Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Kuulokkeet oli päässä aamulla kun kävin tankkaankin. Varovaisesti mennään.
Säädettävä nokkapyörä matkalla Suomeen. Taitaa olla fiksumpaa dynottaa kun on sekin paikoillaan.
Ruotsista saapui säädettävä nokkapyörä ja säädettävä ketjupyörä tilattu. Pyörät vaihdetaan ja nokat ajoitetaan ensi kuun alussa. Sen jälkeen seuraava penkkisessio kun aikaa löytyy.
Motoparkissa tarkoitus käydä tällä kuitenkin.
Uudet etulokarit on nyt valmiit ja niistä tehdään taas muotit. Laitan kuvaa kun kerkeen ja muotituksen jälkeen mallit myydään pois. Halukkaat saa kysellä.
Mukavampi kuvata sitten kun auto säädöissä. Eli ensi kuun puolella.
Ensi lauantaina tarkoitus ajella mutka Motoparkissa, ainakin tunnelmaa haistelemassa. Radalla vielä maltilla (jos ollenkaan).
Nopeasti piti käyttää uutta suojaa hollilla ennenkuin kuituseppä ne hakee käsittelyyn. Kun tulee uusi puskuri niin sitten sovitellaan osat tarkasti paikoillensa.
Aamulla käytin kulmien säädössä Tampereella Euromasterilla Lakalaivassa. Nyt kulkine menee suoraan.
Osaava kaveri ja teki työnsä kiitettävästi-voi suositella.
Väliaikaiset etuloksut + puskuri taas paikoilleen ja aamulla Motoparkkiin ajamalla. Kauheita vetoja ei voi ottaa kun säädöt on vajavaiset, mutta jospa jonku pöhölön kyytiin pääsee radalle.
Iirroitin kojetaulun ja ruuvasin alkuperäisen takaisin paikoilleen. Mittarien asennus seuraavaksi. Tuo typ 89 kojetaulu myydään pois, eli saa ottaa yhteyttä jos kiinnostaa.
Kuituosien, eli puskurin ja uusien lopullisten etuloksujen pitäs tulla sunnuntaina. Sitten niiden tarkka sovitus paikoilleen ja taas maalarille. Etupuskuri maalataan kans korin väriin. Motoparkissa autoa katsellessa tein päätöksen. Ja säätään ei ole kerenny...
Kerkesitkö/saitko kokeiltua toisella anturilla? Oli joo mulla niin pahassa paikassa, että ei onnistunu.
Kokeilin tosiaan vaikuttaako nakutukseen ja ennakoihin (jotka edelleen seilaa) kun vaihtaa vauhtipyörän anturien paikkaa keskenään. Oireet vaihdosta huolimatta entiset eli anturit llienee ehjät.
Tutkitaan lisää.
Laitanpas tänne diagnoosin:
"Niin ne vaan saattaa ongelmat olla uskomattomista asioista johtuvia..
Yksi sopivasti viallinen sytytyspuola saattaa sytyttää kipinän omaan pyttyynsä ilman ongelmia ja lähettää samalla signaalijohdon kautta siirtyneenä nopeana häiriöpiikkinä koko järjestelmää häiriköivän vain mikrosekuntien mittaisen piikin joka kyykyttää hetkeksi anturielektroniikan heiluttamalla purkin sisäisiä maatasoja.
Tästä johtuen ongelma kohdistui aina samaan pyttyyn. Ongelma löytyi mittaamalla skoopilla elektroniikan maatasoja parinkymmenen mikrosekunnin näytteenottotaajuudella ja triggauksena käytettiin tatechista löytyvää konffattavaa digitaali ulostuloa rpm/home ongelman vikailmaisimalta. Kun häiriö tuli linja liipaisi skoopin ottamaan kuvan ja kappas siellähän ne häiriöt aiheuttivat usean voltin hypyn maatasoihin verrokkina auton rungon maatasoon.
Häiriötä alettiin epäilemään vasta kun sisääntulevat signaalit yms. asiat saatiin varmasti mitattua virheettömiksi..
Pieni vika voi olla vaarallinen ja vemsin tapauksessa pahimmassa tapauksessa olisi saattanut sulattaa koko moottorin, nyt oli tuuria mukana!
Onneksi ongelma kyykytti tatechissa vain rpm/trig antureita mittaavan ja muokkaavan elektroniikan jolloin varsinaiselta moottorinohjaimelta saatiin virheilmo, muuten olisi ollut vielä vaikeampaa ja hakuammuntaa..
..että semmosta tällä kertaa, opettavainen tapaus..
Kuka olisi epäillyt uutta sytytyspuolaa.."
Homma jatkuu seuraavasti: Vemssin toimivuus tarkoitus vielä testata. Sitten viikoksi auto hoitoon jossa tehdään koko johtosarja uusiksi ja asennetaan Tatech.
Keulan osien sovitusta tehnyt nyt aina kun on muilta hommilta kerennyt. Jos saisi ainakin lopulliset etuloksut maalaukseen loppuviikosta. Puskuri ja pelti vielä kesken. Peltiin tilasin Aero catchit niin pysyy kiinnikin.
Ja nuo mallisuojat on sitten edelleen myymättä.
Eilen pikaisesti testasin vemssin toimivuutta ja tuntus toimivan. Ajamaan en kerennyt ja nyt on auto viety hoitoon viikoksi. Jos pääsisi puolentoista viikon päästä radallakin pyörähtään.
Eilen illalla noukin Audin takaisin kotitalliin ja hyvin toimii. Nyt pääsee taas korin osia sovitteleen. Toivottavasti saan osat maalarille ensi viikolla.
Aamupäivä Salossa penkissä ja nyt rokkaa. Kunhan lomat on lusittu voi vaikka harkita videointia.
Eilen heitin loput maalattavat osat maalarille niin eiköhän muutaman viikon sisällä saada jo kuvia valmiimmasta kokoonpanosta. Uudet penkit sain myös tänään, niitä paikoilleen kun aikaa jostain löytyy.
RRE:lle tosiaan penkitettiin. Voi suositella paikkaa. Tehoa tuli tarpeeksi :) ja tavoitteet täyttyivät. Pientä fixausta cooleriin, pakariin ja filsuun niin avot. Tuo nykyinen cooleri sitten myydään. Saa tarjota jos kiinnostaa.
Uudet penkit on Sparcon Evot ja 6-piste vyöt.
Sunnuntaina ei valitettavasti pääse radalle kun olen lomareissulla.
Comment