Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 1.8TD04q sedan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • valittaakin edelleen nokka-akseli asentotunnistinta, short to the plus or open. Johtoon tulee +7v jokaseen napaan,normaalia? Meno ei muutu,vaikka johdon kytkee irti/kiinni.

    Comment


      Onko tarvike vai OEM asentotunnistin? Ainakin yhteen 1.8t moottoriin vaihdettu tarvike antoi heti uudelleen koodien nollauksen jälkeen vikakoodin. Alkuperäisellä vika poistui.

      Comment


        Hall anturin johdon liittimen 1 ja 3 napojen välistä pitäs löytyä 4,5-5,5V. 2 ja 3 napojen välistä akkujännite. Eli tuo 7V kaikista tuntuu pikkasen oudolta...

        Comment


        • Se oli aluksi jotain 4-5.5v,sitten yhtäkkiä nousi 7.7v. Nyt nykii jo tasakaasulla ajettaessa,bensa haisee ja sitä palaa paljon,n.15 litr satasella. Tyhjäkäynti seilaa sillein tututum,tututum,pieni tauko aina neljän iskun välissä..
          Voi kun olisi aika ja paikka :P

          Comment


          • eikö tosiaan asustele yhtään tekniikkaa tuntevia kerholaisia sielläpäin. Auttakaa nyt miestä mäessä että saatas nelkkuun vedot takas.

            Comment


            • Mittasin nyt uusiksi nuo johdot,niin 5v tulee ekalle,12v tokalle ja kolmanteen ei mitään. Ja kolmas on valkoharmaa. Äkkiseltään ei näkynyt poikkeamia,mutta pitää avata kumisukkaa sen ympäriltä varmaan eculle asti,että löytyy katkeama/hapettumaa...?

              Comment


                Eikö sen yhden pitäisi olla maa, eli siinä ei pitäsi olla jännitettä runkoon verrattuna. Maa on kyll monesti ruskea, signaalimaa olla toki muunkin värinen. Johtimen eheyden voi tarkistaa mittamalla sen resistanssin ECUlle asti. Tarvii vann tietää, mihin pinniin ko. johto eculla menee.

                Comment


                • Juu,ei ollut jännitteita,eli aivan oikein toimii. Huomenna pitäisi olla boshcin anturi,saas nähdä toimiiko sillä vai onko se jako sitten hypännyt.
                  Huvittavinta on se,että autoa myytiin bensatuotto vikaisena,mutta sitä tulee kyllä ihan muille jaeltavaksi asti,tyhjäkäynnillä lambda korjaa vag-comin mukaan yli 25% rikkaammalle.

                  Comment


                  • http://uk-mkivs.net/forums/p/394834/2698823.aspx
                    tuola on ohjeet kuinka korjataan sytytys yksikkö itsellä oli 2pytyn lanka palanu poikki sinne voi juottaa uden langan jos on kolvaillu reilusti enemmän kun perus koulu juotokset

                    Suosittelen ensin avaan osan ennen kuin tilaat uuden niin ei mene sit noin 100€ jos osa ei olekkaan rikki vaan vika jossain muualla mut vika kuullostaa kyllä tuolta.
                    Viimeksi muokannut E.G.E; 28.1.2013, 13:09.

                    Comment


                    • Jos lambda korjaa maksimit rikkaammalle niin silloin on kyllä ongelma joko polttoaineen saannissa, ilmamäärän mittauksessa tai lambda-anturissa.

                      Comment


                      • Saisko video pätkää miten auto käyttäytyy jos se käy kolmella niin sillon on sytytys puolella vika mut jos kerta lambda säätää rikkaammalle niin sillon se ei saa tarpeeks bensaa taikka saa liikaa ilmaa

                        Comment


                        • Ei taida nyt tulla videota ollenkaan kun ei lähde edes käyntiin enää. Bensa vaan haisi.

                          Comment


                          • Njoo,olinpa sitten väärät tulpat laittanu -->hajonneet.
                            Mutta nyt todettiin,että ecu ei lähetä nokka-akselin johdon kautta virtaa,12v tulee mittariin mutta kuormaa ei kestä. Piuha on ehjä,mitattu a todettu,mutta eculta vaan ei tule. ecu paskana?

                            Comment


                            • Oho se on sit hieman kaalliimpi ostos edessä ootko avannu ecun?

                              onko selkeää vikaa ecussa pystyiskö sen kolvaileen kuntoon säästäisit noin 1000€
                              Olikos sulla miten tehty toi ohjelma onko sinne tehty erillinen piiri vai muutettu ohjelma

                              Comment


                                Aika pöljää laittaa ecun ostoon ihan 1000e kun 100-150e saa toimivia laitteita.

                                Comment


                                • Porkkishan tätä ohjelmaa on kuulemma tehnyt,en sitten tiedä mitä kaikkea muut ovat ennen/jälkeen tehneet,muutamia katkenneita johtoja eculle tulevassa johtokasassa,tukittuja johtoja jne...Lähde nyt noista selvittämään mikä on tarpeellista ja mikä ei.

                                  Comment


                                  • katkenneita johtoja? Siinä oli joku "viripurkki" kytkettynä ecun johtoihin kun auto tuli mulle, sen takia muutama teipattu johto. Porkkiksen piiri siinä ecussa nyt on, sen jälkeen sitä on tuskin puukotettu.

                                    Comment


                                    • Asia selvä,sekin normaalia että yksi nokka-akselin johto ja kaasuläpän yksi johto jakavat saman rei'än ecussa?
                                      Jotain käryä myös siitä,että tyhjäkäynnillä kierrokset nousevat itsekseen 1400rpm ja palaavat hitaasti takaisin alle tonniin. Sekä myös se,että jos sammuttaa/stumppaa,niin autoa saa sahata oikeasti joku 2min että starttaa taas.

                                      Comment


                                      • Muista johtovirityksistä en kyllä osaa sanoa, mutta kuulostaa vähän oudolta.

                                        Comment


                                        • Ainakin s2:ssa käyttöjännite on samalla piuhalla TPS:llä ja hallilla.

                                          Comment


                                          • Jollain käryä,kuinka paljon nokka-akselin asentotunnistimessa on vastusarvo?

                                            Comment


                                            • http://audi.workshop-manuals.com/a4-...ex.php?id=2210

                                              http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/s...A4-Hall-sensor

                                              tossa on jotakin tietoa jos auttaa muistaakseen on joku 4.5-5.5

                                              Comment


                                              • Ei sieltä ohmeja löytynyt,mutta nuo voltit kyllä tulee anturilta. 3 eri anturia testattu,ja vika on yhtäkkiä vaan tullut. Koetinkynällä kyllä rupee moottori vähän rönkläämään kun hiplaa sitä anturia,mutta se ei jaksa pistä sitä 12v johtoa pitkin,johto on ehjä. Alkaa keinot loppua tuohon ongelmaan prkl.

                                                Comment


                                                  Eikös nuo hall anturit voi ottaa hieman itseensä jos niitä mittailee vastusmittarilla? Näin ollen on voinut anturi mennä rikki.

                                                  Comment


                                                  • Noniin,kahdella anturilla tulee vikakoodisi open circuit/short with power ja yhdellä tulee short to ground. Eli ovatko sitten kaikki 3 anturia paskana?

                                                    Comment


                                                      Vai johdossa vikaa..?

                                                      Comment


                                                      • Johdot tarkastettu,toimiivat. Maanantaina uus takuusta,jos ei toimi niin loppuu jo keinot...vikatila haittaa.

                                                        Comment


                                                        • Päivitystä pitemmästä aikaa:
                                                          Jakohihna vaihdettu,todettiin samalla että jako pielessä ollut viime kerrasta,ja roimasti...
                                                          Menohalut,jumalauta,niitä tuli aivan vitusti lisää. Nyt meinaan tuntuu,että autossa on ne mitä paperilla puhutaan :D
                                                          Häiritsevästi vaan tuntuisi,että kytkin luistaisi.
                                                          Ja mittaristo,se päättää resettaa itsensä aina välillä,jolloin kierrosluku/nopeusmittari putoaa nollaan,trippi nollaantuu,mutta kaikki muut mittaristossa olevat mittarit toimivat.

                                                          Comment


                                                          • Ja perkele,kytkin se luistaa. Oliko tuolla valmiina kiinteä vauhtis,jos on,joutuuko senkin vaihtamaan myös. Sitten,joku yli 500nm kestävä setti tuonne,jää vähän varojakin,ajettavuudella ei niinkään väliä. Ehdotuksia,kiitos :)

                                                            Comment


                                                              Yli 500Nm setti on kyllä vielä ihan normaalisti ajettava. Ei kovin jyrkkä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X