiinirunkoa putsailin vain hieman teräsharjalla, aika hapettuneet olivat, mutta ei niiden ulkonäöllä nyt niin nuukaa ole, pian ne kumminki on saman näköiset.
Comment
-
Tommonen oli tilanne illalla/yöllä. Kone saatiin veke ilman ongelmia. Aukaisukin oli melko suoraviivaista, toki kansi vasta pois, alakerta koskematta. Kannen kunto yllätti joskin nakke nakuttaja on joskus käynyt kylässä. 99% varmuudella edellisellä omistajalla ennen ohjelmointia. Yks nakuanturikin oli halki joten tuskin toimii? Mitään hirmu pykälääkään ei ollu sylintereissä joten uskon et hoonilla vedetään ja uudet renkaat mäntiin. Nakujälkiä vaan pitää hieman siistiä ja siloitella...
Comment
-
Comment