Jako on kellolla ajoitettu eli ''kohdillaan'' on. Mitään merkkejähän tässä ei enää ole kun on säädettävät pyörät hihnalle ja ketjulle:)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi TT 1.8Tq
Collapse
X
-
-
Puolen yön keksinnöt taas iskivät, tällä kertaa veivien muodossa. Kaikki tarpeelliset osat on ostettu ja alustavasti hattu olisi tarkoitus nostella pois reilun viikon päästä. Kestääpähän alakerta toivottavasti hieman paremmin.
Nokkiakin on protoiltu vähintän riittävästi, nyt kuitenkin tälle kombolle on lyötynyt järkevähkö ajoitus. Ylhäällä ei muutosta tullut mutta välialue ei ole enää niin kuollut, herääminen on edelleen verkkaista mutta mennään näillä nyt ainakin hetki. Vakio imua ei tullut kokeiltua vielä, sekin kortti siis vielä katsomatta. Asteita en tähän hätään muista mutta aika reippaasti niitä tuli käänneltyä. Kiitokset neuvoista itärajan suuntaan.
Comment
-
Comment
-
Bensatukin painepuolen linja oli revennyt klemmarin alta. Tuloksena viinaa konehuoneeseen sumuna ja todellinen lp tilanne. Palojälkiä pakopesän päällä lämmönhohtoteipeissä ja vähän maalissa.. Korjauksena hain hiflexiltä uutta kestävämpää letkua ja paremmat klemmarit jotka puristavat letkua tasaisesti. Nyt kestää kama oikeassa paikassa ja testi ajot jatkuu :)
Comment
-
Tänään tuli taas haettua vertailu loki. Ihan hyvin nyt kipitetään verrattaen ennen nokkian kääntöä. Lämpötila reilut 10 astetta korkeammalla mutta silti väännössä ja tehossa mentiin samassa ja yli. Imulämmötkin pysyy vedossa kurissa kun ottaa etukilven pois jotta kuuleri saa ilmaa kunnolla :)
Kilpi paikoillaan +24 IAT +33 ja kilpi pois +21 IAT +24. Koneen lämmöt kestää myös muutaman asteen alempana.
Luvut 2 ovat tämän päiväisiä, toiset samat kuin tuolla ylhäällä.
Ja kiitokset viime viikonlopun avustajille remontin teossa. Laittelen hieman kuvia jossain välissä tänne ja tuonne galleriaan.
Comment
-
Viime viikonloppuna haettiin hieman lisää painetta imukanaviin. Tuloksena pari ongelmaa, toinen positiivinen ja toinen vaati rahallisen satsauksen. Hukkiksen kello oli liian löysä joten paineita ei saatu nostettua kuin 1.8bar. Fin-Turbolta tuli sitten jäykempi kello joka pitää rakennella kiinni. Toisena ongelmana oli MAFin pohjaus. Säätäessä saatiin 294g/s maffin pohjatessa 326g/s. Kotona sain kirrailtua porttia vielä lisää, tällä sai paineet 1.9-2bar hujakoille. Tuollaisena tuli haettua loki josta tuli karu totuus vastaan, MAF pohjassa ja softa huutas lisää ahtoja. :)
Seuraavaan säätö sessioon sitten isommalla maffilla ja jäykemmällä hukkiksella.
Tulevana lauantaina oli tarkoitus lähteä kenttäilemään mutta tuli sitten huomattua että jälleen on vasen vetarin sisempi kumi revennyt.. 1.5kk kesti orig. kumi.. Keskiviikkona menee TT sitten jälleen pajalle, samalla vaihtuu uusi IAT ja MAP anturi sekä bybass. Jääköön kenttäilyt ja keskitytään josko saataisiin paketti apparalle kasaan.
Comment
-
Mites olis tälläinen pinnoitus ens kesäks?
Uusi Pinnoite
Ei tarvitsisi niin usein kiillottaa ja vahata!
Comment
-
-
Joko se nyt alko pelkäämään seuraavaa hinkutus reissua?
Nalle ronalit ois kyl hianot tollaseen karvaturriin mutta sopivan kokoisten löytäminen voi olla tuskaisempaa :)
Laite on seissyt pitkälti viime viikot lievän ajan puutteen ja kesken eräisten säätöjen vuoksi. Viime tiistaina kävin käyttämässä enoa koe ajolla niin eikös Audi päättänyt räjäyttää yhden silikoniletkun rikki. Joutui paremman puutteessa tyytymään siniseen letkun pätkään kun muuta ei ollut tarjolla.
Onneks kohta tulee talvi niin pääsee taas auraamaan teitä ja parkkiksia.
Comment
-
Eihän miua työt pelota...enemmän yritin ajatella siua että ei tarviis olla pelko persuksissa kun amatööri tulee muka kiillottamaan, tiiä mitä siitäkin tulis!
Meiltä alkas löytymään tuollaista hieman kellertävää karvaa jonkin verran ja töistä luultavasti sais liimaa joten joko kohta rykästään pinta valmiiksi...siitähän tulis melkein imolan keltainen! Ajattele miten hienoa olis kesällä kiertää rataa tai ajaa mailia, karvan hulmutessa vinhasti tuulessa!
Comment
-
Kyllähän noita amatöörejä tuntuu liikkuvan täälläkin päin, edellinenkin muka kiillottaja ajeli ihan likaisella autolla pihaan. ;)
Nyt oli kyllä aika myynti mallinen puhe :) Olisiko mahkuja saada demo mallia vaikka johonkin tumman vihreään farkku autoon ensiksi?
Mites tuon turrin pesu jos ja kun hiekka tietä joutuu ajelemaan?
Comment
-
Ja huhu kertoo, että kyseisen "kiillottajan" auto on edelleen pesemättä!
Demo-palassahan pitäisi olla pohjaväri sama eli ei oikein tumman vihreään tule samanlaista "efektiä", kuin hopeiseen!
Ja pesuainetta tosiaan löytyy noista lemmikkiliikkeistä, vaikkapa tälläistä Pesuaine...ja välillä voi sitten turvautua kampaajan palveluihin! Ja sellaisiahan löytää paljon helpommin kuin ammattitaitoisia kiillottajia!
Comment
-
Vielä ei ole saatu karvaturria tehtyä tästä eikä juuri muutakaan ole saatu aikaiseksi kuin vaihdeltu öljyt ja ajettu.
Öljyn vaihtoväli todettua käytännössä maks 5tkm välille, edellinen väli meni ilmeisesti pitkäksi kun lämpimänä paineita puuttui hieman ja ''öljy'' haisi ihan viinalta. Uudet öljyt sisään ja taas mentiin.
Säädöt on vielä hieman vaiheessa mutta kyllähän tuo jotenkin menee noinkin. Ohjelma on tehty Biturbon maffille ja nyt paikoillaan on 25% isompi runko johon teetätin kuriste holkin pitämään halkaisijan ohjemaan määrättynä. Esikiristystä on reilusti liikaa ja paineet karkaavatkin taivaisiin N75 kiinni, löysemmällekkään tuota kelloa ei saa joten ajeltava vähän silmä mittareilla.
Isompana ongelmana nyt vaan on kylmänä käyntiin saaminen, välillä lähtee ihan OK +3:sta ja välillä ei. Pakkasen puolelta ilman lämmitystä myös ei ekalla jää käymään jos edes hörähtääkään. Toisella yrityksellä sit niinkuin ei mitään. Veikkaus asettuu linjan takaiskulle jolloin pääsee linja tyhjäksi ja ei riitä kakku kylmänä. Aina avaimen käännössä pumput praimaa n. sekunnin, joka ei riitä täyttämään linjoja.
Talvi nakit pyöräytin alle tässä viikolla, sekin osoittautui perinteiseksi turaamiseksi ja aikaa tuhrautui taas puolpäivää ihan näppärästi. Eihän ne pirun orkkis 6 puolaset mahtuneetkaan paikalleen ilman rälläkkää.. Hieman kun pyyhkäisi lamellilla palojen ulkopinnasta ja satulasta pois niin mahtuivat paikoilleen. Tilaa on, no sen verran että riittää. :D
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=CcyF3eLh5Io[/ame]
Laitetaan tähän pieni pätkä miten jossain vaiheessa syksyä mentiin. Pitäis ottaa uusi pätkä kunhan saa säädöt takaisin kohdilleen ja paineet pysymään oikeassa paikassa. :)
Comment
-
"Tämä video sisältää Teosto_Cs ja UMG sisältöä, ja sen näyttäminen on estetty maassasi tekijänoikeus seikkojen vuoksi." kertoo Youtube SGS4:lla. Sillälailla... :D
Edit: No näkyyhän se kun koneella katsoo... Kivastihan tuo tuntus repivän. Edelleen vongun, että saisit joku kaunis päivä antaa tyypit, vielä kun on sulat tiet!Viimeksi muokannut Pygmi; 11.11.2013, 19:59.
Comment
-
Viime sunnuntaina miitin jälkeen ;)
Tästä välietapista ajettiin vielä mekkaloivan putkiston kanssa kaupungin toiselle puolelle.. Pajitussession jälkeinen koeajo ei päättynyt yhtä onnekkaasti vesiletkun irrotessa ja nyt on Sämpylä todistetusti ensimmäistä kertaa jättänyt tien päälle ja hinattu kotio :D
Comment
-
Ny on kuitenkin jo 5 päivää ajettu ilman mitään ''vikaa'' ;)
Pakosarjasta oli pakolämpöanturinnippa päättänyt ulkoistautua huitsin sinne, tuosta siis johtui se kivä pärinä/pörinä. Koeajolla tosiaan sitten päätti lämppärin letku ampua itsensä irti ja nesteet päätyivät putkelle ja muutenkin konehuoneeseen (haisee muuten jäähdytysneste kivalta kun se imeytyy lämpöeriste nauhaan ja siitä pikku hiljaa käryä pois). Letku takas kiinni ja uudestaan liikkeelle. Irtoaminen johtui tod.näk. imuputken kiinnityksestä, on nimittäin ''aika'' ahdas väli mistä putken pitää mennä.
Ajellaan taas ja katellaan mitä seuraavaks hajoaa :D
Comment
-
Päivitelläämpä tämäkin taas ajan tasalle.
Nyt on reilu kuukausi taas ajeltu käyttis moodissa työmatkaa. Kai o toiminu toistaiseksi kun pakkastakaan ei ole ollut. Pakkaset on hieman kysymysmerkki vielä kaiken suhteen, mutta eiköhän se siitä.
Penkit vaihtui himppu paremmin tukeviin malleihin ja samalla painoakin katosi muutama kymmenen kiloa. Painaa nimittäin nuo orkkis penkit ihan simona.
Seuraavaksi olisi tarkoitus rakennella sytytyspuolien johtosarja uudestaan ja muutenkin vähän fiksailla tuota konehuoneen luukkia. Huohotusta pitää myös vähän muokata purkki mallisemmaksi.
Putkisto olisi tarkoitus tehdä myös jälleen uusiksi, 3'' läpi. Tämä on alustavasti suunniteltu ensi viikonlopulle jos futurez saisi v-pannat toimitettua..
Meinaa vaan työt ja töiden päälle muiden autojen laitot sotkea tämän laitteen rakentelua. Noh kesäksi kuitenkin iskussa ;)
Toista moottoriakin on hieman haalittu kasaan, alakerrasta puuttuisi enää kampura. Voisiko joku vahvistaa onko kaikissa 1.9TDIssä sama kampura vai mistä malleista löytyy 038105021E tai vastaava. Jos tuollainen mutka löytyy niin saa tarjota. ;)
Comment
-
Takapenkit lähtee kyllä. Tilalle tulee kylläkin tavaraa 2x 10" elementtien muodossa jotka nyt asustavat varapyörätilassa.
Poikkituki on jo työn alla, katsotaan saako tahkolle kiinni vai ei.
Comment
-
Siihen takapenkin tilalle tulee istuinosan tilalle matto ja selkänojan lukkotappien väliin alumiiniputki missä on verkko alaspäin. Aika vaikea saada ja kalliit, niin kannattaa ehkä tehdä itse. Nythän tuonne takapenkille ei muutenkaan enää pääse.
http://www.partsbase.org/audi/audi-t...on-cross-tube/
Jos haluaa jotain orkkisosia etsiä.
Comment
-
Puolien johtosarja tuli korjattavaksi vähän turhankin nopsaan kun vanhasta mureni eristeet käsiin eräs ilta ja kipinä jäi matkalle.. Kaikkein kauneinhan tuosta ei tullut mutta ei kiireessä hetinyt siistimpääkään rakentaa. Johdot menevät nyt imusarjan puolelta jotta pakosarja ei grillaisi niitä heti ihan korpuiksi.
Samalla johtosarjaan ymppääntyi WOTbox eli launch control ja flat-shift. Parametrejä ei ole vielä optimoitu mutta paikoillaan saadaan vajaa 0.5bar painetta 4500rpm rajoittajalla. Flat shiftin aikaakin pitää mulkata jotta saadaan optimoitua vaihto aikaa.
Tämä laite on lauantaina nähtävillä tahkon jäällä, saa tulla haukkumaan. :D
Ja koska kuvia pitää välillä olla...
Comment
Comment