Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

90t--->80 20v Tq

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mittaan nuo puridtukset heti kun saan siihen tyäkalut niin kertoo lisää tuosta paljealueesta. Sytytystulpista oli juttua myös, mutta niitä ei ole vielä vaihdettu. Voisi hakea tänään kuitenkin kylmemmät kokeeksi.
    Ja säädettävä nokka on tulossa niin sitten voi sitä kokeilla.
    Tule Kari tutkimaan joku ilta Audia kun läheltä olet.
    Täytynee tulla pistäytymään pajallasi vaikkapa iltasella.

    Paljealuehan on männän ja kannen väliinjäävä, sylinterin porauksen ja palotilan välinen rengasmainen hyvin matalaa tila. - Tai ainakin itse kutsun tuota paljealueeksi. Aluetta ei kuitenkaan voi mitata puristuspainemittarilla, vaan ainoa keino on katsella sitä kansi irrallaan.
    Paljealueen tarkoitus on aiheuttaa puristuksen lopussa seoksen voimakas pyörteily (sekoittuminen) sylinterissä. Jos tämä alue käy kovin matalaksi, riski seoksen hallitsemattomaan syttymiseen kasvaa.

    Comment


    • Auto muuten lähtee käyntiin ja käy ilman hall-anturin piuhan paikallaan oloa?

      Comment


      • Ajoituslampulla testiä myöhemmin...
        Viimeksi muokannut tupi; 21.6.2007, 13:36.

        Comment


        • Puristukset miittasin kaikista pytyistä ja tällä kertaa kaasua painaen. 11,4 4-pytyssä ja muissa 10,5 .
          Tutkittiin porukalla ja vaikka laittaa ennakon kiinteäksi niin kierroksilla tulee ennakkoa pirusti lisää. Viisaammat selvittää asiaa...

          Comment


            04.06.2007, 19:50 lampulla katsottuna näyttää samaa ennakkoa kun koneelta käsketään?
            Tekis mieli sanoo, mutten sano.

            Anturointi/konffaus.

            Comment


            • 04.06.2007, 19:50 lampulla katsottuna näyttää samaa ennakkoa kun koneelta käsketään?
              Hyvän lampun sain vasta eilen. Vemssin mukaan ennakko näytti silloin olevan ok.
              Viimeksi muokannut tupi; 14.6.2007, 06:09.

              Comment


              • vaikka laittaa ennakon kiinteäksi niin kierroksilla tulee ennakkoa pirusti lisää.
                En Vemsiä tunne, mutta voiko siinä konffata sytkälähdön sen mukaan liipaiseeko sytkävahvistinpuolayhdistelmä kipinän ohjaussignaalin nousevalla vai laskevalla reunalla? Jos tuo asetus on väärin, niin tulos on juuri tuon suuntaista.

                Comment


                • Nyt näyttää siltä, että probleemin aiheuttaa puolakonversio. Selvyyden asiaan saan illalla.

                  Comment


                  • Kokeilin tänään vakio puolasatsilla ja ongelma ei häivy minnekään. Edelleenkin kierroksilla ennakko kasvaa.

                    Comment


                    • Seuraavaksi skuupataan signaaleja...
                      Viimeksi muokannut tupi; 21.6.2007, 13:37.

                      Comment


                        Melko outoa olisi jos ei vakioboksi antaisi ennakoita reilusti kierrosten noustessa...

                        Comment


                          Jokos seoksia osakuormalla on ehdotettu ?
                          Onko liian rikas ?

                          Laajakaista näytti siis ok arvoja ?

                          Comment


                          • Melko outoa olisi jos ei vakioboksi antaisi ennakoita reilusti kierrosten noustessa...
                            Ennakot nousi noin 40-60 astetta. Ei kai vakioboksi niin paljon kuitenkaan anna ennakkoja. Käyntikin hiemman kärsii...

                            Jokos seoksia osakuormalla on ehdotettu ? Seoksissa ei ole vikaa. Säädetty 2kertaa penkissä.
                            Onko liian rikas? Seokset ok.

                            Laajakaista näytti siis ok arvoja? Kumpikin laajakaista näyttää ok arvot. Autolla ajoinkin muutaman sata kilometriä parin päivän aikana ja toimi ihan hyvin kunhan vain ei mennyt ahdoille ja kierrokset pysy alhaalla.

                            On tätä siis tutkittu aika paljonkin ja edelleenkin saa antaa ehdotuksia, ihan tällaisista itsestään selvyyksistäkin. Joskus vika on helppo...hankala vaan löytää.

                            Comment


                              No 40 kuulostaa vielä ihan järkevältä. Käyntikin kärsii ellei ole vakiosuuttimetkin kiinni ja MAF.

                              Comment


                              • No sanbotaan sitten, että ennakkoa oli niin paljon, että tuli jo seuraavan sylintewrin merkki näkyviin. Onko se normaali AAN-motissa?

                                Comment


                                  Mikäs se sellainen merkki on? Teit joka pytylle ykk-merkin dampperiin?

                                  Comment


                                  • Kirjotin tuon edellisen viestin kiireessä. Eli lamppu syttyy joka pytyn kohdalla, eli kun ennakko karkaa niin osuu taas lamppu merkkiin(joita on vain yksi) dampperilla. En tiedä oliko oikein selitetty? Tämän illan jälkeen uskon, että ollaan viisaampia kun tutkitaan skuupilla signaaleita.

                                    Comment


                                      pitäsköhän sitä lampun käyttöä aavistuksen harjotella?

                                      Comment


                                        Minkälainen lamppu siulla on käytössä? Mihin se lampun "signaalijohto" on kiinnitetty? Oletan että kyseessä ei kuitenkaan ole normaali mittari, jossa kytketään signaalijohto ykkösen tulpanjohtoon? Ei taida suorasytkässä onnistuakaan moinen.

                                        Comment


                                          1.8T:n puolilla tulee tosiaan väkisin välähdys jokaisen puolan kipinästä.

                                          Comment


                                          • pitäsköhän sitä lampun käyttöä aavistuksen harjotella?
                                            No miten sitä lamppua pitää käyttää oikein?

                                            Comment


                                              Nuo tuo kommentti jossa osasit lukea joka välähdyksestä mistä sylinteristä kipuna kulloinkin tulee, niin voisin veikata että vähän on viel hakussa, mutta vastaileppa vaikka tuohon Pasin kyssäriin.

                                              Onkos tuo ns. hukka kipunalla jos kerran joka kerta kaikki räiskäsee?
                                              Tosin ei sillä pitäs olla vaikutusta.

                                              Itsehän mittaisin siten että puola on kourassa ja jollain toisen auton tulpanjohdolla sais anturin siihen ykköseen. Mutta ei ole kokemusta toimisiko edes se suorasytkällä.

                                              Comment


                                                Ei ole hukkakipinä. Jos noilla puolilla yrittää mitata perinteisesti puolalle menevästä piuhasta niin liipasee jokaiselle pytylle vaikka vain yhdestä piuhasta yrittää mitata. Toki puolan voi käteen ottaa.

                                                Comment


                                                  kipuna

                                                  pitää vetää puolasta perinteinen tulpanjohto kynttilään,muuten lamppu ei näytä oikein

                                                  Comment


                                                  • Alkaa näyttään paremmalta. Kirjoittelen aamusella lisää.

                                                    Comment


                                                      Puolille lisättyyn yksi maajohto ja VR anturin pull up-vastuksia vähän modattiin, nyt on ennakot kohdillaan. Ongelma oli siinä että purkki ampui kipinän haamu-signaaleista.

                                                      Comment


                                                        Myös orkkis purkki teki näin?
                                                        Hyvä että tuli kuntoon ja kiva että en ihan kaukana ollut tuossa lampun käytöstä, ei meinaan pieneen mieleenkään tullut ajatusta, että sitä ennen kipunavahvistinta laitettu. (mikä on puolassa integroituna)

                                                        Comment


                                                          Mutta miten tuo moottoriremontti vaikutti puolien tarvitsemaan lisämaajohtoon ja purkin vastusten modaukseen? Sehän kuitenkin toimi ennen remppaa.

                                                          Comment


                                                          • Mutta miten tuo moottoriremontti vaikutti puolien tarvitsemaan lisämaajohtoon ja purkin vastusten modaukseen?
                                                            Sen kun tietäisi...puolat kuitenkin vaihdoin juuri ennen remppaa.

                                                            Comment


                                                            • Pari asiaa viistävää kommenttia eilisen mittarin kanssa tutkiskelun jäljiltä voisin heittää.

                                                              Triggerisignaalin mukana tuli erittäin vahva häiriöpulssi, jonka vuoksi kone näki ennakkomerkin väärässä kohtaa. Lisämaadoitus ja purkin häiriösietoisuuden parantamiseen tähdänneet muutokset yhdessä näyttivät parantaneen tilannetta huomattavasti. Lopputulemana signaalit kaunistuivat selkeästi ja ennakot alkoivat pysyä kohdillaan.

                                                              Suoraa asiayhteyttä remontin ja ongelman välille en myöskään keksi.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X