Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

90t--->80 20v Tq

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alastarossa kerran. Ei ongelmia.

    Comment


    • Eilen yritin päästä Ahvenistolle ajoharoitteleen, mutta haaveeksi jäi. Eli liikaa meteliä. Teoriaosuuden ja hitaiden kierrosten jälkeen ajoin kaverille, jossa vietinkin loppupäivän pakaria muokaten. Yksi vaimennin lisää ja tänään uusi yritys.
      Muutakin päivitystä autoon tullut: 034 puolat ja mittaristoon jotsin pientä. Etuilmanohjaintakin värkkäillyt, mutta se on vielä kesken.
      Tänään Ahvenistolle taas suunta.

      Comment


      • Hienostihan tuo tuntui syöttävän varikolta kuunneltuna :)

        Comment


          Näytti menevän joo. Meni niin kovaa, ettei meinannut kuvaa saada. Oheinen taitaa olla jäähdyttelykierrokselta.. =)
          Attached Files

          Comment


          • Ahvenistolla oli muuten ahtojen ohjaus toteutettu ihan suoralla letkulla turbolta hukkaportille eli ahdot nousi tosi hitaasti sinne 2 bariin. Kunhan saadaan rajapaineventtiili toimintaan niin muuttuu käytös hieman.
            Eilen löysin hieman tehokkaamman flektinkin tuolle öljynlauhduttimelle. Viikonloppuna paikoilleen niin ei varmasti ole enään öljyn lämpöjen kanssa ongelmia.

            Comment


              Onko vakio termostaattisuodatinjalka käytössä? Just radalla mietittiin että toimiikohan se jotenkin niin että vasta 120C paikkeilla olisi täysin auki. Tuntuu nimittäin nousevan tosi nopeasti siihen ja 130:eenkin ja jämähtää kuitekin sitten niille main kiipeämättä samaa tahtia ylemmäs...

              Comment


              • Vakio jalka käytössä. Sen pystys modaamaan oleen auki koko ajan, mutta kun en muista miten :(
                ja käyttäytyy juuri kuten kerroit....

                Comment


                • Onko vakio termostaattisuodatinjalka käytössä? Just radalla mietittiin että toimiikohan se jotenkin niin että vasta 120C paikkeilla olisi täysin auki. Tuntuu nimittäin nousevan tosi nopeasti siihen ja 130:eenkin ja jämähtää kuitekin sitten niille main kiipeämättä samaa tahtia ylemmäs...
                  Aamulla tuota suodatinjalka hommaa selvitin ja ajattelin nyt poistaa sen termostaatin siitä jalasta kokonaan niin öljyn lämmöt ei nouse niin nopeasti tuonne 130 asteeseeen. Lisäksi öljynlauhduttimelle tulee tosi tehokas flekti nykyisten rimpuloiden tilalle. Uskon ,että näillä muutoksilla öljyn lämmöt ei nouse enään yli 110 asteen.

                  Comment


                    Onkos tossa suodatin jalassa sellanen vahatermostaatti? Ykkös gti golfin koneen termostaattia ajattelin virittää ja se näyttäs toimivan niinpäin että vahapadin lämmetessä se laajenee jousivoimaa vastaan ja alkaa kuristaa jäähdyttimen ohittavaa kanavaa. Eli jos termostaatin poistaa kokonaan niin öljy kiertää vähiten vastutavaa reittiä joka on jäähdyttimen ohi.

                    Vai onko jollain parempaa kokemusta/tietoa asiasta?

                    Comment


                    • Tutkin tarkemmin ja vaihtoehtoina joko termarin poisto tai reikien poraaminen termariin. Tavoitteena kuitenkin saada öljyn lämmöt pysyyn kurissa.

                      Comment


                        Mulla oli suunnitelmana hommata hiukan lyhyempi jousi ja laittaa prikka vahapatin ja kannen väliin että kylmällä koneella jo osa öljystä menisi jäähdyttimen kautta ja lämmetessä kuristaisi enemmän jäähdyttimen ohituskanavaa

                        Comment


                        • Sopivan mittainen popniitti kannen ja termarin väliin ,niin öljy kiertää jäähdyttimen kautta koko ajan(termarin neulan joutuu poistamaan).

                          Comment


                          • Eilen tutkittiin mystistä aurauskulmien muuttumista ja syyksi osoittautui oikean takapallonivelen kiinnityspulttien löysyys. Kerrankin pikku vika ja helppo korjata. Samalla kun oli nosturilla, vaihdoin parempia pakoputken kannatuskumeja. Viime perjantaina kun ei ollut tarjolla kaikkea, kun putkea kiireellä uusittiin.
                            Viimeksi muokannut tupi; 27.7.2010, 08:14.

                            Comment


                            • Etupään ilmanohjain alkaa oleen hyvällä mallilla. Tarkoituksena saada tällä viiikolla pinnoitettavaksi.
                              Apexin ahtopaineen säätösolenoidi meni tilaukseen. Sitten taas säätöä ja loppukesä mennään tällä setupilla.
                              Parit ratapäivät vielä edessä ja kun laitteet toimii niin pitää niillä ajaakin.
                              Pientä viimeistelyä kuitenkin teen autoon aina kun aikaa ja inspiraatiota on.

                              Comment



                              • Jos kuvaajalle sopii, niin ahvenistolta napattu kuva linkitettynä.

                                Comment


                                • On se vaan nätti, ja videollakin näytti ja kuulosti hienolta

                                  Comment


                                  • Apexi kotiutui. Taakse vakaaja tilattu Tepolta.

                                    Comment


                                    • Apexin asennuksessa ja testauksessa ahdot pääs karkaamaan ja alkoi löytymään voimansiirron sulakkeet.
                                      Eli lootasta kolmonen paskana. Uutta lootaa nyt metsästänyt ja eiköhän tilalle ehkä jo viikon sisään jonkun saa hommattua.

                                      Comment


                                      • aika nopealla tahdilla tullut silppua.

                                        ilmeisesti hetkellisesti tuntui takaraivossa kiihtyvyyden tunnetta ?

                                        Comment


                                        • aika nopealla tahdilla tullut silppua.
                                          Aikamoinen pamaus kuului.
                                          ilmeisesti hetkellisesti tuntui takaraivossa kiihtyvyyden tunnetta ?
                                          Ei olis kerenny kissaa sanoa kun lähdettiin :)
                                          Onneksi motti säilyi ehjänä.

                                          Comment


                                          • Uusi loota paikoillaan.
                                            Huomenna vielä öljyt sisään ja sitten nättiä testiajoa.

                                            Comment


                                            • Milläs ahtimella tämä viuhuu menemään? Ei sattunut silmään topiccia vilkaistessa.

                                              Comment


                                                HX40 super

                                                Comment


                                                • Sehän työntää sitten ihan omiksi tarpeiksi parilla kilolla :)

                                                  Comment


                                                  • Sehän työntää sitten ihan omiksi tarpeiksi parilla kilolla :)
                                                    Testatessa meni n.3bariin....

                                                    Loota vaikuttaa niin hyvltä miltä "uuden" pitääkin tuntua. Uudet öljyt meni sisään ja ensi viikolla tosiaan tuo venttiilin säätö ohjelmassa. Radalla seuraavan kerran 9.8.
                                                    Uskon, että auton luonne muuttuu aika paljon Ahvenistolla olleeseen setuppiin verrattuna...ja parempaan suuntaan. Varsinkin jos tuon takavakaajan saan siihen mennessä hommattua.

                                                    Tähän on tosiaan kesän aikana vaihdettu turbo, bensapumppu ja jotain muuta pientä. Hiotut nokatkin on tallissa, mutta vaihto ja säätäminen tapahtunee ensi talven aikana.

                                                    Comment



                                                    • Eilen illalla sain ruuvattua kiinni tuon etupään ilmanohjaimen. Ei sitä edes huomaa.
                                                      Ahtopaineetkin alkaa oleen hallinnassa. Maanantaina radalle...
                                                      Tuon coolerin taidan maalata mustaksi. Ainakin valokuvassa aika hallitsevana loistaa keulassa.
                                                      Viimeksi muokannut tupi; 6.8.2010, 07:38.

                                                      Comment


                                                        On tää härski peli! Ihan rekisterissä oleva tieliikennevärkki kuitenki..?

                                                        Comment


                                                          Tuon coolerin taidan maalata mustaksi. Ainakin valokuvassa aika hallitsevana loistaa keulassa.
                                                          Tätä mietin itsekkin aiemmin, mutta en viitsinyt alkaa siitä urputtaa. :)
                                                          Ainakin kuvassa vie kaiken huomion hienosta ulkokuoresta. Mustaks vaan sanon mä.

                                                          Comment


                                                            Härski peli. Btw, kannattaa laittaa kilpi keulaan. Ainakaan Pieksämäen liikkuvat ei tuntenut yhtään ymmärrystä, kun ajelin talvella ilman puskuria ja kilpi oli tuulilasin sisäpuolella näkyvissä. 35 euroa sakkoa. Herra konstaapeli perusteli eniten sillä asiaa, että kameraan ajaessa ei voida sakottaa, kun kilpi ei välttämättä näy.

                                                            Comment


                                                            • no, mikähän se sy on että se "piilotetaan"?

                                                              -hymiö

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X