Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

90t--->80 20v Tq

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    200tq:n viitos kone alkuperäiseen vaihteestoon. Kytkin 200tq:stä.

    Lisää vinkkejä tarvitaan;
    Jos nelivetotekniikan ottaisi typ85 80 1,8 neloskoneisesta audista, mitä kaikkea pitää tehdä? Käykö tuon neloskoneen vaihteisto viitoskoneen jatkoksi. Pohjalevy tietenkin pitää vaihtaa?

    Comment


      #92
      1.8:ssa hullun lyhyet välitykset ainakin turbotekniikkaan yhdistettäväksi.

      Comment


      • #93
        Nelosen lootaan ei vitonen sovi. Jos joku muuta väittää, puhuu pas...Uudemmissa eli typ89:ssä on sitten toinen aski johon tiemmä sopii kaikki nelosesta kutoseen.Ite viimetalvena hankin kasikymppiquattroon tiheen askin vitoskoneelle. Loota oli sekoiteltu jossakin valmiiks. Jonkunverran on hommaa mm. perä täytyy shimmata uudelleen.

        Comment


        • #94
          Onkohan sun oma vaihteisto samanlainen kuin mulla? Kävikö ihan suoraan, vai oliko jotain säätämistä kytkinakselin/akselin laakerin kanssa?

          Comment


          • #95
            Mulla kävi ihan suoraan.
            Tuo quattroiminen kuitenkin kiinnostaa eli jos jollain tiedossa tekniikka niin saa ilmoittaa.

            Comment


            • #96
              osta jereltä sen 200tq:sta etu ja taka-akseli, sitten kardaania käyt lyhentämässä jossain?

              Comment


                #97
                t89:n silmälaakeri on vauhtipyörässä ja t85:ssä se on kampurassa asti.

                Comment


                • #98
                  Joo, tarvii vahettaa vauhtipyörä ja vitoskoneessa siitä taas seuraa... ;)

                  Comment


                  • #99
                    Oliskos helpointa ostaa typ 85 qpohjalevy ja 200tq:n laatikko+voimansiirto ja tehdä niistä?

                    Comment


                    • Kyllähän sekin on madollista mutta aivan jumalatoin homma vaihtaa lattia+ kardaanin passaus ym ym... Osta multa valmis kilvissä oleva aihio niin pääset suht helpolla ;) Autosta on sisusta riisuttu, kone pois, aski on vitoselle sopiva 1,8 perillä paikalleennostoa vailla. Koneen korvat on olemassa muttei vielä kiinni, etupellit muutettu irroitettaviksi, etukelkka ja tukivarret vahvistettu, powerflexit löytyy eteen. Ja koko komeus on vain vähän yli 200tkm. ajettu. - Eikä ole paha pelleistään. Siksi sen itelleni aikanaan ostinkin.

                      Comment


                        Kyllä tuo Mattilan ehootus on selkein. Vaikka joutuisit jotain pientä vielä tekemään, niin 80% työstä ja 100% potentiaalisista korin mittavirheista on etukäteen eliminoitu.

                        Comment


                        • Ei muuta kun ehdotuksia Mattilalta miten päästään kauppoihin.....

                          Comment


                          • ..ja Mattilahan ehdotti...

                            Comment


                            • Kiitos hyvästä ehdotuksesta....Ja sitten mietitään..

                              Comment


                              • siistiä keskustelua :)

                                Comment


                                • Laitetaan muillekin tietoa missä mennään. Todennäköisesti Quattro-tekniikkainen 80 typ85 koppa vaihtuu tuon nykyisin 90:ssä olevan koneen kodiksi. Se mikä lukuisista tarjokkaista päätyy ihan ostoslistalle on vielä epäselvää. Toivottavasti jo tämän viikonlopun aikana selvyys tulee.
                                  Saa kuitenkin tarjota vitoskoneen jatkona ollutta laatikkoa voimansiirtoineen jos semmoinen on tyrkyllä/tiedossa.

                                  Comment


                                  • No tänään sitten aattelin, että siirränpäs vielä tuota suodatinta pikkuisen niin samalla siirty coolerikin. Jos tekniikka siirtyy kohta nelivetotekniikalla varustettuun koppaan niin nyt on hyvä hienosäätää noita konehuoneen kaluja ja niiden paikkoja.

                                    Comment


                                    • Laitettu kuva galleriaan coolerista uudella paikallaan.

                                      Comment


                                        Tuo dumppi tuossa ihan pakopesän vieressä on sellainen hieman itseäni arveluttava juttu paloturvallisuusmielessä. Vai mihin on huohotus johdettu?

                                        Comment


                                        • Mietitäänpäs dumpinkin sijaintia...

                                          Comment


                                          • Eli kuvista päätelleen tuo sun gigantic IC on tuosta sun omatekemästä tukitangosta kiinni ylhäältä oikealta, ja alhaalta tuo on tuossa sun syyläri/ic tangossa kiinni?

                                            Comment


                                            • Eli ic on sivuista ylhäältä kiinnitetty tuohon poikittaiseen "palkkiin" ja altapäin puskurien kiinnikkeiden väliin rakennettuun palkkiin, jossa myös koneen etummainen kannakekin. Tuon alimmaisen kiinnikkeen tekeminen vaati suunnittelua ja kokeilua. Toinen onnistui paremmin. Yritän muistaa ottaa kuvan siitä kun cooleri on irti.
                                              OTSIKKO MUUTETTU KUVAAMAAN PROJEKTIN TÄMÄN HETKISTÄ TILAA.
                                              Ja laitetaan linkki galleriaankin http://90.fotopic.net/

                                              Comment


                                              • Viikonloppuna haen tuon 80TQ:n ja sitten näkee mitä osia jää ylimääräiseksi. Eli saa kysellä jos itseltä uupuu jotain tuommoisesta 90 kopasta riisuttavaa tavaraa. Esim. tosi hyvä levyjarrullinen taka-akselisto, Konin jäykkyys-säädettävät iskarit taakse, mahdollisesti TURBOKONE(joko KG tai WR,josta on ollut jo kysyntää), hyväkuntoista sisustaa jne.
                                                Viimeksi muokannut tupi; 10.10.2011, 06:37.

                                                Comment


                                                • Quattro nyt kotona. Pari kuvaa galleriaan lisätty.
                                                  Moottori vaikuttaa terveeltä. Vähän jo aamusella pesua ja purkua. Tuosta 90:stä siirtyy peltiosaa, KG-moottori kaikkine vermeineen, penkit ja sisustaa 80:iin. Jotain uuttakin tulee vielä.

                                                  Comment


                                                    No kovin on tutunnäköinen kampe. Tässäkin on nuot CAC:n V8 takavalot, kun tuolla toisella palstalla kysyttiin CAC:n valoista. Keskipaneelia on vain keskeltä lyhennetty.

                                                    Comment


                                                    • oot sitten vaihtanut vermettä :( eikö 90 enää kiinnostanut ;) jos jotain osia uupuu/paskoja tossa 80Q niin mulla on n.150tkm ajettu 80Q varaosina... kaikki alustan ja nelivedon osat tallessa, paitsi taka perä... ja paljon muutakin vermettä... soittele! 0400-421350

                                                      Mulla olis ollut sulle se pohjalevy ja nelikko tekniikka... jos olisit halunnut sen 90 nelikoks tehdä... mutta taitaa olla myöhästä jo... :D

                                                      Comment


                                                      • Tehdään tästä 90:n näköinen....

                                                        Comment


                                                        • Pari kuvaa kaveruksista lisätty galleriaan. Tuon 90:en kilvet vien tänään konttorille eli osia saa kysellä.

                                                          Comment


                                                          • Jos vaan kerkeet tänään varmistumaan raidetangosta ja kykälevystä, että tarviitko vai et, niin voisit jonkun kivan kimppahinnan keksiä niistä :)

                                                            Comment


                                                            • Aamusella nostin tuon WR-motin pois kasikympistä ja iltapäivällä tarkoitus saada KG tilalle. Jotain pientä ulkomuodollekin tehty - lähinnä purkuhommia ja siistimistä. Tänään sitten saa tietää joutaako tuo raidetanko toiselle tarvitsijalle.
                                                              Yritän kuvatakin jossain vaiheessa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X