Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

90t--->80 20v Tq

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Hienoa Tupi ja co. Oma Audiharrastus näyttää rankkoja hiipumisen merkkejä, mutta tämä by Jesi video sai taas kipinän tulille.

    Jatkakaa samaan malliin, niin tietää mihin meikäläisen tapaiset käettömien pitäisi pyrkiä ;)))

    Comment


    • Putken ulostuloa sahasin hieman eri kulmaan eli osoittaa nyt enemmän poispäin autosta. Tuo laatikko on tosiaan 200 20v:stä ja välitykset vakiot. Lyhyeltä tosiaan tuntuu, mutta ovat paaaaaaljon pidemmät kuin vanhassa lootassa.
      Mukava tosiaan saada auto jo ajokuntoonkin niin voi vähän nautiskella. Tunteja on tallissa jonkun verran kulutettu.

      Comment


      • Laitetaan nyt tiedoksi, että kone porsi. Säädöt vajavaiset ja männät suli ja lohkokin paskana. Remppaa siis tiedossa. Kaikki uudet osat kuitenkin säilyivät ehjinä ja kone laitetaan kuntoon.

        Comment


          Ei perskules :-(

          Comment


          • Uusi lohko+pinnapultit kotona, männät ja muuta osaa tilattu, kansi laitettu....ensi viikolla porausta+koneistusta ja toivottavasti seuraavalla taas auto ajokunnossa ja valmis säädettäväksi penkissä.
            Saanut tehtyä pikku hommia, mihin ei ole ollut ennen aikaa. Johdotusten siivousta ja kiinnittelyä, penkit laskin alemmas, konsolin kasausta, ulkopuolisten listojen asennusta jne.

            Moottorin koneistus työt pitäs olla tehtynä 25.päivä mennessä. Kaikki laakerit uusitaan kuitenkin.
            27.pv sunnuntaina viimestään pitäs päästä kasaan konetta. Savut sitten maanantaina 28. päivä. Sisäänajoa rajoitetuilla ahdoilla ja kierroksilla muutama satku ja sitten penkkiin.

            Comment


            • Kamat haettu aamulla ja nyt alkaa kasaaminen. Yritän kuvatakin edistymistä.

              Comment


              • Kone taas paikoillaan. Savut jäi tänään ottamatta. Pari kuvaa lisätty galleriaan. http://public.fotki.com/tupihepi/80tq20v/page5.html

                Comment


                • On tainnu tulla sullekkin jo kyseisen koneen irrotus/kasaus suht tutuksi;) Laitoitko millaset mukit?

                  Comment


                  • Tepolta tuli Mahlet. Ja alkaa purku ja kasaus luonnistua:)
                    Sen verran oli lohkoissa eroa vauhtipyörän antureiden kiinnityspinnan koneistuksessa, että eivät oikein anna anturit signaalia ja kipinä tuppaa hukkumaan. Yritän saada soviteltua anturit oikeille kohdilleen.
                    Motronic jo antaa kipinää silloin tällöin, mutta vikakoodia pukkaa. Vemssi on rantunpi ja ei anna kipinää ollenkaan.
                    Tällaiset nysväyshommat ottaa tässä vaiheessa pattiin.

                    Comment


                      Siis se on nyt tehty NM lohkoon ja NM:ssä eri koneistus siellä kykäkopalla? Aika hurjaa. Hyvä tietää.

                      Comment


                      • Eli NM-motissa ei ole tuota tasoa koneistettu niin "syvälle" kuin AAN:ssä. Anturit jäävät liian kauas tapista ja hammaskehästä. Voihan olla, että anturit on saanut kipeää irroituksessa ja siitä tulee vika. Voiko niitä mitata yleismittarilla, jos vaikka johdossa vikaa?

                        Comment


                        • Onko tasoissa isokin ero? Tuossa anturiherjaa tutkiessa huomasin että yllättävän kauas saa anturin vetää ennenkuin alkaa tulla ongelmia. Puhutaan yli 10mm ylös kolon pohjasta (AAN).

                          Comment


                          • Ei ole kuin pari milliä. Tuo johtovikakin voi olla kyseessä. Tutkin illalla. Pitää kokeilla vaikka ässän antureilla.
                            Kiitos Väinö tiedosta.

                            Comment


                            • Taas käy ja kukkuu....vaihdoin anturien kiinnikepalikan ja siihen loppui pätkimiset. :)
                              Viikonloppuna sisäänajoa...nätisti.

                              Comment


                              • siis ihan pelkän sen palikan jossa anturit kiinni vai anturiktin ;) oliko ne mun pistämät anturit ehyet?

                                Comment


                                • Ei ole vielä Janne pakettiasi näkynyt enkä ole vielä testannut. Laitan privaakin sulle.

                                  Comment


                                    minkäs kokoinen turbo tuohon tuli?paljonko on teho tavoite??

                                    Comment


                                    • Seuraavana tavoitteena 160 heppaa. Turbona Innovative sh55 liukulaakeri - stg4 turbiini-63 pakopesä.

                                      Comment


                                      • Kuva valmiimmasta keulasta lisätty galleriaan. http://public.fotki.com/tupihepi/80tq20v/page5.html

                                        Dynoaika säätämistä varten tilattu ens viikoksi.

                                        Comment


                                          Miks konepelti ei istu lokareihin?

                                          En löytäny muutakaan vikaa :/

                                          Comment


                                            kuka säätää vemssiä tampereen seudulla?

                                            Comment


                                            • Kuka tahansa, joka osaa säätää Megaakin.
                                              Itse säädätän kuitenkin penkissä, niin ei tule enään isompia vaurioita ja säästyy aikaakin.

                                              Comment


                                                Tuomo, kunhan vähän vain harjoittelee ensin.

                                                Dynolle menossa Sporttiautoon Naantalissa.

                                                Edit: Tuomo ehti itse ensin :)

                                                Comment


                                                • Joo....itsekin pitäs perehtyä noihin hienouksiin niin vois ottaa lisää ominaisuuksia Vemssistä käyttöön. Aika vaan on kortilla. Isommat hommat kuitenkin tehty ja auto ajokunnossa niin vois tutustua jo tuohon softaanki.

                                                  Comment


                                                    toivottavasti ette jää paljon tehotavoitteista :)

                                                    Comment


                                                      Siinä sitä onkin ongelmaa. Pitkä pätkä muovikankea siitä millin välein holkkeja sorvaamaan. :D

                                                      Comment


                                                      • Tämä päivä vietettiin Sporttiautossa ja tehotavoite saavutettiin. Vielä jäi kuitenkin tehtävää. Pari vikaakin löytyi audista ja niitä joutuu paikkaileen.

                                                        Comment


                                                        • Pakoputken reittiä olen muutellut. Lisäksi toinen vaimennin lisää. Luovun sivuputkesta ja ulostulo perinteisesti takaa.
                                                          Perän ylitys vielä tekemättä. Ahdasta on.

                                                          edit 23.9.
                                                          Nyt putki alkaa olla valmis. Vielä yksi kiinnike ja se on siinä.

                                                          Tänään vielä tarkoitus vetää bensalinjat uutta reittiä pitkin niin on turvallisempi ajella.

                                                          edit II 23.9.
                                                          Tuli maattua auton alla muutama tunti koko ajan jotain tuhrustaen ja ihan turhaan. Ei onnistunut linjojen veto niinkuin olin ajatellut. Huomiseksi kuitenkin sellaisessa kunnossa, että pääsee testaamaan. Pitää yrittää viimeistään ensi viikolla vetää linjat uudesta tavarasta.

                                                          Comment


                                                          • Bensalinjat saatiin kuntoon alkuviikolla.

                                                            Eilen hain S2:sen alustan ja sitä tarkoitus alkaa kevättalvella vaihtamaan. Paketista kuitenkin uupuvat vielä navat ja jarrut, joita saa tarjoilla jos on jollain tiedossa.
                                                            Pitää ensin kaikki osat pestä jä tarvittaessa hiekkapuhalluttaa ja maalata.
                                                            Noista hankituista osista jäävät yli mm. RS2:sen perä.

                                                            Comment


                                                            • Päivitetään nyt pikkaisen:
                                                              Kaaria hitsaillut ja pulttaillut paikoillensa. Typ89 kojetaulun istutusta pikkaisen kaarten takia muutettava. Isompi homma mitä ajattelin. Kun saan paikalleen laitan kuvia.
                                                              Uutta konepeltiä myös etsiskellyt ja ehkä on löytynytkin. Takakaaria(sisä) ensi viikolla pikkaisen muokataan niin mahtuu rengas liikkuun pystysuunnassa vähän enemmän.
                                                              Kilometrejä ei ole kosteilla kilometreillä juuri tullut kun ei raski kastella autoa. Säätöäkin tarvis jatkaa, mutta ekana tarvii saada moottorinohjauksen softa kuntoon.
                                                              Mutta homma etenee ja varmaan laajeneekin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X