Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

90t--->80 20v Tq

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Eilen vaihdoin paikoilleen kauan sitten ostamani Nardin ratin. Hyvin sopi. Hieman töötin kanssa joutu taistelemaan ja vaihtoon meni sitten myös vilkkujen ja pyyhkijöiden viikset.
    Reilun viikon päästä sitten Kemoraan.

    Comment


      Reilun viikon päästä sitten Kemoraan.
      Taitaa jo asfaltti poltella kovin=)

      Comment


      • Tänään projekti trailerille ja kohti Kemoraa. Joko illalla tai huomenaamulla.
        Perkele kun en muista enään miten öljyn jäähdyttimen termostaatin vois ohittaa tai saada öljy kiertämään siellä koko ajan. Jos joku muistaa tai linkittää viestiketjun mistä ohje löytyy niin voisi tänään vielä sen modin tehdä. Itse en sitä vielä haulla foorumilta löytänyt.

        Comment


          Kannen ja patruunan väliin pönkkää niin ainakin linja on auki mutta en tiedä mitä sitten tapahtuu jos öljyt kuumeneekin niin että patruuna alkaisi painamaan.
          Värkkihän toimii siis niin että se holkki siellä reiässä määrittää kylkiensä aukoilla mihin öljy menee. Kuumetessaan holkki liikkuu jousivoimaa vasten eli termarin keskitappi nousee kantta vasten.

          Sinänsä jos jäähdytinkenno on riittävän iso, ei termostaatin pitäisi haitata menoa. Omassakin hauskuuttimessa on 115C normaali maantieajon öljynlämpö. Toivottavasti pysyy myös radalla järkevissä lukemissa.

          Comment


            Mites reissu suju?

            Comment


            • Ihan hyvin meni Kemoran reissu. Yksi rikkoontunut tulpanhattu kyllä aiheutti ylimääräistä jumppaa.
              Alustaa ja ajo-ominaisuuksi pitää alkaa hieromaan kuntoon ja opetella ajamaan. Niin vähän tullut tänä kesänä käytyä radoilla, että ei uskaltanut kunnolla päästää mutkiin menemään. Renkaiksikin voisi hommata jotain muuta kuin vanhat Nangkangit.
              Tästä on hyvä kuitenkin jatkaa kun teknisesti toimii.

              Comment


              • Kävin äsken kaupassa projektilla ja ihmettelin ihme suhinaa. Tarkemmin asiaa tutkittuani havaitsin, että eiliset ajot mentiin melkeen vapasina. Eli Jos joku ihmetteli tukkoista ja puutunutta liikkumistani radalla niin syy oli tuo juuri löytynyt ahtovuoto. Kypärä päässä sitä ei vaan huomannut.
                Pitänee joku päivä tutkia mistä suhusee.

                Comment


                • Oliko kemorassa tekemälläsi konepelti modilla vaikutusta, kerkesitkö testaamaan?

                  Comment


                  • Ei ollut havaittavaa hyötyä :) Pitää kuitenkin reikiä suurentaa, siistiä ja teipata nätimmäksi. Muutakin lämpeämistä ehkäisevää modia on ajatuksissa.

                    Comment


                    • Eilen aamulla rälläköin taas konepeittoa, alailmanohjainta sekä vaihdoin öljyt ja rikki menneen tulpanhatun. Testilenkillä lämmöt nousi edelleen, mutta totuus paljastuu vasta radalla. Mielestäni lämmöt kuitenkin laski nopeammin kun hieman reippaamman ajon jälkeen löysäsin.
                      Nostajat alkanut pitään pientä rallatusta tyhjäkäynnillä. Tuohan oire ei ole mikään kamala mutta häiritsevä kun tähän asti on käynyt kuin Singeri. Pitää vielä ehkä kokeilla toisilla öljyillä. Nyt koneessa Liquid molyn 10-60. Onko joku saanut lämpö/rallatusoiretta jollain öljyllä poistettua/lievennettyä?

                      Comment


                        Teetät paksumman kennon siihen nykyisen tilalle ja/tai siirrät takakonttiin. Muuten en usko lämpöongelman laantuvan.

                        Comment


                        • Joku muu kuin rei-ittely auttaa paremmin. Itsellä auttoi esim. jatkuva flektin pyörinä ja mittatilaus/useampi kennoinen jäähdytin.

                          Comment


                          • Veden lämmöt siis pysyy kurissa, mutta öljyn lämmöt meinaa nousta. Mikä on sitten vaarallisen korkea?

                            Veden läämmöt olleet maks 90ast ja öljyt 130. Kun öljyn lämmöt on noussut tuohon niin olen aina löysännyt. En tiedä nousisivatko siitä ylöspäin.

                            Comment


                              130 ei varmaan ole mikään ongelma. Itse löysäsin vasta kun oli 150 ja vaan sen takia kun veden lämmöt oli niin korkeat. Öljynä Magnatec 5-40.

                              Comment


                                Mulla loppu venttiilien rallatukset kun siirty Castrolin tws:sään.

                                Liquid Moly aiheutti ongelmaa varsin pienellä nilkan oikomisella...

                                Comment


                                • Liquid Moly aiheutti ongelmaa varsin pienellä nilkan oikomisella...
                                  Millaista ongelmaa?

                                  Comment


                                    Olen antanut itselleni kertoa, että terveellinen maksimi olisi sen 130 astetta, mutta siitä ei ollut puhetta, mille öljylle.

                                    Comment


                                      Siis juuri mainitsemaasi venttiilien rallatusta.

                                      Comment


                                        Eipä tuo oma tuntunut roklottavan valvolinen 10w-60 litkuilla, vaikka öljylämmöt sen 130 mittarin mukaan olivatkin heti kun rupesi nilkkaa oikomaan enempi.

                                        Comment


                                        • Olen noita Molyjä käyttänyt projektissa aina. Ei ole tähän mennssä nakutellut. On varmaan nostajat sen verran jo kuluneet, että tarvii parempaa ölppää. Jospa huomenna saa aikaseksi vaihdella niin Alastarolla sunnuntaina näkee vaikuttiko naputukseen. Jos ei niin nostajat viimeistään talvella vaihtoon.

                                          Comment


                                            Omien kokemusten mukaan tuntuu noi Valvolinen litkut toimivan oikein hyvin näissä vitoskoneissa. Nytkin on ihan perus Synpower 5w-40:set eikä mitään ihmeempää rallatusta kuulunut vaikka öljylämmöt oli radalla 130 astetta. Hytikoilla ajettu 280tkm, öjyillä oli ajettu siinä vaiheessa n. 800km.

                                            Comment


                                            • Castrolin 10-60 vaihtu koneeseen ja rallatus väheni. Talvella viimeistään uudet nostajat koneeseen.

                                              Haluaisko joku ostaa tuon kopan pois?

                                              Jos purkaisin siitä tekniikan pois ja siirtäisin johonkin toiseen koppaan niin tuo jäisi ylimääräiseksi.
                                              Eli koppa laseineen ja luukkuineen. Ilman moottoria, voimansiirtoa, alustaa, bensalinjoja, motin johtosarjoja jne.
                                              Jos jotakin alkoi kiinnostamaan niin pian yhteyttä ja hullu tarjous tulemaan niin saattaa kaupat tulla :)

                                              Comment


                                              • Eilen taas pitkästä aikaa projektin kimpussa. Oikea raidetanko vaihtui ja kulmat pitäs saada edestä edes sinnepäin säädettyä. Yksi ajelu vielä tänä suvena ja sitten talvilevolle.
                                                Kesän ajelut jäi aika vähiin rakennusprojektien vuoksi. Tulevan talven suunnitelmat vielä auki, mutta eiköhän jotain pientä tule tehtyä kun tallikin on nyt rakennettu. Moottori ei tarvi muuta kuin uudet nostajat. Kopalle sitten ehkä enemmän tapahtuu.

                                                Comment


                                                • Projekti on vielä myynnissä. Hintaa tiputetaan nyt reilusti, eli pyynti 16800€
                                                  Mukaan saa tallista kaikki irto-osat. Vaihdossa saa jotain tarjota.
                                                  nettiautoon
                                                  Audi on huippukunnossa.
                                                  Viimeksi muokannut tupi; 18.9.2011, 08:09.

                                                  Comment


                                                    Voi voi, kun olisi paikka missä kaveria säilyttää ja tietenkin hieman pitäisi olla pääomaa enemmän=)

                                                    Comment


                                                    • Viikonloppuna oli kaveri kaukomailta kyläilemässä ja pitihän häntä tietenkin käyttää audiajelulla.
                                                      Kaikki toimi loistavasti ja saatiin yksi resonanssiäänikin poistettua kaverin huomattua sen alkuperän "jäähdyttelykierroksella". Mukava oli työntää lähes tyhjillä kyläteillä kun rengas piti ja moottori veti :)

                                                      Myynnissä Audi kuitenkin on edelleen.

                                                      Comment


                                                      • Eilen vaihdettiin uudet nostajat ja naputus loppui. Taas käy kuin Singeri :)
                                                        Pieni testilenkki asentajaystävän kanssa tehtiin tietenkin. Kerran on ollut kyydissä ja sanoi että ei tule enään eli pääsi itse ajamaan. Vanhana rallimiehenä tykkäs autosta ja meinas että nyt tietää miltä tuntuu ajaa oikeasti tehokasta autoa.

                                                        Myynnissä edelleen ja hinta nyt 15500€.

                                                        Comment


                                                          Eilen vaihdettiin uudet nostajat ja naputus loppui.
                                                          Hyvä, että sait kuntoon. Meinasin tuossa soitella ja udella asian tiimoilta.

                                                          Comment


                                                          • Kiitos Mikolle nostajista.

                                                            Comment


                                                              Eipä kuule mitään. Pitää tuossa vaikka parin viikon päästä tulla käymään, kun alkaa loma.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X