Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi TT 1.8Tq

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Nyt on tämänkin laitteen tulevaisuus päätetty. Tästä tuli nimittäin kerralla harrasteauto joka palvelee myös käyttöautona toistaiseksi.
    Viimeisimpien hankintojen jälkeen tästä ei ole enää mitään järkeä luopua kun pelkkiin osiin on sijoitettu enemmän kuin vastaavan auton hinta on nettiautossa.

    Osalista moottorin osalta on kuitenkin nyt lyöty lukkoon ja kaikki osat on myöskin tilattu lukuun ottamatta pikku nippeleitä.
    Ensimmäisessä vaiheessa konetta ei aukaista vaan mennään vakio sisuksilla. Ensi kesänä auto kuitenkin on jäämässä seisontaan jolloin moottori aukaistaan ja vaihdetaan sinne kaikki liikkuvat osat. Tämän seurauksena iskutilavuus myös muuttuu 2 litraan.
    Ensimmäinen vaihe pitäisi olla ajettavassa kunnossa vielä tämän vuoden puolella, toivottavasti vielä jopa ennen liukasta jolloin säätö saataisiin tehtyä kadulla. Muussa tapauksessa säätö tapahtuu AMW penkissä.

    Comment


    • #32
      Niin että se ei vielä ookkaan ollu yhtään harrasteauto? ;-D

      Comment


        #33
        No ei? :D Ei vaankaan kyllä mopo on karannu jo aikaa sitten mutta nyt sitä ei enää saa kiinni.
        Vielä kun nuo jarrut sais päiviteltyä johonkin fiksumpaan ja alustaakin vois taas katsella ja..

        Comment


        • #34
          Pohjaton kaivo :) Ja onko enää muunlaisia TT:tä, kun harraste TT:t? Tai mikä erottaa hattasteauton, "tavallisesta"? :)

          Comment


            #35
            Pikainen päivitys missä mennään. Melkein kaikki osat on kotosalla, pakonokka on vaan edelleen maailmalla..
            MAF runkokin pitäisi sorvata vielä kunhan kerkeäisi. Samoten föönin vaihto taitaa olla edessä mahdolisesti ens viikolla kun paikallaan olevassa raapii siivet kiinni koteloon ja päittäisvälystäkin on vähän alle milli :D
            Uusi fööni kävi jo tutustumassa uuteen kotiinsa. Aika ahdasta vaan taitaa tulla :p Eniten tuskaa taitaa tuottaa tuo 4'' imuputki..

            Click image for larger version

Name:	WP_000183_edit.jpg
Views:	1
Size:	428,1 Kt
ID:	1609240

            Osakasakin alkaa olla jo pikkuhiljaa sopiva :)
            Click image for larger version

Name:	WP_000185_edit.jpg
Views:	1
Size:	279,8 Kt
ID:	1609239

            Comment


              #36
              Mikäs ahdin tähän tähän nyt sitten valikoitui? Jos vaan hieman isompi. :)

              Comment


              • #37
                3076? Mulla löytyis 95mm runko joka keskitetty pikkumaffin an
                turille jos haluaa harrastaa ;)

                Comment


                  #38
                  Pykälää pienempi ja billetti kompuralla. 100mm aksila löytyy tallista kunhan vaan jaksais käydä sorvin luona vähän työstämässä.

                  Comment


                  • #39
                    Hyvältä näyttää! 3071:n mahtuu tarvittaessa ottamaan pois ja laittaa takas koneen ollessa paikallaan juuri ja juuri, eli hyvin on tilaa :)

                    Comment


                      #40
                      Tuohan nyt riippuu ihan pakosarjasta ;D Ahdin on tosiaan GTX3071R, eli vakiota vastaava korvausahdin VaiMitenSeNytOli :)

                      Comment


                        #41
                        Mistä ostit ahtimen, paljon makso, oliko muun värisiä? Pitäisi itsekkin alkaa niitä osia vihdoin ja viimein haalimaan tuohon toiseen moottoriin...

                        Comment


                          #42
                          Fin-Turbolta tuli ahdin ja pakosarja, maksoivat suhteellisen kasan euroja. Värisokeena ei tullut kyseltyä värivaihtoehtoja :D
                          Ensimmäisiä kokemuksia saatanee jo ehkä ens viikolla =]
                          Muutama lisä kuva löytyy tuolta galleriasta: http://kauhanet.kuvat.fi/kuvat/Audi+TT/Rojektia/

                          Comment


                            #43
                            Projekti aika on nyt varailtu eli 28.11 auto siirtyy heinälahteen kaverin pajalle.
                            Homma tehdään 2 vaiheessa, ensimmäisessä vaihessa vain fööni ja kytkin, myöhemmin todenäköisesti helmikuulla kun palaan Suomen kamaralle vaihdetaan nokat ja tehdään jakopää remppa. Samalla ihan mielenrauhan vuoksi vaihtuu myös öljypumppu.

                            Näillä sitten joko ajellaan peruspaineilla kevääseen ja säädetään sitten tai vaihtoehtoisesti käyn AMW penkissä jos tuntuu että ei tule muuten mitään.

                            Comment


                              #44
                              Millä pesällä ahdin on?

                              Comment


                                #45
                                0.64 muistaakseni, jatkoksi laiteltu KKD v-band adapteri.
                                Kävin äsken hakemassa matkahuollosta myös pakoputkenlämpöeristettä jotta saa dp vuorattua. Mietin vielä että pitäiskö tuo pakopesä pinnoittaa nii sais mahdollisimman paljon lämpöä pois konehuoneesta.

                                Comment


                                  #46
                                  Vois olla ihan järkevää, kun TT:n pannuhuone on aikamoinen sauna muutenkin ja pakopuolelle on muutenkin huono ilmanvirtaus.

                                  Comment


                                    #47
                                    Sit seuraakin jatko kysymys. Kellään suositella jotain hyvää pinnoitetta sitten tuohon pakopesään? Jotkut ovat kehuneet Tech Linen pinnotteita, kellään kokemusta?

                                    Comment


                                      #48
                                      TT kontti alkas olla aika täynnä roinaa ja asentajilla kova polte päästä ruuvaamaan.
                                      Huomenna pitää hakea viel muutama klemmari ja jäähdytysnestettä sekä sorvata pari lähtöä imuputkea varten ja viimeistellä MAF putki.

                                      Pari teknistä kysymystä lisää: Pitäiskö turbon öljy/vesi linjoihin laittaa hyd. lukite/tiivisteliima liitoksiin?
                                      Esivoitelu ahtimelle moottoriöljyllä ilmeisen tärkeä, tämä onnistunee ihan injectioruislulla? Samaten oli tarkoituis pyöritellä konetta käsin/startilla ilman tulppia ja suuttimen johtoja ekaks että saadaan öljyt kiertämään.
                                      Muita tärkeitä seikkoja mitä pitäisi ottaa huomioon?

                                      Säätämis aika on kans aikapahasti auki kun nämä kelit tais kuitenkin mennä just nenän edestä. Hetki sitten oli vielä mahdollisuudet säätää joulukuun alussa mutta kerrankin lumi pilaa kaiken. Voi olla siis että säädetään sitten koko värkki vasta keväällä.

                                      Comment


                                        #49
                                        Ensimmäinen asennuspäivä takana ja monta edessä :)
                                        Tänään purettiin pois orkkis hiustenkuivaaja sekä mehupillistä tehty pakosarja. Uusi sarja on paikoillaan ja ahdistintakin on pariinkin otteeseen soviteltu paikoilleen. Aika pinkee on vaan asentaa paikoilleen kun kompurakotelo ottaa kiinni venakoppaan ja samanaikaisesti tulipeltiin. Tilaa paikoillaan kuuitenkin on yllättävän hyvin, eli kämmen mahtuu ympärille =)
                                        Huomenna pitää hakea öljy- ja vesilinjat ennen pajalle menoa. Lämmityslaitteen letkutkin saa vetää toista kautta kun imuputki tulee aika hyvin eteen.
                                        Hyvällä tuurilla eka startti kuitenkin jo huomenna mutta viimeistään pe pitäis koneen osalta olla valmista.

                                        Puolen tunnin purkamisen jälkeen konehuone näytti tältä:


                                        Pari tuntia myöhemmin sitten tältä :)


                                        Jonkin verran lisää kuvia täällä: http://kauhanet.kuvat.fi/kuvat/Audi+TT/Rojektia/

                                        Comment


                                          #50
                                          Alkuperäinen kirjoittaja Tommi[FIN] Näytä viesti
                                          Sit seuraakin jatko kysymys. Kellään suositella jotain hyvää pinnoitetta sitten tuohon pakopesään? Jotkut ovat kehuneet Tech Linen pinnotteita, kellään kokemusta?
                                          Minulla omassa pakopesässä tech line aluskeraami, sekä pinnoite. Ulkopuolella pinnoite on ainakin suht hyvin pysynyt, vaikka ässän huiput on koeponnistettu pariin otteeseen. Pikaisen mittauksen perusteella pakopesä pysyy pakosarjaa viileämpänä.
                                          Jossain kaapin pohjalla on reilun desin verran ylimääräistä aluskeraamia jos kiinnostaa...

                                          Comment


                                            #51
                                            Eilen otettiin ekat savut koneesta mutta ei käynyt tyhjää eikä kierroksia lainkaan vaan sammui. Tänään sitten kaikki letkut kiinni ja avaimesta kääntö, kas parin kakaisun jälkeen käy tyhjää ja kierroksia kuin singerin ompelukone. Käytiin sit koestamassa että kaikki toimii ja molemmilla kavereilla tais olla hymy aika korvissa, ainakaan allekirjoittanut oli/on erittäin tyytyväinen.
                                            Siinä pieni näyte koe ajon jälkeen. Aika mekkalaa vaan pitää tuo -044 pumppu kun ajossa kuulee vielä 60km/h jos radio ei ole päällä :D

                                            [ame]http://www.youtube.com/watch?v=718OeMHmoYs[/ame]

                                            Lisää kuvia lisäilin kans tuonne galleriaan.
                                            Laitetaan nyt kuitenkin yks kuva ''valmiista'' konehuoneesta. Imuputki, ahtoputkisto, uusi imusarja ja venakoppa saa mustan pulverimaalin päälleen tammikuun aikana kun olen itse ulkomailla.



                                            Tällä hetkellä auto on kuitenkin aika purettuna kytkimen vaihdon takia, mutta huomenna auto varmaan kotiutuu taas =)

                                            Comment


                                              #52
                                              Nyt olisi TT taas omassa pihassa ja kuskilla on hymy edelleen korvissa vaikka kotia tulosta on aikaa jo muutama tunti. Uskomattoman hyvin tuo kulkee tuolla perus softallakin, toki N75 johto on irti ja paineet rajautuu 0.5bar. pitänee käydä lpr:ssa kalibroimassa tuo uudelle MAF rungolle nii saa tuon jeesusteippi patentin pois tuolta konehuoneesta :D
                                              Vanha kytkinlevy oli liki loppu ja asetelmakin oli ottanut hieman väriä eli tunnit alkoivat olla täynnä. Painelaakeri oli kuitenkin noista osista pahimmassa kunnossa, rahisi ja oli hieman nahkea pyörimään. Ei tullut tehtyä tuotakaan remppaa ainakaan liian aikaisin :) Pitää huomenna vielä ilmailla tuota kytkintä kun poljin irroittaa vasta liki pohjassa. Ihan hanurista muutenkin tuo ilmaus systeemi tuossa laatikossa kun painelaakerista ei saa ilmoja pois vaan nippa on ennen laakeria..
                                              Jotta kaikki kuitenkaan ei olisi mennyt hyvin todettiin vajaan 2v./30tkm vanhan orkkis raidetangon pään olevan ihan väljä.. Pitänee käydä kyselemässä liikkeessä kuinkas se nyt noin.
                                              samaten klubikilvenalunen koki pienen vahingon asennuksen aikana ja katkesi yläreunasta, Tähän toki on helppo korjaus kun hommaa pari uutta :)

                                              Comment


                                                #53
                                                Yksin huutelu jatkuu mutta toivottavasti tätä joku lukee :)
                                                Nyt on tullut ajeltua muutama sata kilometriä ajellen vikoja ulos, ja onhan noita ollutkin ihan riittämiin. Letkuja irtoillu ja pultteja kiristelly. Keskustan ''ruuhkassa'' varsinkin oli varsin kiva todeta tyhjäkäynnin hukkuneen ja vetojen kadonneen, koneen päältä tuo letku on ampunut ittensä nyt pariin otteeseen irti kunnes vedin siihen kunnollisen t-pultti klemmarin kiinni. Samoten mekkalan määrä kabiinissa on aika julmettu tietyillä kierroksilla :D

                                                Vakio suuttimien rajatkin tuli löydettyä kun painoi kengän tulipeltiin. Vakiosta loppuu kakku vajaassa 5000 jonka jälkeen seokset ja pakolämmöt karkaa. Ei hjyvä lainkaan, räppäilyä kun on ihan turha harrastaa pidon murtuessa jengat karkaa rajoittajalle suorilteen..
                                                Vakio MAFikin taitaa pohjata aika kivasti kun lokeihin on jääny yli 270g/s lukuja... Voimaa tuntus muutenkin olevan kivasti mutta kun ei ole soppaa koneessa nii ei siitä paljon iloa ole :/ Tahallaan kun tuota ei ole järkeä rikkoa, lokeja ajaessa kaveri seuraa kokoajan EGT ja Lambda arvoja samalla kun läppäri ruksuttaa tietoa levylle. Kipu kynnyksinä ajossa ollu 950 astetta ja 0.9 lambdat, tuossa kohti kevennetty joka kerta.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  mitenkäs tuo heräilee vakioon nähden nyt? tosin etpä sitä varmaan vielä tiedä kun ei ole vielä säädetty ja kun ahdotkin on rajattu.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Mulla kans oli toinen orkkis raidetangon pää väljä 2v ja 40tkm jälkeen vaikka kaikkia kaivonkansia yms kuoppia väistelen kokoajan... Kai niitä sitten kuluu vaan tota vauhtia. Pistä joku video miten tuo vetää sitten kun saat säädettyä :)

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Heräämisestä sen verran että 0.5bar@2600rpm, 1.5bar saatanee siis johonkin 3500-4000 välille.

                                                      Pitää ottaa videolle kulkua nyt ja kunhan saadaan kaikki hommat tehtyä, ompahan jotain osviittaa verrattuna k04 vetoihin.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Siinä olis nyt jotain säätöä eiliseltä :) Ihan urku auki tuota ei voinu vetää pito ongelmien takia.
                                                        Paineet pyörii tällä hetkellä 1.5bar pinnassa ja veto on aika raakaa pitävällä alustalla. ''Voimasta'' kertonee se että 170 vauhdista irtoaa pito tällä kelillä 5 vaihteella kun päästään lähelle teho aluetta...
                                                        Mennään näillä siis kevääseen, heitetään sit nokat ja imusarja kiinni sekä vaihdellaan viinat tankkiin =)
                                                        [ame]www.youtube.com/watch?v=kNjBoIZz29M[/ame]

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Olikos tää vielä vakio sisuskaluilla vai vaihdettu kestävempiin?

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Ihan vakiokaluilla mennän toistaiseksi.
                                                            Mahdollisesti ensi kesänä jätän auton seisontaan ja avaan padan. Vakio iskutilavuus ei tule kysymykseen aukasun yhteydessä vaan muutan tämän 2l. IE stroukki kitti maksaa rapiat 2k€ tuohon päälle sit koneistukset ja muut hilut. 1.8 pitämisellä säästäis 600-700€ eli ei oikein nappaa..

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Onko painavat syyt sille 2.0 kitille? Kanget ja männät saa kuitenkin 1.8 tilavuudella tonnin pintaan. Kampikulma taitaa muuttua vaan pöljemmäks 2.0 kitillä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X