Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 1,8Tq -97 (300-400hv)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Öljykeskusteluun jatkona..Itsellä ollut 10w-60 Valvoline talven ja ei moitittavaa. Samoilla liruilla jatketaan matkan tekoa.

    Comment


    • #92
      Kesän lookki.. nyt miellyttää ainaki omaa silmää!!
      Attached Files

      Comment


      • #93
        Onhan noita rumempiakin nähty ;) Punasessa kyl toimii tummat vanteet, oli sitten kirkkaalla reunalla tahi ei. Ja hyvä että sait paketin taas kasaan.

        Comment


        • #94
          Ovilistat veks!

          edit. niin ja tosiaan S4 helmoista plussaa! Voittaa ämkolomoset =)
          Viimeksi muokannut tomikar; 6.5.2010, 20:54.

          Comment


          • #95
            Mun mielestä tuo musta ovilista sopii tuohon kylkeen aika hyvin.

            Comment


            • #96
              Mun mielestä taas ei, ku a4:sen listat ei tosiaankaa istu s4 helmojen kans. Puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä!

              Comment


              • #97
                Mun mielestä taas ei, ku a4:sen listat ei tosiaankaa istu s4 helmojen kans. Puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä!
                Samaa mieltä. Ja Ässäkin on parempi ilman alalistoja.

                Comment


                • #98
                  Tämä tuli bonjattua pullapoikien risteyksen (ihan siis kotinurkilta) nesteeltä tässä viikolla. Siisti peli, tosin kyllä ne valkoisetkin vanteet tuohon hienosti kävi.

                  Teknikaan rakentelusta peukut.

                  Comment


                  • #99
                    Ovilistat on ja pysyy!! omasta mielestä sopii just hyvin ku on musta tuo etulippakin!!!

                    Pekka: kyl ne valkoset vanteet näkee sit taas talvella.. ja loppu kuuhun mennessä pitäs selvitä et onnistuko tekniikka vai hajooko...

                    Comment


                    • Jaaa.. päivitellääs...

                      Nyt ois ohjaus kutakuinkin säädetty, ja tuntus "repivän" ihan kivasti =/

                      ilmeni vaan vika mikä raavituttaa päätä, ei lähde lämpösenä käyntii ei millään... =(

                      Comment


                        Noh miltäs näyttää? :) Ei o näkynyt missään o,O

                        Comment


                        • Heh, eihän perheellinen työtä tekevä mies voi joka päivä käydä hurulla.. =)

                          No joo, ohjelmointi viel kesken mut on silti ajossa...

                          Ni, eikä lähe vieläkää lämpimänä käyntii, saa sahata pyhättömän viikon.. =/

                          Comment


                          • No nii, päivitellääs..

                            Käyntiin lähtö vikaan löytyi syy: suuttimissa jonkin sortin hapettumista ja jäävät vuotamaa..=/

                            Ulkonäöllisiä muutoksiakin tuli tehtyä, kun kaverilta jäi Risasta ylimääräiseksi vakio putkisto, josta lunastin itelleni takavaimentimen.. vielä kun sais sen uudentakahelman maalarilta...

                            Comment


                              Nyt kun on ketjun aloittajalta kysytty siunaus, niin päivitelläänpäs auton nykytilaa tänne hieman. Timin jälkeenhän auto taisi kiertää pitäjiä kuin maksullinen nainen konsanaan, kunnes minä viime vkloppuna sain jonkin aivopierun ostaa sen. Nykykunto on myös sen näköinen, että autolle ei ole viitsitty (osattu?) tehdä muuta kuin ajaa.

                              Itseporautuvat ruuvit ovat olleet kovassa huudossa korisarjan korjauksissa/ kiinnityksissä, kuten huonolaatuisista kuvista näkyy. Aikaisemmissa kuvissa näkyvä Cupran lippa on kadonnut ilmeisen väkivaltaisesti, jäljistä päätellen. Cooleri on paikattu kemiallisella metallilla, vieläkin saa sahata lämpimänä käyntiin (suuttimet vuotaa edelleen?), pakoputki roikkuu muutaman sentin päässä maasta ja haitari on saanut ihan oikeasti kipeää, joku luokkahitsari on turannut uuden putkenpään takapönttöön kiinni, sisusta on täynnä tahroja ja tupakan polttamia jälkiä ja tänään huomasin että kattokaiteen etureuna vuotaa vettä sisälle vänkärin puolella.

                              Eiköhän siinä ollut jo tälle kertaa ihan tarpeeksi "ominaisuuksia", lisää kirjoitellaan ja korjataan sitä mukaa kun niitä ilmenee. Ensimmäisenä korjauslistalla on moottorin öljyvuodot, lohkon kylki imusarjan alla näyttää saavan osansa voitelusta huohotinjärjestelmän vuotojen takia ja ainakin turbon paluuöljyletku vuotaa liitoksestaan. Näihin paneudutaan heti tulevana vkloppuna.
                              Attached Files

                              Comment


                                No nyt tais audi päästä jälleen arvoiseensa hoitoon. Toivotaan että mitään suurempaa ei noiden lisäks paljastu.
                                Pitäs ihan joku päivä tulla paikan päälle ihmetteleen tätä jos passaa.

                                Comment


                                  Hiukan turha sivukommentti, mutta tämä taisi tulla Mikkeli-Juva välillä vastaan viime sunnuntaina noin klo 20. Morjens vaan ja Onnea projektiin eiköhän tästäkin soiva peli vielä saada!!

                                  Comment


                                    Teretulemast, siellä minä hallilla päivystän aamusta iltaan lähes poikkeuksetta. :) Joo minähän se mitä todennäköisemmin olen vastaan ajellut, moro vaan!

                                    Comment


                                    • EI JEESUS..?! mitä tälle on tehty..? Ja missä on rs4:sen alkuperänen takapönttö?
                                      Ois kiva nähä tää ihan livenä nykykunnossa..

                                      Comment


                                        Sillä on ns. ajettu. Ainakin googlettamalla löytyy katuautosprinttiä ym. No Jannen edellisen B5:n pohjilta voi odottaa tällekin kiesille uutta elämää entistä ehompana.

                                        Comment


                                          Alkuperäinen kirjoittaja titus_ Näytä viesti
                                          EI JEESUS..?! mitä tälle on tehty..? Ja missä on rs4:sen alkuperänen takapönttö?
                                          Ois kiva nähä tää ihan livenä nykykunnossa..
                                          Jos nätisti ilmaistaan, tämä on raiskattu. :/ Sain pienen pahvilaatikollisen osia mukaani, ei sitä pönttöä ainakaan siellä näkynyt. Liekkö joku entisistä omistajista sen rahapulassaan myynyt... Et Timi todellakaan halua nähdä tätä nykykunnossa, vannon sen. Hieman kyllä veti omankin mielen matalaksi kun katselin noita ensimmäisestä viestistä löytyvän linkin kuvia ja katsoin seuraavaksi pihalle. Mutta, tämä ehostetaan vielä, kestäköön vaikka ikuisuuden! Tänään haettiin jo ensimmäiset osat marmorilta, ja huomenna tilataan lisää.

                                          Comment


                                            Näinkin tämän livenä tänään jyväskylän valoissa siinä puol 5 jälkeen. Ei kyllä samaksi laitteeksi olis uskonu kun vertaa noihin Timin kuviin.
                                            Palataan Janne ens viikolla astialle joku päivä/ilta nii voidaan yhdessä kauhistella raiskauksen tuloksia..

                                            Comment


                                              Tulipa eilen pestyä ulkokuori oikein kahteen kertaan. Ensin kunnon raskaankaluston liuotinpesuaineella, ja toisella kertaa ihan autovahashampoolla. Siitähän tuli ihan siistin näköinen, ainakin kaukaa katsottuna. :)
                                              http://pygmi.kuvat.fi/kuvat/20120420_215945.jpg
                                              http://pygmi.kuvat.fi/kuvat/20120420_220011.jpg

                                              Päätin sitten samalla vauhdilla kokeilla että lähtiskö nuo penkit puhtaaksi penkkipesurilla. Onneksi on autofiksaamo seinänaapurina hallilla... Tässä lähtötilanne, lopputuloksesta pitää ottaa huomenna kuva kunhan ovat kuivaneet kunnolla.
                                              http://pygmi.kuvat.fi/kuvat/20120420_203516.jpg

                                              Tänään sitten tuli jotain pientä rävellettyä, auto jäi tähän kuosiin äsken kun pois lähdin.
                                              http://pygmi.kuvat.fi/kuvat/20120421_185651.jpg

                                              Ajattelin jakopään vaihtaa ihan varmuuden vuoksi, onpahan sitten omilta jäljiltä. Vaihtoon meni myös kaikkien akseleiden stefat ja vesipumppu kun kerran keula on auki. Nokka-akselin stefalla olikin tullut jo tunnit täyteen.
                                              http://pygmi.kuvat.fi/kuvat/20120421_154537.jpg

                                              Sitten kaipaisinkin hieman faktoja, olisin erittäin kiitollinen jos joku kehtaisi nämä kertoa:
                                              -Nokkapyörän kiristysmomentti?
                                              -Kampiakselin hammaspyörän kiristysmomentti?
                                              -Tarvitseeko kumpikaan kierrelukitetta?
                                              -Kumman merkin mukaan mennään vauhtipyörällä, nollan vai viivan?

                                              Koitin kyllä haulla etsiä, mutta en löytänyt.

                                              Edit: Itse itselleni vastaten, Autodatan mukaan nokka-akselin hihnapyörä: 65 nm, kampiakseli: 90 nm + 90 astetta. Onpahan näkyvillä jos joku joskus sattuu tarvitsemaan
                                              Viimeksi muokannut Pygmi; 22.4.2012, 15:03.

                                              Comment


                                                Ainakin kampuran pulttiin kuuluisi lukite, ei kai se huonoa tee nokallakaan.

                                                Comment


                                                  No niin, auto on taas vihdoin ja viimein ajossa. Mitään ihmeempiä korjauksia en vielä suorittanut, jakopään huoltoa ja huohotinjärjestelmän öljyvuodon korjausta poislukien. Sen verran paljon on osia hankintalistalla pelkän moottorin puolesta, että pakko ottaa auto välillä ajoon. Ja tärkeimpänä, ei tarvitse Toyotalla tulla torstaina Mikkelin Audi-miittiin... :)

                                                  Seuraavaksi olisi tarkoitus vaihtaa tuo huohotinjärjestelmä alkuperäiseksi, ja poistaa dumppi ja palata takaisin by-pass viritelmiin. Mihinköhän tuon kuvan putki nro: 10 tulee konehuoneessa?

                                                  Tuli myös tänään hieman loggailtua koe-ajolenkillä. Osaisiko joku sanoa, että onko nuo lukemat edes sinnepäin mitä ne saisi olla? Veto tehty 3:s vaihteella.
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                    Kakkonen näkyy vaativan vähän enemmän sytkän myöhästystä kuin muut. Onko syttyosat missä iskussa, on ensimmäinen, kun tulee mieleen? Toisaalta, jos tuo kykenee korjaamaan, ei voi olla kovin ihmeellinen vika?

                                                    Comment


                                                      Numero 10:n letku menee imusarjaan.

                                                      Comment


                                                        Tuota kakkospytyn myöhästämistä minäkin vähän ihmettelin kun on suurempi kuin muissa sylintereissä. Myyjä kertoi vaihtaneensa tulpat ja yhden puolan, kun oli ollut rötäämisvikaa ahdoilla. Pitänee kuitenkin lisätä jo nyt niin pitkään ostoslistaan kierros molempia...

                                                        Comment


                                                          Mitkähän tulpat sinne on laitettu?

                                                          Comment


                                                            En muista kuollaksenikaan, selviää kyllä huomenna kun otan ne tarkasteluun.

                                                            Comment


                                                            • Mulle ku se edellinen omistaja soitteli ja kyseli tulpista mitkä mulla oli ollu, niin RS2:sen tulpat.. tiiä sit mitkä on laittanu..?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X