Viittaako sitten moottorinohjauksen suuntaan? Johtosarja tai liitin vika?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
90t--->80 20v Tq
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Aamulla vaihdoin kerralla kaikki uudet puolat ja nyt toimii. Ei pätkinyt yhtään ja oli hieman mukavampi ajella testilenkiltä pihaan ja talliin kun ei rykinyt ja nypyttänyt auto.
paisuntasäiliön korkista kuitenkin ruuttas taas nestettä pihalle??? Olikohan liikaa ainetta kierrossa ja päästi liiat pois?
Pitää iltapäivällä vielä kolmannen kerran jälkikiristää kansi ja miettiä mitä seuraavaksi.
Comment
-
Kun tulee uusi konepitto jossain vaiheessa, niin siihen teen tuulihaan. Aamuisella tankkausreissulla nimittäin kävi pieni vahinko. Parin kympin nopeudessa nousi hiilaripeltipystyyn ja siihen tuli (onneksi vain pienet) vauriot. Jokohan nyt muistaisi tarkistaa AINA hakojen kiinniolon ennen liikkeellelähtöä.
Jos jollain on myydä saranat tuohon typ 81/85 malliin niin privalla myös yhteyttä.Viimeksi muokannut tupi; 21.6.2007, 13:34.
Comment
-
Tuossa Anlen jutussa voi olla perää. Nyt kun kävi penkissä uudestaan niin nakutusta oli heti kun ahdoille päästään. Pitää metsästää ykkösen ykk niin näkee onko dampperin merkki paljon pielessä. Heittokello pitää vaan jostain saada lainattua tai ostettua. Metallitapilla tulpanreiästä kokeiltaessa ja konetta edestakaisin ykk:n tienoilla liikuteltaessa saattaa
dampperin merkki olla n 5mm pielessä. Eli nokkien ajoitus muuttunut niin paljon, että nakuttaa?
ps. tuossa pellin ylösnousussa ei lasi rikkoontunut. Ja pelti on myyty uudelle omistajalle. Siitä tulee vielä hyvä.
Comment
-
Niin. "Palikalla palotilassa", esim. riittävän pitkä pultti tulpanreiästä saa huomattavasti tarkemmin ja varmemmin selville ykk:n kuin heittokellolla. Heittokello ei liiku käytännössä lainkaan muutamaan k.akselin asteeseen. Heittokellolla saa helposti muutaman asteen ennakon näyttämään "hyvältä".
Se että vaikuttaako se tuohon nakutukseen, tuntuu minusta vähän epäilyttävältä. Mutta jos ja kun saat sen säädettävän nokkapyörän, niin sen asennuksessa tuo olisi hyvä ottaa huomioon, että jaon saa just eikä sinnepäin
Comment
-
Eihän se nyt oikeasti ole millipeliä. Virityskäytössä ihan tarkotuksella pistetään nokat "väärälle ajotukselle", jotta saadaan tehoa.
Dampperin merkin pitäessä paikkansa, muista korjata TDC 60 -> 76.
Comment
-
Nakutusongelmasi on kyllä varsin mielenkiintoinen.
Itse en ole törmännyt tilanteeseen, jossa moottori alkaisi nakuttelemaan suht pienillä kierroksilla ja paineilla, kuin tilanteessa jossa sytytys tai nokan ajoitukset ovat olleet pahasti pielessä. - Tai oikeastaan joskus kotimaisen autoni sähköinen nakutuksentunnistusjärjestelmä väitti moottorin nakuttavan tyhjäkäynnillä, mutta tuo johtui huonolaatuisten tulpanjohtojen aiheuttamista sähköisistä häiriöistä järjestelmässä. Nyt havaittu nakutus lienee kuitenkin kuultavissa ihan korvin?
Ihan asiasta kolmanteen: Minkälaisia sytkäennakoita käytät? (Jakajaahan tuossa ei liene ollut aiheuttamassa ylimääräisiä keskipako- tai alipaine-ennakoita?) Eikä seoksetkaan liene liian laihalla (laajakaistalambdahan sinulla olikin).
Lisäksi pari mieleen tuli pari moottorin mekaniikasta johtuvaa nakutuksen syytä: Olisiko vaikkapa männän ja kannen välinen paljealue käynyt kannen laskun jälkeen liian matalaksi? Ja tietysti sytytystulpat voivat olla liian kuumat?
Lopuksi muistelisin joskus testailleeni kaverin autossa aikaisin aukeavaa imunokkaa (vaparin), joka kyllä toi alavääntöä, mutta samalla lisäsi nakutusherkkyyttä merkittävästi. Tosin tämän mainitseminen taisi olla jo turhaa toistoa.
Comment
-
Ongelma ei omasta mielestä ole enään yhtään mielenkiintoinen:)
Ajoitukset pitäisi olla kaikki kohdillaan. Ja nakutus kuuluu tosiaan ihan korvalla. Ennakot ja seokset haettu kohdilleen penkissä ja ennen kannen irtikäyttöä pelasi hyvin. Pitänee vielä sytytysennakon paikkansapitävyyys tarkistaa.
Laajakaistoja on tosiaan kaksikin ja näyttävät samoja arvoja.
Mittaan nuo puridtukset heti kun saan siihen tyäkalut niin kertoo lisää tuosta paljealueesta. Sytytystulpista oli juttua myös, mutta niitä ei ole vielä vaihdettu. Voisi hakea tänään kuitenkin kylmemmät kokeeksi.
Ja säädettävä nokka on tulossa niin sitten voi sitä kokeilla.
Tule Kari tutkimaan joku ilta Audia kun läheltä olet.
Comment
-
Jotain tuollaista siellä luulisi nyt tapahtuneen. Se että jako olisi pielessä ei aiheuttaisi nakutusta, vaan muutoin huonon käynnin, jos kävisi ylipäätän ollenkaan. Itse lähtisin kyllä tuosta ennakoiden paikkansapitävyydestä liikenteeseen, jättäen puristuspaineiden mittauksen vasta sen jälkeen tehtäväksi toimenpiteeksi, joka tuntuu silloinkin turhalta.
Comment
Comment