Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Tänään saan hiotun ja maalatun sportin puskurin, jonka kiikutan samantien kuitusepälle. Tehdään muotti ja sitten kappaleita. Maskikin valmistunee ensi viikolla.
Lokareita aina välillä kittaillut ja lopullinen "sovitus" tehdään kun ovat maski ja puskuri paikoillaan.
Kyllä tämä vielä kesäksi valmistuu...sitten pääsee tuota moottoripuoltakin hieromaan.
Puskurin ja maskin mallit nyt kotona ja muotit valmiit. Cooleria nostan hieman ylemmäs kun mahtuu nyt kokonaan maskin ja puskurin taakse syvyyssuunnassa.
Huomenna aamulla aikainen herätys ja cooleri hitsarille, joka hitsaa 90"asteen lähdöt taaksepäin. Tulee siistimmän näköinen. Pitää katsoa jos 5cm nostas syyläriäkin niin ei tarvis niin varoa joka kanttaria.
Kuvia toivottavasti viimeistään viikonloppuna kokeiluista.
Aamun aikaan saannosta. Öljynlauhduttimetkin mahtuu nyt vähän paremmin. Etuloksut viety peltikorjaamolle paklattavaksi, hitottavaksi ja maalaukseen. Sitten otetaan taas muotit:)
Odottelua....etulokarien raakaversiot nyt maalattuna. Viikon sisään pitäisi saada hiilikuituinen puskuri ja kuituinen maski paikoilleen. Samalla vien loksut muottien tekoon.
Noista etuloksuista paikoillaan oli tarkoitus ottaa kuvaakin, mutta kamera jäi veneverstaalle. Kännykameran kuvaa ei viitsi laittaa kun sitä ei saa mitään tolkkua.
Alumiininen kerääjäsäiliö bensalinjaan tilattu ja tankki tehdään samasta aineesta kun saan mallin kaverin autosta haettua. Nopeampi ohjaus RS2-mallista sähköisellä pumpulla myös hommattu, ettei lopu tekeminen.
Edelleenkin olisi toiveissa saada auto ensi kuun aikana katukuntoon...eli ainakin ulkoisesti iskuun. Konepuolellakin näyttäs edistystä tapahtuvan ja Vemssin bugit ehkä selvinneet.
Toivotaan, että pumppu ehtii käynnistyä tarpeeksi nopeasti ohjausliikkeissä. Vai pyöritetäänkö sitä koko ajan? Kun tuota matkaa kuitenkin on aika reilusti perältä eteen.
Valmis maski haettu ja sitä sovittelen kunhan aikaa löytyy. Toinen etulokari viety muotin tekoon. ABY:n raidetanko ja sähköinen tehostajan pumppu saapuivat.
Hiilari konepellistä pienet epätasaisuudet vesihiotttu pois ja sais nyt myllyttää.
Pikkuhiljaa etenee. Kuvia tulee kun on kuvattavaa.
Viikonloppuna hierottu maskia ja kitin kuivuessa aina jotain näpräystä. Tänään maski maalarille niin saadaan pitkästä aikaa jotain konkreettista edistystä koppaankin.
Konepeiton lukot jo mallailtu hollille ja moottorinohjauksen boksi irroitettu ja lähtee päivitykseen.
Suojakaaria pitäs vielä hitsailla parista kohdasta runkoon kiinni ja poikkituki värkkäillä taaksekin.
Ja umpiot vaihtui taas toisiin....
VW Transporterista. Omaan silmään olivat mukavamman näköiset, hieman pienemmät ja kantikkaammat. Tuli kaveri hakeen lötkön osia volsulla niin hoksasin, että nuohan on saatava.
Vähän joutui maskia muokkaan, mutta pari kiloa kittiä auttoi asiaa(ei siihen maskiin kuitenkaan kahta kiloa jäänyt).
Aamusella tein paikan sähköiselle tehostajan pumpulle akun eteen takakonttiin. Pitää mitata matka raidetangolta takakonttiin, napata tanko ja pumppu peräkonttiin ja käydä joku aamu ens viikolla teettään letkut.
Tuossa raidetangon irroituksessa (varmaan kiinnityksessäkin) auttaa kunnon työkalut- räikkälenkit on pop. Mahtuu pieneen tilaan.
Mistä pelistä otit pumpun? Itsellä ollut mietinnässä kuinka korvaisin omasta S2:sta hydrauliikan, jos/kun siitä pumppu tai pommi pettää. Ajatuksena käyttää sähköpumppua, painesäädintä, paineakkua ja painekytkintä. Osat hydrauliikkaliikkestä, ehkä paineakku citikasta ja pumppu jonkin auton ohjauksen sähköpumppu. Painekytkin pyörittäisi pumppua kun paine laskee tarpeeksi.
Joo ajatus vaatii vielä jalostamista. Ei ehkä pumppua autosta vaan "oikea" sähköinen hydraulipumppu. Tietääkö kukaan kuinka paljon järjestelmässä on painetta? Itse epäilen jotain 100-150 Bar, pitäisi mitata kun vielä toimii. Yksi vaihtoehto olisi korvata jarrupuoli alipaine tehostimella.
Raidetanko vaihdettu, sähköpumppu takakontissa asennettu paikoilleen, letkut vedetty konehuoneesta perään ja rattiakseli modattu. Aamusella kokeilin myös pummpua ja hyvin pyöri. Huomenissa kokeilen miten tehostus pelaa.
Tänään sain maalarilta valmiin maskin ja on todella hyvä. Maalari oli tehnyt huipputyötä. Huomenna noukin myös toisen valmiin etuloksun ja tiputan toisen teon alle.
Tehostus toimi kunhan sai letkut oikeaan järjestykseen:)
Kuitulokarin hain aamusella ja tiputin toisen muotitusta varten kuitusepälle. Pientä hienosäätöä lokareille vielä kotona ja sitten maalarille työstettäväksi.
Keulan kasaan vielä mallipuskurilla(ruma) ja noilla urkin loksulla niin lainvalvojatkin on tyytyväisiä kun ovat valot ja vilkut toiminnassa.
Auto ei ole enään seisonnassa eli voi käyttää jo yleisellä tiellä tällä viikolla.
Tämähän valmistuu...
Aamusella kävin tekeen pitkästä aikaa lenkin autolla oikein tiellä. Alusta tuntuu jämäkältä ja ohjaus hyvältä. Huomenna pitää säätää auraus kohdilleen, vähän kirrata jousia takaa ja viritellä puskurin malli väliaikaisesti keulille.
Pesu ei kans tekis ollenkaan pahaa-pölyä kertynyt auton päälle aikalailla.
Comment