Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 1,8Tq -97 (300-400hv)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Boschin F5DP0R tulpathan sieltä löytyi, kovin oli vaan karstaisen oloiset... http://pygmi.kuvat.fi/kuvat/20120503_192452.jpg

    Comment


      Päivitellääs pitkästä aikaa tätäkin... Hissukseen on tämä projekti edennyt, mutta minkäs teet kun vikoja ilmaantuu melkein tiheämmin kuin entisiä kerkeää korjaamaan. Parisen viikkoa sitten Audi sammui kuin seinään kun olin lähdössä hallilta, joko ecu vetelee viimeisiään tai sit on piuhasarjan liittimessä vikaa koska pienellä koputtelulla/heiluttelulla tokeni. Sisällä ei näkynyt mitään suurempia juotosvikoja, mutta eipä kai niitä välttämättä paljaalla silmällä erotakkaan.

      Viime perjantaina sitten päästiikin jo oikein hinurin kyydillä hallille, ajonesto ei lähde pois päältä. Kävin jo perjantaina ketutuspäissäni tilaamassa uuden lukupuolan, koska aika paljon on tälläkin foorumilla ollut juttua siitä. Kokeilin nyt vielä kuitenkin erään paikallisen marmoriasentajan kanssa, että josko lukupuolan liittimet olisi vain hapettuneet. Liittimien putsauksella ei ollut vaikutusta, mutta ajoneston uudelleen sopeuttaminen VCDS:llä sitten viimein herätti auton taas henkiin.

      Ensi viikolla jos vaikka vihdoin ja viimein saisi kesärenkaat kitkojen tilalle pyörimään, ja uudet umpiot paikalleen. Nykyisistä umpioista on joku "seppä" katkonut yläkiinnikkeet ja päättänyt sitten vetää ne 10 cm pitkillä poraruuveilla kiinni...

      Comment


        Yksi ahtovuoto vähemmän

        Maanantaina tuli vaihdettua tuo sieltä sun täältä vuotava cooleri ehjempään versioon, kun tuommoinen sattui nurkissa pyörimään. Coolerin kokokin kasvoi samalla melkein puolet. Hieman sai puskuria ja sen tukipalkkia muokkailla, että tuo sinne mahtui.
        Attached Files

        Comment


        • Kyllä pitää hattua nostaa että olet jaksanu rakentaa kaiken noitten ongelmien jälkeen toivottavasti saat hyvän ja kestävän vehkeen.

          Ulkonäkökin on tosi upee mut itse pidän enemmän sedan mallista mut ISO peukku tälle projektille.

          Comment


            Kiitoksia. Mukavaa että joku jaksaa kannustaa...

            Ulkonäkö saattaa kuvissa vaikuttaa suht siistiltä, mutta todellisuudessa auto on edelleen aivan hirveässä kunnossa omasta mielestäni. Tarkoitus olisi saada ensin tuo tekniikka luotettavaksi, ja vasta sen jälkeen perehtyä ulkokuoreen ja sisustaan.

            Onko jollain tarkempaa osalistaa niistä huohottimen alkuperäisistä osista, tekisi pikkuhiljaa mieli heittää vesilintua tuolla nykyisellä kerääjäsäiliöllä. Saisi sen by-passinkin asennettua takaisin...

            Comment


            • Itse olen ajatellut juuri toisin päin eli rakennan ulko kuoren ensin silmään miellyttäväks ja sen jälkeen alan keräileen osia moottoriin ja sit kerralla kaikki kiinni.

              Mikä kerääjä säiliö sulla on ja miksei siihen saa by-passia kiinni?

              Comment


              • http://kauppa.completos.fi/Published...ode=SCEFSAI001

                ootko miettinyt tollasia kromi ajovaloja vois näytttää aikas hyvältä tossa keulalla ei jäis tollasia mustia reunoja.

                Comment


                  Tässä laitteessa tuo tekniikka taitaa olla tällä hetkellä prioriteetti 1 että laite toimisi luotettavasti. Sätöstysten määrä on jotain sanoin kuvaamatonta mitä Jannen puheista ja livenä autoa nähnyt :(
                  Bybassia tuohon ei taida saada kiinni ennenkuin imuputken rakentaa uusiks, nythän sen virkaa taitaa hoitaa jumissa oleva dumppi..
                  Luotto kuitenkin siihen et Janne rakentaa tästä vielä valio yksilön on suuri :)

                  Comment


                    Kerääjäsäiliö on mallia oma valmiste. Soiva peli sekin, nyt kun veti letkun siitä auton alle ettei tarvitse haistella puhaltimen kautta niitä käryjä... Mieli vain tekisi muuttaa se niinkuin se on suunniteltu. Uudet umpiot odottavat jo hyllyssä, mallia orkkis. Pitäisi vain saada jostain taiottua aikaa asennukseen ja töpseleiden muutokselle. Sain muuten Tommi sen dumpin herkisteltyä. Eipähän ahdista imusiiven mutteria ihan niin paljoa kuin aikasemmin...

                    Comment


                    • Minä otan haukut tuosta kerääjäsäiliöstä.. =) Tosin kyllä sillon minulla ollessaan EI kyl huohottanut niin pahasti et hajut tuli kabiiniin..

                      Jäähystä pointsit, hyvältä näyttää.. muutenkin mielenkiinnolla seurailen..

                      Comment


                      • Mites tää projekti on edenny? tuleeko vielä käryt sisälle =)

                        Comment


                          Aika hiljaista on vielä ollut tämän suhteen, enimmäkseen johtuen työkiireistä... Mitä nyt Audi on luovuttanut erinäisiä osia matkan varrelle. :D Aikaisemmissa kuvissa näkyvä hienosti hitsattu pakoputkenpää lähti omille teilleen tuossa n.kk sitten. Ja vänkärin puolen helmalevike päätti kanssa omatoimisesti irtautua 100 km vauhdissa viikkoa myöhemmin. Airbagin valokin muistuttaa olemassa olostaan, vikakoodina kuskinpuolen turvavyön esikiristin, tai joku semmoinen...

                          Valot tuli kuitenkin tuossa joku aika sitten vaihdettua uusiin ja laitettua samalla 55w xenon-sarja lyhkäsille. Nuorenti vähän ilmettä kun on kirkkaat umpiot. Umpiot eivät kuitenkaan istu kunnolla, johtuen liian suuresta coolerista, joka taas hieman kanittaa etupuskuria.

                          Öljy näemmä kelpaa kans moottorille, 3500 km matkalla n. 8dl. Olisko 5w-50 liian notkeaa näin kesäkelillä? Ulospäin ei enää vuoda, eikä savutakkaan sinistä.

                          Nyt kuitenkin kun sain tuon "sijaisauton" lauantaina kasaan, niin voi pikkuhiljaa alkaa tekemään "katsastusremonttia". Visioita tulevan remontin laajuudesta on, mutta niistä sitten myöhemmin lisää...
                          Attached Files

                          Comment


                            Tänään tuli sen verran jo touhuttua että 034Motorsportin kardaanin kannatinlaakeri löysi tiensä auton alle. Entinen oli päässyt jo niin löysäksi että kolahteli kytkintä nostaessa. Purin samalla kardaanin päissä olevat vakionopeusnivelet, ja putsasin hyvin ja vaihdoin rasvat. Entinen rasva vaikutti lähinnä puolikuivuneelta sikakitiltä...

                            Putkisto olisi nyt samalla tarkoitus tehdä uuteen uskoon, entinen alkaa olemaan jo parhaat päivänsä nähnyt... Riittääkö 2.5" vai laitetaanko suoraan 3"? Tehoa on tarkoitus vielä tulevaisuudessa kaivaa vähän enemmän mitä nyt on...

                            Comment


                              2,5" max 350hv.

                              Comment


                                Eli jatkamme 3" röörillä, kiitoksia. Onko tituksella muistikuvia että onko lohkoa porattu ylikokoon viime remontin aikana? Tietäisi tilata oikean kokoiset männät...

                                Comment


                                • Alkuperäinen kirjoittaja titus_ Näytä viesti
                                  EI JEESUS..?! mitä tälle on tehty..? Ja missä on rs4:sen alkuperänen takapönttö?
                                  Ois kiva nähä tää ihan livenä nykykunnossa..
                                  Minulla on tuo takapönttö:D. auto oli mulla vuos sitte.. voin myydä sen edullisesti jos on tarvetta.

                                  Comment


                                    Eipä taida olla tarvetta. Auto on menossa kuukauden sisään eräälle miekkoselle pakoputken tekoon. Tulee 3" rosterista turbolta taakse asti... Sitä ennen olisi kuitenkin käytävä hakemassa vikalista konttorilta, pahoin vaan pelkään että se on pitkä kuin nälkävuosi.

                                    Comment


                                      Tänään tuli ihmeteltyä kuljettajan puolen turvavyön esikiristintä, kun sytytti airbagin vikavalon... Liittimessä ilmeisesti huono kontakti, kun liittimen irroitus ja kontaktisprayn suihkuminen riitti... Samalla osui silmiin mittava arsenaali vanhoja rca, kaiutin ja virtapiuhoja, jotka lähtivät mäkeen kun huomasin miten hienosti ne on asennettu...

                                      Tuommoinen kasa sieltä johtoa lähti. Osa on toimimattoman hälyttimen piuhoja.
                                      http://pygmi.kuvat.fi/kuvat/Audi/Sek...011_175519.jpg

                                      Hienoja liitoksia, ihme ettei ole palanut koko katiska. Lämmänä on näköjään käynyt...
                                      http://pygmi.kuvat.fi/kuvat/Audi/Sek...011_181022.jpg

                                      Olivat sulattaneet takapenkin alle oikein omat siistit kolosensa äänieristeeseen.
                                      http://pygmi.kuvat.fi/kuvat/Audi/Sek...011_181050.jpg

                                      Comment


                                        Miten tämäkään päivitys ei yllättäny mitenkään :p
                                        Mitähän kaikkea kivaa tämä laite vielä sisältääkään, viimeks tuntu jo et kaikki on nähty vaan kuinkas kävikään :D

                                        Vikalistan pituudessa et pärjää mun ex. skeidalle joten konttorin pohjia et saa =) Siihen sain kuitenkin 3 sivullista korjattavaa sekä kaupan tekijäisiks vielä välitön ajokielto..

                                        Comment


                                          Mennessähän sen sit näkee, mitä kaikkea sieltä vielä paljastuu. Huumori on kyllä ollut koetuksella tämän kanssa, mutta ehkä se vielä siitä iloks muuttuu. Viimeistään sit kun on koko auto käyty läpi... :)

                                          Murrokset meinasin lauantain ratoksi vaihdella eteen, kun tuntuvat naputtavan. Samalla jos vähän heiluttelis etupään niveliä ja mitä todennäköisimmin toteaisi tukivarsisarjan tarpeellisuuden. Uuden coolerin tilasin eilen, tänään saapui. Tuleva on "hieman" sirompi kuin tuo entinen, 550x175x65. Tuon pitäisi mun käsityksen mukaan maastoutua aika hyvin ässäläisenkin puskurin taakse mikäli tulee himo semmoinen laittaa...

                                          Comment


                                          • kivoja piuhoja.. onneks ei o penkin pehmusteet palanu..

                                            Comment


                                              Eihän tälle voi enää kuin nauraa... :D Tänään vaihtelin takavakaajan koiranluita kun tuntu olevan melko väljät. Kuka entisistä omistajista tunnustaa "vaihtaneensa" kyseiset tangot viimeeksi? Eihän nämä voi olla varaosatehtaaltakaan tämän näköisinä tulleet, eihän? Pakko oli smirkkelissä pyöritellä nuo puhtaaksi, että uskoin silmiäni. Oli sentään toinen maltettua hioa rälläkällä, toista ei. Ja huomatkaa ero paksuudessa...

                                              http://pygmi.kuvat.fi/kuvat/Audi/Sek...018_144031.jpg

                                              Comment


                                                Ammattimiehen jälkeä. :D

                                                Comment


                                                  Jep... Viimeistään maanantaina selviää sitten mitä kaikkea muuta kivaa sieltä alustasta ja muualta vielä löytyy, viimeinen päivä hakea vikalista.

                                                  Comment


                                                    Eikös orkkikset oo muovia? Tai ainaki sellanen mulle myytiin joskus marmorilla edulliseen 70€ hintaan :) Joku päättäny vähä säästää ja mulukata ittem, tsiisus.

                                                    Comment


                                                      Tais tulla faceliftiin ne muoviset. Vanhemmissa metalliset.

                                                      Comment


                                                        Miksei tämä mun mielestä ole mitenkään kauhee tai jeesustelua kaipaava juttu? Vähän on ruma pulunpaska hitsinä, mutta näemmä on pysynyt kasassa. Vaikka ei pysyisikään niin ei koiranluun kanssa ole turvallisuusriskiä.
                                                        Joskushan joku saattaa joutua kasaamaan auton niillä palikoilla, joita on käytettävissä ja varaosaliikkeeseen voi tässä maassa olla joillakin kymmeniä kilsoja matkaa. Tilapäisistä rakennelmista tulee aika usein pysyviä.

                                                        Ja joo onhan nuo johdotukset jne aika jäätävää settiä, mutta ei mun mielestä noita koiranluita nyt kovin pitkään kannata ihmetellä. Vai mitä?

                                                        Comment


                                                          Irroittaahan osa koiranluut irtikin talvea varten. Mitä noista jeesusteleen.

                                                          Comment


                                                            Vaikka todennäköisyys katkeamiselle varmaan on aika pieni niin silti se on suurempi kuin ihan korjaamattomassa varressa. Takaluukkuun vähän painoa, sitten ajamaan kolme tai nelinumeroisia teitä, 80km/h nopeudella mutkaan jonka keskellä tanko pamahtaa poikki, perä irti tiestä ja.. Tai noh, mitäs sitä turhia jossittelemaan.

                                                            Comment


                                                              Ilmeisesti olen liian tarkka ja epäileväinen... :D Ymmärrän kyllä, että joillain on useita kymmeniä kilometrejä matkaa lähimpään varaosaliikkeeseen ja että välillä joutuu säveltämään tilapäisratkaisuja pitääkseen auton ajossa. Sitä en taas jaksa ymmärtää, että ne pikapatentilla korjatut asiat jätetään sinne. Alapään pallokin lähti irti ihan kevyesti sormilla vetämällä... Maksoihan nuo koiranluut paikalliselta varaosapuljulta ruhtinaalliset 40 e/kpl. Mutta, eipä niistä sen enempää. Kestivät kuitenkin tähän asti. :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X