Ajattelinpas laitaa muutamia kuvia tännekin pyörimään corrado projektistani.
Vaihdoin v 1999 golf vr6 siihen. SIlloin näitä vr6 corradoja oli alle kymmenen suomessa ( suurin osa 2.8l vr6 tuonti aitoja USasta). oli liian kallis auto tuoda SF volkarin mielestä maahan aikoinaan. ne 44kpl punaiset g60 maksoikin jo 330,000 t mummon markkoja..
Anyway, pieni kummalisuus tässä yksilössä oli että ratti oli oikealla, eli auto oli Brittien saarin versio. Muutaman viikon päästä moottorista lähti ihan rauhallinen kaupunki ajossa sytytystulpaa kärkin laukeamaan. Se löysi sitten hieno iso kokoinen kolo, nimenomään sylinteri.
Siitä sitten rojekto alkoi, ja JE-Pistonin takomännät tilattiin usasta 11.1 puristusksena mikä suurensi mottori tilavuus hieman alle 3l. kansi portattiin, ja schrickin 268 nokkaakselitinkin laitettin paikalleen. Sitten löytyi harvinainen VWM vsr ( variabeles saugrohr, or vgi variable geometry intake. Mikä säätää imukanavien pituus antaakseen lisää vääntöä.
Sitten muutettin Hyvinkäälle. Lämmitetty autotallissa oli sitten raaton koti seuraavalle 4 vuoteen kun päätin että vaihdetaanpas ratti oikealta puolelta vasemalle. Tiesin kyllä että se voisi kestää hieman, mut ei nyt sentään 4 vuotta!
Now to cut a long story short. Sain auto sitten eilen katsastettu ja onnellinen olen..:-) On kiva ajaa taas suhteelisen kevyt auto RS2 jälkeen ( eli noin 500kg) Mutkista ainakin meikäläinen saa suurin iloa irti autoilusta. Quaiffin lukkoperä on hieno keksintö
http://www.locomail.com/niko/mycorradoweb/myconversion/
Moottori ei ihan vielä ole täysin kunossa, mutta eiköhän se siitä...
Vaihdoin v 1999 golf vr6 siihen. SIlloin näitä vr6 corradoja oli alle kymmenen suomessa ( suurin osa 2.8l vr6 tuonti aitoja USasta). oli liian kallis auto tuoda SF volkarin mielestä maahan aikoinaan. ne 44kpl punaiset g60 maksoikin jo 330,000 t mummon markkoja..
Anyway, pieni kummalisuus tässä yksilössä oli että ratti oli oikealla, eli auto oli Brittien saarin versio. Muutaman viikon päästä moottorista lähti ihan rauhallinen kaupunki ajossa sytytystulpaa kärkin laukeamaan. Se löysi sitten hieno iso kokoinen kolo, nimenomään sylinteri.
Siitä sitten rojekto alkoi, ja JE-Pistonin takomännät tilattiin usasta 11.1 puristusksena mikä suurensi mottori tilavuus hieman alle 3l. kansi portattiin, ja schrickin 268 nokkaakselitinkin laitettin paikalleen. Sitten löytyi harvinainen VWM vsr ( variabeles saugrohr, or vgi variable geometry intake. Mikä säätää imukanavien pituus antaakseen lisää vääntöä.
Sitten muutettin Hyvinkäälle. Lämmitetty autotallissa oli sitten raaton koti seuraavalle 4 vuoteen kun päätin että vaihdetaanpas ratti oikealta puolelta vasemalle. Tiesin kyllä että se voisi kestää hieman, mut ei nyt sentään 4 vuotta!
Now to cut a long story short. Sain auto sitten eilen katsastettu ja onnellinen olen..:-) On kiva ajaa taas suhteelisen kevyt auto RS2 jälkeen ( eli noin 500kg) Mutkista ainakin meikäläinen saa suurin iloa irti autoilusta. Quaiffin lukkoperä on hieno keksintö
http://www.locomail.com/niko/mycorradoweb/myconversion/
Moottori ei ihan vielä ole täysin kunossa, mutta eiköhän se siitä...
Comment