Öljykeskusteluun jatkona..Itsellä ollut 10w-60 Valvoline talven ja ei moitittavaa. Samoilla liruilla jatketaan matkan tekoa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B5 1,8Tq -97 (300-400hv)
Collapse
X
-
No nii, päivitellääs..
Käyntiin lähtö vikaan löytyi syy: suuttimissa jonkin sortin hapettumista ja jäävät vuotamaa..=/
Ulkonäöllisiä muutoksiakin tuli tehtyä, kun kaverilta jäi Risasta ylimääräiseksi vakio putkisto, josta lunastin itelleni takavaimentimen.. vielä kun sais sen uudentakahelman maalarilta...
Comment
-
Nyt kun on ketjun aloittajalta kysytty siunaus, niin päivitelläänpäs auton nykytilaa tänne hieman. Timin jälkeenhän auto taisi kiertää pitäjiä kuin maksullinen nainen konsanaan, kunnes minä viime vkloppuna sain jonkin aivopierun ostaa sen. Nykykunto on myös sen näköinen, että autolle ei ole viitsitty (osattu?) tehdä muuta kuin ajaa.
Itseporautuvat ruuvit ovat olleet kovassa huudossa korisarjan korjauksissa/ kiinnityksissä, kuten huonolaatuisista kuvista näkyy. Aikaisemmissa kuvissa näkyvä Cupran lippa on kadonnut ilmeisen väkivaltaisesti, jäljistä päätellen. Cooleri on paikattu kemiallisella metallilla, vieläkin saa sahata lämpimänä käyntiin (suuttimet vuotaa edelleen?), pakoputki roikkuu muutaman sentin päässä maasta ja haitari on saanut ihan oikeasti kipeää, joku luokkahitsari on turannut uuden putkenpään takapönttöön kiinni, sisusta on täynnä tahroja ja tupakan polttamia jälkiä ja tänään huomasin että kattokaiteen etureuna vuotaa vettä sisälle vänkärin puolella.
Eiköhän siinä ollut jo tälle kertaa ihan tarpeeksi "ominaisuuksia", lisää kirjoitellaan ja korjataan sitä mukaa kun niitä ilmenee. Ensimmäisenä korjauslistalla on moottorin öljyvuodot, lohkon kylki imusarjan alla näyttää saavan osansa voitelusta huohotinjärjestelmän vuotojen takia ja ainakin turbon paluuöljyletku vuotaa liitoksestaan. Näihin paneudutaan heti tulevana vkloppuna.
Comment
-
No nyt tais audi päästä jälleen arvoiseensa hoitoon. Toivotaan että mitään suurempaa ei noiden lisäks paljastu.
Pitäs ihan joku päivä tulla paikan päälle ihmetteleen tätä jos passaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja titus_ Näytä viestiEI JEESUS..?! mitä tälle on tehty..? Ja missä on rs4:sen alkuperänen takapönttö?
Ois kiva nähä tää ihan livenä nykykunnossa..
Comment
-
Näinkin tämän livenä tänään jyväskylän valoissa siinä puol 5 jälkeen. Ei kyllä samaksi laitteeksi olis uskonu kun vertaa noihin Timin kuviin.
Palataan Janne ens viikolla astialle joku päivä/ilta nii voidaan yhdessä kauhistella raiskauksen tuloksia..
Comment
-
Tulipa eilen pestyä ulkokuori oikein kahteen kertaan. Ensin kunnon raskaankaluston liuotinpesuaineella, ja toisella kertaa ihan autovahashampoolla. Siitähän tuli ihan siistin näköinen, ainakin kaukaa katsottuna. :)
http://pygmi.kuvat.fi/kuvat/20120420_215945.jpg
http://pygmi.kuvat.fi/kuvat/20120420_220011.jpg
Päätin sitten samalla vauhdilla kokeilla että lähtiskö nuo penkit puhtaaksi penkkipesurilla. Onneksi on autofiksaamo seinänaapurina hallilla... Tässä lähtötilanne, lopputuloksesta pitää ottaa huomenna kuva kunhan ovat kuivaneet kunnolla.
http://pygmi.kuvat.fi/kuvat/20120420_203516.jpg
Tänään sitten tuli jotain pientä rävellettyä, auto jäi tähän kuosiin äsken kun pois lähdin.
http://pygmi.kuvat.fi/kuvat/20120421_185651.jpg
Ajattelin jakopään vaihtaa ihan varmuuden vuoksi, onpahan sitten omilta jäljiltä. Vaihtoon meni myös kaikkien akseleiden stefat ja vesipumppu kun kerran keula on auki. Nokka-akselin stefalla olikin tullut jo tunnit täyteen.
http://pygmi.kuvat.fi/kuvat/20120421_154537.jpg
Sitten kaipaisinkin hieman faktoja, olisin erittäin kiitollinen jos joku kehtaisi nämä kertoa:
-Nokkapyörän kiristysmomentti?
-Kampiakselin hammaspyörän kiristysmomentti?
-Tarvitseeko kumpikaan kierrelukitetta?
-Kumman merkin mukaan mennään vauhtipyörällä, nollan vai viivan?
Koitin kyllä haulla etsiä, mutta en löytänyt.
Edit: Itse itselleni vastaten, Autodatan mukaan nokka-akselin hihnapyörä: 65 nm, kampiakseli: 90 nm + 90 astetta. Onpahan näkyvillä jos joku joskus sattuu tarvitsemaanViimeksi muokannut Pygmi; 22.4.2012, 15:03.
Comment
-
No niin, auto on taas vihdoin ja viimein ajossa. Mitään ihmeempiä korjauksia en vielä suorittanut, jakopään huoltoa ja huohotinjärjestelmän öljyvuodon korjausta poislukien. Sen verran paljon on osia hankintalistalla pelkän moottorin puolesta, että pakko ottaa auto välillä ajoon. Ja tärkeimpänä, ei tarvitse Toyotalla tulla torstaina Mikkelin Audi-miittiin... :)
Seuraavaksi olisi tarkoitus vaihtaa tuo huohotinjärjestelmä alkuperäiseksi, ja poistaa dumppi ja palata takaisin by-pass viritelmiin. Mihinköhän tuon kuvan putki nro: 10 tulee konehuoneessa?
Tuli myös tänään hieman loggailtua koe-ajolenkillä. Osaisiko joku sanoa, että onko nuo lukemat edes sinnepäin mitä ne saisi olla? Veto tehty 3:s vaihteella.Attached Files
Comment
Comment