Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi UrS6 harraste/käyttöauto projekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Kiinalaisen rosterisarjan voi laittaa roskikseen. Kaverilla on s2:ssa 2871 kanssa 70mm downpipe ja 415hv lapulla.

    Comment


    • #62
      Oge, hyvä tietää! Thanks!

      Eli tämän KKK hybridi ahtimen saa suoraan kiinni nykyiseen, hyvä juttu. Laitetaan se kiinni tähän MTM sarjaan ensin ja käydään penkissä katsomassa tulosta sitten keväällä kun on DP ja softakin saatu asennettua.

      Minkäs mallinen tässä KKK hybridissä on se pakoputkenlaippa ja mistäs semmoisen voisi edukkaasti ostaa?

      Entä saisiko sen kiinni alkuperäiseen downpipeen myöskin? Kun ajattelin, että kaveri tekisi mulle uuden 3,5" downpipen vasta keväällä ja voisin ajella vakio DP:llä talven...

      Comment


        #63
        menee ihan vakiopaikalle tuo hypridi.

        Comment


        • #64
          No niin nythän se myrkyn lykkäs kun huomasin, että leima oli mennyt vanhaksi tovi sitten....olin tulkinnut otetta hieman "väärin".

          Leimasta tuli hylky jota kyllä hieman odotinkin. Edellinen omistaja oli joutunut vaihtamaan toisen katin jonka jälkeen oli saanut HC:n 99:iin. No nyt sitten rävähti minulla:

          Tyhjäkäynnillä CO 0,38 / 0,50 sallittu
          Tyhjäkäynnillä HC 202 / 100 sallittu

          Kierroksilla CO 0,45 / 0,30 sallittu
          Kierroksilla HC 134 / 100 sallittu

          Lambda arvo oli kierroksilla 1,01 - oli ok.

          Sekä alatukivarren pallonivel väljä...:( Ja vilkun polttimot liian haaleita...:(

          Pahinta on nyt tietenkin, että käyttöauto on pois käytöstä. Ja vasta lopputalvesta oli tarkoitus tehdä uusi 3,5" DP yhdellä 3" katilla KKK/Garrett hybridi ahtimelle, vihreät 440 boschin suuttimet täytyy vielä jostain löytää edukkaasti.

          Ei olisi varaa nyt ostaa vakio kattia sen takia, että saisi pelkästään leimasta läpi ja sen jälkeen vakio DP jäisi turhaksi.

          Olisiko jollain lainaiksi sen verran? Pientä korvausta vastaan toki...:)
          Se olisi edullisin vaihtoehto...ellei jollain 3" kattia olisi myydä, senkin saisi taiteiltua alle väliaikaiseksi...

          Comment


          • #65
            Lämmitittekö katin kunnolla lämpimäksi ennenkuin mittasitte päästöt? Minulla ei ikinä mennyt päästöt läpi konttorilla. Johtuen liian lyhyestä lämmityksestä. Korjaamolla aina meni puhtaasti päästöistä läpi kun eka kävi ajamassa sopivan lenkin ja suoraan mittaukseen.

            Comment


              #66
              Toi onkin huono juttu kun on auto käyttökiellossa, mulla kävi kerran kanssa tolleen. Ei siis ole sitä kuukauden korjaus aikaa.

              Comment


                #67
                Itelläkin katsuri huudatti konetta useamman minuutin ennen kuin sit otti päästölukemat. Vierestä kun seurasi arvoja samalla, niin aluksi ei ollu lähelläkään lukemat mutta sitten kun katit kuumeni alko arvot tippua kuin ketun häntä.

                Jos oli ollu lähempänä niin mulla olis lainalle joutanut vakiokatit...

                Comment


                • #68
                  Juu kävin, katsari on työpaikan vieressä ja kävin polkemassa jarrua ja kaasua ennen...
                  Tuttu katsarikin oli vielä lämmittänyt mutta ei muutoksia tuloksiin...

                  Comment


                    #69
                    Kannattaa ennemmin käydä heittää se lenkki kun polkea paikallaan, ei tahdo oikeen paikallaan lämmetä. Kolmosella ajaa 80km/h vähän matkaa ja sitten konttorin pihalla yrittää vielä pitää lämpöjä ylhäällä parkissa.

                    Comment


                    • #70
                      Thuppu: Ai perkule...välimatka on juu hieman pitkä. Toki serkku asustelee Jalasjärvellä mutta en tiedä milloin se käy taas täällä etelässä päin...:(

                      Kyllä lenkkiä heitin kunnolla, ensin työmatka töihin 10 km + III tiellä täyskiihdytyksiä pidon rajamailla useita...en usko että katin lämpöisyydestä johtui. Työn alle meni aamulla heti kun vein. Autoliikkeen autot minä aina käyn III -tiellä lämmittämässä ennen katsastusta kymmenen kilometrin verran ovat päästöjen suhteen menneet läpi....paitsi yksi E39 bensa bimmeri josta sitten pajalla säädettiin lambdaa tai jotain jonka jälkeen meni päästöistä ilman katin vaihtamista...

                      Comment


                      • #71
                        Onko niin, että nämä keraamiset 3" "kisa" katit eivät riitä 400 hv lukemiin?
                        Magnaflow katteja näyttää saavan edukkaasti...

                        Vai mitäs Pro-jätkät suosittelee?

                        Jos jollain on ylimääräisenä 3,5" käppyröitä tai 3" käppyröitä varastossa niin olisin kiinnostunut ostamaan.

                        Pohdin tässä nyt, että teetänkö nyt uuden DP:n yhdellä katilla vai vaihdetaanko alkuperäiseen DP:iin vain kuskinpuolen katti johonkin Motonetin 90 ? tarvike kattiin...että saan leimaan.

                        Ongelmana myös se, että vanha ahdin on vielä kiinni ja ajattelin vaihtaa Garretin vasta Toukokuussa (tarkoitus leimata sitten uudestaan vanhalla ahtimella ennen uuden vaihtoa). Mutta en tiedä sopisiko tähän vanhaan ahtimeen tehty 3,5" DP sitten Garrettiin, eikö se pitäisi sopia heittämällä??

                        Comment


                          #72
                          Ite kyllä laittaisin 100- tai 200cell metallikatin, siis 1kpl 3-3,5". Noi ei käytännössä vastusta virtausta juuri ollenkaan ja lisäksi ovat kestävemmät, sekä kolhuille että ylirikkaalle seokselle. Ite ajattelin tilata tämmösen: http://cgi.ebay.co.uk/Universal-100c...item1c17b8ee2a

                          Comment


                          • #73
                            No perkules, kiitos vinkistä!
                            Tuolle tulisi hintaa rahdilla laskujeni mukaan n. 175 €?

                            Marteliukselta näyttää saavan metallisen 3" katin 226 eurolla mutta ei sanota onko 100 cell vai mitä...

                            Täytyy nyt miettiä haenko nyt vain leiman vakio DP:llä eli ostan tarvike katin sinne (oletan että toinen katti sieltä on paskana) ja teetän sitten 3,5" DP:n keväällä ja ostan tuolta tommoisen 100 cell katin tai jostain muualta.

                            Tämmöisiä värkkejä on jo haalittu kasaan...vielä siis vihreät Bosch 440 suuttimet ovat hankinta listalla, uusi softa sekä osat siihen 3,5" DP:een...;);)
                            Tällä hetkellä tarkoitus on laittaa ahdin kiinni nykyiseen pakosarjaan joka siis on ehkä vakiota paremmin virtaava...
                            Attached Files
                            Viimeksi muokannut "IsoDee"; 14.1.2011, 23:28.

                            Comment


                              #74
                              Mistä löysit tuon maf->turbo putken? vai kyhäsitkö itse?

                              Comment


                              • #75
                                Jolta ostin rojut, oli itse veistellyt...ihan pätevää jälkeä kieltämättä...:)
                                Itse kun en osaa hitsata mitään materiaalia...

                                Comment


                                • #76
                                  Nyt on tämäkin Urssi päästetty eläkkeelle...:)

                                  Käyttöauton rooli on jäänyt pois ja nyt sitten etsitään vain harrastetila Audille missä saa möllöttää rauhassa eläkepäiviään...:):)
                                  Toistaiseksi joutuu olemaan ulkoilmassa sääolojen armoilla...

                                  Tekniikka päivityksiä ruvetaan asentelemaan keväämmällä jos ei harrastetilaa ennen sitä löydy, täytyy pihalla muuten ruveta väsäilemään palikoita kiinni.

                                  Harrastetilaa saa tarjota jos jollakin on edullista paikkaa tarjolla Uudellamaalla!

                                  Comment

                                  Working...
                                  X