Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

90t--->80 20v Tq

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Viittaako sitten moottorinohjauksen suuntaan? Johtosarja tai liitin vika?

    Comment


    • Ei temppuillut alkuperäisillä puolilla... tutkitaan.

      Comment


      • Aamulla vaihdoin kerralla kaikki uudet puolat ja nyt toimii. Ei pätkinyt yhtään ja oli hieman mukavampi ajella testilenkiltä pihaan ja talliin kun ei rykinyt ja nypyttänyt auto.
        paisuntasäiliön korkista kuitenkin ruuttas taas nestettä pihalle??? Olikohan liikaa ainetta kierrossa ja päästi liiat pois?
        Pitää iltapäivällä vielä kolmannen kerran jälkikiristää kansi ja miettiä mitä seuraavaksi.

        Comment


          et sitten sitä ajotuslamppua kokeillut?

          ainakin 0,3mm madallettu kansi, ni tuskin tehtaan merkeillä on enään muutakuin informatiivinen arvo.

          Comment


            Eipä kannen laskeminen vaikuta ennakoihin mitenkään kun sytkä lasketaan kampuran tapin signaalin mukaan, ei hallin.

            Comment


              juuei, mutta nokat voi olla pielessä.

              Comment


                Mutta ei se ajoituslamppu nokan ajoituksista mitään kerro.

                Comment


                  juuei, mutta kokonaisajotus vaikuttaa kautta koko linjan, pojat nyt ei huomaa, että kappalejaolla yritin toista vikaa ehdottaa, toki virke ei näköjään ala isolla kirjaimmella, mutta edellinen sentäs päättyy kyssäriin..

                  Comment


                  • Kun tulee uusi konepitto jossain vaiheessa, niin siihen teen tuulihaan. Aamuisella tankkausreissulla nimittäin kävi pieni vahinko. Parin kympin nopeudessa nousi hiilaripeltipystyyn ja siihen tuli (onneksi vain pienet) vauriot. Jokohan nyt muistaisi tarkistaa AINA hakojen kiinniolon ennen liikkeellelähtöä.

                    Jos jollain on myydä saranat tuohon typ 81/85 malliin niin privalla myös yhteyttä.
                    Viimeksi muokannut tupi; 21.6.2007, 13:34.

                    Comment


                      Ei tainnu olla ekakerta kun nousi konepeitto pystyyn ajaessa:)

                      Comment


                      • Hehe! Tosta on kokemusta aikasemmassa projekisa mullakin:) Säikäyttää kyllä mukavasti kun lasi läpsähtää palasiks;D

                        Comment


                        • Tuossa Anlen jutussa voi olla perää. Nyt kun kävi penkissä uudestaan niin nakutusta oli heti kun ahdoille päästään. Pitää metsästää ykkösen ykk niin näkee onko dampperin merkki paljon pielessä. Heittokello pitää vaan jostain saada lainattua tai ostettua. Metallitapilla tulpanreiästä kokeiltaessa ja konetta edestakaisin ykk:n tienoilla liikuteltaessa saattaa
                          dampperin merkki olla n 5mm pielessä. Eli nokkien ajoitus muuttunut niin paljon, että nakuttaa?

                          ps. tuossa pellin ylösnousussa ei lasi rikkoontunut. Ja pelti on myyty uudelle omistajalle. Siitä tulee vielä hyvä.

                          Comment


                          • Tuossa vielä (edelleen näppituntumalla ilman heittokelloa) tutkin ja näyttäisi siltä, että nokka-akselit olisi hieman edellä ajoituksessa. Eli kun ykönen on ykk:ssa niin damperilla on merkkiin vielä matkaa 5mm.

                            Comment


                            • Tänään käytin damperin ja nokkapyörän irti ja tutkin kiilat. Kaikki näyttävät hyviltä. Ei oikein tiedä mitä seuraavaksi pitäisi tarkistaa.

                              Comment


                                mitäs jos vaikka kasaisit sen koneen silleen että mäntä on ykk:ssa kun kampiakselin merkki ja dampperin merkkikin on ykk:ssa?

                                Comment


                                • mitäs jos vaikka kasaisit sen koneen silleen että mäntä on ykk:ssa kun kampiakselin merkki ja dampperin merkkikin on ykk:ssa?
                                  Näin on kasattukin. Heittokellolla pitää vielä tarkistaa tuo ykk ja merkkien paikkansa pitävyys.
                                  Viimeksi muokannut tupi; 12.6.2007, 19:44.

                                  Comment


                                    no kyl sen sormituntumalta ykk:nkin niin tarkasti saa selville että 5mm heitto dampperin merkissä viittaa kyllä muuhun.

                                    Ja tehdasmerkithän ei pidä paikkaansa tollasen 0,3mm madalluksen jälkeen muutenkaan.

                                    Comment


                                    • Mittakellolla tarkistin yläkuolokohdan ja merkki damperilla näyttäisi olevan kohdillaan. Enintään milli pari voi olla heittoa.
                                      Laitoin säädettävän nokkapyörän tilaukseen niin onpahan sekin ainakin varmuuden vuoksi valmiina.

                                      Comment


                                      • Niin. "Palikalla palotilassa", esim. riittävän pitkä pultti tulpanreiästä saa huomattavasti tarkemmin ja varmemmin selville ykk:n kuin heittokellolla. Heittokello ei liiku käytännössä lainkaan muutamaan k.akselin asteeseen. Heittokellolla saa helposti muutaman asteen ennakon näyttämään "hyvältä".
                                        Se että vaikuttaako se tuohon nakutukseen, tuntuu minusta vähän epäilyttävältä. Mutta jos ja kun saat sen säädettävän nokkapyörän, niin sen asennuksessa tuo olisi hyvä ottaa huomioon, että jaon saa just eikä sinnepäin

                                        Comment


                                          minkä firman nokkapyörän tilasit??

                                          Comment


                                          • Kun konetta pyöritin nätisti ja mittakellolla seurasin niin ei ollut mäntä minusta kauhean pitkään paikoillaan ja mielestäni merkki damperilla todella lähellä. Dahlbäckiltä tilasin nokkapyörän.
                                            Huomenna tarkoitus mitata puristuksetkin (jos saan mittarin ja on illalla aikaa).

                                            Comment


                                              Eihän se nyt oikeasti ole millipeliä. Virityskäytössä ihan tarkotuksella pistetään nokat "väärälle ajotukselle", jotta saadaan tehoa.

                                              Dampperin merkin pitäessä paikkansa, muista korjata TDC 60 -> 76.

                                              Comment


                                              • Dampperin merkin pitäessä paikkansa, muista korjata TDC 60 -> 76.
                                                Eikös se jäänyt siihen kun säätö lopetettiin.

                                                Comment


                                                  Nakutusongelmasi on kyllä varsin mielenkiintoinen.

                                                  Itse en ole törmännyt tilanteeseen, jossa moottori alkaisi nakuttelemaan suht pienillä kierroksilla ja paineilla, kuin tilanteessa jossa sytytys tai nokan ajoitukset ovat olleet pahasti pielessä. - Tai oikeastaan joskus kotimaisen autoni sähköinen nakutuksentunnistusjärjestelmä väitti moottorin nakuttavan tyhjäkäynnillä, mutta tuo johtui huonolaatuisten tulpanjohtojen aiheuttamista sähköisistä häiriöistä järjestelmässä. Nyt havaittu nakutus lienee kuitenkin kuultavissa ihan korvin?

                                                  Ihan asiasta kolmanteen: Minkälaisia sytkäennakoita käytät? (Jakajaahan tuossa ei liene ollut aiheuttamassa ylimääräisiä keskipako- tai alipaine-ennakoita?) Eikä seoksetkaan liene liian laihalla (laajakaistalambdahan sinulla olikin).

                                                  Lisäksi pari mieleen tuli pari moottorin mekaniikasta johtuvaa nakutuksen syytä: Olisiko vaikkapa männän ja kannen välinen paljealue käynyt kannen laskun jälkeen liian matalaksi? Ja tietysti sytytystulpat voivat olla liian kuumat?

                                                  Lopuksi muistelisin joskus testailleeni kaverin autossa aikaisin aukeavaa imunokkaa (vaparin), joka kyllä toi alavääntöä, mutta samalla lisäsi nakutusherkkyyttä merkittävästi. Tosin tämän mainitseminen taisi olla jo turhaa toistoa.

                                                  Comment


                                                  • Ongelma ei omasta mielestä ole enään yhtään mielenkiintoinen:)
                                                    Ajoitukset pitäisi olla kaikki kohdillaan. Ja nakutus kuuluu tosiaan ihan korvalla. Ennakot ja seokset haettu kohdilleen penkissä ja ennen kannen irtikäyttöä pelasi hyvin. Pitänee vielä sytytysennakon paikkansapitävyyys tarkistaa.
                                                    Laajakaistoja on tosiaan kaksikin ja näyttävät samoja arvoja.
                                                    Mittaan nuo puridtukset heti kun saan siihen tyäkalut niin kertoo lisää tuosta paljealueesta. Sytytystulpista oli juttua myös, mutta niitä ei ole vielä vaihdettu. Voisi hakea tänään kuitenkin kylmemmät kokeeksi.
                                                    Ja säädettävä nokka on tulossa niin sitten voi sitä kokeilla.
                                                    Tule Kari tutkimaan joku ilta Audia kun läheltä olet.

                                                    Comment


                                                      Esitän eriävän mielipiteen heittokellon tarkkuudesta.

                                                      Jos sellanen kone on kyseessä että mäntä viettää ykk:ssa aikaa niin sitten luonnollisesti "tasaisen kohdan" puoliväli on ykk.

                                                      Onko jakaja trikkeröinti käytössä?

                                                      Antaako lamppu saman ennakon kuin kartalla pyydetty?

                                                      Comment


                                                        jakajaa (hall) ei käytetä sytkän ajoituksessa.

                                                        Comment


                                                          Kannattaa varmistaa, että kaikki anturien tms. johdot on varmasti hyvässä kunnossa. Ettei asennuksessa ole päässyt käymään niin, että joku piuha on jäänyt jonnekin väliin ja saanut vähän kipeää. Tai nirhautunut johonkin, palanut pakoputkeen tms.

                                                          Comment


                                                            Jotain tuollaista siellä luulisi nyt tapahtuneen. Se että jako olisi pielessä ei aiheuttaisi nakutusta, vaan muutoin huonon käynnin, jos kävisi ylipäätän ollenkaan. Itse lähtisin kyllä tuosta ennakoiden paikkansapitävyydestä liikenteeseen, jättäen puristuspaineiden mittauksen vasta sen jälkeen tehtäväksi toimenpiteeksi, joka tuntuu silloinkin turhalta.

                                                            Comment


                                                            • Tutkitaan johtojakin tarkemmin. Ennakot näytti lampulla katsottaessa pitävän paikkansa. Mutta tutkitaan tosiaan lisää. Lampun ostaminen sitten myös edessä.
                                                              Kiitos kaikille taas vinkeistä!

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X