Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi UrS6 harraste/käyttöauto projekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi UrS6 harraste/käyttöauto projekti

    Moi

    Nyt on siirrytty pitkästä aikaan taas VAG -konsernin tuotteeseen. Edellisestä omistuksesta onkin kulunut jo vuosikymmen..:)

    Ostin Audi -harrastajalta 6 -vaihteisen UrS6:n. Neliveto on nyt ensimmäinen minulla. Kaikki edeltävät ovat melkein olleet etuvetoisia joten nyt on päästy asiaan.
    Audi on heti tehtaan jälkeen käynyt MTM:n pajalla ja jolloin siihen on vaihdettu ainakin isompi turbo, parempi pakosarja ja softaboxi.

    Rekisteriotteessa on 223 kW mutta väännöstä ei ole hajuakaan, veikkaisin 400 Nm.
    Putkisto on 2 x 2,5" jonka nimeä en muista. DP on ilmeisesti vakio.
    Auto on saanut alleen myös alustasarjan.

    Tarkoitus olisi kesän aikana käydä dynossa jonka jälkeen näkee mitä siellä oikeasti on. Missäs olette penkittäneet nelareita Uudellamaalla?
    Itse olen penkittänyt vain etuvetoja etuvetopenkeissä mutta nelaripenkkejä ei kai ihan joka pajalla ole.

    Haluan myös seossuhteen paperille ja ainakin AMW:sta Lappeenrannasta saa hienoja graaffisia lappuja kouraan...seossuhteilla ja ahtokäyrillä varustettuna:):)

    3" DP:n osat ja katti olisi kyllä varastossa eli semmoisenkin voisi vääntää mutta tuleeko jotain ongelmaa jos alla olevat 2 kattia vaihtaa yhteen?


    Sitten pari kysymystä:

    Apukuskin etuovi ei avaudu sisäpuolelta mutta ulkopuolelta avautuu. Lukko toimii avaimella normaalisti. Keskuslukitus avautuu kylläkin sisäpuolelta normaalisti mutta ovi ei avaudu?

    Kummalta puolelta antennijohto menee taakse? Pioneeri ei löydä mitään radio kanavia eli veikkaisin viallista antenni johtoa...

    #2
    Jos sinulla on soitin vaihdettu, niin onko antennivahvistimelle menossa 12volttia?

    Comment


      #3
      Apparin puolen sisätilan kahvasta on todennäköisesti lähtenyt avausvaijeri irti.

      Tervetuloa urssi kerhoon ja eka pelimiehen liike olisi liittyä acf jäseneksi. :)

      Comment


        #4
        MTM303-pakettiin kuuluu päivitysahdin ja ohjelmistomuutos. Ahdin on ns pikkuhybridi noin 46/50 mitoilla.
        Uskaltaisin väittää, että saisin moisesta ulos vähän enemmän eli joku 320 voisi olla hyvinkin realistinen. Ota yksityisviestillä yhteyttä, jos säätöhommat kiinnostaa. Asun melkein AMW:n naapurissa.

        Kirjailisitko jotain projektista myös, koska olet täällä projektipuolella jutun alotitanut.

        Putkistopäivityksellä et lisää voimaa tuon ahtimen kanssa saavuta.

        Comment


          #5
          Jos siellä on vakio DP niin sen vaihtaminen parempaan virkistää ahtimen heräämistä ja keskialuetta ja pienen hitusen ylärekisteriäkin. Eli vaikutus tulee pääasiassa siellä missä ahtopaine/pakopainesuhde on vielä terveellä alueella. Sitten kun pakopainekäyrä lähtee jyrkästi ylöspäin eli turbiinipuoli tukkeutuu niin ahtimen jälkeisellä putkistolla ei enää paljon auteta asiaa. Muutenkin putkiston osuus on ehkä vain neljännes tai korkeintaan kolmannes siitä vaikutuksesta mitä DP:llä saa aikaan. Siis silloin kun vakioputkisto virtaa niinkin hyvin kuin vitosässissä.

          Muutamia kymmeniä nyyttöneitä keskialueella ja muutamia hevosia huipputehon tienoilla. Jos teettää hommat ulkopuolisella ja laskee euroja per hevoset niin ei välttämättä kannata, jos taas itse harrastelee niin suosittelen.

          Comment


            #6
            Omassa MTM303-paketissani ahtimen siipikoot olivat n. 48/49. Voihan toki olla etteivät ne ole kaikissa ihan samanlaisia.

            Comment


              #7
              Molemmilla on "noin" -mitat joten eiköhän tässä samasta asiasta puhuta. Vieläpä aukkomitassa ja siiven kärjen mitassa on välyksen verran eroa. 47/50 mun piti kyllä kirjoittaa, mutta epäonnistuin :)

              Comment


              • #8
                Moi

                Kyllä soitin on vaihdettu 2 DIN:n Pioneeriin ja tarkistin, että antennijohto on kiinni soittimessa kyllä.
                Mites pystyisin tarkistamaan mitä antennivahvistimelle menee ja mistä päin semmoisen löytäisin?

                Kiitos neuvosta oven suhteen, täytyy vappuna ottaa oviverhoilu irti ja katsoa mistä vika löytyy.

                Kyllä ajattelin liittyä, täytyy käydä laittamassa hakemus vetämään...:)

                Porkkis: Laitan sinulle viestiä tulemaan. Nykyiset tehot kiinnostaa kovasti tietää kun epäilen, että siellä olisi tuota määrää tehoa. Kun vertaan edelliseen vajaa vetoiseen 260 hv / 450 Nm kotteroon joka toki heräsi henkiinkin jo 2000 jälkeen ja tehot loppui jo 5000 kohdilla niin kyllä tämä on ihan erillaista menoa kun jaksaa mennä hienosti 7000 asti...:)

                Rekisteriotteessa lukee Saksaksi näin: ZIFF.7.LEISTUNGS-STEIG.MTM M.TURBOLADER TYP: ATL,AUSPUFFKRUEMMER U.STEUERGERAET TYP:MTM S4 FREIGABE V.REIFENHERSTE. ERFORDERL

                Pakosarja on kyllä erillainen mitä vakio AAN:n 2,2T koneessa on, sen mitä silmällä olen verrannut.

                Juu ajattelin tänne päivittää projektia sitä mukaa kun jotain muutetaan tai viritetään ja kuvien kera totta kai!

                Ei tämä penkkiin vedä kyllä siihen malliin kun haluan sen tekevän joten katsotaan mitä "edullista virittämistä" voisi pienellä rahalla tehdä tulevana kesänä. (orkkis IC parempaan ja ehkä sitten vielä se uusi softa näin aluksi)

                Jos en myy tuota kasipätkään sopivaa 3" DP:ä katilla niin hitsataan se tähän sopivaksi. Ei siitä ainakaan haittaa ole...:):)

                Joku viritysputkisto alla on jo mutta sen lisäksi meinasin tuon DP:n sinne väsätä.

                Myös kytkin on ehkä vaihdettu jäykempään kun tuntuu aika jäykältä. Mutta empä sitten tiedä kuinka jäykkä Ässässä alkuperäisenä edes on...

                Ensimmäisenä kuitenkin rullilla käynti niin on sitten viisaampi...

                Comment


                  #9
                  paljonko ahtopainetta nykyisellä softalla??

                  Comment


                  • #10
                    AAN koneen kytkin on kyllä normaaliauton kytkytintä selkeästi jäykempi monesti. UrSilla ajon jälkeen tahtoo aina firman sokotasta mennä kytkin lattiasta läpi kun samalla voimalla sitä tahtoo kohdella.

                    Comment


                      #11
                      Kyllä noissa kytkimissä on ihan autokohtaisia eroja. Toinen vakio on löysä, toinen jäykkä...

                      Comment


                      • #12
                        Digitaali näyttää 2,2 baria eli 1,2 ahtoa.

                        Niin se voi kyllä olla, että tossa on vakiona vain paljon jäykempi kytkin kuin tavallisissa autoissa. Mutta silti tuo on paljon jäykempi kuin R -volvon alkuperäinen kytkin joka sekin on mallisarjaan verrattuna järein.
                        Mutta samapa se...kuhan kestää se on pääasia...:)

                        Mittaan tässä joku päivä 80-120 km/h niin siitä ajasta voi jo jotain päätellä, ennen kuin pääsen rullille asti.

                        Comment


                        • #13
                          Käsin mitattu kellolla 4 aikaa 80-120 km/h 3 -vaihteella aloittaen n. 60 km/h:sta ja kello käyntiin 80 km/h kohdalla.
                          4:n kiihdytyksen keskiarvoksi sain 3,71 s.

                          Mites kun kaiuttimista kuuluu vinkunaa kierrosten mukaan?
                          Maadoitus on ilmeisesti perseellään, mutta kokeilin maadoittaa vahvistimen takakontissa olevaan Webaston akkuun mutta ei auttanut. Ehkä hieman väheni.
                          Täytyy tarkistaa Pioneerin DVD -soittimen maadoitus myös.

                          Se antennivahvistin pitäisi löytää että saisin radion kuulumaan, vinkkejä?

                          Vai ostanko motonetista jonkun ikkuna-antennin ja länttään sen sinne?

                          Comment


                            #14
                            Laturivinkunaan auttaa kun maadoitat kaikki soittokoneet samaan pisteeseen. Eli soitin, vahvistimet, jakosuotimet kaikki samaan paikkaan.

                            Comment


                              #15
                              Olisiko antennivahvistin samassa paikassa kuin UrS4:ssa? http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=54009 viesti 6, kuvat 2 & 4.

                              Comment


                                #16
                                Mitä kautta olet vetänyt signaalipiuhan (rca) konttiin? Mä en saanut vinkunaa loppumaan ennen kuin vedin keskikonsolin kautta rca:n vahvarille.

                                Noita antenni vahvareita saa myös uusia ja ei maksa paljoa.

                                Comment


                                  #17
                                  Kaikki aina puhuu antennivahvistimesta, muttei se mikään vahvistin ole, vaan antennivahvistimenvirtasyöttölaite.

                                  http://www.autostudio.fi/product_inf...oducts_id=7313

                                  Normaalisti VAG-alkuperäissoitin syöttää +12V suoraan antennijohtoon, kun soitin vaihdetaan aftermarket tuotteeseen, sähkön syöttö loppuu, jolloin pitää laittaa linkin mukainen sähkönsyöttöpalikka.
                                  Viimeksi muokannut migis; 2.5.2010, 00:58. Perustelu: alkoholinvaikutuksenalaisen typot

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kiitoksia vinkeistä!!! Tutkin hieman tuolta kattoverhoilun takaa sitä vahvistinta ja kokeilen syöttää sinne 12V josko alkaisi radiokanavat kuulumaan.

                                    En tiedä mistä on RCA:t vedetty, täytyy sekin tutkia samalla.

                                    Akkuhan oli takapenkin alla niin kokeilen vetää maadoitukset sinne kaikki josko sillä saisin vinkunan loppumaan.

                                    Ja ostan tuolta tommoisen palikan jos en muuten saa radiokanavia kuulumaan.

                                    Comment


                                      #19
                                      Koitin tuohon omaani antennivahvaria (taimikäsenytoli) eikä se kyllä parantanut muuta kuin signaalin voimakkuutta eli mankasta sai kääntää volyymiä pienemmälle monta pykälää. Samat häiriöt tuli silti läpi eikä kanavat löytyneet yhtään paremmin. Seuraavaksi kokeilin uutta antenniakin joka toimi vielä huonommin. Paluu alkuperäisiin vehkeisiin tuotti kaiken parhaan tuloksen.

                                      Epäilen silti vahvasti että minun tapauksessa soittimen vaihto auttaisi, sama grammari kulkenut jo monen auton vaihdon yli mukana ja monesti alkuperäisellä soittimella on kuulunut paremmin ja sit kun on vaihtanut tuohon JVC:n pari vuotta sitten ökykalliiseen, on alkaneet kanavat rätisemään.

                                      Comment


                                        #20
                                        Ainakin coupessa meni erillinen johdin antenninvahvistimelle, eli ei kulkenut antennin piuhaa pitkin. Tuo johdin on kytkentäkaavojen mukaan ollut kiinni oem soittimessa, eli kun tuon johtimen sitten laittaa kiinni jälkiasennus soittimen +12V nastaan, niin pitäs radion kuulua. Näin siis coupessa, liekkö eri variaatioita noista antenni systeemeistä näissä?

                                        Comment


                                          #21
                                          T89 (ja B4?) tosiaan lähtee 2 valkoista johtoa, joista toinen menee valosummerille ja toinen menee antennivahvistimelle.

                                          Comment


                                          • #22
                                            No niin koko päivä meni auton kimpussa kun purin kaikki ovilistat, takapenkin, mankan ja korjasin apukusken oven katkaisijan.

                                            Oven kahvanvaijerissa oli joku häiriö kun otin sen irti ja liikutin pari kerta niin kuului napsahdus ja lukko rupesi toimimaan...hyvä niin!

                                            RCA:t menee keskikonsolin alla.
                                            Laiton nyt kaikki kaiuttimet kiinni vahvistimeen ja nyt rokkaa normaalisti.

                                            Vinkunaongelmaan en kerennyt paneutua mutta vedän sen vahvistimen - johdon akun miinukseen niin katsotaan sen jälkeen mitä tapahtuu.

                                            Purkasin takaata sisäverhoilut sen verran, että pääsin käsiksi antennista lähteviin johtoihin.
                                            Mulla lähti 2 mustaa johtoa ja 1 ohut violettimusta johto joka oli liitetty liittimellä valkoiseen johtoon joka lähti apukuskinpuolelle kohti keulaa.
                                            Mystistä on, että siellä on vissiin joku vetänyt jälkikäteen jonkun antennijohdon sinne kun kuskinpuolelle lähti 2 mustaa antenniliittimillä varustettua johtoa ja 1 musta lähti apukuskipuolelle ja kohti keulaa.

                                            Vahvistinta ei ollut mulla siellä missä "vovelilla" oli kuvissaan.

                                            Yritin syöttää virtaa siihen valkoisen ja vielotin liittimeen mutta ei löytynyt kanavia.

                                            1 niistä näytti aika uudelta johdolta joka ei minusta ole ollut siellä 15 vuotta...joten täytyy kai purkaa sisustaa uudestaan että pääsee seuraamaan mihin ne kaikki mustat johdot menee, josko se vahvistin löytyisi sieltä jostain...

                                            Kauhee homma...

                                            Comment


                                              #23
                                              Tiedä auttaako tuohon antenniongelmaan varsinaisesti, mutta mulla antenninympäriltä sulaa kuurat suht nopeesti pois. Olettaisin sen olevan siis vahvistin, joka siellä lämpee. Melko tehokas lämmitin :)

                                              En muista onko näissä sitten tuo virransyöttö antennijohdon "plussassa" kuten monissa uudemmissa on.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kuulin tuossa vinkkiä, että ainakin Volsulla on alkuperäisissä antennijohdoissa kulkenus virta keskijohtoa pitkin ja signaali sivuilla olevia lankoja pitkin tai toisin päin. Ja VW:ltä on saanut ostaa semmoista adapteria joka vaihtaa nämä toisin päin tarvike-soittimille sopiviksi.

                                                No täytyy purkaa taas viikon päästä sisusta ja tutkia tarkkaan ne 3 eri mustaa antennijohtoa.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Joo esim Volkkariin on omansa tai paremmin VAG adapteri se on. Ainakin kahta eri mallia ja ero tosiaan on niissä se, että kumpaa pitkin virran lykkää.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Oli tässä työpäivän aikana luppoaikaa ja hyllyssä sattui olemaan semmoinen adapteri.
                                                    Mutta ei herännyt henkiin adapterillakaan, Aalto kuului kun piti sormia siinä adapteri päässä.

                                                    Testasin myös vara-antennilla kun oli semmoinenkin käytettävissä.

                                                    Löytyi kaikki kanavat ja radio pelasi hyvin. Eli diagnoosi on viallinen piiska tai antennivahvistin joka kuulemma löytyy sen kattomötikän sisältä...
                                                    Kysäsin samalla mitäs kyseinen mötikkä maksaisi piiskoineen niin eipä saa enää tilattua....game over!

                                                    Mistäs webbikaupasta löytyisi kohtalaisen hyviä kattoantenneja tarvikkeena?
                                                    Tai toisena vaihtoehtona on ostaa semmoinen ikkuna-antenni jos jostain semmoisen löytäisin.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Saahan noita vahvistimia ihan tarvikkeenakin. Ostin tuon oman testikappaleen muistaakseni jollain 7-8 eurolla. Olis ylimääräisenä jos haluat kokeilla.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ensimmäinen tankillinen 98:a on mennyt ja kulutukseksi tuli mitattuna 12,92 l/100km...:)
                                                        Minusta ihan sopivasti ensimmäiseksi tankilliseksi...yleensä kun minulla on aina se ensimmäinen ollut melkein litran verran suurempi kuin tulevien tankillisten, joten tästä on hyvä jatkaa. Hyvä juttu!

                                                        Seuraavaksi täytyy apukuskin puolen etulaakeri vaihtaa kun jurisee suoraan ajaessa sekä vasemmalle kaartaessa. Orkkis laakeri alle kun saan sopivasti ostettua...

                                                        Sen jälkeen jakopään vaihto ennen kesää, osat on jo alapyörää lukuunottamatta.

                                                        Ja vasta sen jälkeen uskaltaa lähteä rullille ja hakemaan dynolappua ihmeteltäväksi...
                                                        Lisää voimaakin on alkanut jo hieman kaipaamaan, mutta sitä saa Lappeenrannasta sitten samalla reissulla...:):)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Nyt kuuluu kaikki radiokanavat ja hyvin!!! Ostin alkuperäistä vastaavan antennin katolle ja vedin uuden johdon mankalle. Hintaa tuli 30 kymppiä.

                                                          Huomenna pitää väsäillä vahvistimille virta ja maa -kaapelit uudestaan jos saisi laturin vinkunan pois...

                                                          Laakeri odottaa varastossa vaihtoa, reilu 60 kymppiä tuli alkuperäiselle laakerille hintaa...

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Laakeri vaihdettu ja jurina hiljeni...jes!

                                                            Keskikonsolia saatu hieman modattua parempaan päin, yksi pala pitää vielä tehdä niin saa sitten kelvata minulle.

                                                            Ahtimen kompurakotelosta löysin laatan josta ilmeni ahtimen kompurakotelon olevan K26, mutta pakopesä ilmeisesti on vakioahtimen?

                                                            Mahdollisesi saan pienen upgradebudjetin kesän jälkeen kasaan niin onko tästä nykyisestä ahtimesta mahdollista saada esimerkiksi pakopesää vaihtamalla lisää puhtia?
                                                            Ajatuksissa olisi RS2:n pakosarja tai tuubipakosarja jos nykyinen pakosarja ei n. 400 hv tienoille riitä, isompiahdin, RS4-look puskuri, cooleri, 3" DP, mahdollisesti uusi hukkaportti sekä uusi ohjelma.

                                                            Osaako kukaan sanoa, onko tämä vakio pakosarja vai joku muu? Itse vakioon vertasin niin hieman olisi putket isommat...mutta empä tiedä.

                                                            Attached Files

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X