Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Joo kyllä se riittää, lähinnä sitä anturin kuluneisuutta tarkotin. Ei välttämättä toimi enää niinkuin pitäisi. Pelkkä puhdistuskin voi avittaa jos öljyä/paskaa päässyt putsarin läpi. Toki puhdistus vain siihen soveltuvalla aineella.
Dodiih,nyt saatiin eteen vetarien ulommat/sisemmät nivelet paikoilleen. Olivat sitten edelliset tekijät unohtaneet lukkosokat/prikat nivelestä,ja näin ollen päässyt liikkumaan/tuhoutunut ennenaikojaan...
Lambda myös vaihettin,oli muuten helvetin mielenkiintoista saada uusi paikoilleen,kierteet olivat lievästi tuhoutuneet,mutta ei vaikutusta ajoon.
Jarrut ja palat myös joka nurkassa nyt uudet,kyllä kelpaa,samalla vaihdettiin tuo rikki mennyt ohjaustehostimen jäähdytysputki,pumppukaan ei ilmeisesti ole mennyt paskaksi kun ääntä ei pidä ja tehostin toimii.
Vikana vielä täysi puutuminen 1.5k kierroksilla,jos lyä lämän lattiaan,mutta osakaasulla vielä jotenkuten kihvertää,sekä nykiminen täyskiihdytyksessä 4-7k kierroksilla. Osakaasulla ei nyi...
Maf/sytkäpuolen ongelmia?
Hyvin mahdollista...nyt ei ahdot enää nouse työpäivän seisomisen jäkeen yli 0.5 bar,yritti pari kertaa nousta 1.0 bariin muttei. Normaalisti nousee sinne 1.5 bar
Mitäköhän nyt hajosi :E
Oli jäänyt maffin sovitusputki hieman löysemmälle,pukkasi ilmaa välistä ja maf vikatilaan. Asennettu xenonit näemmä ennenkin,porattu suojiin reijät,no olipa positiivnen yllätys kun valaistusta uusittiin :)
No,pitäisi tuo maf muutenkin vaihtaa,kenelläkään mitään hyviä ideoita mistä tilata/ostaa,laakkoselta lähtisi edulliseen 440 eur,- tuumin että voisi jostain saada halvemmallakin...?
Vanhan anturin kun antaa vaihto-osana merkkitiskille niin eihän sen noin tyyris pitäisi olla? Jossei merkkitiskiltä onnistu niin lähimmältä varaosaliikkeeltä samalla metodilla uus boschilainen vai mikä siellä nyt sitten onkaan.
Varaosaliikkeestä boschin anturi on huomattavasti halvempi vaihtoehto. Vaijerikaasulla olevin ei ole tainnut vieläkään tulla tuota vaihto-osa mahdollisuutta. Ja iän mukaan kuuluu vielä siihen väliin. Osanumero mukaan ja varaosaliikkeeseen niin taitaa hinta pyörii 250 eskon kantturoissa.
Dodiin,oulusta sai tilattua. On se kyllä kumma,joka ainoa osa tuntuu löytyvän sieltä,pitää varmaan kohta muuttaa sinne...
Eli maf tulossa,raportoidaan lisää sen asennuksen jälkeen.
Maf laitettu,vähän muuttui rykiminen,muttei silti kokonaan.
Ongelmana siis nyt kulutus (+15l/100km matka-ajossa),alakierroksila olematon vääntö,ja pätkimistä yläkierroksilla,vain kaasu pohjassa,jos päästää vähänkään ylös,niin vetää tasaisesti.
Viimeksi muokannut Tatska; 16.12.2012, 10:46.
Perustelu: Tarkennusta
Ja nyt jos joku urhea ihminen tietää,miten/mistä saisin vaihteistonpuolen laipan eteen kuskin puolelle,olisin tyytyväinen,vanhasta korkkasi kierteet -->vetari irti kesken ajon. Ei mitään pahempaa sattunut,veto vain hävisi.
Yksinpuhelua ja vian arvuuttelua edelleen...lämpimänä,jos sammuttaa,ei lähde millään käyntiin. Lisäksi,tuo yläkierrosten nykiminen johtuu vain lämpinänä,ei kylmänä...suuttimet vuotaa? Imuilmanlämpötilamittari ja moottorin lämpötilamittari ehjät.Maf ehjä,lambda ehjä.
Oletko katsonut vikakoodeja? Jotenkin kuulostaa samanlaiselta vialta kuin edellisessä a4:ssa. Siinä oli mennyt kampeakselinasentotunnistin vai mikä lie viralliselta nimeltään. Lämpimänä nimenomaan sai käyntiin sahata ja rupesi nykimään. Tasakaasulla taisi jotenkin toimi. Kone tuossa autossa oli tosin 1.6 AHL
Vikakoodit tyhjänä,nyt tekee rajua kierrosten heittelyä kun painaa kaasun pohjaan 2. vaihteella ja kierroksia 1500 : Kierrokset pomppii +-500 suuntaan ja toiseen ja auto vain loikkii.
Ja yksinpuhelu jatkuu,n75 venttiili testattu,toimii niinkuin pitääkin. Nyt ei pidä ahtoja jos painaa kaasun pohjaan,osakaasulla pysyy kyllä,mutta silloinkin välillä tahtoo jäädä tuonne 0.5 bar.
Ideoita otetaan vastaan...
Noh,ei päässyt vielä painetestiä tekemään kun kaveria ei yks.kert kiinnosta,ja ymmärrän kyllä ihan hyvin,ei siinä mitään.
Tulpat,puolat ja nokka-akselin asentotunnistin vaihdettiin,kun vikakoodeissa 2. pytyn nakukorvaus huiteli aika rajusti. Lambdassa myös jokin malfunction error,joka tosin postui eikä palannut enää.
Nokan asentotunnistin valitti open or short to the ground,jonka vuoksi vaihdettiin. Ei sitäkään enää valita..
Saa liikaa bensaa edelleen,eikä kierrä kierroksila yli 5k.
Imuovuotoa,ahtovuotoa?
Comment